Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)

982 posts, 292465 views
 
Go to page:  1  ... 22 23 24 25 26 27 28  ... 71
 
 

📖 Pagination options
  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing 133 313

De acord de neacord, lucrurile se indreapta incet dar sigur spre privatizare. Si acolo acordul este mai rigid, musai inainte.  :D
Daca nu crezi intreaba in Ilfov. Nu erau de acord cu DeSimoanele dar acum sunt de acord cu Sprinterele. Evolutie.  :D De la autobuz la utilitara cu scaune.
Argumente gen "nu sunt mijloace deci nu platesc" sunt pentru cei care n-au prins tramvaiul la garile Obor si Catelu.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Chev Celios

Robert da-mi voie sa te contrazic. Chiar este verificat numarul de validari de pe fiecare linie.Si inca o chestie. La metrou la abonamentul nelimitat nu cumva trebuie si el trecut prin validator sau acolo stie turnichetul ca tu ai nelimitat si ti-se deschide singur.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Robert24

Nicu, chiar am intrebat asta acum cateva saptamani pe cineva din conducerea RATB si mi-a spus ca se verifica doar prin sondaje. Pentru ca nu e cineva care sa aiba in job description acest task...

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing AlexD

Acum la 22:10 ce sa mai validezi pe linia 8 intr-o tatra solo cu 100 de calatori in ea, vorba ta Robert, un picior pe scara si unul pe bara...viata merge inainte.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

Începând cu data de 01.01.2015, serviciul de vânzare a titlurilor de călătorie de tip abonament de o zi prin SMS va fi suspendat temporar.

No comment...

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Cardurile unice Metrorex-RATB vor fi reintroduse pe piaţă

Cardurile unice Metrorex-RATB ar putea să revină pe piaţă în următoarele luni, după ce conducerea Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) a început să achite datoriile pe care le avea la societatea care administrează metroul din Capitală.

Din luna martie a anului trecut, biletele unice RATB - Metrorex nu se mai comercializează prin punctele de vânzare din reţeaua de metrou, în urma încetării contractului comercial încheiat între Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi societatea Metrorex. Măsura a fost luată, spuneau reprezentanţii Metrorex, din cauza faptului că regia avea datorii destul de mari către Metrorex.

„Biletul unic 60 minute“, „Biletul cu 10 călătorii 60 minute“, „Abonamentul de o zi“ – toate introduse în toamna anului 2012 – şi cardurile Activ vor fi reintroduse, după cum susţin reprezentanţii Metrorex şi ai RATB.

„Actuala conducere face eforturi în acest sens. A plătit o mare parte din datoriile pe care le avea către Metrorex şi sperăm ca în cel mai scurt timp să fie reintroduse cardurile unice“, explică Constantin Tobescu, reprezentantul RATB. Informaţia este confirmată şi de reprezentanţii Metrorex care spun că şi-ar dori reluarea colaborării cu regia în vederea introducerii cardurilor unice de călătorie.

Momentan, nu se ştie când vor fi reintroduse cardurile, însă, cel mai probabil, acestea vor fi repuse în funcţiune în câteva luni.

Citeste mai mult: http://adevarul.ro/news/bucuresti/cardu...index.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Veste bună pentru bucureşteni. Din 15 februarie, se reia vânzarea biletelor unice RATB – Metrorex

RATB va trebui să constituie o garanţie la dispoziţia Metrorex, pentru ca, în cazul în care plata datoriei către Metorex va fi sistată, Regia să poată executa RATB în mod imediat.

Reprezentanţii Metrorex şi RATB s-au înţeles asupra reintroducerii la vânzarea a biletelor unice pe mijloacele de transport ale celor două regii iar bucureştenii vor putea cumpăra tichetele de la chioşcurile RATB, cel mai probabil, din 15 februarie.

„Ne-am înţeles, de principiu. Noi dorim să revenim la acest serviciun unic, dar aveam o problemă cu garanţia că sumele ce ne revin de drept nu ne vor fi plătite de RATB, cum s-a mai întâmplat. Astfel, noi am propus RATB să ne ofere dispozitivele necesare pentru a oputea vinde aceste bilete şi la casieriile Metrorex. Ei au spus că nu există soluţia tehnică necesară pentru aşa ceva, aşa că am făcut o contraprppunere, anume ca RATB să depoziteze o garanţe financiară într-un cont escrow, ca noi să putem să o executăm dacă se mai întâmplă să nu ni se dea banii ce ni se cuvin. RATB a rezonat cu această idee, mai rămâne să ne punem de acord asupra sumei ce va constitui garanţia”, a spus, pentru ECONOMICA.NET. Aurel Radu, director Metrorex. Potrivit acestuia, garanţia cerută a fost de 4 milioane de lei, contravaloarea biletelor vândute în sistem unic pe două luni. Cel mai probabil însă, conducerea RATB va veni cu o contrapropunere care să diminueze această sumă din garanţie. Nicio problemă pentru Metrorex. „Suntem decişi să ajungem la o înţelegere şi vom ajunge. Pot să spun că, într-o lun[, bilete unice se vor întoarce la comercializare”, mai spune Radu.

