Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: ARHIVĂ: Știri din București (2015-2020)

1780 posts, 792578 views
 
Go to page:  1  ... 114 115 116 117 118 119 120  ... 128
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri din București TibiV

Nu e deloc imposibil.

Ca in bancul ala de dinainte de 89:
Exista 3 categorii de localitati:
1. Unde opreste trenul.
2. Unde trece trenul.
3. Unde se aude trenul


Daca Primarul General cere (si obtine) trecerea CFR in subordinea PMB, o sa apara a 4-a categorie, unica, doar pentru Bucuresti:

4. Unde NU SE MAI AUDE trenul...

Si ce mare suparare?!...
Ba este de laudat... Imbunatatim cu cativa decibeli poluarea fonica....

(Propun de asemenea sa schimbam numele orasului: in loc de Bucuresti, Tristesti.
Sau ne inspiram de la alte localitati: in loc de Bucuresti, VaiDeNoi...  :headbash: )

 


Re: Știri din București cris_m

Traversarea se face ori pe deasupra ori pe dedesubt. Important e sa se faca una.

 


Re: Știri din București ByOnu

Utilizator anonim wrote:
PASAJE! Un pasaj simplu care doar sa traverseze linia ...


ATENTIE: Pasajul de la Petricani peste sau pe sub CF trebuie sa aiba 3 benzi/sens  + trotuare si piste. 3 benzi pentru ca intr.un viitor sa putem ajunge cu tramvaiul in Voluntari pe acolo.

 


Re: Știri din București Victor92

641 - Autobuzul ”groazei” din București, DESFIINȚAT. Românul cu mașină mică a ÎNVINS!

S-a terminat groaza! Locuitorii din București cu mașini mici au învins...

Scriam în decembrie 2019 cum circulă bucureștenii cu autobuzul 641. Era o alternativă la tramvaiul 41, dar STB a anunțat că de luni, 13 ianuarie 2020, linia se desființează. Din păcate, și când ni se oferă alternative - transport public decent - preferăm să stăm în mașinile proprii ore întregi în traficul tot mai sufocant din București.

Autobuzul 641 mergea în gol. Mai nimeni nu se urca în el, deși condițiile de transport erau foarte bune. Dar traficul era tot mai infernal din cauza oamenilor care se plâng, DIN MAȘINILE LOR, de aglomerație! Așa că, începând de luni, 13 ianuarie, linia 641 se desființează. Linia de tramvaie 41 va funcționa cu un parc majorat pentru asigurarea capacității necesare de transport.

Tramvaiul 41 care circulă de la Piața Presei Libere până în Ghencea este o adevărată mină de aur. Așa numitul metrou ușor circulă foarte bine. Vine la maximum cinci minute, doar că mereu este plin. Așa că a apărut o idee bună: introducerea autobuzului 641 pe același traseu.

Doar că... dacă cu tramvaiul 41 faci din Piața Presei până în Ghencea aproximativ 55 minute... cu autobuzul 641 ajungi în trei ore! Am crezut că este un mit... până când am făcut experimentul.

Vineri, 20 decembrie, la ora 16.00, pe peronul tramvaiului 41 erau circa 30 - 40 de oameni, așa cum se întâmplă de obicei. Pe peronul destinat autobuzului 641 erau cinci rătăciți. După vreo două stații de mers făcute în 30 de minute, oamenii au început să se îndrepte, unul câte unul, către șofer pentru a-l ruga să dea drumul la uși. "Ajungem mai repede pe jos!", a zis o pasageră. Am insistat să văd până unde îmi merge răbdarea. Eram singură în autobuz. Răbdarea mi-a ajuns până la Crângași când, după o oră și 40 de minute, am coborât și am luat metroul.

Ideea e așa: în timp ce eu eram singură în autobuz, ceilalți participanți la trafic erau și ei singuri... dar singuri în mașină. Vorbim, desigur, după cum bine știți de un șofer la o mașină. Înainte de a ne plânge că este traficul groaznic în București și a cere marea schimbare de la primari, poate ar trebui să începem schimbarea cu noi. Soluția este să fie descurajată folosirea mașinii. Atâta timp cât stăm cu fundul în mașină, nu prea avem dreptul să ne plângem de traficul infernal. Atâta timp cât mașina are cinci locuri și singurul pasager din mașină este fix șoferul... poate ar trebui să ne gândim că problema e și la noi.

Că românul s-a născut comod și cu mașina la scară a dovedit-o și parcarea de la Străulești. Oamenii nu vor să-și lase mașinile acolo și să meargă cu metroul. Preferă să zacă în mașină și să înjure primarii că nu fac nimic. Dar ei, la rândul lor, ăstora cărora le pute tot, nu s-ar da jos din mașină. Dacă ar putea, și gunoiul l-ar duce cu mașina.

