Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)

982 posts, 296603 views
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 71
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective florin

Bilet unic pe mijloacele RATB si metrou, din 3 noiembrie

Reprezentantii Primariei Capitalei, Metrorex si SNTFC au testat sambata biletul unic, ce va fi pus in circulatie, incepand cu data de 3 noiembrie, pe liniile RATB si metrou, in cadrul proiectului privind integrarea tarifara, informeaza Agerpres. Tichetele unice vor fi valabile pentru circulatia cu metroul si cu toate mijloacele de transport public in comun de suprafata, cu exceptia liniilor turistice si expres, linia de cale ferata urmand sa intre in sistem la o data ulterioara.

"Biletul unic va fi disponibil si pe calea ferata imediat ce va fi pus in functiune inelul de cale ferata al Capitalei ca tren regional. Vor intra in functiune imediat ce se vor pune in functiune trenurile urbane care vor merge pe inelul de cale ferata al Bucurestiului. Mai sunt de facut anumite lucrari la infrastructura, iar dupa ce se finalizeaza va fi pus in functiune. Sunt bilete valabile pe anumite perioade de timp. Daca un calator valideaza biletul la 59 de minute, el va putea merge in sistem pana va iesi din sistem, nu este practic exclus daca nu si-a terminat traseul. Sunt bilete care se incadreaza in filosofia oraselor europene privind modul de taxare", a declarat pentru Agerpres Ion Dedu, seful Directiei de Infrastructura din PMB.

Dedu a precizat ca biletele sunt valabile numai pe trenurile regionale care vor intra in sistem, in momentul de fata fiind valabil doar pentru trenurile care vor circula pe linia de centura a Bucurestiului.

"Este un prim pas si pentru calea ferata. In momentul de fata va fi trenul care va circula intre Gara Progresul si Gara de Nord sau Basarab", a explicat Dedu.

Biletul unic pentru transportul cu metroul si RATB va fi pentru 60 de minute - 5 lei, pentru 90 minute RATB si CFR - 5 lei, 90 minute in RATB, metrou si CFR (inelul de centura) - 7 lei, 10 calatorii pe RATB si Metrou in sistem de 60 minute - 30 lei si abonamentul pentru 24 ore in RATB Metrou - 16 lei.

Potrivit reprezentantilor RATB, biletele unice vor fi puse in vanzare in chioscurile de emitere si reincarcare ale RATB si in statiile de metrou.

Purtatorul de cuvant al RATB, Constantin Tobescu, a tinut sa arate ca introducerea acestor bilete va conduce la o mobilitate mai mare a calatorilor. "Daca nu doresti cu un anumit mijloc ca este prea aglomerat, poti sa alegi altul, in acelasi pret", a explicat acesta.

 


Re: Stiri, noutati, perspective bercenicity

Începând de sâmbătă: Se pun în vânzare bilete unice la metrou şi RATB. CÂT COSTĂ

http://b365.ro/trei-tipuri- ... 84364.html

  • 1x   60min - RATB & metrou = 5 lei
  • 10x 60min - RATB & metrou = 30 lei
  • 1x 24h - RATB & metrou = 16 lei

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective IK4

bercenicity wrote:
Începând de sâmbătă: Se pun în vânzare bilete unice la metrou şi RATB. CÂT COSTĂ

http://b365.ro/trei-tipuri- ... 84364.html

  • 1x   60min - RATB & metrou = 5 lei
  • 10x 60min - RATB & metrou = 30 lei
  • 1x 24h - RATB & metrou = 16 lei


foarte interesanta oferta, mai ales daca facem un calcul simplu cu titlurile de calatorie deja existente pe piata:

varianta 1

1xRATB + 1xMetrorex = 1,3 + 2,0 = 3,3
sau
1xRATB + 1xMetrorex (cartela 10 cal) = 1,3 + 1,5 = 2,8

varianta 2

1xRATB + 1xMetrorex + 1xRATB = 1,3 + 2,0 + 1,3 = 4,6
sau
1xRATB + 1xMetrorex (cartela 10 cal) + 1xRATB = 1,3 + 1,5 + 1,3 = 4,1

si cu acestea nici nu trebuie sa faci curse contra cronometru  :lol:

 


Re: Stiri, noutati, perspective DanCld

De acord ca biletele individuale sunt mai ieftine; problema e ca aceste bilete se vor duce in cartea de istorie mai repede decat ne gandim  :roll:

 


Re: Stiri, noutati, perspective florin

Adevărul este că preţul de 1,3 lei a fost menţinut artificial, probabil din motive electorale. Să ne gândim doar cât a crescut preţul motorinei din 2008 până azi.