http://www.economica.net/veste-buna-pen...z3P0351CTw

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

RATB reintroduce abonamentul de o zi prin SMS,  
Joi, 29 Ianuarie 2015

Din data de 29 ianuarie 2015, serviciul de vânzare a abonamentelor RATB de o zi prin SMS este din nou disponibil pentru călători.
Abonamentul poate fi activat prin trimiterea unui SMS cu mesajul „A” la numărul 7456 de către clienţii operatorilor de telefonie mobile Orange, Vodafone şi Digi Mobil.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing georgica2704

RATB a epuizat stocul de carduri de călătorie. Reprezentanţii Regiei spun că se chinuiesc din decembrie 2014 să cumpere altele. :o

Situaţie incredibilă în Capitală! Reprezentanţii Regiei de transport îi obligă pe bucureşteni să circule fraudulos. Stocul de carduri „Activ” s-a epuizat, iar cei care nu deţin deja un astfel de titlu de călătorie nu au cum să meargă legal cu vehiculele de transport în comun.

Bucureştenii care obişnuiesc să-şi achite călătoriile cu vehiculele RATB au avut o surpriză de proporţii când s-au prezentat la chioşcuri. Casierele i-au sfătuit să cumpere călătorii la suprapreţ, pe motiv că nu mai au carduri „Activ”. Cele mai apreciate titluri de călătorie pe transportul în comun din Bucureşti s-au epuizat încă de la începutul lunii, singurele carduri care se mai găsesc pe piaţă, 500 la număr, sunt destinate călătorilor ocazionali. Albastre la culoare, cardurile „Multiplu” sunt cartonate, nu pot fi reîncărcate şi pot fi folosite de cel mult zece ori. Contactaţi de Click!, reprezentanţii RATB au confirmat că bucureştenii care folosesc transportul în comun se află într-o situaţie ingrată.
„Este adevărat că stocul e epuizat. A fost declanşată o licitaţie pentru achiziţia de noi carduri şi sperăm că cel târziu săptămâna viitoare acestea să se regăsească la chioşcuri”, ne-a spus Constantin Tobescu, responsabil comunicare în cadrul Regiei. Cardurile „Activ” pot fi încărcate cu cel puţin două călătorii şi cu până la 50 de lei. Totodată, aceste echipamente pot găzdui orice tip de abonament (de o zi, de o săptămână sau de o lună) pe o linie, pe două linii sau pe toate liniile de transport de suprafaţă din municipiu. Regia de transport se confruntă cu serioase probleme de finanţare şi de management. Sute de vehicule zac în autobaze şi depouri neputând fi folosite din cauza lipsei banilor pentru achiziţia pieselor de schimb. Mai marii Regiei s-au întrunit la jumătatea acestei luni pentru a găsi o soluţie de ieşire din impas. Pe lista obiectivelor figurează transformarea RATB în societate comercială, concedierea câtorva mii de angajaţi, privatizarea uzinei de reparaţii, a spitalului şi a cantinei RATB.
Bucureştenii care nu deţin un card „Activ” au la dispoziţie alte mijloace, mai costisitoare, pentru a circula legal. Printr-un SMS la numărul 7456 puteţi cumpăra un abonament de o zi valabil pe toate liniile de transport ale RATB, însă vă costă 8,8 lei. A doua variantă ar fi achiziţia unui card „Multiplu” (albastru) care poate conţine de la 2 la 10 călătorii. Dacă mai găsiţi la chioşc vreun exemplar el vă costă între 2,6 şi 13 lei, la care adăugaţi 1,6 lei costul cardului.
Pentru a veni în sprijinul călătorilor, în noiembrie 2011, RATB şi Metrorex au emis un nou titlu de călătorie: biletul unic valabil la metrou şi pe vehiculele de suprafaţă. Acesta permitea călătorii nenumărate în limita a 60 de minute sau a 24 de ore şi costa între 5 şi 30 de lei. Bucuria nu a ţinut mult, căci acest bilet a fost scos din uz în aprilie 2014, după decizia unilaterală a Metrorex.

Motivul: RATB nu a achitat circa 20 de milioane de lei celor de la metrou, bani încasaţi de la călători. Iată ce trebuie să mai ştiţi: 1,3 lei costă o călătorie cu RATB; 2 lei costă o călătorie cu metroul; 3 milioane de carduri „Activ” sunt acum în portofelele bucureştenilor; 500 de carduri „Multiplu” mai sunt la chioşcuri; în luna mai 2011 RATB a renunţat definitiv la biletele de hârtie.