Până la urmă, toți oamenii care vin, an de an, să facă facultatea la București, după absolvire, tot aici rămân. Nu se mai întorc în orașele lor că ar muri de foame. Așa că, pentru 2000 de euro, își iau și mașină și contribuie la blocarea traficului. Apoi, desigur, urlă că Bucureștiul e groaznic... că nu se poate trăi... că fac o oră și jumătate până la muncă. Păi simplu: cine vrea o viață fără trafic, dacă nu e dispus să renunțe la mașină, să se ducă la țară sau în orașele mici. Acolo sigur vor ajunge în 5 minute din punctul A în punctul B, dar succes la găsitul unui amărât de loc de muncă. Ne-am obșinuit să cerem încontinuu, dar când vine vorba să dăm ceva în schimb pentru a ne face viața mai ușoară, strâmbăm din nas și dăm vina pe primari.

Dar am plecat de la autobuzul 641. Faceți un exercițiu de imaginație și gândiți-vă dacă măcar o parte dintre cei care merg cu mașina proprie ar alege autobuzul sau tramvaiul... parcă ne-am mai elibera, nu? În altă ordine de idei, cât timp am stat în 641, adică o oră și jumătate, au trecut vreo 10 tramvaie pline de oameni. Deci mai sunt și români care, în loc să înjure traficul, aleg să meargă cu transportul în comun. Cam de aici ar începe marea schimbarea cu traficul din Capitală.

Opinia Ancai Murgoci de pe Dc News: https://www.dcnews.ro/641-autobozul-gro ... 22449.html

 


Re: Știri din București Robert24

Pai pana la urma si autoarea constata ca 641 era o porcarie aberanta... trebuie sa fii mega sado-masochist sa astepti 2 ore in 641 doar ca e gol in loc sa te inghesui 20 de minute in tramvai...
Oricum, articolul e o mizerie, iar DCnews oricum ar trebui interzis!

 


Re: Știri din București 1689

TibiV wrote:
Nu e deloc imposibil.

Ca in bancul ala de dinainte de 89:
Exista 3 categorii de localitati:
1. Unde opreste trenul.
2. Unde trece trenul.
3. Unde se aude trenul


[...]


Asta era cu repartitiile, Domnule TibiV. De la 10,50 la 10, primeau categoria 1.
De la 10 la 9,50 categoria 2 iar de la 9,50 in jos era “unde s-a auzit de tren” - ca sa fim mai precisi :D

Revenind, insa, la oile - pardon - autobuzele noastre, mi se pare ca - iarasi si din nou inca o data -  se face o problema in-sur-mon-ta-bi-la din ceva caduc...
N-a inventat PMB mersul pe linia de tramvai (bine, ca sa fim cinstiti a inventat (sau vrea sa inventeze) mersul pe linia de tramvai printre garduri (pe care le-a pastorit)).

Autobuze si tramvaie pe aceeasi cale se practica uzual in lume. Si metode de a evita conflictele de trafic exista girla - incepind cu varianta cea mai simpla, empirica: daca e un autobuz venind, mai aproape de statie, ii dai prioritate.

N-a ajuns STBu’ sa mearga dupa ceas la minut, astfel incit +/- 30 de secunde o oprire in statie sa nu poata fi negociata.

Ma tem ca - inca o data - nu vedem padurea din cauza celor trei tufisuri din fata.

 


Re: Știri din București Florinds

Daca am fi avut un parc adecvat de mijloace de transport in comun si politie rutiera (care sa nu ia banii degeaba), nu am fi ajuns aici. Masura cu gardurile a aparut din cauza ca nu au fost pedepsiti cei care depaseau coloanele pe linia de tramvai. Chiar si acum se poate folosi banda de tramvai de catre autoturisme fara nicio problema, bizonii intra linistiti pe ea in intersectie si o parasesc la urmatoarea intersectie si apoi mai taie si benzile si fac dreapa, ca de, avem intermitent la dreapta. De asta s-a si ajuns la jungla din traficul nostru.
Oricum, eu personal nu sunt de acord cu linia comuna nici daca ar avea loc doua autobuze, daca ar avea acelasi traseu, ar trebui sa ramana doar tramvaiul. Autobuzele mai vireaza dreapta, iar intr-o intersectie de pe Stefan cel Mare de exemplu sau alt bulevard cu multe benzi nu le vad bine.
In situatia in care suntem acum, neaparat in ordinea asta...
1. Create parcari pe verticala cu multe etaje, inclusiv subsol. Daca am elibera parcari pe orizontala pentru spatiu verde, cred ca am primi si fonduri de la UE;
2. Pretul trebuie sa nu fie prohibitiv, sa isi permita si cei cu cazane un loc de parcare, in situatia grava de acum ar fi poate nevoie de subventii;
3. Masinile care sunt parcate pe strazile unde circula RATB ridicate, daca oprirea e interzisa. Pe vremuri nici nu puteai sa opresti fiindca luai amenda, acum cum de poti chiar parca fara nicio sanctiune?
4. Achizitionarea multor mijloace de transport in comun. De ex. ce sa faci cu 100 tramvaie sau troleibuze, cand toate tramvaiele si troleibuzele noastre sunt intr-o stare deplorabila, cu zeci de ani de functionare pe strazi pline de gropi si linii care se mai vad numai in Rusia? Ne ***** (c â c â i m) de ani de zile cu licitatii trucate ca sa castige turcii si pentru astea.
5. Abia apoi infiintate benzile unice pentru autobuze...
La ce am scris aici, in Romania nu cred este posibil momentan sa realizam asa ceva.

