Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)

982 posts, 296744 views
 
Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29  ... 71
 
 

📖 Pagination options
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Florinds

Nu mi se pare mult, dar daca se poate mai putin pentru ca se pierd bani aiurea, de ce nu. Poate altora totusi li se pare mult, poate schimba 3-4 mijloace sa ajunga undeva si nu au nevoie de abonament.
Eu am abonament decontat de firma de aproape 10 ani, deci nu prea e relevant daca mi se pare sau nu mult.

Pretul minim a fost introdus ca urmare a noii legi a taximetriei din 2010, creata chiar de taximetristii care sunt in Parlament. :) A fost mai rau decat simpla intelegere, intelegerea a devenit lege.

http://www.tolo.ro/2015/01/21/nebunia-banoasa-a-taxiurilor/

http://m.hotnews.ro/stire/19045052

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Bucureștenii vor plăti pentru transportul în comun în funcție de zona în care se vor deplasa

Autoritățile din București intenționează să introducă un sistem tarifar zonal pentru transportul în comun. Astfel, bucureștenii care se vor deplasa în oraș cu ajutorul mijloacelor de transport în comun, fie ele autobuze, tramvaie, troleibuze sau metrou, nu vor mai plăti un preț unic per călătorie, ci tarife diferite în funcție de zona în care se vor deplasa. Cum va fi împărțit Bucureștiul pe zone și ce tarife vor avea de achitat bucureștenii nu s-a stabilit încă. Se știe însă cum va funcționa acest sistem.

"În momentul în care validezi biletul, validatorul care știe în ce zona ești, te întreabă în ce zona vrei să ajungi. Daca vrei în zona 1 apeși zona 1 și te taxează corespunzător. Când treci cu mijlocul de transport în comun dintr-o zonă în altul, sistemul te anunță.  Dacă a intrat în zona 2, cine a platit pentru zona 2 merge mai departe, iar cine a platit doar pentru zona 1 coboară sau mai validează o data pentru a merge în zona 2", a explicat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției de Trabsporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

La sfârșitul anului trecut a fost creată și o alianță al cărei scop principal este acela de a elabora un standard național pentru o tarifare zonală în transportul public din România. Alianţa Naţională pentru Interoperabilitate Tarifară are deocamdată 16 membri, printre care și Rehgia Autonomă de Transport București (RATB).

La nivel instituțional însă, introducerea acestui sistem de tarifare depinde de Autoritatea Metropolitană de Transport București.

"Termenul de timp pentru introducerea sistemului tarifar zonal este dat de următorul lucru: când Autoritatea Metropolitană de Transport va gestiona și va avea contracte și cu metroul și cu RATB și cu operatorii privați", spune Ion Dedu. Întărirea rolului pe care AMP îl are în gestionarea transportului din zona București-Ilfov este un lucru recomandat de instituțiile europene, însă deocamdată nu este aplicat de autoritățile din România.

- See more at: http://www.b365.ro/bucure-tenii-vor-pla...SqNQd.dpuf

 


Re: Stiri, noutati, perspective Hawkuletz

Mie mi s-ar parea o investitie cam fara rost, daca se vrea reducerea poluarii mai bine s-ar investi in dezvoltarea/imbunatatirea retelei (si parcului) de troleibuze.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

In orice arie metropolitana trebuie tarifare orara si zonala. Uitati-va mai la vest, ca doar nu trebuie noi sa reinventam roata...

Tarifarea zonala nu va fi facuta la nivel de cartiere, ci in cadrul AMTB care va cuprinde operatorii din Bucuresti si Ilfov.