5 lei e un pic cam mult, dar cine foloseşte frecvent transportul are variante mai convenabile - chiar şi calculul de mai sus nu ţine cont că există varianta cu 10 bilete "orare" la 30 de lei, adică 3 lei/deplasare. Şi atenţie, ai 59 de minute până la urcarea în ultimul mijloc de transport, deci călătoria totală poate să dureze şi 80-90 de minute. Totuşi o problemă mi se pare că aparent nu sunt valabile şi pe liniile preorăşeneşti. Asta mi se pare o prostie enormă!

Noile titluri de călătorie nu sunt valabile pe liniile Expres sau pe liniile cu tarif special din reţeaua RATB.


Comunicat RATB

 


Re: Stiri, noutati, perspective telvanni

Am o intrebare: daca ai pe card portofelul electronic si un bilet unic, la validare pe care-l ia?

UPDATE: am gasit pe RATB pe site: "Reîncărcarea titlurilor de transport se va efectua pe cardul Multiplu, de unică folosinţă. "
Acum am alta intrebare, pretul de 5 lei cuprinde si cei 1.6lei pentru cardul in sine? Eu inteleg ca nu se poate incarca cardul nominal cu aceste titluri pentru ca nu se poate face o diferentiere in momentul validarii, prin urmare trebuie card de unica folosinta. Card care costa. Deci?

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective IK4

Pretul de 5 lei pentru biletul unic este stabilit prin HCGMB, care nu face referire la pretul serviciului+pretul suportului. Deci si daca ar fi incarcat pe card activ nenominal, refolosibil, pretul va fi acelasi.

 


Re: Stiri, noutati, perspective florin

telvanni wrote:
Am o intrebare: daca ai pe card portofelul electronic si un bilet unic, la validare pe care-l ia?

UPDATE: am gasit pe RATB pe site: "Reîncărcarea titlurilor de transport se va efectua pe cardul Multiplu, de unică folosinţă. "
Acum am alta intrebare, pretul de 5 lei cuprinde si cei 1.6lei pentru cardul in sine? Eu inteleg ca nu se poate incarca cardul nominal cu aceste titluri pentru ca nu se poate face o diferentiere in momentul validarii, prin urmare trebuie card de unica folosinta. Card care costa. Deci?


În cazul ăsta nu ştiu cine o să fie nebun să dea 6,6 lei pentru "onoarea" de a folosi RATB şi metroul o oră. Pare, mai degrabă, o nouă porcărie făcută doar ca să ne lăudăm că avem şi noi bilete d-alea "ca în vest". Criţ, fă-te că munceşti!

 


Re: Stiri, noutati, perspective subway guru

Plata prin SMS a abonamentului RATB de o zi se extinde şi în reţeaua RCS & RDS
http://www.ratb.ro/comunicat.php
Începând din data această lună, plata prin SMS a abonamentului RATB de o zi, valabil pe toate liniile urbane, este posibilă şi în reţeaua de telefonie mobilă RCS & RDS.

Abonamentul poate fi achziţionat de utilizatorii serviciilor Digi Mobil din reţeaua RCS & RDS printr-un SMS conţinând litera A, transmis la numărul 7456. Abonamentul este valabil până la orele 24:00 ale zilei în care a fost transmis SMS-ul. Solicitantul primeşte confirmarea activării abonamentului la interval de doar 15 – 30 secunde, printr-un alt SMS, primit pe telefonul său mobil.

Preţul SMS-ului de activare a abonamentului RATB de o zi este de 1,75 Euro, fără TVA şi echivalează cu preţul titlului de călătorie.

Odată cu confirmarea plăţii, abonatul Digi Mobil primeşte un cod de control alocat titlului de călătorie achiziţionat, cod pe care îl va prezenta controlorilor care ar putea solicita dovada plăţii călătoriei. Codul de control este valabil doar pentru telefonul mobil de pe care s-a trasmis SMS-ul de activare a titlului de călătorie.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB zone_rider91

Am trimis mailuri la RATB, Metrorex si PMB; sunt curios daca vor avea vreodata de gand sa ofere abonamente reduse comune metrou-RATB.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Rathgeber2523

RATB vrea să introducă „călătoria pe oră”

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) doreşte schimbarea sistemului tarifar al mijloacelor de transport în comun prin introducerea unor titluri de călătorie noi, fiind vorba de înlocuirea călătoriei unice de 1,3 lei cu o cartelă valabilă o oră pe orice mijloc de transport în comun de suprafaţă.

RATB vrea ca în locul călătoriei unice de 1,3 lei să introducă o cartelă valabilă o oră pe orice mijloc de transport în comun de suprafaţă. Aceasta cartelă ar urma să coste 2,5 lei.

