Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Vandalizarea mijloacelor de transport și a stațiilor

302 posts, 129854 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 22
 
 

📖 Pagination options
Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Andrei Andraș

"Obama" a devenit mai colorat. :(
grafitti.jpg (238.83 KB; downloaded 5702 times)

Edit Costin: nu ii promovam pe indivizii astia, asa ca am cenzurat tagul/semnatura/ce naiba e aia. Dup-aia se lauda ca ii promovam pe forum.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor 3mil

Individul de langa vagon, ce sta pe vine este faptasul?

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor ByOnu

Pai captura video/foto este facuta FIX in timpul actiunii. Deci da.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Dragos31

Ce se intampla cand pierde Dancila alegerile?

Sunt scise mesaje obscene cu marker-ul in 6450 ...  

Contineau injuraturi, asa ca am "coafat" pozele.







 




  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Tom

Interesant este că ####-ul cenzurat este cuvântul intens promovat chiar și pe numere de mașină și pe internet. Nu vreau să-mi storc memoria, dar cel puțin pe un forum l-am văzut necenzurat în combinație cu alt grup votat de alții.
Interesant e însă cum s'a intrat în acel depou. Dacă intrau să facă poze la tramvaie, îi fugărea paznicul. Asta e violarea proprietății, vandalism și distrugere. Dar cu siguranță un "magistrat" și un "procuror" îl vor scoate pe ușa din dos că nu prezintă pericol social, la fel ca și criminalii, violatorii și traficanții de organe.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor FabiM

La depoul Colentina le-au vandalizat cu paznicii lângă ei, le ziceau sa aibă grija la “astea noi” și cam atât. Nu înțeleg cum e posibil sa ii lase și după cum a spus și colegul, pasionații au interzis.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor misterr

Un graffer ne-a explicat cum se desenează un metrou în câteva minute

Polițiștii au sosit la 30 de secunde după ce am terminat lucrarea. Am ascuns toate sprayurile, mănușile, măștile și am scos cipurile de memorie din camerele de supraveghere.









Undeva pe linia de metrou U3 din Berlin, un tren de metrou oprește câteva minute, timp în care cinci grafferi desenează un vagon în întregime înainte ca trenul să pornească spre stația următoare. Fug de lângă șine imediat ce termină și-și lasă opera să circule prin oraș următoarele 48 de ore, înainte să fie ștearsă și să dispară pentru totdeauna.

Tipii care desenează trenul din videoclipul de mai sus – care a fost postat pe Facebook de curând și a avut sute de mii de vizualizări în doar două ore – mențin o metodă care mereu a fost miezul artei stradale.

Astăzi nu mai vezi atât de des metrouri pictate din cauză că sunt tot mai multe camere de supraveghere, iar amenzile au crescut, dar desenatul pe metrou a rămas de bază pentru grafferii de pretutindeni.

Am vorbit cu Grisal (nu e numele lui real), unul dintre artiștii din videoclipul de mai sus, despre cum se desenează un vagon de metrou în doi timpi și trei mișcări.





VICE: Salut, omule. Pentru cei care nu știu, care e diferența între bombardarea unui metrou și alte tipuri de artă stradală?
Grisal: Bombardarea metroului e o formă de artă stradală în sine. E mult mai periculoasă. Dacă ești prins sau îți planifici prost timpul, ai belit-o.

În primul rând, ai nevoie de tupeu; apoi trebuie să ai talent și să fii eficient pentru că lucrezi contratimp; în al treilea rând, opera ta călătorește prin oraș timp de 48 de ore. Metroul e o galerie de artă mobilă și deții spațiul vizual al orașului pentru perioada asta de timp. Bineînțeles că mi-ar plăcea să-mi rămână opera pe tren pentru totdeauna, dar amintirea ei îmi e de ajuns și mă face fericit. Cauzează dependență.

Sunt convins. Spune-mi ce se petrece în videoclip.
Niște tipi sunt într-o stație de metrou din Berlin. Trag semnalul de alarmă și trenul se oprește. Șoferul trebuie să iasă din cabina lui și să ridice frâna de urgență ca să poată porni trenul. Asta durează, de obicei, trei sau patru minute. Deci am avut timp să vopsim vagonul.

Stilul e lejer. Nu prea ai timp să desenezi prea elaborat în timpul ăla, important e gestul.

Cum ați plănuit toată treaba?
Mai întâi am ales locația. Cel mai important e să afli care sunt rutele spre ieșire, unde sunt plasate camerele, câtă lume e la metrou la ora respectivă și unde ne putem ascunde în caz că lucrurile se complică. Am studiat planul stației și am pregătit un plan de fugă. Uneori trebuie să faci găuri în garduri ca să ai pe unde fugi. De data asta am avut cheia de la stație, așa că nu ne-am făcut griji deloc.