Iata un exemplu posibil:
- zona 1 - Bucuresti, valabil 60 min
- zona 2 - localitati pana la 10km, valabil 90 min
- zona 3 - localitati pana la 20km, valabil 120 min
- zona 4 - restul, valabil 150 min

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

Nu inteleg ce vrea sa spuna prin "te anunta sistemul ca ai depasit zona pentru care ai platit". Cum ii anunta "sistemul" pe cateva zeci de calatori ? Pe fiecare in parte ? Iar pentru alegerea "zonelor", daca ele sunt 4 la numar, nu ar fi nevoie de validatoare cu mai mult de 2 butoane cum sunt in prezent ? Se complica prea mult lucrurile in conditiile in care si acum mai exista calatori care cred ca apropierea cardului trebuie urmata si de apasarea unuia din butoane pentru a fi "siguri" ca au platit (am intalnit personal cazuri:)

Nu mica mi-ar fi mirarea sa se faca o "descoperire epocala", si anume ca trebuie schimbate validatoarele actuale cu unele care sa "corespunda noilor cerinte ale sistemului". Inainte de orice gaselnita la sistemul de taxare ar trebui sa existe imbunatatiri reale ale sistemelor de control si eliminare a neplatitorilor.

 


Re: Stiri, noutati, perspective aztec

Asta cu zonarea este genul fix"noi ne facem ca muncim, nu stam degeaba".
Al catelea plan "superintelihent" este?
A,corect e daca iei o preoraseneasca si mergi pana la limita orasului sa platesti un tarif si daca iesi altul...dar tare mi-e frica ca doar e un plan de marirea incasarilor..zonarea finnd centru vs cartiere

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Bine ca peste tot in presa se scrie despre problema cardurilor, dar sa preseze conducerea RATB-ului sa ia masuri pauza... Bravf! (Combinatie dintre bravo si praf) In ritmul asta nici nu e de mirare ca sunt in pierdere de enspe ani... traisca nasii care fug zilnic dupa autobuze ca sa amemdeze calatorii si sa le iasa ceva la "mica ciupeala" ca "saracii" de ei mor de foame! :evil:
REPORTAJ CU CAMERA ASCUNSA. RATB "legalizeaza" calatoriile cu nașul in Bucuresti. Ce sfaturi absurde au pentru calatori
Situatie absurda in Bucuresti. Regia de Transport a legitimat calatoria cu nasul. La casele de vanzari RATB nu se mai gasesc carduri de unica folosinta, asa ca pasagerii sunt obligati sa calatoreasca ilegal.


Ce faci cand te intalnesti cu un controlor? S-ar putea sa va inteleaga, iar daca nu, nu-i dati buletinul si scapati de amenda, sunt sfaturile halucinante ale angajatilor de la ghiseele RATB. Regia a refuzat sa comenteze situatia.
Urmariti un reportaj filmat cu o camera ascunsa.
Reporterii PRO TV incearca sa cumpare un card de unica folosinta de la casele RATB. De fiecare data raspunsul este...
"Momentan nu sunt carduri de niciun fel. In tot Bucurestiul nu sunt"
Primim in schimb sfaturi. Unele mai trasnite ca altele. De pilda, sa gasim un vecin cu un abonament nominal, care sa ne insoteasca prin tot orasul.
Reporter: Sa mearga cu mine daca este nominal?
Persoana: Da. Sa taxeze pentru doua persoane.
Sau sa cumparam o calatorie cand urcam in transportul in comun de la un alt pasager.
"Rugati pe cineva in tramvai, daca mergeti in aceeasi directie, dar trebuie sa coborati inaintea lui", a mai spus un angajat RATB.
Alt reprezentant RATB vine cu o solutie la limita legii. Sa imprumutam un card nominal si sa circulam cu acesta.
"Dar numai sa fie nume de barbat sa nu le dati suspiciuni", a spus persoana.
Incercam sa aflam ce se intampla daca dam nas in nas cu un controlor.
"Problema se stie, acum nu stiu cum reactioneaza colegii mei", spune angajatul RATB
Angajat: Normal, daca ii dati actele va amendeaza.
Reporter: De ce sa ma amendeze?
Angajata: Pai, si ce, ii dati buletinul?
Situatia este una cu adevarat absurda. Practic, in acest moment, in Bucuresti nu ai de unde sa cumperi un card de calatorie si esti nevoit sa circuli fara sa platesti. Cu alte cuvinte, ajungi la mana controlorului, care te poate amenda sau nu.
Cei care au fost prinsi cu nasul spun ca au scapat fara amenzi. "Eu acum daca nu am de unde... M-a mai prins acum cateva zile si m-a inteles", a spus un calator.
"E bine ca nu mai trebuie sa cumpar bilet. Nu mi-am luat niciodata bilet", a spus altcineva.
RATB a ramas fara carduri de aproape o luna. S-a intamplat pentru ca a intarziat foarte mult licitatia de achizitie a acestora. Regia are o medie de 700 de mii de calatori zi, iar pierderile s-ar putea ridica la aproape 1 milion de euro. In prezent pot plati calatoriile pe card doar cei care au un abonament pe numele lor.
RATB nu a dorit sa comenteze situatia.

