Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)

982 posts, 292441 views
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 71
 
 

📖 Pagination options
  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB ADY881

Deacord, eu din prostia MEA am descoperit aceasta posibilitate nu demult, pana atunci sau stateam in coada la casa, sau imi cumparam de la automat, cartele de alea pe hartie. Avantajul enorm al Cardului comun, in afara ca este comun, consta in faptul ca dureaza mai putin validarea, respectiv pierzi mai putin timp la turnicheti.
Sunt sigur ca multi oameni din cauza ca nu au fost informati, au facut exact ca mine, desi aveau un Card comun, stateau dupa cartelele alea de hartie. Daca RATB si Metrorex ar fi cheltuit niste bani pentru informarea populatiei despre posibilitatile acestui card, atunci lumea ar fi folosit mai mult aceste carduri si ar fi pierdut mai putin timp la turnicheti, s-ar forma mai putin cozi tot acolo.
La un moment dat, s-au anuntat niste carduri valabile o perioada de timp, mai sunt ele ?

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB andrei11

N-am inteles de ce cu cardul Activ pierzi mai putin timp la turnicheti decat cu cartela de metrou.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB ADY881

Cardul Activ se valideaza in o secunda, cartela clasica de metrou iti ia din timpul tau cel putin 3 secunde (pana validatorul ti-o trage, dupa asta tipareste datele alea, o scoate, tot asta dureza o vesnicie in comparatie cu Cardul Activ). Cineva ar putea zice ca niste secunde in plus nu e atat de mult, insa daca luam si calculam cat se sta la coada (la turnicheti), in cazul in care  sunt multi oameni ce doresc sa intre pe peron, se aduna ceva timp pierdut din cauza acestei solutii depasite.
Eu consider ca pe viitor Metrorexul ar trebui sa renunte la aceste cartele de hartie, si chiar daca sa nu treaca la niste carduri comune cu RATB-ul(cum ar fi normal in orice tara civilizata), pai macar sa isi faca carduri proprii si sa instaleze in loc de validatoarele alea verzi(depasite), niste validatoare  de tipul alora din RATB (ContactLess). Asa vom avea si timp economist, si niste copaci, poate chiar si bani(presupun ca cartelele clasice tot costa ceva, iar cardul ramane unul si ti-l incarci cati ani vrei).
Mai este un neajuns la cartelele clasice, daca nu esti din Bucuresti sau esti turist, este cam greoi sa iti dai seama cum sa o intorduci, iar Cardul Activ poti sa il apropii cum vrei. Respectiv pana acele persoane nefamiliarizate, gasesc schema de bagare a cartelei trece timp, iar daca respectivul turist se afla in fruntea unei cozi la Unirii, atunci e naspa. Asa ca, jos cu cartela de hartie!

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB ByOnu

Nu stiu cum se face dar aproape mereu cand am vazut o persoana validand cardul, aparatul i-l refuza prima oara din motive doar de el stiute. Se pierde mult mai mult timp cu cardul.  :geek:

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB georgica2704

Telenovela Cardului Activ da sau ba la Metrorex continua , a aparut si cominicatul dat de RATB pe acesta tema :
Ca urmare a deciziei Metrorex de a renunţa la cardurile ACTIV utilizate în comun cu RATB, facem următoarele precizări:

Luând act de notificarea Metrorex, Regia Autonomă de Transport Bucureşti a întreprins demersurile necesare pentru achitarea întegrală a debitului restant.

De la începutul anului curent, RATB a achitat către Metrorex suma de 2.123.193 lei, iar în cursul zilei de astăzi, 18.03.2014, vom mai achita încă 1.993.523 lei.

Precizăm că la 31.12.2013, debitul către Metrorex era în valoare de 17,3 milioane lei.

Dorim să-i asigurăm atât pe partenerii noştri cât şi pe călători, care sunt primii afectaţi de această situaţie, că RATB va depune toate eforturile de a-şi onora obligaţiile de plată.

Aceste obligaţii au rămas neachitate nu din rea-voinţă, ci într-un context economic dificil pe care l-am traversat în ultimul an.

Apreciem că integrarea tarifară a celor doi mari operatori de transport public din Capitală este o soluţie benefică pentru publicul călător, care are la dispoziţie avantajele aduse de utilizarea unui singur card pentru ambele sisteme de transport.

De aceea, facem un apel la conducerea Metrorex de a reveni asupra deciziei luate, pentru ca publicul călător să poată beneficia în continuare de facilităţile incluse în oferta comună RATB-Metrorex.

