Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Vandalizarea mijloacelor de transport și a stațiilor

302 posts, 128957 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Florinds

Noi nu trebuie sa privim lucrurile numai prin ochii nostri, trebuie sa le privim si prin ochii acestor neandertalieni.

Inca o data, nu le iau apararea, dar e mai simplu sa previi!
Solutie: respectarea tuturor calatorilor, indiferent de etnie + camere video pentru identificare si nu cred ca se mai repeta.

 




  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor 133 313

Mda... in alta ordine de idei vad ca nu a sesizat nimeni asa ca spun io. #045 este un #128 in devenire.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Victor92

128 de la Colentina in peisajul de la intersectia Calea Mosilor cu Bulevardul Carol I ...



 


Re: Trenurile BM2/BM21 Andreas S

BodoMinea wrote:
Ne plângeam de grafferi prin alte topicuri, dar ia uitați ce wholetrain a făcut Vodafone cu Haga...  :evil:





Ca tramvaiele RATB cu reclame la diferite cluburi.


Bodo,daca nu iti convine ce se intampla la metrou,de ce folosesti serviciile Metrorex? Gandeste si putin pozitiv,daca trenul Haga 1117-2117 (de care te plangi) este "pictat" de acesti "Picasso"  pe geamuri, s-ar sterge mai usor (Ia exemplu de la trenul Hyperion,de aceea este colantat astfel). :ED38:

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor punmeister

Bodo se referea ca la un wholetrain fiind ca era colantat cap-coada intr-o reclama la Vodafone :lol: :lol: :lol:
Pe langa asta, reclamele astea puse pe geam sunt chiar o prostie, ca abia mai vezi ceva prin geamuri.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 Costin

Andreas S wrote:
Bodo,daca nu iti convine ce se intampla la metrou,de ce folosesti serviciile Metrorex?

Pentru ca e dreptul oricui sa fie nemultumit de niste servicii pentru care plateste dar la care nu are alternativa in caz ca nu sunt de calitate... :roll:

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor BodoMinea

Exact, bune puncte de vedere @punmeister și @Costin.

Cât despre comparația cu Softronic Hyperion, am de obiectat: trenul acela, în forma sa inițială și când nu poartă vreo reclamă, nu este colantat pe geamuri, iar autocolantul este unul estetic ce poartă însemnele companiei. Ei bine, când este închiriat pentru spațiu publicitar, acesta este colantat în întregime, dar acest lucru se aplică și din considerente economice. Nu sunt deloc un fan al colantării pe geamuri mai ales la un tren de distanță medie spre lungă, dar măcar la Softrans calitatea serviciilor este ridicată iar preturile competitive, și pentru a rămâne în concurență cu CFR & RT pe rute turistice, e acceptabil din multe puncte de vedere să procedeze așa.

În schimb, deși merg zilnic cu metroul și mă declar mulțumit de el (și sincer la Metrorex am permanent abonament și sunt mulțumit de raportul preț calitate și de serviciu în general), nu voi închide ochii la anumite lucruri: prețul călătoriei s-a scumpit, trenurile poartă reclame imense pe afara și în interior (venituri rătăcite pe undeva prin buget) dar de multe ori nu sunt îngrijite și spălate (aici vorbesc mai ales de M4, dar și BMuri mai sunt mâzgălite pe geamuri), și totuși banii pentru achiziția de trenuri pentru M5 sunt blocați, iar acest lucru s-ar putea să readucă IVA pe M3, dacă apare și circulația discontinuă pe tronsoane din cauza asta iar intervalul între trenuri creste din cauza incompatibilității în automatizare deja va deranja toți călătorii unor magistrale și așa sufocate, nu numai pe mine.

Deci îmi păstrez și îmi susțin părerea, și nu știu de ce ai sărit așa de violent pe un topic pe care s-a mai discutat. Se poate da 'bump' la un topic și mai civilizat. :)

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor adila

Eu i-as pune pe acesti "artisti" neintelesi la munca in folosul comunitatii.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Davidi91

Edit andrei11:
Stimate coleg, v-am sters postarea  avand grave scapari din punct de vedere al regurilor gramaticale in vigoare pentru limba română. Ori invatati sa incepeti propozitiile /  frazele cu litera mare, sa scrieti prima litera a numelor proprii cu litera mare, ori ne lasati in pace. Va multumesc pentru intelegere si sper sa fiti mai atent in viitor.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor BodoMinea

Așa se prezintă de câteva zile una (dar nu numai ea) din ramele IVA care circulă pe Magistrala 4... Proaspăt vopsită și imposibil de văzut afară prin geamuri :popa: Ca să nu mai zicem de mâzgăliturile din interior, dar acelea sunt deja omniprezente în aceste garnituri.
20161125_141453-min.jpg (956.42 KB; downloaded 6328 times)

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor BodoMinea

desiro_fb.jpg (16.23 KB; downloaded 6264 times)

Acesta este un caz recent văzut pe Facebook, dar foarte multe automotoare Desiro ale CFR Călători sunt grafitate, au geamuri sparte, și nu în ultimul rând sunt într-o gravă lipsă de componente de schimb. Asta forțează conducerea să introducă pe rute scurte, locale și de navetă compuneri de locomotivă Diesel + unul sau două vagoane, cu un consum infinit mai mare decât săgețile albastre. Situația aceasta este de ani buni, iar automotoarele și ramele, și așa insuficiente se degradează. Aparent, conform unui plan recent al management-ului, ar urma să se închirieze material rulant ușor de tipul automotoare diesel și rame electrice deja echipate și într-o stare bună, pe o perioadă scurtă de 2-3 ani, până la punerea pe picioare a parcului existent și posibila extindere a acestora. Nu e cea mai rea idee, în opinia mea. Dar să avem grijă de ele, că altfel plătim și chiria, și daunele, și suplimentarea parcului actual și ne învârtim într-un cerc vicios al neglijenței într-o țară unde se cere o nouă mentalitate pentru civilizație.

