Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Dispecerizarea automată a transportului public

946 posts, 298625 views
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 68
 
 

📖 Pagination options
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur Cristy

De apreciat acest lucru cu afișarea plecărilor de la capete, însă există și probleme din câte am observat.

Am testat de curiozitate plecările de la Depoul Militari si aplicația raporta că un 25 pleca între două plecări programate (am comparat cu programul disponibil pe site pentru această stație).
Partea mai puțin plăcută este că după ce s-au făcut 0 minute, în următoarele două-trei stații timpul scădea (era afișat cu steluță în continuare), ca și când tramvaiul pornise in cursă, deși în realitate aplicația vedea un tramvai fantomă!


Acum, întrebarea este, pe ce program se bazează serverele atunci când raportează astfel de plecări care nu se pupă cu programul real de plecare a mijloacelor de transport?
Și dacă îl vede că nu pleacă, de ce în stațiile următoare nu se actualizează cu următoarea plecare teoretică?

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur oc7avian

^
Dacă nu ai verificat fizic, e posibil ca tramvaiul să nu fi respectat programul. Timpii reali sunt bazați pe locația vehiculului raportată la traseu. Însă și această valoare e o estimare. E.x. Așteptam un 601 care trebuia să ajungă în 5 minute, însă fix în perioada aia s-a aglomerat traficul și a stat blocat pe Splai 10 minute. Estimarea lor s-a corectat când au fost luate noile valori de trafic în considerare. Dar o dată ce pleacă un vehicul pe traseu, datele acelea ar trebui să fie corecte. Nu să reprezinte o "fantomă"

Legat de estimările la capete, în teorie ele sunt luate din programul STB. Dacă am timp zilele astea, îmi bag iar nasul prin site și caut fișierele cu timpii generați la fiecare minut. Am mai făcut o dată asta (câteva detalii postate de mine la benzinari http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=386.msg234247#msg234247). Însă, în practică, am observat că nu întotdeauna e respectat timpul de plecare de la capete. Am avut o experiență tot cu 601 la Semănătoarea. Deși erau 2 autobuze în capăt, nici după 5 minute de așteptat conform orei programate pe site n-a venit. În alte dăți am văzut cum pleacă chiar și cu 5 minute mai repede. Acum n-a fost așa pentru că am mers preventiv mai devreme.

Oricum, să nu uităm că aplicația e în Beta. Asta înseamnă că e posibil să fi folosit date neactualizate (ex: pentru Google Maps n-au actualizat programul la toate liniile) ori să aibă erori de calcul.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur 1689

Apropo, conform contractului, cind ar (fi) trebuit sa fie operationala aplicatia ? 30 noiembrie 2018 cumva ?
Ca vad ca testarea o fac potentialii utilizatori, nu furnizorul...
Cit despre penalizari, n-am auzit nimic.
Normal, la cit de eftina a fost...

As vrea sa vad si eu contractele de atribuire la toate licitatiile astea. Caietul de sarcini e una, insa ce se cumpara si in ce conditii de foarte multe ori e altceva.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur BIGRED1984

Nu stiu daca s-a mai mentionat dar la Favorite poti sa adaugi doar punct pe harta. Ar fi bine sa poti pune si statia efectiva ca favorita

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur BodoMinea

O schimbare importantă și o adăugare bine venită pe care au făcut-o este căutare după PUNCTE DE INTERES / reverse geocode, cel puțin pe versiunea desktop. Adică în loc să cauți neapărat numele unei stații, poți căuta un punct cunoscut din vecinătate. De exemplu:
chrome_7MAkkrXeNd.png (55.28 KB; downloaded 3461 times)

O problemă este lipsa „headsign”-urilor. Ar trebui să apară stația destinație lângă numărul traseului. Este mai ușor de identificat cu ce scrie pe afișajul mijlocului de transport. De asta Google Maps și alții mai experimentați folosesc afișarea în acest mod.
chrome_xyFM7t1vWG.png (36.06 KB; downloaded 3462 times)

Versus
chrome_Gx452q6PqC.png (11.35 KB; downloaded 3462 times)

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur Cristy

Le-am trimis și eu feedback ieri pe Google Play legat de lipsa capatului de linie de lângă simbolul liniei.
Sper să țină cont.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur Victor92

Mi-am instalat aplicatia pe Iphone.

Cum pot sa vad ce autobuze sunt pe o linie si numarul lor de parc aferent?

