Switch to full style
Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi
Scrie un răspuns

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Joi, 27 Iun 2019, 14:44

Mai ramane doar integrarea cu Metrorex :mrgreen:

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Joi, 27 Iun 2019, 14:45

Dacă în cazul prezentat anterior, chiar a fost un eveniment de circulație, acum ce mai e? Se vede că unele - a se citi majoritatea - minuni(lor) la STB nu țin mult.
Fişiere ataşate
Screenshot_20190627-144223.png
Screenshot_20190627-144223.png (25.6 KiB) Vizualizat de 1212 ori

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Joi, 27 Iun 2019, 15:27

punmeister scrie:Mai ramane doar integrarea cu Metrorex :mrgreen:

Asta mai greu. :popa:

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Vin, 28 Iun 2019, 00:34

Din păcate și cu ultimele actualizări, aplicația tot departe este de ce aș considera eu, care am folosit astfel de sisteme prin multe locuri din Europa, o aplicație decentă pentru transport public. Încă e la nivelul „proiect de licență al unui student la inginerie software cam neexperimentat”.

Avem lacune grave în InfoSTB la capitolele: utilizare intuitivă, prezentarea datelor structurate unde este nevoie de ele, agregarea mai multor surse și arii de informații, flexibilitate/adaptabilitate la situații neprevăzute, modularizare, interoperabilitate.
Vă prezint două capturi de ecran, prima cu InfoSTB (desktop), a doua cu BKK FUTAR (aplicația echivalentă din Budapesta).
bucuresti.png
bucuresti.png (1.99 MiB) Vizualizat de 1131 ori

budapesta.png
budapesta.png (1.16 MiB) Vizualizat de 1131 ori

Ce au ei și nu avem noi:
  • Indicator de accesibilizare per vehicul, per linie, per stație.
  • Afișarea avertismentelor de călătorie privind o linie care s-a căutat în planificator direct în fereastra de planificare și sub ruta corespunzătoare, nu într-o secțiune separată dedicată strict acestor mesaje (acțiuni redundante necesare din partea utilizatorului).
  • Vehiculele sunt afișate atât atunci când se selectează o linie, dar și când se caută o rută (la noi se întâmplă asta doar la prima operațiune), iar filtrarea acestora după direcție (capăt) nu este necesarăm afișarea implicită fiind „Toate” iar direcția de deplasare fiind indicată conform direcției geografice de deplasare (săgețică de bearing).
  • Posibilitatea introducerii informațiilor despre devieri, cu marcare pe hartă pentru călători. Informațiile sunt introduse explicit în ambele limbi...
  • Legătură între numărul vehiculului și semicursă - la noi dacă selectăm un vehicul pe hartă ne arată numărul, la ei ne arată numărul și orarul.
  • Și desigur, FUTAR are legătură directă cu Google Maps.
chrome_Ui7IYHPhuu.png
chrome_Ui7IYHPhuu.png (778.4 KiB) Vizualizat de 1131 ori

Obervați orele VERZI (în timp real).

Și multe alte „finețuri” - de exemplu: când o plecare din stație a unei linii e peste mai mult de...10...20...30 de minute, este mult mai intuitiv să se afișeze ORA, nu durata. Chiar nu vreau să știu că N122 pleacă peste 3 ore și 27 de minute, prefer să știu că pleacă la ora 04:15, e absolut neintuitivă afișarea cu steluță pentru „scheduled”, e inacceptabil să afișezi doar primul vehicul pentru fiecare linie (asta am înțeles că se va rezolva) și... câte și mai câte.

Asta se întâmplă când beneficiarul nu angajează mai întâi consultanță (cu adevărat) de specialitate și se aruncă direct în elaborarea unui caiet de sarcini, reinventând roata în mod stângaci pe lângă alte capitale europene.

Dacă dumneavoastră, colegi, aveți timpul să agregați și reformulați ideile prezentate pe forumul oficial al aplicației, chiar vă rog și vă invit.

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Vin, 28 Iun 2019, 10:21

Sa speram ca se vor regla usor si pe baza observatiilor noastre, daca ajung unde trebuie.
Eu inca am probleme cu algoritmul de calculare a rutelor, chiar aseara am avut parte de o situatie speciala :
-Eram la pod Mihai Bravu, efectiv in statia de TW, ma vedea pe maps.
-Vroiam sa ajung in zona Pta Straduintei, pe Obregia.
-Ruta calculata a fost doar cu Troleibuz si/sau Autobuz, asta dupa ce insista sa merg pe jos pana la statia Mihai Bravu de troleibuz/autobuz... deci arata 11min pe jos + Tr/bus.
-Nicio ruta alternativa calculata de algoritm n-a inclus Tw
-Am cautat eu direct Tw, venea in 6 min + cu schimbare la Pta-Sudului, am ajuns cu 5 min inainte de ce zicea algoritmul.

Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc

Vin, 28 Iun 2019, 16:58

BodoMinea scrie:Avem un mesaj surprinzător de cuprinzător pe InfoSTB. Întrebarea e... Oare vor adăuga aceste linii temporare înlocuitoare în programul de urmărire a circulației? Vom vedea mâine :popa:

Se pare că liniile temporare au apărut în Info STB:
Fişiere ataşate
Screenshot_20190628-175519_INFO STB.jpg
Screenshot_20190628-175519_INFO STB.jpg (490.27 KiB) Vizualizat de 1122 ori

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Vin, 28 Iun 2019, 17:53

https://www.hdsatelit.com/2019/06/googl ... l.html?m=1

Si google?

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Vin, 28 Iun 2019, 18:46

Google nu are date in timp real. Tot ce poate face este sa facă estimări pe baza orarului liniei.

Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc

Vin, 28 Iun 2019, 18:46

Așa este, cu tot cu punctele de oprire marcate geografic și geometria traseului (în secțiune „linii”). Din punct de vedere al gestionării aplicației InfoSTB, până acum abordarea suspendării tramvaiului 41 a fost ca la carte. Mai trebuie doar să dispară 41 mâine din opțiunile de planificare. Nu cumva să îl păstreze cu semicursele din orarul static. Oricum, la ce au făcut până acum cred că vor face și asta.

P.S.: se va simți faptul că nu e intergată cu Google Maps aplicația, întrucât Google Maps, folosit de destul de mulți oameni va indica în continuare că 41 circulă regulat...

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Vin, 28 Iun 2019, 18:52

În orașele civilizate are date în timp real (vezi Budapesta), în unele cazuri chiar despre încărcarea vehiculelor (vezi Thameslink, Londra), furnizate din sistemele informatice ale operatorilor de transport. Orare statice are de mult Google Maps, ce anunță ei acum se referă la următoarele: utilizarea datelor de la locațiile telefoanelor Android (chestia aia cu „provide location improvement data”) și alte surse pentru estimarea aglomerației din mijloacele de transport (cum fac acum pentru obiective statice... arată live cât de aglomeraet sunt) prin niște algoritmi pe care chiar acum îi pregătesc (unii utilizatori sunt în prezent întrebați cât de aglomerat e mijlocul de transport în care se află, oferind astfel informații pentru antrenarea algoritmilor) și pe lângă asta, combinarea datelor din trafic (tip „Waze” - că tot lor le aparține) cu datele de transport urban rutier, luând în calcul ambuteiajele raportate sau detectate pentru ajustarea orarelor statice.

Deci Google face o treabă foarte bună - vor să „ghicească” singuri date în timp real despre întârzieri și grad de încărcare, pentru orașele care nu le furnizează direct astfel de informații dintr-o sursă oficială.

Re: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghenc

Sâm, 29 Iun 2019, 11:02

Cristy scrie:Se pare că liniile temporare au apărut în Info STB

Au apărut și funcționează și estimarea timpilor în fiecare stație... Dar pe partea de planificare ceva e puțin dubios. Lipsește numărul liniei, apărând „-”.
Screenshot_20190629-115531__01.jpg
Screenshot_20190629-115531__01.jpg (71.14 KiB) Vizualizat de 837 ori

Screenshot_20190629-115612__01.jpg
Screenshot_20190629-115612__01.jpg (110.93 KiB) Vizualizat de 837 ori

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Sâm, 29 Iun 2019, 11:30

Iar la linii de tramvai inca aparea 41 la ora 10 cam asa...

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Sâm, 29 Iun 2019, 11:36

Păi încă apare în lista cu linii. Doar că nu apar vehicule și nu are semicurse, deci nici nu apare când cauți o rută. Nu cred că o vor șterge din sistem, nici nu ar avea sens. E ok așa, cu informarea adăugată că este suspendată - aici reintră în plan toată discuția de mai sus cu sugestii, mai exact că notificările nu ar trebui să fie strict într-un ecran separat dedicat lor, ci și când vezi altundeva în interfață linia cu pricina (ex.: linia 41 are adăugată informarea cu suspendarea, dar nu există nicio indicație a acestui fapt în lista cu linii...).

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur

Sâm, 29 Iun 2019, 11:41

Eu as fi ascuns linia pe perioada lucrarilor sau vorba ta o notificare mai vizibila care sa indrume calatorii spre liniile naveta. Mai au mult de invatat :mrgreen:
Scrie un răspuns
Pagina
precedentă
Pagina
următoare