Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)

982 posts, 294747 views
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 71
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective bercenicity

Robert24 wrote:
Sunt destule personaje dezamagite care o iau pe jos...
... o statie  :twisted:

 


Re: Stiri, noutati, perspective Axel

Robert24 wrote:
Chiar acum la CET Sud sunt vreo 6 controlori care se urca in toate autobuzele care pleaca. Verifica sa valideze toata lumea dupa care coboara.
Sunt destule personaje dezamagite care o iau pe jos... (Doamne fereste sa dea 1,30 lei....)


Liniile 131,282,301,330,331,331bis si 335 sunt controlate in statia '' Piata Charles de Gaulle '' sens Herastrau. 8-)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Utilizator anonim

Celestin Draganescu wrote:
ar fi un tarif de 2 lei / 90 minute.


Am discutat cu cei din RATB despre acest lucru, se poate implementa in cateva zile, dar cel putin pe moment nu se va face acest lucru din motive de trafic. Pentru ca de exemplu sunt linii pe care la ora de varf faci 60 minute de la un capat la altul.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Costin

Dar pot fi mai multe tarife, la alegerea calatorului. 2 lei/90min sau 3 lei /120min, pot fi gasite mai multe variante si implementate toate, sa ramana calatorul sa aleaga... Si nu cred ca ar fi probleme mari cu obisnuinta calatorilor, cu totii ne gandim cand plecam de acasa cat facem pe drum.

LE: ar fi o problema cu validatul, ca trebuie sa alegi din validator asemena optiuni, acum imi dau seama. Desi, tehnic, nu cred ca poate fi imposibil.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Celestin Draganescu

Utilizator anonim wrote:
Am discutat cu cei din RATB despre acest lucru, se poate implementa in cateva zile, dar cel putin pe moment nu se va face acest lucru din motive de trafic. Pentru ca de exemplu sunt linii pe care la ora de varf faci 60 minute de la un capat la altul.


Da, ca cine e nebun si merge 60 min de la un cap la altul nu-i ajung inca 30 de minca sa schimbe cu alta linie, iar "motivele de trafic" reprezinta doar praf in ochi.

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB IK4

Nu stiu cum de mai sperati voi sa introduca o calatorie cu limita de timp, cand ei au impartit linia 102 in doua ca sa se plateasca de doua ori...  :evil:

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Mircea G

Utilizator anonim wrote:
Am discutat cu cei din RATB despre acest lucru, se poate implementa in cateva zile, dar cel putin pe moment nu se va face acest lucru din motive de trafic. Pentru ca de exemplu sunt linii pe care la ora de varf faci 60 minute de la un capat la altul.

Asa cum spuneam si eu , timpul !Ca dureaza o cursa 1 ora sau ca circula la 1ora si pierzi validarea , este acelasi lucru . ( pot sa ma angajez la ratb  :lol: ).
Idea de a circula cu o calatorie un interval de timp , are drept scop principal , sa indemne la circulat cu transportul in comun si se poate aplica acolo unde transportul circula regulat , nu ca la Bucuresti , mai prost ca IRTA , chiar daca nu se fac cistiguri directe in bani .
La Bucuresti , conteaza numai si numai banul . Propuneti ca validarea sa fie valabila doar intre doua semafoare si veti vedea ca se accepta imediat !
Acum se poate spune ca ei ar cistiga daca pierzi validarea ...teoretic , practic se incurajaza neplata si este chiar mai rau decit acum .

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Robert24

Astea sunt prostii marca RATB.
Sa fim seriosi... Daca se vrea se poate implementa de maine...
Iar daca intr-adevar le e teama de timpul de o ora, poate sa il faca de 90 de minute.
Din ce am inteles de la cineva care lucreaza la UTI, exista si posibilitatea cand validezi din portofel, sa selectezi in urmatorul pas din cele doua taste: 1-bilet "scurt" - sa zicem de 30 de minute, fara posibilitatea de schimb (1,5 lei) si 2-bilet "lung" - sa zicem de XX minute, cu posibilitatea de schimb (2,5 lei).
Display-ul permite sa iti afiseze aceste doua optiuni si apoi sa selectezi ce doresti, dupa care sa iti confirme: "Valabil pana la ora X:XX".
Cand te urci in al doilea autobuz si validezi, daca inca e valabil, iti va da din nou mesajul de mai sus...

Ce am mai vazut prin unele orase vestice:
Validezi in primul mijloc de transport - costa sa zicem 2 lei
Validezi in al doilea mijloc de transport in maxim o ora - costa 1 leu
etc...

