Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)

982 posts, 297524 views
 
Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 71
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Tom

Astazi in jurul orei 8:45 la Piata Unirii 1, un individ solid se urca in autobuze pe la usa din spate, punea un card la validator, dupa care cobora si striga la calatori: "validati cardul la urcare!"

Referitor la card, am observat ca se poate valida mai usor acum, in sensul ca nu mai dau cu cardul de 3 ori pana se valideaza.
Ar trebui insa rezolvata situatia cu calatoria intre doua semicurse, prin introducerea dreptului de calatorie determinata in timp (am spus drept de calatorie pentru ca in acea perioada de timp ar trebui sa fie permise mai multe calatorii, daca este cazul: calatoria in mai multe mijloace de transport in acea perioada de timp, calatoria in alt mijloc de transport pe traseul unde a fost validat si/sau calatoria in alt mijloc de transport pe o portiune de traseu comuna cu cel in care a fost validat).
Referitor la "Metroul lui Rex", am vazut ca deja au disparut validatoarele tip RATB din unele statii. Am folosit o singura data cardul RATB cu abonament de metrou.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB ADY881

Tom wrote:
Ar trebui insa rezolvata situatia cu calatoria intre doua semicurse, prin introducerea dreptului de calatorie determinata in timp (am spus drept de calatorie pentru ca in acea perioada de timp ar trebui sa fie permise mai multe calatorii, daca este cazul: calatoria in mai multe mijloace de transport in acea perioada de timp, calatoria in alt mijloc de transport pe traseul unde a fost validat si/sau calatoria in alt mijloc de transport pe o portiune de traseu comuna cu cel in care a fost validat).

Si eu consider aceasta idee buna, si asta e unica cale de urmat daca vrem sa avem un transport public civilizat si atractiv. Insa eu consider ca aplicarea lui fara benzi RATB/culoare unice (adica nu ceea ce se face acum, se trage o dunga alba pe asfalt, si astfel obtinem o banda langa trotuar), din motivul  ca acum autobuzele si troleele sunt prea dependente trafic. In acest context este complicat sa iti planifici o calatorie, adica sa iti dai seama pentru cat timp ar trebui sa iti cumperi bilet.

Tom wrote:
Referitor la "Metroul lui Rex", am vazut ca deja au disparut validatoarele tip RATB din unele statii. Am folosit o singura data cardul RATB cu abonament de metrou.

Asa se intampla cand ai niste sefi politruci, nu tehnocrati. Deci sefii "trenului galben fara cai" ar trebui sa se bata pentru acest card, sa faca demersurile necesare la structurile necesare, pentru a obtine banii necesari.
Insa in realite, daca esti un sef-politruc, te doare cot cam de toate, stai in un fotliu, banii iti vin in cont, burta iti creste, mai vine o hartoaga pentru semnatura. Dupa esti mutat pe alt post de frunte in alta intreprindere, si tot asa se schimba politrucii prin functii, iar solutiile bune CA CArdul Activ sunt aruncate la gunoi.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB georgica2704

Tonetele cu bilete RATB, înlocuite cu automate pentru reîncărcarea cardurilor de călătorie .

Regia Autonomă de Transport București (RATB) vrea să achiziționeze 40 de automate pentru carduri de călătorie. Acestea ar urma să fie instalate în zonele cu flux mare de călători, iar în unele locații va înlocui tonetele RATB care vând și reîncarcă carduri de călătorie. Suma prevăzută pentru noile achiziții nu este deloc de neglijat. Astfel, în bugetul pentru acest an a fost alocată suma de 3.623.000 lei pentru a cumpăra cele 40 de automate. Practic RATB va plăti aproximativ 90.000 lei (20.000 euro) pentru un singur automat.
Regia Autonomă de Transport București (RATB) vrea să achiziționeze în acest an 40 de automate pentru carduri de călătorie.

"Aceste automate vor permite reîncărcarea titlurilor de călătorie pe cardul de transport al clientului, plata făcându-se doar cu cardul bancar. Eventual, unele din aceste automate vor permite şi emiterea de carduri încarcate cu anumite titluri de călătorie", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții RATB.

În acest moment, în București, există un singur astfel de aparat, instalat la Aeroportul Otopeni. Cele 40 de aparate noi vor fi instalate în zone cu fluxuri mari de călători, cu cerere mare şi vânzare corespunzătoare, dar şi în zonele cu cerere mai scăzută pentru a înlocui actualele centre de reîncarcare titluri de călătorie. Automatele vor putea fi utilizate de orice persoană deţinătoare de card bancar.

"Principalul beneficiu pentru călători îl reprezintă posibilitatea procurarii la orice oră a titlurilor de călătorie, deci şi în afara orelor în care centrele de vânzare sunt deschise. Pentru RATB, principalul beneficiu îl reprezintă realizarea de economii prin înlocuirea unor tonete cu aceste automate (cheltuielile de exploatare fiind mai mici în cazul automatelor). De asemenea, prin montarea acestor automate, reţeaua de vânzare se va diversifica, va răspunde în mai mare măsură cererii şi, ca urmare, vor creşte încasările", explică reprezentanții RATB.

20.000 euro pe un singur automat
Conducerea RATB susține că noile automate vor ajuta regia să economisească bani prin înlocuirea  tonetelor vechi, care au costuri de administrare mai mari. Pe de altă parte nici costurile de achiziție a noilor automate nu sunt mici.  Astfel, în bugetul pentru acest an a fost alocată suma de 3.623.000 lei pentru a cumpăra cele 40 de automate. Practic RATB va plăti aproximativ 90.000 lei (20.000 euro) pentru un singur automat.

Deocamdată reprezentanții RATB nu stiu când noile automate vor putea fi utilizate de bucureșteni. Achiziția se află în bugetul pentru acest an, însă deocamdată nu a fost începută și procedura de cumpărare.

- Sursa :http://www.b365.ro/tonetele-cu-bilete-ratb-inlocuite-cu-automate-pentru-reincarcarea-cardurilor-de-calatorie_206704.html

 


Re: Tatra T4R Florinds

dupa cum ma asteptam, astazi am vazut o Tatra cu un singur vagon si oameni pe scari cu spatele la usi. :) era aprox. ora 8.
probabil nu a putut prelua toti calatorii. dar daca nu mai zice nimeni nimic.... noroc ca poporul roman este un bun incasator, a facut ceva bun si Ceausescu.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R 133 313

Ce sa-i faci... daca validatoarele "demonstreaza" ca merg goale...  :roll: Si asta tot de la cizmarescu se trage.
Validati validati validati! Ca altfel... pedalati pedalati!

 


Re: Tatra T4R Florinds

cu siguranta am mai auzit lucrul asta, dar nu inteleg logica in cazul in care ai abonament.
de ex., daca imi cumpar abonament la Iancului si merg pe Timisoara si nu validez, inseamna ca figurez ca nu am circulat pe acolo?
alta problema, daca tramvaiul este plin ochi, pentru ce deranjul sa validezi daca ai abonament?

 


Re: Tatra T4R DAF SB220

Problema mai sta in felul urmator...daca-ti cumperi card, sau vorba dvs, abonament ai dat deja malaiul la chioscul de unde ai cumparat cardul. Acum mai trebuie sa si validezi? Ia stai asa. Pe vremea compostoarelor cum mai era?

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R 133 313

Daca te urci in autoturism mai trebuie sa bagi si cheia in contact? Ce, autoturismul este tampit nu simte ca te-ai urcat?  :lol:
Dar problema nu se trage de la abonamente, cred ca ati inteles, ci de la blat. Subventionam, dar cat si pana cand?

 


Re: Tatra T4R DAF SB220

O fi cu buton, ca la fostele autobuze. :lol: Eu zic ca ar trebuii sa ne reintoarcem la controalele permanente...

 


Re: Tatra T4R Florinds

nu, nu, nu ma refeream la asta. e clar ca trebuie ca lumea sa plateasca pentru a putea circula, numai ca intai trebuie sa existe mijloacele de transport si apoi cumparat biletul si nu calatorii sa investeasca si apoi sa astepte din banii lor sa se achizitioneze mijloacele.

era o discutie inainte sa se cupleze Tatrele si o femeie sustinea ca si cei cu abonamente trebuie sa valideze ca sa apara traficul real.
daca nu valideaza cei care au abonamente, inseamna ca nu figureaza ca au mers pe acolo. dar nu cred, cred ca sunt suficienti controlori care sa spuna mai departe ce se intampla. ei cum mai controleaza daca nu se pot urca sau poate prefera sa stea in frig sa astepte urmatorul tramvai mai gol.
penibil oricum la ce s-a ajuns, acum cativa ani se mai asezasera lucrurile.

 


Re: Tatra T4R AlexD

Si atunci care mai e notiunea de abonament? Si eu am abonament dar il validez o singura data la prima calatorie, in rest sa ma scuteasca cu reguli idioate. Au inspectori pe teren, aia sunt chiori, nu vad ca sunt rablele pline?

 


Re: Tatra T4R Robert24

Notiunea de abonament este ca sa ai cel mai bun cost per calatorie atunci cand esti calator frecvent.
Intr-adevar, la noi existand pana acum cativa ani abonamente de hartie si neexistand regula ca sa il arati soferului / incasatorului, multi dintre calatori considera normal sa nu valideze.
Insa, atata vreme cat azi exista acest sistem electronic, mi se pare normal sa devina OBIGATORIE validarea in orice conditii (fireste, pentru asta sa nu mai fii obligat sa stai cu un picior pe scara si unul pe bara...).
Presupunand prin absurd ca in RATB ar exista un departament care ar studia numarul de validari pe fiecare linie si ca acesta ar lua decizii de crestere / scadere a ritmicitatii intre vehicule, atunci intr-adevar validarea obligatorie ar avea un sens absolut.

PS: Am mutat aceasta discutie de la "Tatre".

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Tatra T4R 133 313

Florinds wrote:
nu, nu, nu ma refeream la asta. e clar ca trebuie ca lumea sa plateasca pentru a putea circula, numai ca intai trebuie sa existe mijloacele de transport si apoi cumparat biletul si nu calatorii sa investeasca si apoi sa astepte din banii lor sa se achizitioneze mijloacele.

Pai poate ne cumpara niste autobuze Maybach data viitoare... Discutia asta se indreapa spre "oul vs. gaina". Care a fost primul. Lipsa de mijloace sau blatistul. Pai mijloacele au fost primele caci blatistul n-avea pe ce face blat altfel. Nu s-au amortizat, nu s-au mai cumparat iar ce exista s-a stricat. Ne-am lamurit? Acum la privatizare pac-pac.
Mijloace de acum incolo... la sf. asteapta. Trebuie luat bani din alta parte. Dar de unde...

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Florinds

Lasa-ma te rog sa nu fiu de acord cu asta, e ca si cum ai vinde abonamente de metrou in transeele din Drumul Taberei sau in Cluj.

 


Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421190 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use