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur PTMZ

Poți să le vezi doar odată ce începi navigarea (introduci traseul, selectezi ruta și vezi care e următorul vehicul programat, în funcție de linia pe care trebuie să o folosești). Din păcate, îți arată doar următorul vehicul, nu toate de pe linie.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur V2A

Ghid de utilizare a aplicației:
Instructiuni utilizare_INFO STB.pdf
Instructiuni utilizare_INFO STB.pdf (2.31 MB; downloaded 211 times)

http://stbsa.ro/docpdf/Instructiuni%20u ... %20STB.pdf
De asemenea, pe site-ul STB au apărut link-uri pentru descărcarea aplicației (Android/Apple) și către un forum dedicat aplicației: http://www.stbsa.ro/aplicatieinfo/.

 



Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur misterr

Primăria Capitalei a lansat 4 aplicații mobile, printre care și una de transport public





Primăria Capitalei a lansat în testare primele patru aplicaţii mobile: infoSTB (transport public), Parking Bucureşti, Social alert Bucureşti, Trafic alert Bucureşti.

Bucureştenii pot testa aplicaţiile şi pot contribui la optimizarea lor.

”Bucureştiul se află într-o nouă etapă de dezvoltare, a tranziţiei către statutul de oraş “inteligent”, cea a includerii tehnologiei moderne în proiectarea şi utilizarea serviciilor publice, pentru a le creşte calitatea şi pentru ca bucureştenii şi vizitatorii Capitalei să le poată accesa mai uşor. Primăria Municipiului Bucureşti are în derulare o serie de astfel de proiecte, ca parte a Strategiei Smart City recent finalizată, unele dintre acestea fiind implementate şi în testare”, a transmis, duminică, Primăria Capitalei.

Patru astfel de proiecte presupun dezvoltarea de aplicaţii pentru telefonul mobil cu sistem de operare iOS sau Android, ce pot fi instalate şi utilizate gratuit. Acestea sunt menite să faciliteze accesul bucureştenilor sau vizitatorilor Capitalei la serviciile publice de transport, la parcările administrate de Primărie sau să optimizeze comunicarea cetăţenilor cu autoritatea locală.

Cele patru aplicaţii mobile sunt deja disponibile publicului şi se află în faza de testare, urmând ca ele să fie îmbunătăţite şi optimizate în funcţie de feed-back-ul primit de la utilizatori.

Aplicația InfoSTB: ”Ajungem împreună la destinaţie”

Societatea de Transport Bucureşti a dezvoltat un proiect de informare a călătorilor prin telefonul mobil de tip smartphone cu privire la programul mijloacelor de transport în comun şi rutele disponibile, pentru a putea minimiza timpul de aşteptare în staţii.

Aplicaţia foloseşte datele transmise de echipamentele GPS/GSM4G instalate pe 1.440 de mijloace de transport în comun utilizate de STB, precum şi pe noile autobuze achiziţionate şi este disponibilă pentru telefoane mobile cu sistem de operare iOS sau Android.

”Vorbim, practic, despre schimbarea radicală a modului de lucru utilizat la nivelul STB în ultimii 40 de ani – marcată prin trecerea la înregistrarea informatizată şi adăugarea componentei de dispecerizare, pe baza echipamentelor de localizare instalate. Acest operaţiuni au fost realizate înainte de dezvoltarea aplicaţiei. InfoSTB este mai mult decât o aplicaţie, are şi o importantă componentă de utilizare internă, la nivelul operatorului de transport public – fiind un sistem de monitorizare în timp real a vehiculelor şi de configurare a rutelor, fapt care permite îmbunătăţirea constantă a proceselor interne”, a mai transmis Primăria Capitalei.

Aplicația Parking Bucureşti

Aplicaţia Parking Bucureşti oferă posibilitatea identificării parcărilor publice gestionate de Primăria Capitalei şi de a plăti online, cu card bancar sau prin SMS, tarifele pentru utilizarea acestora. Operaţiunile sunt securizate, tranzacţiile fiind realizate prin intermediul unui procesator de plăţi.

Într-o etapă ulterioară, aplicaţia va avea şi o componentă de căutare a locurilor libere de parcare, prin instalarea de camere video şi/sau senzori în parcări conectate la aplicaţie, operaţiune programată a se încheia în acest an.

Aplicația Trafic Alert Bucureşti

Bucureştenii pot utiliza aplicaţia pentru a semnala, direct către Primăria Capitalei, neregulile întâlnite pe traseul utilizatorului care pot afecta buna circulaţie pe drumurile publice din Bucureşti: parcaje neregulamentare, drum în lucru nesemnalizat, semafor nefuncţional, groapă carosabil, groapă trotuar, indicator degradat, lucrări civile pe carosabil etc.

Aplicația Social Alert Bucureşti

Deservită prin intermediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, aplicaţia are rolul de facilita intervenţia echipajelor DGASMB în asistarea persoanelor aflate în dificultate pe raza Capitalei. Sesizările le poate face oricine are instalată aplicaţia şi are un cont înregistrat, fie că este un cunoscut sau nu al persoanei aflate în dificultate.

