Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje

Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi

Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje

Mesajde Marian Andrei » Mie, 10 Mar 2010, 22:40

Dupa ce de cateva zile se tot vorbeste ca doctor Ciomu din primarie vrea sa taie finantarea catre RATB (inca astept sa isi dea demisia pentru afirmatie :roll: ) si sa privatizeze regia. Totusi aceasta eventuala privatizare ar avea si avantaje si dezavantaje, dupa parerea mea dezavantajele sunt mai multe, mai ales pentru ca practic prin acest lucru vor fi necesare licitatii pentru atribuirea de trasee si dupa cum stim la noi aceste proceduri dureaza. La aspecte pozitive punem o eventuala investitie mai rapida si o relansare a productiei de la URAC, totusi nu ne garanteaza nimeni ca va mai produce tramvaie sau va trece la productia de dube pentru traseele din Bucuresti. :roll:
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18487
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje

Mesajde Chev Celios » Mie, 10 Mar 2010, 22:55

Am votat nu pentru ca asta e cea mai mare aberatie.
In primul rand:
1)Terenurile multor depouri este destul de interesant, si acestea vor disparea.
2)Pentru o regie ca RATB iti trebuiesc sume mari de bani ca sa poti sa o intreti.
3)S-ar alege prafu de multe trasee sub pretextu ca vor face economie.
Si mai sunt multe dezavantaje.
Si eu astept demisia acestui primar care dor sa vorbeasca stie si sa ia ochii oamenilor cu diverse recorduri si carnavale, daca stau bine sa ma gandesc deja incep sa il regret pe Videanu pentru ca daca stai sa te gandesti Videanu si-a scos el comisioane babane dar a modernizat mult trasportu in comun din Bucuresti.Cei drept cam nu era el in Bucuresti cand era nevoie de el dar cel putin el a avut planuri si idei. Oprescu a punctat la faza cu toate strigatele lui de asta iarna si cu iesirile lui in strada la control dar deja am inceput sa-l urasc ca faca asfel de idioteni. Nu are bani pentru RATB dar are bani ceasuri poleite cu aur.
Aaa si inca un lucru nu ati observat ceva in declaratie lui Oprescu despre greva la metrou?
A zis (si aici citez)"Am sa scot cate autobuze/tramvaie si trolebuze cate o sa am la dispozitie."Cred ca si-a dat seama si el de idiotenia care a spus-o.
Si acum ca ziceai ca autoritatile citesc forumu tau Marian.Un mesaj pentru Oprescu:Sa nu se mai dea el rotund ca poate il pune RATB-ul la respect.
Avatar utilizator
Chev Celios
Membru Bronze
 
Mesaje: 1613
Membru din: Sâm, 16 Ian 2010, 19:47
Localitate: Estul capitalei/AIHCB.

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje

Mesajde Dr2005 » Mie, 10 Mar 2010, 23:58

Cu o legislaţie ca în Austria, s-ar putea privatiza. Însă noi suntem în Rromânia.

Privatizarea RATB ar deschide calea intrării pe piaţă a mai multor operatori, cu toate neajunsurile ce rezultă de aici: bilete şi abonamente diferite (fără a putea fi folosite biletele şi abonamentele unui operator la alt operator), trasee şi staţii făcute după ureche şi multă evaziune fiscală. În plus, s-ar deschide calea introducerii în circulaţie a unui parc auto foarte divers, după bugetul fiecăruia (unii vor opera cu dube şi alte gioarse la mâna a 7a, alţii cu autobuze mai vechi, dar, eventual, decente, iar alţii cu midibuze şi autocare turistice cu uşi mici şi scaune multe). Toţi se vor alerga unul pe altul în goana lor pentru clienţi, iar printre ei se vor strecura şi piraţii, pentru că nicio autoritate nu va putea verifica fiecare vehicul atunci când ai în traseu vreo 2000 de vehicule de la 10 firme diferite (cum e acum la taxi).
Transportul electric nu are nicio şansă aici... troleibuzele vor dispărea urgent, în vreme ce tramvaiele (având o infrastructură în care s-a investit destul de mult în ultimii ani) vor rămâne doar pe tronsoanele modernizate. Nicăieri în România, o societate privată (sau măcar în parteneriat public-privat) nu a dezvoltat sau măcar menţinut transportul electric (exemple se găsesc: Bacău, Târgovişte ş.a.).€
Dr2005
 

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje

Mesajde shoppy » Joi, 11 Mar 2010, 12:54

Si cateva pareri pentru:

Peste tot in tarile civilizate gestionarea privata a dus la cresterea calitatii serviciilor.

