Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Dispecerizarea automată a transportului public

946 posts, 299017 views
 
Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 68
 
 

📖 Pagination options
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur surfer01

oc7avian wrote:
De ce e și va fi utilă aplicația?
- locația pe hartă a autobuzelor (Google Maps nu știu dacă a implementat-o la nivel global)
- integrarea portofelului electronic (în dezvoltare/plan)
- integrarea plății prin NFC (în dezvoltare/plan)

Cred că mai erau și alte vești pe acel forum.

Legat de sugestia integrării unui API compatibil cu Moovit/Google Maps, nu mai știu dacă doar analizează sugestia sau deja e în plan (vom vedea când îți vor răspunde la întrebare acolo). La început înțelegeam că n-au API-ul complet dezvoltat. Acum nu știu care e stadiul. E clar că înainte de integrare trebuie să respecte un standard ex. timpii pentru următoarele 3 autobuze de pe o linie (exemplul e o invenție ca să evidențiez că nu mă refer la un standard tehnic).


Cu siguranță Moovit și Google Maps au niște cerințe specifice față de API-ul construit de ei însă ar putea să ia resurse de la planificatorul de călătorii (ce este oricum inutilizabil) și să le mute pe partea de portofel digital + plată.

 



Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur surfer01

CiprianTRB wrote:
Cum adică inutilizabil?


Exemplu concret. Vreau să mănânc un sandwich la bistro-ul X. Ca destinație nu-mi găsește nici bistro-ul, nici strada (str. Sfinților).

Să spunem că îmi găsește locația. Ruta recomandată nu este reprezentată grafic pe harta, ci primesc doar indicații text.

Numai aceste două lucruri o fac inutilizabilă. Comparați cu Moovit care are o interfață excelentă. Îți mai și vibrează telefonul înainte să fii nevoit să cobori, drept reminder.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur GPS

Ești sigur că e doar text? La mine apare și pe hartă traseul.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur CiprianTRB

Cum adică nu exista harta? Asta ce este?
PicsArt_11-27-05.56.38.png (558.03 KB; downloaded 3514 times)

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur Albert

Intr-adevăr, aplicația nu are cea mai prietenoasa interfața. E cam greu de utilizat, câteodată e cam greu sa accesezi unele funcții, funcții care sunt ascunse in meniuri. Mai da și rateuri in sensul ca nu găsește vehiculul pe harta, dar asta e. Eu le-am spus de multe ori pe forumul dedicat sa facă public API-ul care mai departe sa fie preluat de Google Maps și Moovit. Nu stiu dacă au analizat propunerea sau dacă au sau nu de gând sa facă asa ceva. Comunicarea e destul de greoaie pe acel forum, nu vor sa îți spună la ce lucrează, totul e ținut la secret. Pe scurt, mi se pare o mică lipsa de transparentă. Dacă o aplicatie e făcută din bani publici, mi se pare normal sa stiu ce funcții urmează sa fie implementate. Dar ma rog, trecem peste chestia asta.

Sa presupunem ca am avea acest API public și ar fi integrat in Google Maps și Moovit. Părerea mea e ca nimeni nu ar mai folosi aplicația, decât dacă ar avea și alte funcții, cum ar fi plata cu NFC și integrarea portofelului electronic in telefon. Totusi, acum câteva luni am scris un articol aici pe forum in care ziceam ca aceste funcții sunt cam imposibil de implementat. Pe Android sunt mii de tipuri de telefoane, fiecare folosește alt tip de NFC, firmware-urile nu sunt identice. Ar fi o munca extraordinara sa facă asa ceva. Iar pe IOS plata cu NFC e absolut imposibila. Cipul de NFC nu este lăsat la liber, se poate folosi doar pentru Apple Pay, deci ei nu îl pot folosi. De asemenea, portofoliul electronic nu poște fi integrat in aplicatie, dacă soldul e stocat doar pe card. Sistemul de ticketing trebuie conectat la internet pentru asta. Nu e ceva imposibil, se poate folosi modemul care este folosit in prezent pentru aplicația InfoSTB ca sa dea internet la validatoare. Conectarea validatoarelor la internet e o chestie ce trebuia făcută de muult timp.

Ca o concluzie la ceea ce am scris mai sus, e muuult de munca ca aceasta aplicatie sa devină ceva utilizabil din toate punctele de vedere.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur surfer01

CiprianTRB wrote:
Cum adică nu exista harta? Asta ce este?


