Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: SAT - Sistemul Automat de Taxare

291 posts, 111909 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 21
 
 

📖 Pagination options
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Chev Celios

Singura "belea" din care puteti gasi validatoarele pe "Garaj" sau "Inchis" este pentru ca dupa  ce soferul de la sch 2 a validat acesta trebuie sa lase ca sistemul sa se incarce vro 1-2 minute,timp in care soferul se duce pune stampila sau daca e la vrun capat gen Piata Romana isi ia la revedere de la schimb si pleca in cursa uitand sa mai treaca validatoarele pe comercial.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dominatrix

Dr2005 wrote:
Şoferii nu pot bloca validatorul în modul ,,Control", dar îl pot debloca. Oricum, controlorii urcă primii în vehicul şi blochează SAT, apoi cei ce urcă şi nu pot valida încearcă la un validator, apoi merg la altul... atunci intervin controlorii ,,Aţi încercat să validaţi că ne-aţi văzut pe noi" şi poc, 50 RON suprataxă.
Probabil ca datorita mizeriilor de acest gen, multa lume prefera inca biletele de hartie. Macar in acel caz, poti observa alt gen de manarii cu "aplicarea" de gauri in plus, daca esti perspicace.€

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare andrei11

Cred ca exageram putin. Nu e nevoie ( la ora actuala ) de "inscenari" pentru a depista persoane care nu sunt in regula. Se gasesc cu duiumul in orice mijloc de transport. Inclusiv la metrou unde se sare peste bara si nu ia nimeni nici o masura. Mai ales cand se vine "in gasca" si sar 5-6-7-persoane deodata.
multa lume prefera inca biletele clasice - care vor dispare cat de curand - mai degraba datorita inculturii tehnice decat altor cauze. Le e greu sa valideze un bilet cu ajutorul cardului.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Lohengrin

rosetti61 wrote:
Neactivarea sistemului poate fi si o manevra a soferilor, de a-l activa numai in momentul cand se suie controlul? Adica te prinde in ofsaid, "nu era setat", "cum, da ce arata acum?" si clant amenda cu circul de rigoare..

 Hai sa nu-i banuim pe soferii RATB-ului de intentii machiavelice. Cred ca e vorba numai de indolenta. Posibil ca atunci cand zareste in statie echipa in uniforma bleumarin, soferul sa-si aminteasca subit ca a mers 3/4 din semicursa fara sa deschida SAT-ul.

rosetti61 wrote:
... inainte nu era asa si uitau si era restata de la sofer (poate jongla cu aceasta stare, sau are acces numai la Inchis sau Garaj?).


 Starea de Control are un timeout de 5 minute, configurabil dintr-un fisier de parametraj general al validatorului. Teoretic, controlorii ar trebui ca la coborarea din vehicul sa treaca serviciul in starea comerciala. Practic, li se cam rupe de asta.

 Soferul poate schimba de la consola starea in care se gaseste SAT-ul, dar NU are motiv sa faca asta in timpul cursei. Asa ca starea comerciala revine de regula la doua statii dupa coborarea echipei de controlori (adica la expirarea timeout-ului de 5 minute).

 Ceea ce reprosez controlorilor este lipsa de fermitate in fata derbedeilor si membrilor unei minoritati oprimate, pentru care obligatia de a munci constituie o grava incalcare a libertatilor ancestrale. Ca doar nu toata lumea care este hare si Mertzanu' la scara blocului.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Fritz

De curand am fost in Amsterdam unde m-am dat cu tramvaiele si autobuzele lor. Acolo au un sistem foarte dragut. Nu exista case de bilete ci ti le cumperi direct de la sofer si taxatorul de la penultima usa in cazul tramvaielor. Te poti urca in tramvai doar pe la sofer sau taxator. La celelalte usi sunt montate bare cu sens doar pentru coborare. Sunt si tramvaie mai vechi care nu au acest sistem.

Atat biletele cat si abonamentele se trec pe la aparate precum cele fUTI doar ca validarea se face instant, nu dupa 1 secunda. Se face chek-in si check-out la coborare (pentru bilete au taxarea pe zone iar la abonamente probabil fac o statistica a calatorilor). Cardurile lor seamana cu cele de amenda de la noi, nu cu cardurile bancare.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

Pana la urma cardul Activ sa inteleg ca poate fi utilizat nelimitat ? Ca la inceput se spunea ca trebuie schimbat odata la 4 ani. L-am facut prin noiembrie 2006 imediat ce au aparut fiind printre primii 800 utilizatori si de atunci nu l-am schimbat si deja am intrat in al 5-lea an de utilizare.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Chev Celios

Eu il am din 2007 si pana in 2012 cand este valabil sa tot merge.Si atunci in 2012 mai merge prelungit.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Lohengrin

rosetti61 wrote:
... la pornirea din contact a motorului ("trezirea" autobuzului), sistemul sa porneasca, sa se deschida/seteze automat pe datele de traseu, iar la capete sa se schimbe automat (cateva linii in program ca la statia "x" sa treaca pe sensul celalalt.