Si daca se desfiinteaza trasee ce? Uite la CFR Calatori, care tine trasee aiurea, la ore tampite si cu material neadecvat, ca doar e cu subventii de la stat, si cum au intrat privatii cu o gestiune corecta si material adecvat(chiar daca unii le numesc gunoaie franceze/germane) au facut profit. Deci apare intrebarea de cum e mai bine:
- cu o companie de stat sa se iroseasca banii mei platiti la impozite
- cu o companie privata sa se economiseasca banii mei platiti la impozite si sa se mai aduca si alti bani la impozite

Da, ar pleca un pic mai greu pana s-ar da trasee, dar apoi, asa cum au recunoscut multii directori care s-au perindat pe la conducerile CFR Calatori si CFR Marfa, un privat are mult mai multe libertate si se misca mult mai repede, vede ca o linie nu se misca bine atunci imediat adica a doua zi scoate din masini, pe cele ramase le inlocuieste cu unele mai aspectuoase si baga niste publicitate, la stat chestia asta dureaza saptamani bune pana trece prin toate consiliile, mai ai si un magar pe post de sef de autobaza care nu vrea muschii lui sa faca cum zice centru si mai e si nepotu lu nustiucine din consiliu, si ajungi sa stai 3 luni pana schimbi directorul autobazei ca sa pui pe altul care sa faca ce trebuie, la privat ar zbura imediat pe poarta afara.

Mai ales ca sunt cunoscute modurile prin care RATB iroseste banii publici pe ingrasarea unor firma capuse interpuse in procesul de cumparare a motorinei si a curentului electric, un privat ar cumpara de unde ar obtine cea mai buna oferta, ca doar se distreaza pe banii lui nu pe ai fraierilor.

Ca sa nu ne mai amintim de cumpararea a 500 de mertane odata si casarea e autobuze cu RK recent doar ca sa se justifice investitia. Oare un privat ar face asa ceva?

Si ce daca s-ar inchide depourile, ce mare chestie? Murim cu Depoul Victoria de gat, in buricul Bucurestiului, unde s-ar putea face frumos inca un bloc si incasat bani frumosi la buget?(ma rog, respectandu-se niste limite de bun simt de acces, parcari, nu godzile fara parcari pe stradute laturalnice). Tragand linie(bani castigati vanzare vs construirea unui nou depou, impozite economisite vs timp retragere traseu) unui privat s-ar putea sa-i dea ca mai bine pune depoul la Chitila, in timp ce RATB se incapataneaza pe motive puerile, false si orgolii de genul "cum sa las eu, depoul meu, ca sa vina altul, in locul meu", toate astea pe banii publici.

Lafel URAC, daca, chiar e un atelier bun, competitiv si de calitate, atunci sigur o sa reziste, si poate ar fi mult mai logic sa se mute pe platforma Faur din aceleasi considerente ca la depou, ca doar privatii o sa aiba si ei nevoie si de depouri si de ateliere, ca doar nu o sa-si parcheze/repare parcul pe marginea drumului.

Mai ales ca daca ar venii o firma si ar cumpara RATB cu totul atunci ar insemna sa aiba o mare putere comerciala in spate, si nu ar sta cu mainile in san in timp ce o capuseaza dubarii pirati, astfel ar face un loby imens ca orice duba a concurentei sa fie verificata la sange.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8965
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje

Mesajde Dr2005 » Joi, 11 Mar 2010, 21:46

shoppy scrie:Peste tot in tarile civilizate gestionarea privata a dus la cresterea calitatii serviciilor.

Uiţi un element esenţial... legislaţia din ţările respective e mult mai strictă, iar amenzile sunt mult mai mari.

shoppy scrie:un privat are mult mai multe libertate si se misca mult mai repede, vede ca o linie nu se misca bine atunci imediat adica a doua zi scoate din masini, pe cele ramase le inlocuieste cu unele mai aspectuoase si baga niste publicitate, la stat chestia asta dureaza saptamani bune pana trece prin toate consiliile

În domeniul transportului public e altfel. Nu poţi modifica traseele, staţiile şi chiar numărul de vehicule fără hotărâre de consiliu local. La cât de ,,des" se întruneşte CGMB...


shoppy scrie:Mai ales ca sunt cunoscute modurile prin care RATB iroseste banii publici pe ingrasarea unor firma capuse interpuse in procesul de cumparare a motorinei si a curentului electric, un privat ar cumpara de unde ar obtine cea mai buna oferta, ca doar se distreaza pe banii lui nu pe ai fraierilor.
Ca sa nu ne mai amintim de cumpararea a 500 de mertane odata si casarea e autobuze cu RK recent doar ca sa se justifice investitia. Oare un privat ar face asa ceva?