Ah, mulțumesc. Ratasem tab-ul cu harta. Funcționalitatea pare OK ca primă versiune și o să continui conversația într-un post nou.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur surfer01

Albert wrote:
Intr-adevăr, aplicația nu are cea mai prietenoasa interfața. E cam greu de utilizat, câteodată e cam greu sa accesezi unele funcții, funcții care sunt ascunse in meniuri. Mai da și rateuri in sensul ca nu găsește vehiculul pe harta, dar asta e. Eu le-am spus de multe ori pe forumul dedicat sa facă public API-ul care mai departe sa fie preluat de Google Maps și Moovit. Nu stiu dacă au analizat propunerea sau dacă au sau nu de gând sa facă asa ceva. Comunicarea e destul de greoaie pe acel forum, nu vor sa îți spună la ce lucrează, totul e ținut la secret. Pe scurt, mi se pare o mică lipsa de transparentă. Dacă o aplicatie e făcută din bani publici, mi se pare normal sa stiu ce funcții urmează sa fie implementate. Dar ma rog, trecem peste chestia asta.

Sa presupunem ca am avea acest API public și ar fi integrat in Google Maps și Moovit. Părerea mea e ca nimeni nu ar mai folosi aplicația, decât dacă ar avea și alte funcții, cum ar fi plata cu NFC și integrarea portofelului electronic in telefon. Totusi, acum câteva luni am scris un articol aici pe forum in care ziceam ca aceste funcții sunt cam imposibil de implementat. Pe Android sunt mii de tipuri de telefoane, fiecare folosește alt tip de NFC, firmware-urile nu sunt identice. Ar fi o munca extraordinara sa facă asa ceva. Iar pe IOS plata cu NFC e absolut imposibila. Cipul de NFC nu este lăsat la liber, se poate folosi doar pentru Apple Pay, deci ei nu îl pot folosi. De asemenea, portofoliul electronic nu poște fi integrat in aplicatie, dacă soldul e stocat doar pe card. Sistemul de ticketing trebuie conectat la internet pentru asta. Nu e ceva imposibil, se poate folosi modemul care este folosit in prezent pentru aplicația InfoSTB ca sa dea internet la validatoare. Conectarea validatoarelor la internet e o chestie ce trebuia făcută de muult timp.

Ca o concluzie la ceea ce am scris mai sus, e muuult de munca ca aceasta aplicatie sa devină ceva utilizabil din toate punctele de vedere.


Îți mulțumesc pentru rezumat. Întradevăr, am subestimat efortul necesar potrofelului electronic pe Android.

Legat de utilitatatea InfoSTB pentru recomandare rute, în Top App Store, până și aplicația Craiova Transport este mai descărcată decât InfoSTB.
Nu este integrată cu Metrorex și nu îți oferă recomandări în privința asta.
Ca turist/cetățean străin, InfoSTB chiar este greu de găsit și imposibil de folosit pentru că nu este bilingvă.

Eu o să fac o cerere pe leagea 544/2001 ca să aflu de ce nu se dorește oferirea API-ului măcar pentru Moovit/Google Maps.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur CiprianTRB

Ba da... Dacă ai telefonul în limba engleza, și InfoSTB va fi în Engleza..

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur oc7avian

Albert wrote:
Totusi, acum câteva luni am scris un articol aici pe forum in care ziceam ca aceste funcții sunt cam imposibil de implementat. Pe Android sunt mii de tipuri de telefoane, fiecare folosește alt tip de NFC, firmware-urile nu sunt identice. Ar fi o munca extraordinara sa facă asa ceva. Iar pe IOS plata cu NFC e absolut imposibila. Cipul de NFC nu este lăsat la liber, se poate folosi doar pentru Apple Pay, deci ei nu îl pot folosi.

Salut! Aș vrea să mă mai documentez pe partea asta pentru că e o latură pe care n-am cercetat-o până acum și să-mi mai ies din universul de la muncă.

Ca idee, din ce am aruncat un ochi rapid pe iOS au deschis parțial NFC-ul (încă țin cu dinții de orice legat de domeniul bancar).
Your app can also write data to tags, and interact with protocol specific tag such as ISO 7816, ISO 15693, FeliCa™, and MIFARE® tags.

sursă

De asemenea, pe Android mă intrigă ideea de a programa în funcție de firmware-ul de NFC. M-aș aștepta să existe o interfață la nivel de Android, iar fiecare chip NFC, prin firmware-ul său, trebuie să fie compatibil cu un alt API către OS. Aici este o poveste mai lungă despre Host-based card emulation, pe care am apucat s-o citesc doar parțial.

