Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)

982 posts, 292492 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 71
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Dr2005

S-ar rezolva cu o validare valabilă o oră, iar dacă semicursa durează mai mult să fie valabilă până la cap de linie. La fel şi cu transferul, dacă se apropie sfârşitul termenului de o oră, mai validezi o dată şi rămâne valabil până la cap de linie.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB ViitorulPrimar

La asta m-am gandit si eu.Un bilet valabil o ora.Asa poti schimba 2-3 masini fara sa platesti cat nu face.Cel mai rau e pt cei care trebuie sa schimbe 3 masini pentru 6 statii.Mergi 2 statii ,cobori,iei urmatoarea masina,mai faci 2 statii, iar cobori,iar iei alta masina.deci platesti 4 lei pentru 6 statii.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Lohengrin

In conditiile introducerii calatoriei de 60/90 de minute, "rentabilitatea" RATB - asa cum e gandita cu reteaua facuta franjuri - ar avea serios de suferit. Scopul Regiei este maximizarea numarului de bilete compostate/carduri validate. Introducerea cartelei de 60/90 de minute comune sau nu cu Metrorex s-a pus in discutie in anul 2007 - dar s-a renuntat cu un pretext imbecil - confuzia cu cartela Expres, de parca n-ar exista filtrare pe grupuri de linii (liniile Expres apartin unui grup separat de cele urbane). Parerea subsemnatului este ca nu s-a vrut si nici nu se va dori vreodata asa ceva pentru Bucuresti. La fel cum din start s-a exclus taxarea pe zone, practicata peste tot in alte parti.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB ViitorulPrimar

Totusi este adevarat ca transportul public din Romania este mult mai ieftin decat cel din alte tari?Daca da dece?

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Costin

Este adevarat, dar motivele sunt diverse si complexe, determinate inclusiv de subventia pe care o ofera statul operatorilor de transport. Nu stiu cat de mare este subventia in Romania fata de alte tari, si oricum, aceasta subventie difera de la un oras la altul... dar, daca stam sa calculam cat % din salariul mediu reprezinta costul unei calatorii dintr'o tara, cred ca acel procent are valori apropiate in majoritatea tarilor... La noi... salarii mici => calatorii ieftine fata de alte tari.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Dominatrix

Treaba asta cu "mai ieftin" e discutabila, fiindca depinde de multi factori. Nu e vorba doar de o comparatie intre preturi si puterea de cumparare, e si o relativizare la nivelul costului vietii vis-a-vis de PIB-ul altor tari, productivitate, salariu mediu etc. In plus, intr-un sistem integrat de transport, in functie de abonamentele sau biletele folosite, si raportul pret abonament/pret bilet, la folosirea frecventa a transportului public economiile pot fi importante, deci conceptul de "mai ieftin" e si mai greu de definit.
In acest topic viewtopic.php?f=21&t=49&p=41269#p41269 s-a mai adus mai demult vorba despre asta si am pus mai multe exemple de tarife din alte capitale europene, ca sa va faceti o idee...

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB iliutu

Azi am venit cu 783 de la Otopeni si am realizat ca sunt multi oameni care nu stiu sa foloseasca validatoarele, si nici nu sunt instructiuni de folosire in autobuz pentru validarea multipla a cardurilor.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Aron

iliutu wrote:
Azi am venit cu 783 de la Otopeni si am realizat ca sunt multi oameni care nu stiu sa foloseasca validatoarele, si nici nu sunt instructiuni de folosire in autobuz pentru validarea multipla a cardurilor.

Erau candva lipite instructiunile, dar nici eu nu prea le-am mai vazut

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB andrei11

Este stupid, suntem in anul 2011 totusi, oameni buni ! Bine ca stiu / se descurca in aeroport cu validarea biletului, recuperatul bagajelor, pipaitul ******* stuardezei in avion, coboratul scarilor din avion, etc, etc, si nu stiu sa valideze  cartela in autobuz ! La taxiurile cu 3,5 lei / km cu ei sau sa stea la tara la coada vacii / lucratul pamantului si sa ne lase in pace !

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB LArSON

@andrei 11 cel revoltat...
1. Validatoarele nu sunt foarte performante, la 1 din 2 incercari de validare dau eroare...
2. Fara instructiuni, de unde stii cum validezi pentru mai multe persoane?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Biletul de călătorie intră în istorie
După 139 de ani în care a circulat prin mâinile bucureştenilor, biletul de hârtie al RATB cedează în faţa tehnologiei. De acum, bucureştenii vor folosi exclusiv cardul electronic ca mijloc de plată pentru transportul în comun. Regia Autonomă de Transport Bucureşti a eliminat biletele de hârtie luna aceasta, călătorii putând utiliza cardurile ACTIV sau MULTIPLU din ofertă.

Transportul public bucureştean a intrat într-o nouă eră. Biletele de călătorie din hârtie au fost înlocuite complet de cardurile electronice. Un prim efect al acestei decizii, implementată în urmă cu trei săptămâni, a fost că încasările RATB au crescut cu aproximativ 24%.

http://www.adevarul.ro/actualitate/soci ... 51816.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Utilizator anonim wrote:
Biletul de călătorie intră în istorie
După 139 de ani în care a circulat prin mâinile bucureştenilor, biletul de hârtie al RATB cedează în faţa tehnologiei. De acum, bucureştenii vor folosi exclusiv cardul electronic ca mijloc de plată pentru transportul în comun. Regia Autonomă de Transport Bucureşti a eliminat biletele de hârtie luna aceasta, călătorii putând utiliza cardurile ACTIV sau MULTIPLU din ofertă.

Transportul public bucureştean a intrat într-o nouă eră. Biletele de călătorie din hârtie au fost înlocuite complet de cardurile electronice. Un prim efect al acestei decizii, implementată în urmă cu trei săptămâni, a fost că încasările RATB au crescut cu aproximativ 24%.

http://www.adevarul.ro/actualitate/soci ... 51816.html


Da, au crescut, dar nu pentru ca s-au inghesuit oamenii sa calatoreasca cu RATB-ul, ci pentru ca pretul e umflat si vor, nu vor, calatorii se cam conformeaza: 1,6 RON suportul + 1,3 RON calatoria. Daca tinem cont de faptul ca majoritatea cumparau bilete de 2 calatorii, ajungem in prezent la un pret de 4,2 RON fata de 2,6 RON in trecut. Aproximat, 4 lei e cam mult pentru realizarile grandioase ale Iepocii CriţA: 850 de autobuze, 350 tramvaie şi 195 de trolebuze.

Multumim din inima partidului!

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Cristy

Dar daca ai portofel electronic pe card il poti folosi si la metrou sau trebuie sa-ti faci titlu pt metrou? :?:

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB lecter

Cristy wrote:
Dar daca ai portofel electronic pe card il poti folosi si la metrou sau trebuie sa-ti faci titlu pt metrou? :?:


Portofelul electronic merge si la metrou...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use