“Am putea înlocui tichetul de o călătorie care costă 1,3 lei cu un tichet valabil timp de o oră cu care poţi să călătoreşti cu orice tip de mijloc de transport în comun de suprafaţă. Asta ar însemna o scădere pe călătorie şi ar fi mai atractiv pentru călători şi ar reduce în felul acesta călătoria clandestină. O cartelă de genul acesta ar putea să fie 2,5 lei”, a declarat pentru RTV.NET directorul general RATB, Adrian Câmpurean.

Conducerea RATB vrea să modifice abonamentele lunare, dorind implementarea abonamentelor pe trei luni pentru studenţi şi elevi, astfel încât aceştia să nu mai fie nevoiţi să meargă lunar la centrul de emitere a titlurilor de călătorie.

“Şi în cazul abonamentelor se vor modifica genul de servicii. Ne gândim la abonamente pentru studenţi şi elevi pe trei luni. Ne-am gândit la mai multe soluţii care să facă viaţa mai uşoară bucureştenilor”, a spus Câmpurean.

Viitoarele măsuri are Regiei ar putea afecta și pensionarii, care ar putea fi nevoiți să-și facă o legitimație proprie în cazul în care vor dori să beneficieze de transport gratuit.

“Avem în vedere şi acordarea de carduri pensionarilor valabile mai multe luni, cu fotografie personalizată. Asta ne-ar permite să ştim exact câţi pensionari călătoresc cu mijloacele de transport în comun pentru că ei ar fi obligaţi să valideze cardul. În felul acesta subvenţia pe care o plăteşte Primăria pentru ei ar fi corectă, nu din burtă”, a declarat şeful RATB.

SURSA - GHIMPELE.RO

 


Re: Stiri, noutati, perspective ionut.iosub

Iar in cazul unor incidente pe traseu călătorii vor plăti si 5 lei călătoria pe traseele lungi?

 


Re: Stiri, noutati, perspective lecter

Rathgeber2523 wrote:
“Avem în vedere şi acordarea de carduri pensionarilor valabile mai multe luni, cu fotografie personalizată. Asta ne-ar permite să ştim exact câţi pensionari călătoresc cu mijloacele de transport în comun pentru că ei ar fi obligaţi să valideze cardul. În felul acesta subvenţia pe care o plăteşte Primăria pentru ei ar fi corectă, nu din burtă”, a declarat şeful RATB.

SURSA - GHIMPELE.RO


ASTA ar fi o masura excelenta.

 


Re: Stiri, noutati, perspective ikarus13

RATB introduce automate pentru plata călătoriei
Bucureştenii ar putea, în curând, să îşi achiziţioneze cardurile şi abonamentele  pentru călătoriile de suprafaţă de la automate speciale. Regia Autonomă de Transport Bucureşti aşteaptă aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru achiziţionarea a 20 de automate pe care le va amplasa în zone unde nu există case de bilete. "RATB intenţionează extinderea reţelei de vânzare a cardurilor şi abonamentelor de călătorie, prin achiziţionarea a 20 de automate, care sunt propuse în planul de investiţii pe anul 2013, plan ce a fost transmis, spre analiză şi aprobare, Consiliului General al Municipiului Bucureşti. În situaţia în care propunerea din planul de investiţii va fi aprobată, vom demara procedurile aferente de achiziţie", au declarat pentru ECONOMICA.NET oficiali ai Regiei.

În prezent, reţeaua de comercializare carduri de călătorie este constituită dintr-un număr de 233 de centre de vânzare amplasate, de regulă, în zone aglomerate, cu fluxuri mari de călători, precum şi în punctele de intersectare a mai multor linii de transport şi la capetele de linie. "Pentru a răspunde solicitărilor venite din partea călătorilor în ceea ce priveşte completarea reţelei existente cu noi centre, RATB are în vedere să amplaseze automate de vânzare carduri de călătorie în locaţii noi unde, din punct de vedere urbanistic sau al posibilităţii de conectare la utilităţi, nu pot fi amplasate tonete", explică reprezentanţii RATB.

Se va putea plăti cu cardul peste tot

Regia vrea totodată să doteze toate casele de bilete existente cu POS-uri, astfel încât călătorii să-şi  poată plăti transportul cu cardul. Astfel, Regia a lansat luna trecută un anunţ de negociere a unui acord cadru ce are drept scop achiziţionarea de servicii de introducere a sistemului de plată prin POS a titlurilor de călătorie prin centrele de vânzare. POS-urile vor fi introduse treptat, pe o perioadă de patru ani, RATB luând în calcul creşterea numărului de case la 392  sau la 916. În funcţie de situaţie, vor fi dotate între 98 şi 229 de case de bilete pe an. Valoarea estimată a contractului se ridică la 523. 000 de lei fără TVA.
Şi acum există case de bilete unde există posibilitatea folosirii cardului.
http://www.economica.net/ratb-introduce ... 49002.html

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use