Sursa :http://www.click.ro/news/bucuresti/cum-ne-obliga-ratb-sa-calatorim-ilegal

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Vraiştea din transportul public bucureştean: Pasagerii găsesc bilete în 10% din staţiile RATB. Plata călătoriei la aparate automate sau direct în autobuze, proiecte doar pe hârtie

Deşi autobuzele, troleibu­zele şi tramvaiele Regiei Autonome de Transport Bu­cureşti (RATB), com­pania ce realizează trans­portul de suprafaţă în Capitală, asigură zilnic deplasarea a 2 milioane de pasageri, sistemul de vânzare a biletelor lasă de dorit, iar condiţiile de călătorie continuă să fie mult sub cele de care se bucură locui­torii din alte capitale europene.

RATB are aproape 2.400 de staţii în care opresc mijloacele de transport, dar operează o reţea de distribuţie formată din doar 98 de centre în care se emit şi se reîncarcă cartelele şi 127 de puncte pentru reîncărcarea acestor carduri.

Doar în cele mai aglomerate staţii din Bucureşti există chioşcuri unde se pot cumpăra călătorii, pasagerii fiind obligaţi să meargă pe jos şi două, trei staţii până la primul chioşc de unde pot achiziţiona o „călătorie“. Spre comparaţie, în Varşovia există automate ce vând bilete în toate staţiile, ce permit plata cash sau cu cardul, iar cei care nu reuşesc să cumpere un bilet de la aceste aparate pot plăti călătoria direct în autobuz, la un aparat special instalat în mijlocul de transport public.

„Nu putem justifica un centru RATB în fiecare staţie, unele au flux redus de călători, dar plata călătoriei se poate face prin sms iar cartela poate să fie reîncărcată şi pe internet“, a spus Constantin Tobescu, şef birou relaţii publice la RATB.


Subvenţii de peste 500 mil. lei anual

Regia a primit anul trecut subvenţii de 540 de milioane de lei. „În Militari, staţia Apusului este un chioşc RATB de unde poţi doar reîncărca un card, care nu vinde însă carduri, în cazul în care nu dispui de unul. Mi se pare aberant, de ce mai există această gheretă RATB dacă nu poţi cumpăra un astfel de card?“, spune Dana, care circulă cu mijloa­­­cele de transport în comun ale companiei.

Anul trecut, s-au înregistrat 786 de mi­lioane de călătorii cu mijloacele de trans­port ale RATB (cu 4,5% mai multe faţă de 2013), fiind vândute circa 2,6 mi-lioane de abonamente, potrivit ofi­cialilor companiei.

Tobescu explică lipsa de carduri (ce pot fi încărcate cu contravaloarea mai multor bilete) prin faptul că stocul este aproape epuizat. „În decembrie anul tre­cut am încheiat un acord-cadru pentru achiziţia a 1,13 milioane carduri Activ, Mul­­tiplu şi de suprataxă pe o perioadă de şapte luni“, a spus el. RATB va plăti 256.000 de euro fără TVA pentru aceste carduri. Anul trecut, cifra de afaceri a RATB s-a ridicat la 734 de milioane de lei (167 mil. euro), aceasta fiind o valoare preli­minară. RATB are 10.559 de angajaţi, potrivit oficialilor companiei.


Proiecte doar pe hârtie

„RATB şi-a propus să achiziţioneze printr-un program multianual de 3 ani un număr de 100 de aparate automate pentru procurarea titlurilor de transport, dintre care în 2015 ne-am propus achiziţia a 60 de bucăţi. Proiectul va fi supus spre analiză şi aprobare Consiliului General al Muni­cipiului Bucureşti“, au transmis oficialii RATB. Un alt proiect, doar pe hârtie, este cel privind plata călătoriei direct în mijloacele de transport prin intermediul cardului bancar.

Lipsesc panourile care indică ora de sosire a mijlocului de transport în staţie

Dacă în staţiile din Varşovia, dar şi din alte capitale europene există panouri ce arată ora exactă la care va fi în staţie autobuzul (ore ce sunt respectate), în Bucureşti pasagerii trebuie să aştepte autobuzele sau troleibuzele fără să fie informaţi cu privire la ora la care vor sosi în staţie.

Spre comparaţie, pasagerii care aleg să circule cu metroul în Capitală sunt informaţi cu privire la timpul rămas până la sosirea primului tren, Metrorex punând la dispoziţie un sistem de informare în timp real.

Mai mult, în staţiile RATB mai puţin aglomerate pasagerii ajung să aştepte şi 20-30 de minute un mijloc de transport RATB. Odată urcat în auto­buze, trolei­buze sau tramvaiele RATB, cele mai multe foarte vechi, cu scaune şi geamuri mur­dare, pasagerul nu are parte de con­diţii de călătorie civilizate.