În prezent, aproximativ 25.000 de călători utilizează în fiecare lună cardurile ACTIV comune.
Sursa :http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=349

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB ADY881

ByOnu wrote:
Nu stiu cum se face dar aproape mereu cand am vazut o persoana validand cardul, aparatul i-l refuza prima oara din motive doar de el stiute. Se pierde mult mai mult timp cu cardul.  :geek:

Exact, aceleasi probleme apar si in autobuze, eu personal nu am desfacut validatorul ala de la UTI, insa un coleg de aici, a scris de ce se intampla asta.
Si anume asta se intampla din cauza faptului ca tinta de pe aparat(unde ni se indica sa apropiem cardul), se afla mai jos decat dispozitivul de citirie. Adica noi am trebui sa apropiem cardul un pic mai sus decat tinta de pe aparat. Cel putin eu fac asa, si imi valideaza instant.
RATB wrote:
Aceste obligaţii au rămas neachitate nu din rea-voinţă, ci într-un context economic dificil pe care l-am traversat în ultimul an.

De ce sa ne dam dupa brazi, obligatiile au ramas neachitate din cauza lui Oprescu si  jucariilor lui de pasaje. El a redirectionat banii in proiectele sale de suflet. Cate lucruri utile se puteau facea cu 17.000.000euro, daca idilul ar renunta la pasajul de la PPL?
RATB wrote:
Apreciem că integrarea tarifară a celor doi mari operatori de transport public din Capitală este o soluţie benefică pentru publicul călător, care are la dispoziţie avantajele aduse de utilizarea unui singur card pentru ambele sisteme de transport.

Nu e doar o solutie benefica, ci e singura civilizata, mult mai rapida in comparatie cu cartelele clasice Metrorex. Mai mult decat atat, acest card ar permite pe viitor introducerea solutiei in care ai un bilet valid un timp fix (pentru a elimina validarea repetata daca schimbi vehiculele sau daca schimbi RATB/Metrorex).
RATB wrote:
În prezent, aproximativ 25.000 de călători utilizează în fiecare lună cardurile ACTIV comune.

Acum sunt DOAR 25.000 de călători utilizează în fiecare lună, daca s-ar fi facut o campanie, in care sa se explice toate beneficiile Cardului Activ,numarul acelor calatori ar creste cu mult(eu singur am descoperit nu demult, datorita unei improvizatii/experiment pe care am facut-o din initiativa proprie, sunt sigur ca ca mine sunt multi oameni ce nu isi dau seama, CA CArdul de la RATB se poate aplica si la Metrorex).

PS Ce sens e sa ai o solutie foarte buna aplicata, daca tu nu explici calatorilor avantajele acelei solutii?

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB IK4

georgica2704 wrote:
Aceste obligaţii au rămas neachitate nu din rea-voinţă, ci într-un context economic dificil pe care l-am traversat în ultimul an.
Sursa :http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=349

Hai sa fim seriosi... Banii astia au fost platiti de calatori la chioscurile RATB, la achizitionarea titlurilor de calatorie.
De data asta eu nu prea vad aici o vina lui Oprescu, din moment ce banii ajungeau direct in mana RATB, nu la PMB.
Daca la vanzarea fiecarui abonament de metrou sau validarea in subteran a fiecarei calatorii din "portofelul electronic" sistemul vira pe loc banii direct in contul Metrorex, acum nu mai aveam ce discuta.
Ceva cam pute in chestiunea asta :evil:

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB ADY881

Nu ti se pare prea coincidenta situatia in care se aloca multi bani pentru diferite pasaje, iar RATB-ul o duce de pe o zi pe alta?
Adica banii de care ai amintit tu, ca se duc direct la RATB, in contextul taierii de finantare de la primarie, nu crezi ca s-au dus in consaumabile, reparatii...?

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB IK4

Sunt convins ca in consumabile, reparatii, etc. s-au dus. Nici nu ma gandeam ca s-ar fi dus in altceva. Insa acei bani erau banii Metrorex iar cine i-a deturnat in alte scopuri, chiar nobile fiind, a cam comis-o. Nu s-au mai facut plati la Metrorex de un an de zile, nu de doua luni iar acum s-a dus pe apa sambetei integrarea tarifara, una din putinele realizari notabile in domeniul transportului public din Bucuresti. Directorul Aurel Radu a acuzat RATB de "furt" in declaratia sa.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Sava_6115-6315

ADY881 wrote:
Exact, aceleasi probleme apar si in autobuze, eu personal nu am desfacut validatorul ala de la UTI, insa un coleg de aici, a scris de ce se intampla asta.
Si anume asta se intampla din cauza faptului ca tinta de pe aparat(unde ni se indica sa apropiem cardul), se afla mai jos decat dispozitivul de citirie. Adica noi am trebui sa apropiem cardul un pic mai sus decat tinta de pe aparat. Cel putin eu fac asa, si imi valideaza instant.