Adevărat.

shoppy scrie:Murim cu Depoul Victoria de gat, in buricul Bucurestiului, unde s-ar putea face frumos inca un bloc si incasat bani frumosi la buget?(ma rog, respectandu-se niste limite de bun simt de acces, parcari, nu godzile fara parcari pe stradute laturalnice). Tragand linie(bani castigati vanzare vs construirea unui nou depou, impozite economisite vs timp retragere traseu) unui privat s-ar putea sa-i dea ca mai bine pune depoul la Chitila, in timp ce RATB se incapataneaza pe motive puerile, false si orgolii de genul "cum sa las eu, depoul meu, ca sa vina altul, in locul meu", toate astea pe banii publici.

Cu depoul Victoria e altă problemă, că e nevoie de un depou în zona aia. Închipuie-ţi cum ar fi să îl aduci pe 34 de la Bucureştii - Noi, iar toate turele de pe 20 să plece de la Laromet. Fă un calcul la ce oră ar ajunge primul tramvai la Gara de Nord. Nu mai zic cum ar fi dacă toate turele de pe 34 ar ieşi de la Dudeşti. Chiar dacă ar ieşi la 4:10 primul (că la 4:00 ajunge serviciul de noapte la depou) vagon, ar ajunge abia la 5:00 la Banu Manta.€
Dr2005
 

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje

Mesajde shoppy » Vin, 12 Mar 2010, 11:44

Da, legislatia e o problema, dar se mai poate si schimba.

Hai ca nu faci o ora Carpati - Banu Manta la 4 dimineata, iar semafoarele de pe parcurs(la Miciurin oricum ar fi programata o transbordare cu 41) pot fi comandate de tramvai la ora aia.
Si daca chiar vrei poti sa tii 2 tramvaie pe Banu Manta in fata la primarie, doar la Constanta inoptau 6 V3A in capatul de la Mamaia si nu pateau nimic.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8965
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje

Mesajde bercenicity » Vin, 01 Iun 2012, 16:28

http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... rciala.htm
​Sorin Oprescu vrea sa transforme RATB-ul in societate comerciala
Joi, 31 mai 2012, 13:52
de Catiusa Ivanov

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat joi ca vrea sa transforme Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) in societate comerciala. Acest proiect face parte din programul electoral al candidatului Sorin Oprescu pentru un nou mandat de primar general.


Potrivit Agerpres, Sorin Oprescu a declarat ca pentru realizarea acestui obiectiv se impune efectuarea unui audit a activitatii RATB pe toate dimensiunile sale, in vederea stabilirii unor programe si strategii clare si coerente de reorganizare si eficientizare a serviciului prestat.

Edilul sef sustine ca, chiar daca se va privatiza, actionarul majoritar al RATB va ramane Primaria Generala pentru a descuraja posibilele speculatii imobiliare pe depourile regiei.
Ultima oară modificat de bercenicity pe Vin, 01 Iun 2012, 16:41, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1524
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje

Mesajde Dr2005 » Vin, 01 Iun 2012, 16:35

Ăsta minte de crede şi el... acţionar e Consiliul General, nu primăria. În schimb, primăria, prin Direcţia de Transporturi, poate reglementa activitatea RATB-ului (dar nu o face nici acum).

Aşa se explică de ce Oprescu nu a mişcat un deget când sute de autobuze s-au dus cadou (că la 0,8 RON/kg de aluminiu, vândut şi la mica înţelegere, fără licitaţie, aia nu se poate numi vânzare) şi nici acum când RATB vinde TOT stocul de piese, plus o bună parte din SDV-uri şi echipamente de protecţie (probabil în prima fază se pregăteşte externalizarea mentenanţei). Soarta RATB-ului e pecetluită şi sub Oprescu şi sub Prigoană, fiecare o vrea pentru firmele prietene: Oprescu pentru C&I-ul prietenului Mitrea, societate care a început discret să se doteze cu autobuze urbane şi Prigoană pentru Allegro Maxi-Taxi, firma unui prieten de-al lui Dorin Cocoş, care a pierdut caşcavalul maxi-taxi-ului acum câţiva ani.
Dr2005
 

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Marian Andrei » Dum, 18 Aug 2013, 11:21

Oprescu: Transportul public se va privatiza in cel mai scurt timp

http://www.ziare.com/sorin-oprescu/prim...mp-1252049
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18487
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Costin » Dum, 18 Aug 2013, 11:23