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Dragos Tanase

BCR a amplasat bancomate (ATM-uri), in mai multe statii de metrou, cu ajutorul carora poti sa iti incarci si cardul de calatorie, printre alte operatiuni bancare. Dar... banuiesc ca stiti asta sau poate s-a vb anterior aici despre acest lucru. Ei bine, unele doamne de la ghisele de cartele habar n-au la ce folosesc acestea. Am intrebat din curiozitate, si la C-tin Brancoveanu si la Stefan cel Mare (sens stadiona Dinamo), daca pot sa imi incarc cardul acolo, la acele bancomate, iar ele au ridicat din umeri. Ba una chiar m-a urmarit si parea uimita ca am putut si a zis ca a retinut ideea. Adica, din acel moment "s-a luminat", cum ar veni. Deci, ma intreb, cei de la BCR n-au informat personalul Metrorex de ce au montat aparatele acelea in statii? Ca stiu ca a fost mare tam-tam, cu reportaje TV, la lansarea lor, cu directori de la BCR, RATB, Metrorex...
Bancomat BCR pentru incarcarea cardurilor RATB (utilizabile si pt calatoria cu metroul)
card-bancomate-mare.jpg (50.5 KB; downloaded 4640 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective bercenicity

Good news!

Licitatie "Automate vanzare titluri de calatorie RATB" http://e-achizitii.com/view_anunt.php?id_anunt=426697

Bad news:
doar 5 bucati, pentru suma modica de 186500 lei/automat

Spicuiri din caietul de sarcini:
-incarca/reincarca carduri activ
-emite carduri multiplu (blancuri pe care le formateaza pe loc)
-afiseaza informatii/harti
-plata cu bancnote, card bancar (cu banda magnetica, cip (si NFC - neclar)); rest in bancnote
-posibilitate echipare ulterioara cu modul de alimentare si rest monede
-ecran TFT 17 inci, touchscreen capacitiv (mai sensibil decat cel rezistiv, dar functioneaza mai greu sau deloc dacai ai manusi)
-OS: Windows 7 Professional "sau echivalent"
-alimentare retea 230V/50Hz cu alarma timp de 30 min catre sistemul central de monitorizare in caz de cadere alimentare

--------
Parerea mea e ca ar trebui sa faca licitatie pentru mult mai multe, mai simple (fara ecran TFT, windows 7, afisare harti; cu alimentare pe baterii/solar), in genul celor de coduri de reincarcare

 


Re: Stiri, noutati, perspective serafim

Bucureştenii ar putea circula cu bilete comune pe liniile RATB, Metrorex şi CFR Călători

Bucureştenii ar putea circula, cu cinci tipuri de bilete comune, pe liniile RATB, Metrorex şi CFR Călători, ultimele aferente inelului de cale ferată al Capitalei, potrivit unui proiect de hotărâre care va fi dezbătut în şedinţa de vineri a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).

Potrivit expunerii de motive a proiectului de hotărâre, municipalitatea a semnat un acord de colaborare cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), Metrorex şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători, care are în vedere introducerea a cinci tipuri de bilete de călătorie.

Astfel, ar putea fi aprobate biletele unice, care vor fi valabile timp de 60 de minute de la prima validare, atât la Metrorex, cât şi la RATB. Biletul unic va avea un număr nelimitat de validări timp de 60 de minute. Costul biletului va fi de cinci lei, din care trei lei vor merge către bugetul RATB, iar doi lei către cel al Metrorex.

Cel de-al doilea tip de titlu de călătorie comun va fi biletul unic multiplu cu zece călătorii, valabil 60 de minute de la prima validare, cu număr nelimitat de validări, atât la Metrorex, cât şi la RATB. Preţul biletului multiplu cu zece călătorii va fi de 30 de lei, din care 15 lei vor merge către bugetul RATB şi 15 lei către Metrorex.

Un alt titlu de călătorie comun între RATB şi Metrorex va fi abonamentul unic pentru o zi, cu număr nelimitat de validări, cu valabilitate de 24 de ore începând cu ora la care se face prima validare. Costul unui abonament unic pe timp de o zi este de 16 lei, din care opt lei vor merge către bugetul RATB şi opt lei către Metrorex.

Potrivit proiectului de hotărâre, cel de-al patrulea titlu de călătorie comun este biletul unic cu valabilitate de 90 de minute, pe liniile RATB şi pe trenurile regionale ale CFR Călători care circulă pe inelul de cale ferată al Capitalei. Costul acestui bilet va fi de cinci lei, din care trei lei vor merge către bugetul RATB şi doi lei către CFR Călători.

Ultimul tip de titlu de călătorie comun între cele trei instituţii este biletul unic de călătorie valabil timp de 90 de minute de la prima validare. Preţul unui bilet de 90 de minute va fi de şapte lei, din care trei lei vor merge către bugetul RATB, doi lei către METROREX şi doi lei către CFR Călători.

Biletele nu vor fi valabile pe liniile expres şi pe cele cu tarif special ale RATB, iar suportul tehnico-financiar pentru emiterea acestor bilete, dacă proiectul va fi aprobat, va fi asigurată de reprezentanţii regiei.

"Biletele acceptă ultima validare cu un minut înainte de expirarea perioadei stabilite, de 60 de minute, respectiv 90 de minute, şi permit călătoria până la capătul liniei RATB şi CFR Călători şi până la ieşirea din staţie, la METROREX", se arată în raportul de specialitate al proiectului .



http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 21843.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective serafim

Proiectul privind controlul şi monitorizarea fluxurilor de călători pe liniile RATB a fost iniţiat de Regia Autonomă de Transport Bucureşti în luna iulie 2012 şi a vizat implementarea unei modalităţi noi de organizare a activităţii de control titluri de călătorie şi de gestionare a fluxurilor de călători.

Prin noul sistem, accesul călătorilor în vehicule se face doar pe la prima uşă, iar coborârea numai pe la uşile 2 şi 3, sub supravegherea agenţilor de control şi a conducătorilor de vehicule, astfel încât numai persoanele care au un titlu de călătorie valabil să beneficieze de serviciul de transport. Persoanele care nu deţin un astfel de titlu sunt îndrumate către cel mai apropiat punct de comercializare carduri RATB.

După urcarea în mijlocul de transport, călătorii sunt informaţi de către agenţii de control asupra modalităţii de validare a cardurilor de transport deţinute.

De asemenea, prin staţia radio de la bord, conducătorii de vehicule transmit mesajul „Vă rugăm validaţi  cardurile!”, pentru a nu prelungi durata de staţionare a mijloacelor de transport în staţii.

Proiectul a fost introdus inţial pe liniile Expres 780 şi 783, fiind ulterior extins pe liniile de autobuze 254 şi 422.

Treptat, în noul sistem au fost incluse zone cu fluxuri mari de călători, cum ar fi capetele de linii, marile intersecţii, staţiile comune mai multor linii (spre exemplu, zonele Televiziune, Ghencea, Reşiţa, Piaţa Sudului, Big Berceni, Gara de Nord, ASE, CET SUD, Platforma Alexandria).

Începând din 29.09.2012, au fost incluse în sistemul de monitorizare încă 16 linii de autobuze, urmând ca acest proces să continue până la acoperirea integrală a reţelei de transport gestionată de RATB.

Proiectul are drept scop conştientizarea publicului călător asupra importanţei achitării călătoriei şi implicării în dezvoltarea unui serviciu de transport public de calitate. De asemenea, prin validarea cardurilor, Regia colectează informaţii importante, utile pentru adaptarea numărului de vehicule pe linii şi utilizarea eficientă a resurselor materiale şi umane necesare derulării activităţii de transport.

http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=260

P.S. Vazut chiar azi controlor in autobuzul 668, la Locotenent Găină, unde asteptam 96. Toate cele patru persoane care voiau sa urce in 668, s-au sucit pe calcaie cand le-a strigat controlorul sa urce prin fata si sa valideze. La doua minute a venit un 126 in care s-au urcat linistiti toti cei patru.

 


Re: Stiri, noutati, perspective aztec

Un proiect bun ce este in realitate o mare tampenie.
Au ales ca acces zona cea mai dificila din autobuz si cea mai ingusta. Asta pt ca exista specificyl romanesc a blocari unei usi si a unui spatiu in autobuz pt sofer. Nu zic ca nu este bine sa fie protejat, dar se putea si altfel.
Apoi exista rute unde aglomeratia este destul de mare, cardurile trebuiesc trecute pe langa aparat chiar si de 2-3 ori pt a putea fi validata o calatorie.
Din pacate se uita vechiul sistem testat si verificat de ITB cu "pana in fund la taxatoare",....

 


Re: Stiri, noutati, perspective florin

Prima testare a sistemului de bilete unice RATB-Metrorex-CFR Calatori, sambata, la Gara de Nord
Prima testare a sistemului pentru introducerea biletelor unice RATB - Metrorex - CFR Calatori va avea loc sambata, de la ora 13.00, la Gara de Nord, urmand a fi efectuata pe un autobuz, pe un tren "Sageata albastra" si la statia de metrou Gara de Nord, informeaza municipalitatea, citata de Mediafax.

Reprezentanti ai Primariei Municipiului Bucuresti, Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), Metrorex si Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori (SNTFC) "CFR Calatori" vor fi prezenti, de la ora 13.00, la Gara de Nord, pe peronul 14.

In baza Hotararii Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 159/28.09.2012 privind integrarea tarifara pentru sistemul de transport public din Capitala, vor fi introduse in oferta tarifara noi titluri de calatorie, ce vor putea fi utilizate, in prima etapa, la RATB si Metrorex, si ulterior si la SNTFC, pe inelul de cale ferata al Municipiului Bucuresti deservit de CFR Calatori.

Noile titluri de calatorie si tarifele aferente acestora vor fi urmatoarele: bilet unic 60 de minute (valabil pentru RATB si Metrorex) - 5 lei, bilet cu 10 calatorii de cate 60 de minute pentru fiecare calatorie (valabil pentru RATB si Metrorex) - 30 lei, abonament de o zi (valabil pentru RATB si Metrorex) - 16 lei, precizeaza sursa citata.

Biletele si abonamentele accepta ultima validare cu un minut inainte de expirarea duratei de valabilitate si, dupa ultima validare, permit continuarea calatoriei pana la capatul liniei, cu vehiculele RATB sau pana la iesirea din statie, cu trenurile Metrorex, indiferent de durata calatoriei. Abonamentul de o zi este valabil 24 de ore, incepand de la ora validarii.

Aceste noi titluri de calatorie nu sunt valabile pe liniile expres sau pe liniile cu tarif special din reteaua RATB.

 


Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use