 1) Datele "de traseu" pot fi foaaarte diferite de cele memorate cu o zi in urma (tur, linie). Asa ca s-a ales ca soferul sa le introduca manual de la consola din cabina la intrarea in schimb. Teoretic, exista un fisier de setare automata a turului si liniei (date de intrare fiind nr. vehicul, ziua si schimbul), generat de o aplicatie facuta la RATB. Practic, stiu ca nu se prea folosea din motiv ca nu era generat la timp.
 2) Validatoarele V3000 sunt total route-agnostic - desi masterul (primul din vehicul) primeste un flux de date GPS.
S-ar putea incarca in validator un fisier de corespondenta intre coordonatele GPS si pozitiile din traseu (statii, capete de linii, depouri etc.) Nu bag mana in foc pentru sincronizarea perfecta in timp - adica se detecteaza apropierea de capatul X si se schimba prea devreme sensul, cand semicursa nu s-a terminat. Sau daca fluxul GPS este intrerupt (nori, bruiaj, antena defecta etc.) nu se mai schimba deloc. Eu sunt de parere ca tot interventia soferului la capat de linie e mai sigura.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Lohengrin

"Dallas" vine de la Dallas Semiconductors, firma care face cip-urile montate in socketzii pe care se fixeaza validatoarele. In cip-urile respective se memoreaza parametri cum sunt numarul vehiculului/codul statiei de metrou, pozitia validatorului etc. Bineinteles ca nici cip-urile respective nu sunt scutite de defectiuni. Mesajul respectiv arata ca e nevoie de schimbarea cip-ului din socket, nu a validatorului. That's it.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare bercenicity

DjAxL wrote:
adn2377 wrote:
Azi in jur de 17:30 am mers dinspre Brasov spre Crangasi cu #4033, avea SAT-ul inchis (sau asta presupun, pentru ca pe validatoare era scris "inchis" plus numarul vagonului, etc).


Un raport frumusel , cu tot cu tur , vagon ,ora ,sa vezi ce nu mai uita nenea sa dea comercial , mai sunt unii din astia impotriva validatoarelor sau multi schimba sensul nu asa cum ar trebui la capat ci uneva pe la mijlocul traseului , iar saracu calator care a validat corect cardul risca sa fie prins ca si calator fraudulos degeaba aducem tehnica moderna daca nu respectam cateva reguli simple .

Mi s-a intamplat o data sa validez cu protofelu' electronic, iar la control validatoarele sa-mi zica ca nu am validat. S-a rezolvat cu consultarea cardului la PDA-ul controlorului unde aprea corect validat.. dar in ultima vreme nu prea am mai vazut controlori cu acele PDA-uri

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

Călătoriile RATB se vor plăti prin telefonul mobil
Începând din luna mai, Regia Autonomă de transport București începe să retragă biletele de hârtie. Metodele de plată vor deveni mult mai moderne.

Începând din luna mai a acestui an, se va demara procedura de eliminare a biletelor de hârtie, călătorii putând utiliza cardurile ACTIV sau MULTIPLU din oferta RATB, anunță Regia Autonomă.

“Prin validare, cardul ACTIV şi cel MULTIPLU oferă Regiei informaţii relevante privind gradul de încărcare a vehiculelor, pe zone şi intervale orare, indicator care contribuie la realizarea unui obiectiv major al RATB şi anume, adaptarea capacităţii de transport la cerinţele publicului călător” -se mai arată în comunicatul remis B3365.ro.

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, RATB va introduce, până la sfârşitul anului, plata serviciului de transport prin intermediul telefonului mobil, precum şi noi titluri de călătorie.

În momentul de faţă se fac testari pentru lansarea în parteneriat cu BCR a unui card dual, card ce încorporează aplicaţia de transport RATB (utilizând tehnologie contactless). Cardul va fi pus la dispoziţia publicului călător după finalizarea testelor şi punerea la punct a întregului sistem.  De asemenea, RATB a iniţiat un proiect similar şi cu BRD pentru diversificarea ofertei de instrumente de plată a călătoriei şi îşi manifesta dorinţa de a încheia parteneriate similare şi cu alte instituţii financiare.

„Este momentul ca RATB să-şi uniformizeze sistemul de colectare a contravalorii titlurilor de transport, ţinând cont de investiţiile făcute în sistemul automat de taxare. Doar în acest mod putem avea o imagine completă a utilizării mijloacelor de transport în comun şi a cererii de transport”, a declarat Adrian Criţ, directorul general RATB.

http://b365.ro/news/calator ... de-hartie/€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

Saptamana viitoare incepe demontarea vechilor compostoare din vehicule, deja intram in a doua saptamana de cand nu se mai vad bilete de hartie.  8-)

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare ViitorulPrimar

Utilizator anonim wrote:
Saptamana viitoare incepe demontarea vechilor compostoare din vehicule, deja intram in a doua saptamana de cand nu se mai vad bilete de hartie.  8-)

Pai si cum platesti calatoria?

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare adn2377

ViitorulPrimar wrote:
Pai si cum platesti calatoria?


Te concentrezi si te gandesti cu putere la asta... se va scadea automat de la tine din cont!   :lol:

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 21
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use