Tot timpul e dificil să desenezi un tren când e în stație și nu în tunel, pentru că e mai riscant și ai doar câteva minute la dispoziție până vin polițiștii. Ca stil, lucrarea nu e dificilă: simple blocuri de text, contur și câteva accente.

Totul a mers conform planului?
Facem asta de ceva vreme, deci fiecare își cunoaște funcția și datoria. Dar am depășit timpul cu un minut, ceea ce ne-ar fi putut costa scump. Polițiștii au sosit la 30 de secunde după ce am terminat lucrarea. De obicei ascundem toate sprayurile, mănușile, măștile și scoatem cipurile de memorie din camere și le ascundem și pe ele undeva. Apoi ne întoarcem în două-trei zile și luăm toate lucrurile.

Sunt unele stații mai bune decât altele?
Clar. Unele au camere care filmează într-o singură direcție, altele au camere cu o perspectivă de 360 de grade. O stație de metrou care e în afara tunelului e mai bună, pentru că ai mai multe opțiuni de evadare, nu doar cele două ieșiri. Trebuie să te gândești mereu pe unde o să intre polițiștii.

Cum au reacționat pasagerii din metrou?
Majoritatea și-au păstrat calmul. Le-a luat ceva să înțeleagă ce se petrece. Se vede și în clip că, la un moment dat, vreo doi deschid ușile să vadă ce se întâmplă. Câțiva s-au plâns de întârziere, care a durat cinci minute în total, dar restul păreau relaxați.





Au fost și unii impresionați?
Cu siguranță.

Ce pățești dacă ești prins că ai făcut așa ceva?
Ești arestat. Îți iau adresa, amprentele, îți verifică cazierul. Apoi primești amendă pentru deteriorarea bunurilor publice în valoare de 11 000 până la 22 000 de dolari. De obicei, polițiștii nu sunt violenți, ci mai degrabă conductorii de tren și pasagerii.

Ați avut momente tensionate în trecut?
Odată desenam un metrou și ne-au ambuscat cinci polițiști cu doi ciobănești germani. Eu și celălalt tip am reușit să fugim pe șine, iar polițiștii nu ne-au urmărit. De ce și-ar fi riscat viața ca să urmărească doi grafferi?





A fost prins vreunul din grupul vostru?
Au prins un tip care stătea de șase, dar nu i-au putut face nimic, pentru că nu aveau dovezi clare că ar avea legătură cu noi. În rest, n-au prins pe niciunul. E foarte periculos să păstrezi la tine materiale care să te dea gol, pentru că polițiștii opresc și verifică pe toată lumea care se află în stație imediat după acțiune.

Care a fost reacția oamenilor la clip?
N-am făcut videoclipul să ne lăudăm că distrugem lucruri la întâmplare. E o formă de artă care merge mână-n mână cu muzica pe care am pus-o. E un stil de viață care se distanțează de sistemul consumerist de care ne-am săturat.

Ok. Ce vă atrage să desenați trenuri?
Adrenalina. Și dependența de respectul pe care îl obținem din partea altora.

Mersi, man.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Utilizator anonim

Bai dar nu ii opreste nimeni pe acesti descreierati???

20200212_111735.jpg (1.86 MB; downloaded 4243 times)

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Nenea_titi

Ca să nu mai între în depouri, se pot pune 750 v pe garduri. O haită de dobermani, sau paznici cu arme de foc. Nu trei ciumeti de pensionari de paznici.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor alexxd_31

Titele nu poti sa omori omul ca picteaza un tramvai sau metrou. Camere de supragehere cu sensori de miscare si angajata o firma de paza cum trebuie.
Cei prinsi sa fie obligati sa suport costul curatarii (eventual revopsire) si pui sa presteze munca in folosul comunitatii in centrul orasului imbracati in roz. Eventual facuti vedete prin presa si internet.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Nenea_titi

Civilizarea a fost făcută de multe ori cu forța și prin metode nu prea ortodoxe...a făcut-o, plantat un CIP sub piele, și pus periodic la prestat muncă în folosul comunității (măturat străzi, curățat haznaua comunală - canalizarea, puși la munci grele gen asfaltări, reparat linii de tramvai) preț de 5 ani fără plată. Să vezi de mai găsești astfel de abjectii pe pereți și tramvaie și autobuze. Cât despre faza din Dudesti, companiei de pază să i se impute paguba.
Referitor la 750 v e gard... Ce a căutat pe gard? Ce a căutat prin zonă?  În Rusia de exemplu ai voie cu gard electric. Deci gard electric împrejmuit. A trecut dincolo POC! ZONĂ INTERZISĂ.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor cris_m

Nu trebuie sa aplici metode extreme gen gard electric, pur si simplu trebuie sa ai o firma de paza serioasa, iar politia sa-si faca treaba. Dupa o "cotonogeala" mica de la paznici si o amenda babana pentru distrugere si acces intr-o zona restrictionata, sunt convins ca nu le mai trebuie. Totul se rezuma la aplicarea legii!

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420793 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use