Dacă pare offtopic, îmi cer scuze, dar încerc să aflăm exact care sunt de fapt impedimentele tehnice unei astfel de soluții.

Albert wrote:
De asemenea, portofoliul electronic nu poște fi integrat in aplicatie, dacă soldul e stocat doar pe card. Sistemul de ticketing trebuie conectat la internet pentru asta. Nu e ceva imposibil, se poate folosi modemul care este folosit in prezent pentru aplicația InfoSTB ca sa dea internet la validatoare. Conectarea validatoarelor la internet e o chestie ce trebuia făcută de muult timp

Să zicem că am 10 lei în cont. Dacă intuiesc bine, te referi la scenariul în care eu validez cu telefonul și-mi deduce 1.2 lei de pe portofelul electronic. Mai rămân cu 8.8lei. Sistemul actual care este offline, dacă peste o oră mă duc să validez iar cu cardul STB însă, validatoarele nu sunt la curent cu plata anterioară din portofelul electronic și-mi deduc 1.2 lei tot din 10 lei. Astfel pe cardul STB va fi scris 8.8 lei credit deși ar trebui să fie 7.6 lei.

Cred că ar putea exista o soluție de compromis, tot cu validare la sfârșitul zilei. Compromisul ar fi ca după sincronizare s-ar putea atinge sold negativ. Însă dacă doar cei cu card nominal pot beneficia de portofel electronic, deci până nu plătesc datoria nu mai pot călători legal cu STB-ul. Seamănă cu Uber unde, dacă nu ai bani, faci o cursă pe "datorie", iar următoarea cursă n-o poți porni fără s-o plătești pe cea anterioară.

Oricum, chiar și implementarea asta cere dezvoltare îndelungată, iar minusul major este că cei care folosesc și portofel electronic, și card STB, vor avea soldul incorect afișat în aplicație. Asta dacă nu implementează scanarea cardului STB cu NFC-ul telefonului, pentru a actualiza soldul  :D

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur Albert

Da, odata cu lansarea IOS 13, Apple a mai scos din restricții pentru NFC, dar tot nu e ceva lăsat la liber. Probabil in 2-3 ani o sa avem NFC deschis complet pe IOS. Sa zicem ca pe Android ar reuși. Ca fun fact, ma mai gândeam la o chestie. Ei au zis ca au in vedere plata prin aplicatie a călătoriei. Ma gandesc sa nu ne ducem noi cu gândul prea departe la plata cu NFC, etc, iar ei de fapt sa vrea sa facă o banala interfața unde îți pui cardul, selectezi linia și plătești online. Ma rog...
Totusi, sa ne gândim ca orașele in care transportul in comun se poate plăti cu telefonul le putem numără pe degete. Și nu vorbim de plata cu telefonul prin carduri Visa/MasterCard, ci prin carduri dedicate. Singurul exemplu este Beijing. Mai multe detalii aici despre soluția implementată in Beijing: https://support.apple.com/library/conte ... -cards.jpg

https://support.apple.com/library/conte ... alance.jpg

http://www.smartshanghai.com/articles/t ... -transport

https://support.apple.com/en-ng/HT208539

https://youtu.be/fGpGNz74_J4
Cât despre API-ul public, ma gandesc ca îl pot face public la cerere. Problema nu e sa fie public, ci sa fie intr-un format standardizat. Google Maps și Moovit folosesc GTFS. Ce ar trebui sa facă dezvoltatorii InfoSTB? Un fel de site pe care sunt transmise fisiere zip cu datele și locația fiecărui vehicul.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur V2A

Au fost introduse liniile de metrou în aplicația Info STB! Trenurile de metrou, însă, nu apar pe hartă.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur GPS

Și centrele de reîncărcare carduri.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur Costin

Nu stiu cum ar putea aparea trenurile de metrou pe harta, ca nu sunt localizate prin GPS si nici nu au cum, in subteran. Sistem de localizare au, dar trebuie "tradusa" informatia din tren in formatul pe care il stie aplicatia. Oricum, o veste foarte buna integrarea metroului.

 


Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 68
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use