 


Re: Știri din București Costin

Principial ai dreptate, mai putin cu un punct: nu trebuie sa isi permita toata lumea parcarea. A avea masina nu este un drept garantat prin constitutie sau lege, astfel incat statul sa aiba obligatii in acest sens.

Subventiile pentru plata parcarii sunt o idee complet gresita, practic si cei fara masina ar plati pentru parcarea unui cazan, deci practic cineva in afara problemei contribuie la mentinerea problemei.

 


Re: Știri din București Florinds

Si daca nu isi permit parcarea, o sa ajungem ca acum, cu ele aruncate peste tot, spatii verzi, trotuare etc.
Daca ar fi cativa, sa zicem ca ii elimini si ii obligi sa vanda masinile, dar cei mai multi nu isi permit sa dea sute de lei pe luna, cat cer cei cu parcari private. Din lipsa de masuri s-a ajuns ca peste 80-90% din familii sa aiba masini personale, avem o situatie cronica si parerea mea e ca trebuie ca statul sa sprijine rezolvarea problemei prin orice mijloace, avand in vedere gravitatea. Nu uitati ca se poate si mai rau, eu cred ca mai trebuie cativa ani pana sa trecem pe plus dpdv al traficului.

 


Re: Știri din București andrei11

Și acum metroul e subvenționat  și aparținând de Ministerul Transporturilor practic contribuie toată țara direct sau indirect să se ducă bucureștenii la multinaționale. Nici pentru mine  nu  e rentabil metroul, nu fac mai mult de 10 călătorii / 2 luni, poate nici atât. Nu mai vorbesc de Cf, n-am mai urcat într-un tren de ( zeci de ) ani de zile ! Dar de subvenționat inclusiv studenții care călătoresc moka îl subvenționez.
Ia să-și plătească fiecare care merge cu metroul / Cf - ul valoarea reală a călătoriei...Pentru popor există STB - ul, metroul e lux, să-l folosească cine-și permite !

 


Re: Știri din București TooLongName

Nicușor Dan a creat un sondaj privind transportul in comun din București.
https://docs.google.com/forms/u/0/d/e/1 ... rmResponse

 


Re: Știri din București Victor92

L-am completat.

Interesant. Una dintre intrebari mi-a fost adresata acum 2 zile de catre un angajat STB de la o toneta cand mi-am incarcat abonamentul pe o luna ...

 


Re: Știri din București Costin

andrei11 wrote:
Și acum metroul e subvenționat  și aparținând de Ministerul Transporturilor practic contribuie toată țara direct sau indirect să se ducă bucureștenii la multinaționale. Nici pentru mine  nu  e rentabil metroul, nu fac mai mult de 10 călătorii / 2 luni, poate nici atât. Nu mai vorbesc de Cf, n-am mai urcat într-un tren de ( zeci de ) ani de zile ! Dar de subvenționat inclusiv studenții care călătoresc moka îl subvenționez.
Ia să-și plătească fiecare care merge cu metroul / Cf - ul valoarea reală a călătoriei...Pentru popor există STB - ul, metroul e lux, să-l folosească cine-și permite !

Sa lamurim unde ne situam.

Legat de problema traficului congestionat. Rezolvarea problemei este transportul in comun, deci este corect sa fie subventionat. Nu de catre stat ci de catre PMB in cazul metroului, subventia metroului de catre MT este o anomalie ce trebuie sa dispara. Insa subventia MT pentru transportul national feroviar este corecta si adreseaza aceeasi problema a traficului, doar ca la o scara mai larga (nationala).

Legat de problema lipsei parcarilor. Aceasta problema contribuie si la traficul congestionat prin ocuparea unei benzi de circulatie in 90% din cazurile strazilor din Bucuresti. Rezolvarea ambelor probleme este imbuatatirea transportului in comun, deci subventionarea lui este corecta, pentru ca un transport in comun eficient va conduce la folosirea mai rara a masinii personale. Subventionarea locurilor de parcare, chiar daca elibereaza prima banda de circulatie, tot va incuraja folosirea masinii personale, deci practic nu ajuta cu nimic traficul si saboteaza scopul de a imbunatati transportul in comun, deci este gresita.

 


Re: Știri din București Florinds

Pai nu orice locuri de parcare, ci pe verticala, ca sa eliberezi strazile. Acelea sunt destul de scumpe, cateva sute pe luna.
Degeaba faci parcari daca sunt goale din cauza unor turbati care vor sa scoata profit de la inceput.

 


Go to page:  1  ... 114 115 116 117 118 119 120  ... 128
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420974 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use