Confirm! La sfaturile de pe forum, validez cardul un pic mai sus fata de tinata si nu am probleme! Nici inainte nu ma impacientam la refuzul aparatului de a valida. Totul este sa ai rabdare! Daca treci cardul rapid prin fata validatorului, mesajul se va afisa direct proportional cu timpul de validare. Adica nici nu apuci sa citesti si auzi un beeeeeeeep!  ce iti indica nevalidarea.... Aparatele(marca UTI) lucreaza mai primitiv.... tre sa ai rabdare la validare....

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB andrei11

Utilizarea Cardului Activ la metrou nu e nici economica, eu am facut experimentul de vreo 3 ori si mi-a luat 2 lei. De ce as da 2 lei pentru calatoria cu metroul cand am cartela lor de 10 unde calatoria costa 1,5 lei ?

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB Sava_6115-6315

andrei11 wrote:
Utilizarea Cardului Activ la metrou nu e nici economica, eu am facut experimentul de vreo 3 ori si mi-a luat 2 lei. De ce as da 2 lei pentru calatoria cu metroul cand am cartela lor de 10 unde calatoria costa 1,5 lei ?


Eu personal merg foarte mult cu bicicleta prin oras si folosesc foarte rar RATB-ul si chiar deloc metroul.  Asa ca la cele 5-10 calatorii cu metroul pe care le fac pe an imi era mai comod sa validez cu Cardul Activ.

 


Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB ionutmar

Eu folosesc abonament metrorex pe cardurile RATB de vro 4 ani, incarcarea o fac online. Sunt foarte multumit de sistem, nu ca ar fi perfect. Dar alternativa, cardul metrorex, consider ca e mult mai lenta plecand de la achitionare si pana la utilizarea in sistemul de acces.
Sper ca se va rezolva situatia intre RATB si Metrorex.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB ADY881

andrei11 wrote:
Utilizarea Cardului Activ la metrou nu e nici economica, eu am facut experimentul de vreo 3 ori si mi-a luat 2 lei. De ce as da 2 lei pentru calatoria cu metroul cand am cartela lor de 10 unde calatoria costa 1,5 lei ?

Fara doar si poate, solutia de plata prin Cardul Activ oferita de UTI, nu e prefecta, si sunt multe de ajustat, insa faptul ca exista aceste neajunsuri, nu motiveaza renuntarea la aceasta solutie.
Precum am scris mai sus Cardul Activ are niste avantaje de neegalat de ce am avut pana acum:
a) rapiditatea validarii (exceptam neajunsul validatoarelor UTI)
b) posibilitatea incaracarii online
c) integrarea cu RATB (nu mai trebuie sa tii in portofel 2 feluri de carduri)
d) nu mai trebuie sa stai la 2 ghisee(RATB si Metrorex), iar faptul ca ghisee RATB sunt infinit mai multe fata de acele Metrorex(chiar daca luam in consideratie automatele Metrorex, sunt bune, dar lente), face incarcarea Cardului Activ si mai rapida.
e)  din c)=> posibilitatea integrarii tarifare, creerii biletelor bazate  nu pe validare, ci pe durata de timp.

Daca pastram aceste Carduri Active si mai intorducem optiunea biletului valabil o durata de timp. Adica daca locuiesti spre exemplu pe Giurigiului, sa poti sa validezi in tramvaiul 25  si in statia de metrou Eroii Revolutiei, insa banii sa iti fie luati doar la prima validare(in 25). Aceasta simpla solutie ar face mai atractiv tot transportul public => ar mai motiva pe unii sa lase masina acasa pentru a ajuge la munca.

ps O solutie (Cardul Activ), chiar daca momentan nu e perfecta, nu inseamna ca trebuie lichidata, ca pe acest principu putem desfiinta  RATB-ul, ca se circula incet si se sta la semafor.

ps ps Introducerea biletelor bazate pe durata de timp, am inteles ca au fost realizata, insa ca orice solutie buna nu a fost mediatizata, astfel fiind compromisa. E cam aceeasi situatie ca si in cazul trenului expres spre Otopeni, totul s-a facut in asa fel incat lumea s-a fie demotivata sa se urce in tren, in bataie de joc. Astfel consider ca asemenea solutii TREBUIE promovate activ, daca nu pe TV, pai macar in autobuze (prin intermediul monitoarelor sau/si reclamelor lipite) si in statii, la fel si in cazul Metrorex, in rame (pe boxe si pe locurile libere intre geamuri si usi) dar si in statii.

 


Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419381 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use