Si link-ul articolului: http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/in ... id=3668409

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

RATB va încasa comision din vânzarea cardurilor comune RATB-Metrorex

Directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Vincenţiu Dan Antonescu, vrea să rotunjească veniturile instituţiei pe care o conduce aplicând un comision la vânzarea cartelelor comune RATB-Metrorex.

Deşi până acum s-a vehiculat ideea că biletele unice RATB-Metrorex vor fi repuse în vânzare din primul trimestru al acestui an, Vincenţiu Dan Antonescu spune că în prezent nu se ştie exact când vor fi reintroduse cardurile comune RATB-Metrorex, în contextul în care RATB aşteaptă un răspuns de la Consiliul General privind majorarea tarifelor de călătorie cu mijloacele de transport în comun de suprafaţă. Însă, şeful Regiei spune că atunci când aceste carduri vor fi din nou pe piaţă, RATB va încasa un comision din vânzarea lor.

"Suntem în tratative cu cei de la Metrorex pentru reintroducerea cardurilor comune RATB-Metrorex. Am început o discuţie la începutul lunii martie, între timp dumnealor şi-au schimbat iar politica tarifară, iar noi suntem în aşteptare să vedem dacă ni se aprobă acea majorare de tarif pe care am propus-o, de 1,8-2 lei pe călătorie, ca să putem să echilibrăm cardul comun RATB-Metrorex. E greu de estimat când vor fi reintroduse aceste carduri de călătorie comune, dar imediat ce vom avea un răspuns de la Consiliul General privind tariful RATB vom putea lua o decizie", a declarat, pentru B365.ro, Vincenţiu Dan Antonescu, directorul general al RATB.

Într-un interviu anterior acordat B365.ro de fostul director general al Metrorex, Aurel Radu, acesta a precizat că a solicitat RATB-ului să pună la dispoziţia Metrorex o anumită sumă de reyervă, într-un cont, astfel încât să se evite o situaţie similară cu cea de anul trecut, când RATB a acumulat datorii de peste 17,3 milioane lei către Metrorex, suma provenind din banii încasaţi din vânzarea titlurilor comune de călătorie, fapt care a şi dus la sistarea vânzării biletelor unice RATB-Metrorex. ”Asta a fost una din condițiile pe care dânșii le-au solicitat pentru noul contract, cu care noi nu am fost de acord, și poate că și din acest motiv se întârzie puțin semnarea noului contract între RATB și Metrorex, dar poate și din cauza faptului că noi am solicitat pentru serviciile prestate și un comision de această dată. Până anul trecut noi asiguram acest serviciu pentru 0 comision, iar acum am propus un comision de 8% din valoarea tichetului de călătorie. Sper că am ajuns la o concluzie, pentru că și noi și dumnealor suntem în interesul bucureștenilor și, cu cât ajungem mai repede la o concluzie și o agreăm și o semnăm, va fi cu atât mai bine pentru toți bucureștenii”, a explicat Vincențiu Dan Antonescu.