Categoriile de sesizări ce pot fi semnalate sunt: persoane adulte fără adăpost, persoane cu handicap, tineri peste 18 ani care nu mai fac parte din sistemul de ocrotire a copiilor fără familie, vârstnic în situaţii de risc ridicat, femei victime ale violenţei.

Aplicaţiile Parking Bucureşti, Trafic Alert Bucureşti şi Social Alert Bucureşti au fost dezvoltate de Compania Municipală Tehnologia Informaţiei Bucureşti, iar InfoSTB – de societatea RADCOM, selectată de STB anul trecut, în urma unei licitaţii publice.

”Aplicaţiile menţionate sunt primele dintre cele realizate în cadrul Strategiei Smart City a Capitalei, alte zeci de proiecte fiind în pregătire / implementare pe toate dimensiunile unui oraş inteligent: mediu, spitale, mobilitate, administraţie, siguranţă publică, mod de viaţă, oameni şi competenţe, economie smart etc”, au mai ransmis reprezentanţii Municipalităţii.

Fiecare aplicaţie are propriul manual /ghid de utilizare, cu descrierea detaliată modului de folosire.

Mai multe detalii:

https://www.facebook.com/PMBucuresti/posts/1337795973025110

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur misterr

EXPERIMENT: am testat aplicația Primăriei pentru a găsi loc de parcare. Rezultatul final

Click pe imagine pentru video:





Capitala României are din această săptămâna 4 aplicații, care ar trebui să-i ajute pe locuitori, dar și pe turiști. Primăria a lansat una pentru transportul în comun, una pentru parcări și alte două pentru sesizări.

Deocamdată, aplicațiile sunt în faza de teste și nu sunt suficient de bine actualizate. De pildă, Primăria Capitalei este localizată la vechea adresă, iar locurile libere de parcare nu sunt precizate pe hartă.

Aplicația Info STB colectează informațiile de la senzorii GPS din tramvaie, autobuze și troleibuze și informează călătorii în română și în engleză.

În afară de actualizarea informațiilor, cei care au testat-o luni cer și alte facilități.

„Să plătim abonamentul, că de obicei uităm portofelul, se întâmplă ceva”, spun oamenii.

Metroul și STB au proprietari diferiți, iar plata va fi introdusă la un moment dat - le răspund reprezentanții STB.

Trecem la aplicația care ar trebui să-i ajute pe șoferi să găsească ușor un loc de parcare. În aplicație sunt indicate toate parcările administrate de autoritățile locale din Capitală. Spre deosebire de Info STB, Parking București permite plata cu cardul și prin SMS.

Experiment cu locuri libere de parcare:

Suntem în Piaţa Iancului şi încercăm să găsim cel mai apropiat loc de parcare de noi. Vom folosi aplicaţia Parking Bucureşti. Căutăm şi găsim la 1.5 km distanţă, în zona Obor. Vom merge acum acolo, pentru că aplicaţia ne anunţă că sunt 134 locuri libere de parcare.

Aplicaţia ne-a adus cu ajutorul unei hărţi pe strada Chiristigiilor, în apropierea parcului Obor. Din păcate, niciun loc liber.

Aplicația Trafic Alert le va permite bucureștenilor să anunțe primăria printre altele despre gropi în asfalt, semafoare defecte, parcări neregulamentare, iar aplicația Social Alert despre persoane fără adăpost care au nevoie de ajutor.

Primăria Capitalei a anunțat deja că aceste 4 aplicații se află încă în faza de testare, iar în următoarea perioadă vor fi îmbunătățite în funcție de părerile utilizatorilor.

Cele patru aplicații sunt gratuite și pot fi descărcate pe telefoane cu sistem de operare iOS sau Android.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur Aron

Am folosit și eu acuma InfoStb preț de 10 minute și i-am găsit prima “bubă”. Mai exact eram în stația Brașov și am dat ca destinație V. Oltului. A afișat liniile, am intrat pe fiecare să văd și unde este fizic autobuzul. Și am constatat că ajungea în 2 minute un autobiz al liniei 122 (#4717) și unul al liniei 385(#4209). Surpriza a fost însă că #4209 era de fapt pe acces la linie și nu a oprit în stație. Trageți voi concluziile și soluțiile. :)



LTE: cam greu cu sincronizarea, în sesnul în care mă urc abia după 2 stații își dă seama că sunt în autovehicul. Până atunci dă căutare la următorul autobuz care trebuie să vină.
Și aș adăuga o chestie de finețe la finalul “cursei” să poți da un rating la șofer/vatman sau cursa în general

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur Mariusv

Cum pot sa vad (cu aplicatia INFO STB) toate vehiculele care sunt pe o linie ?

 


Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 68
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use