La orele de vârf, călătoria până la destinaţie în timpul săptămânii poate să dureze şi de două ori mai mult faţă de o călătorie efectuată în weekend, din cauză că mijloacele de transport RATB nu au benzi speciale pe care să se deplaseze, cum se întâmplă în Varşovia.


Nu există un transport integrat în Capitală

În Capitală, transportul în comun nu este integrat, aşa cum se întâmplă în alte oraşe europene. Cardul “Activ”, cu care se puteau plăti călătoriile cu RATB-ul dar şi cu metroul, nu mai este acum valabil pentru transportul subteran.

În capitala Poloniei tot ce înseamnă transport public (autobuze, tramvaie, metrou, trenuri urbane) este gestionat de o singură entitate, respectiv de Autoritatea de Transport a Varşoviei (ZTM), ceea ce permite unui pasager să folosească toate aceste mijloace de transport cu un singur card.


Cinci şefi în doi ani, unul acuzat de abuz în serviciu

RATB se află în subordinea Primăriei Capitalei şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, activitatea ei fiind subvenţionată de la bugetul local. În doi ani, la conducerea RATB s-au perindat cinci directori generali , unul dintre ei, Viorel Popescu, care a condus regia din 2011 până în septembrie 2012, a fost trimis recent în judecată de procurorii DNA, fiind acuzat că a prejudiciat regia cu aproximativ 820.000 de euro, prin faptul că a încheiat un contract cu o firmă care, deşi nu avea drept de asistenţă juridică, a oferit RATB astfel de servicii. În prezent, directorul general al companiei este Vincenţiu Daniel Antonescu, care figurează pe site-ul RATB ca fiind director interimar.

http://www.zf.ro/zf-24/vraistea-din-tra...e-13802309

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Florinds

Cineva are interesul sa privatizeze RATB-ul... Oare cine-cine?
Cine nu vrea sa le dea bani?
Pe cine am ales noi?

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing andrei11

Si de de ce te incurca privatizarea ? Sunt convins ca o sa se rezolve MULTE probleme.
Am simtit din plin influenta statului la cursele de tip IRTA ( nici nu mai stiu ce insemna, dar in esenta erau cursele de persoane judetene, ca interjudetenele erau  complet interzise, mai ales in zonele cu Cale Ferata ).
Acum cu privatizatii e parfum sa ajungi ( din Bucuresti ) unde vrei.
Problema cu RATB - ul este ca multi il folosesc, dar 90 % uita sa si plateasca.
Acum un an si ceva am circulat cu un tren privat din Constanta in Bucuresti, in Constanta s-au urcat vreo 20 de tigani care n-au vrut sa plateasca, in Medgidia i-a asteptat o surpiza, habar nu am cu ce au plecat in continuare de acolo, ca vroiau sa ajunga in Ploiesti. Trenul era parca Constanta - Brasov, exista asa ceva ?

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Florinds

Sincer chiar nu ma intereseaza daca se privatizeaza sau nu... Important e sa ajung mai repede undeva, sa platesc mai putin si sa fie conditii civilizate.
Dar experienta imi spune ca in Romania a fost mai rau dupa privatizare, cu putine exceptii. Au fost cumparate fabrici pe 1 leu pentru ca au fost in prealabil indatorate (cam asta vad ca se vrea si cu RATB) si apoi au fost vandute la fier vechi, iar datoriile au fost sterse cu buretele.
Daca s-ar sparge in mai multe societati ar fi OK... gen Tramvaiul, Autobuzul, Troleibuzul SRL care sa se concureze reciproc.
Daca ramane o singura societate, vom avea mari probleme, nu va exista alternativa   zonele fara metrou, deci monopol si pot stabili orice pret. Chiar si cu metroul acolo nu cred ca nu vor exista intelegeri, sunt pana la urma doar doua entitati.
In transportul feroviar e alta situatie, societatile private concureaza cu un mastodont si trebuie sa vina cu ceva pentru a incanta calatorii...

Poate as ar fi OK si aici, sa intre operatori noi pe piata, dar sa ramana si RATB-ul. Sa vezi acum spagi pentru licente, mai ceva ca la taxiuri. :)
Mai tineti minte cand a fost introdus pretul minim (!) de 1.39 lei/km, din cauza ca Pelicanul avea 1.19. :) Incredibil, pret minim, de parca am fi avut dumping...

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Robert24

Nu exista notiunea de pret minim la taxi.
Faptul ca majoritatea au pret de 1.39-1.40 este doar o intelegere intre patronii acestor firme.

Inteleg ca vrei sa platesti mai putin pentru transportul public. 1.30 lei cat e in prezent ti se pare mult???

 


Go to page:  1  ... 22 23 24 25 26 27 28  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419397 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use