Șeful RATB a mai, precizat, totodată, că datoria către Metrorex a fost plătită integral.

http://www.b365.ro/ratb-va-incasa-comis...28352.html

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Stiri din Bucuresti V2A

RATB reintroduce plata călătoriei prin SMS, de pe telefonul mobil,   Luni, 09 Mai 2016

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) reintroduce, începând de luni, 9 mai 2016, serviciul de plată a călătoriilor cu mijloacele de transport în comun prin serviciul de mesaje scurte (SMS) al operatorilor de telefonie mobilă.

De această dată, facilitatea de plată este valabilă atât pentru Abonamentul de o zi, cât şi pentru călătoriile efectuate pe liniile Expres 780 şi 783.

“Acest instrument de plată este flexibil, rapid şi comod şi se adresează în primul rând celor care călătoresc ocazional în Bucureşti, dar şi tinerilor. Politica RATB nu este aceea de a sancţiona călătorii frauduloşi, ci urmărim conştientizarea publicului călător asupra faptului că de fiecare dintre noi depinde calitatea transportului public în Bucureşti. Vor urma şi alte măsuri care vor crea condiţii civilizate de transport şi vor dovedi ataşamentul RATB faţă clienţii săi”, spune Radu Paul Orzaţă, directorul general al RATB.

Printr-un singur SMS, trimis la numărul 7458, disponibil în reţelele de telefonie mobilă, călătorii vor putea achita contravaloarea unui abonament de o zi, valabil pe toate liniile de transport urban sau pentru o călătorie pe liniile Expres.

Această modalitate de plată nu  este valabilă pentru mijloacele de transport ale liniilor preorăşeneşti. Plata poate fi efectuată de pe orice tip de telefon mobil.

Preţul pentru abonamentul de o zi este de 1,65 euro+TVA (8,79 lei, TVA inclus). Preţul pentru o călătorie pe liniile expres este de 0.75 euro+TVA (3,99 lei, TVA inclus). SMS-ul de comandă este gratuit în reţelele Vodafone, Telekom şi DigiMobil, iar în reţeaua Orange are un cost de 0,05 euro+TVA.

Pentru obţinerea unui abonament urban pentru o zi, înainte de momentul urcării în vehiculele RATB, călătorii vor trimite un SMS, cu textul A la numărul 7458. În câteva secunde, vor primi un mesaj care va conţine un cod ce va confirma efectuarea tranzacţiei. Pentru linia Expres 780, mesajul către numărul 7458 trebuie să conţină textul E780, iar pentru linia Expres 783, mesajul trebuie să conţină textul E783.

Călătorii care utilizează telefoane de tip smartphone, cu acces la Internet, vor găsi pe site-ul de mobil al RATB câte un link pentru fiecare opţiune de plată care facilitează transmiterea mesajului şi obţinerea rapidă a confirmării plăţii.

Obligaţia călătorilor este de a păstra SMS-ul pe toată durata zilei, până la expirarea valabilităţii abonamentului sau, în cazul liniilor Expres, până la efectuarea integrală a călătoriei.

Siguranţa plăţii prin SMS este garantată de platforma de operare, care este prevăzută cu un mecanism antifraudă.

Cei interesaţi pot afla detalii la numărul de telefon 021.311.13.98 sau la adresa de e-mail info@ratb.ro.

http://ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=584

 


Re: Stiri din Bucuresti cris_m

De dimineata am vazut in autobuz un afis si am fost putin mirat, gandindu-ma ca e un caz izolat... dar se pare ca nu, mai devreme dand in 4826 de altul identic:



2016-05-09_03-56-24 by Cristi M, on Flickr

Sper ca nu este o masura pur electorala, ci una de durata.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing TibiV

Asta este chiar foarte interesant...

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing zapacitu

Este, mai ales pentru cursele de aeroport. Insa pentru restul...

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Florinds

Vezi la primul mesaj, poti obtine abonament valabil o zi. ;)
Parca vad ca atunci cand vine controlul contravenientii isi fac abonament de o zi. :)))

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing cris_m

Dureaza pana vine confirmarea... nu e timp de astfel de finețuri :lol:

 


Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use