Peste 95% dintre cazurile de furturi şi distrugeri din trenurile CFR Călători au autori neidentificaţi, au spus reprezentanţii companiei. Cele mai multe pagube sunt cauzate de aruncarea cu pietre în trenuri, dar şi de furtul unor obiecte precum ornamentele de la prize şi dozatoarele pentru săpun lichid.

Potrivit lor, în primele 6 luni ale anului 2016 au fost întocmite 1.042 de dosare pentru lipsuri şi degradări în trenurile de călători, cu o valoare totală de peste 270.000 lei. "Din total, în cazul a 91 dintre dosare, au fost recuperate daune în valoare de aproximativ 11.000 lei", au precizat reprezentanţii companiei.

Obiectele cel mai des sustrase din tren sunt ornamente de la prizele electrice de 230V/50Hz, amplasate în interiorul vagoanelor pentru alimentarea telefoanelor mobile şi laptop-urilor,  dozatoarele pentru săpun lichid, perdele, materiale igienico-sanitare (săpun, şerveţele, hârtie igienică).

Piesele cu valoare mai mare, sustrase din tren sunt monitoare LCD din vagoanele nou construite şi componente electronice integrate din tabloul electric al vagoanelor (invertoare care transformă curentul electric de la tensiunea de 24V la 230 V/50Hz).

De asemenea, cele mai multe furturi sunt înregistrate pe rutele Bucureşti Obor-Lehliu-Ciulniţa, Bucureşti Nord-Urziceni şi Feteşti-Slobozia Veche, mai spun reprezentanţii CFR Călători.

- ECONOMICA.NET

Deci peste 60.000 EURO pierderi doar din pagube materiale în prima jumătate a anului, din care aproximativ 4% recuperate, iar asta doar ce s-a raportat oficial și public, și doar ce s-a măsurat efectiv din echipamente și dotări avariate sau sustrase - dar oare au calculat, din cauza vandalilor și necivilizaților din trenuri, multă lume lasă trenul ca ultima și cea mai nefericită alternativă de transport. Sau cine n-a mai mers de ceva timp cu trenul și e folosit să folosească vreun Regio, automat se va feri de trenurile CFR pe viitor cu orice preț. Această scădere masivă de popularitate în ultimii ani din cauza degradării serviciilor a făcut ca trenul să fie folosit, mai ales pe unele rute, fix de tipul acela de călători cu care mai mulți bani se pierd în reparații și personal corupt.

Dar nu e întotdeauna vina management-ului, care pare totuși cel mai luminat din ultimii ani, vorbind aici de CFR Călători - problema e aceași și la metrou și prin multe alte locuri: se fac licitații, există criterii, dar nu primești ce scrie pe hârtie. Se plătesc sume enorme de bani câștigătorilor, dar personalul este prost instruit, prost plătit și dezinsteresat. Se încasează bani, însă paza și curățenia nu sunt asigurate (a se vedea mizeria din unele trenuri CFR care sunt la prima cursă din zi, paznicii de la metrou care au poze cu grafferii în depou și lumea se face că plouă, etc).

Imagini publicate de domnul director Iosif Szentes pe pagina sa de Facebook:
r1.jpg (34.44 KB; downloaded 6259 times)

r2.jpg (115.98 KB; downloaded 6259 times)

Conducerea CFR Călători speră ca toate imaginile proprii și primite de la călători să îi ajute într-un demers legal de reziliere al contractului cu firma responsabilă de salubrizarea trenurilor, care nu face treabă prea bună în multe cazuri. Dar cu educația unor călători, tot degeaba...

Incidentele nu sunt izolate. Fotografiile de mai sus sunt din R8015 Obor-Fetesti, dar și vagoanele din compunerea R9347 București Nord - Giurgiu se prezintă într-o stare deplorabilă (până nu de mult era operat cu Desiro, de câteva luni are GM + 2 vagoane, adesea fără căldură și cu uși acționate complet manual sau blocate în pozția DESCHIS în mers), aglomerate și cu mirosuri insuportabile persistente, elemente rupte sau care nu stau în locul lor, banchete rupte și o mizerie de nedescris.

Și în cuplurile TE care pleacă din București Basarab (să mai vorbim de tabelele nefuncționale din această „gară” și ceasul care de un an arată mereu 21:26?) spre Craiova / Roșiori, deși condițiile vagoanelor sunt aparent mai decente, problemele sunt clare: vânzători ambulanți agresivi, enervanți, fără niciun pic de igienă personală circulă fără bilet subtilizând personalului de control diverse obiecte în geantă pentru a scăpa de amenzi, același lucru practică și unii călători, mai strâng bani cu grupul și bagă în buzunar când e echipajul care le permite acest lucru, mai se ascund în băi, orice pentru a nu plăti prețul corect pentru bilet. Apoi mai și fumează, trag de uși și folosesc un limbaj complet neadecvat. Clar mai civilizate ca alte rute Regio din punct de vedere al materialului rulant, dar totuși scaunele sunt nescuturate de praf de ani, gunoiul nu se ia întotdeauna, câteodată o parte din vagoanele din compunere circulă nealimentate, iar cele alimentate bagă aer rece prin ventilație în mers, deși afară s-a cam lăsat vremea rea.

 


Re: Vandalizarea mijloacelor de transport si a statiilor Victor92

Care-i legatura articolului postat de catre tine cu acest topic?!

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use