Cu un plan cadru de operare si dezvoltare a transportului public, pe care RATB (ca entitate particulara) sa il respecte, atunci e ok. Si chiar necesar, dovedit fiind ca statul administreaza prost tot ce are pe mana. Fara un astfel de plan, insa, parca vad ca se umple orasul de dube.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8598
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde 133 313 » Dum, 18 Aug 2013, 18:15

Acum stim de unde va avea Oprescu bani pentru subventionarea integrala a agentului termic.
http://www.mediafax.ro/social/oprescu-b...i-10695168
Desigur utilizarea termenului 'privatizare' si nu 'concesionare' ne indica faptul ca nu mai avem altceva de facut decat sa ne plimbam cu troleibuzele si tramvaiele cat mai putem.
133 313
 

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde misterr » Dum, 18 Aug 2013, 23:21

Am mai discutat „problema agentului termic”, aici:

https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=225&t=2250#p85669

În esență, ideea e că energia termică e un „deșeu”, o „poluare”, un „subprodus” rezultat în urma procesului de producere a energiei electrice. Ca să nu se arunce în atmosferă (prin turnurile de răcire ale termocentralelor), s-a propus utilizarea ei pentru încălzire pe timp de iarnă și prepararea apei calde menajere. Toate bune și frumoase, se încălzeau chiar și serele de legume etc. După decembrie 1989, cînd s-a terminat cu economia centralizată, și fiecare a vrut să fie pe cont propriu, s-a produs separarea, și a început și scandalul: de ce a trebuit să apară această companie, RADET, care să pretindă populației bani pentru acest „deșeu”? Acum, Oprescu a avut ideea „genială” de a fuziona la loc ELCEN (Electrocentrale) cu RADET (Regia Autonomă de Distribuție a Energiei Termice), astfel încît banii să fie din nou într-o singură găleată. Evident că noua structură va avea profit, problema e cum va influența asta prețul energiei electrice...
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3648
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde andrei11 » Dum, 18 Aug 2013, 23:45

Deşeul acesta de care vorbesti presupune conducte, pompe, centrale locale de ridicare a temperaturii, iar conducte, iar pompe, deci nu e "moca'', costă. Personal de intretinere, de interventii, etc, etc.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17268
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde misterr » Lun, 19 Aug 2013, 00:19

Evident că așa e. De-asta se numește Regia Autonomă de DISTRIBUȚIE a Energiei Termice: pentru că ea DISTRIBUIE, nu produce nimic... De-asta și gunoiul menajer „costă” (apare la întreținere la rubrica Salubritate): pentru că trebuie să vină niște oameni să-l ducă la groapă, unde trebuie incinerat (sau alte metode ecologice de neutralizare), și toate astea costă bani.

Nu asta era problema... Ideea era alta, mă mir că nu te-ai prins: ELCEN „vindea” energia termică (deșeul) către RADET, chiar la poarta termocentralei, adică RADET-ul îi scăpa de un deșeu, care altfel s-ar fi risipit în atmosferă. Dacă RADET-ul îi dădea ceva bani pe el bine, dacă nu nu, oricum se arunca. Era problema RADET-ului să investească în rețele etc. și să facă profit (pentru el). Numai că aici intervine escrocheria: ELCEN, în loc să se mulțumească cu banii de la RADET (dacă veneau), a pretins niște penalizări imense de la RADET, pentru facturile emise și neplătite. Numai că RADET-ul putea foarte bine să nu existe (ceea ce s-a și întîmplat în alte orașe, unde lumea s-a deconectat de la sistemul centralizat și a trecut pe centrale proprii, iar regia de încălzire s-a desființat), și atunci ELCEN-ul ce făcea cu „deșeul”? Îi mai dădea cineva vreun ban pe el? De asta toată povestea cu penalizările imense și multiplicate seamănă mai degrabă cu un joc piramidal (gen „Caritas”, dacă mai ții minte...), și a fost stopată. Adică prin fuziunea ELCEN-RADET se va face profit din energia electrică, iar dacă se va reuși și vînzarea energiei termice bine, dacă nu nu. Problema este că dacă costul energiei termice va deveni „zero”, va trebui crescut prețul energiei electrice, pentru ca suma să rămînă aceeași (se va modifica balanța prețului între energia electrică și energia termică), ceea ce îi va afecta și pe cei care nu „beneficiau” de serviciile RADET, și de aici vor apărea alte scandaluri...
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3648
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Următorul

Înapoi la Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori