Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Tarifele transportului public din București

206 posts, 68471 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Tarifele transportului public din București Utilizator anonim

Biletul RATB nu va fi scumpit deocamdată, însă vor fi anulate 12.000 de abonamente gratuite
Costul unei călătorii cu transportul public bucureştean nu se majorează deocamdată, însă vor fi anulate 12.000 de abonamente gratuite, în condiţiile resurselor bugetare de care dispune municipalitatea anul acesta, a anunţat, luni, primarul general Sorin Oprescu.

"În acest moment, nu se pune problema să majorăm preţul biletului de la 1,3 la 1,5 lei", a spus Oprescu. Abonamentele care vor fi anulate au ca beneficiari, în majoritate, angajaţi ai instituţiilor subordonate primăriei,
Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi consiliilor locale. Oprescu a mai spus că Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) sunt adevărate găuri negre, care consumă aproape jumătate din bugetul municipalităţii.
"Trebuie eficientizate şi apoi transformate în societăţi comerciale", consideră primarul general.€

http://www.realitatea.net/biletul-ratb-n ... 685.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Chev Celios

Oprescu sa nu si-o ia in cap ca il pune ratb-ul in *** imediat.A vazut ca a ascultat RATB-ul de el asta iarna sia cum face figuri cu privatizare si alte dastea?
sa nu si-o fura rau de tot domnu Oprescu.

 


Re: Stiri, noutati, perspective DanCld

Nu se va putea evita scumpirea biletelor si abonamentelor, pe termen lung. RATB-ul va ramane permanent "de stat" insa proportia subventiei va mai varia in timp; peste tot in lumea civilizata transportul de calatori este subventionat partial deci discutia ar trebui sa fie legata numai de eficientizarea cheltuielilor.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Ar fi interesant de stiut ce implicatii va avea reducerea subventiei anul acesta pentru RATB. Probabil, Bucur LF ioc, continuarea proiectului CH-PPC ioc, modernizarea depoului Bucurestii Noi ioc.
Oare vor mai incepe lucrarile de inlocuire a liniilor pe Iancului, Pantelimon, Barbu Vacarescu si Liviu Rebreanu? (lucrari despre care Oprescu se lauda ca le incepe in 2009)? Si cum ramane cu RK-urile curente care se fac la URAC?

 


Re: Stiri, noutati, perspective Chev Celios

Bani pentru reparatia sinelor nu vin de la RATB vin direct de la primarie si de la U.E. R.A.T.B. e doar beneficiar.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Preţul biletelor RATB ar trebui să crească la 1,5 lei în 5 zile, potrivit viceprimarului Capitalei
Măsura de majorare a preţului unui bilet ar trebui să fie însoţită şi de reducerea subvenţiilor pentru unele categorii de populaţie, a precizat viceprimarul Bucureştiului, Mircea Raicu.

Preţul unei călătorii cu mijloacele de transport în comun ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) ar trebui să crească de la 1,3 la 1,5 lei până la 15 mai, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă viceprimarul Capitalei Mircea Raicu.

Raicu a precizat că mărirea preţului unui bilet ar trebui însoţită şi de reducerea subvenţiilor pentru unele categorii de populaţie, dând exemplul pensionarilor cu venituri mari şi al angajaţilor administraţiilor publice locale.

"Nu este normal ca un pensionar cu venit de 15 milioane de lei să primească subvenţia 100% în timp ce, de exemplu un medic stagiar care ia un salariu de 6 milioane să plătească biletul întreg", a declarat Raicu.
Viceprimarul a mai spus că data de 15 mai nu este aleasă întâmplător şi că dacă nu se va apela la creşterea preţului şi la reducerea subvenţiilor până la acea dată există riscul ca RATB-ul să folosească din fondurile destinate investiţiilor pentru a-şi acoperi pierderile.

Raicu a precizat că încă de la adoptarea bugetului exista un minus de 55 milioane de lei în bugetul RATB pentru acoperirea subvenţiilor de anul acesta.
Pe de altă parte, viceprimarul Capitalei a declarat că este de acord cu propunerea lui Sorin Oprescu ca transportul în Ilfov să fie întrerupt după terminarea anului şcolar, în condiţiile în care Consiliul Judeţean Ilfov nu şi-a îndeplinit obligaţile financiare faţă de regia bucureşteană.
Surse municipale au declarat pentru NewsIn că RATB a înaintat încă din septembrie 2009 o cerere către Consiliul General privind creşterea preţului biletelor de la 1,3 la 1,5 lei, urmând ca şi preţul abonamentelor să aibă o creştere echivalentă procentual.

Conform reprezentanţilor RATB, bugetul actual le ajunge doar până la sfârşitul lunii august. Potrivit bugetului municipalităţii pentru anul 2010, bugetul RATB scade de la 748 milioane lei în 2009 la 518 milioane anul acesta, subvenţia pentru acoperirea diferenţei de tarif micşorându-se şi ea, de la 520 la 465 milioane lei.
Ultima creşere a preţului unui bilet pentru o cursă urbană a fost pe 31 ianuarie 2008, de la 1,1 lei la 1,3 lei. Preţul unui abonament nominal integral pe o linie a crescut cu 20%, de la 25 de lei la 30 de lei, cel pe două linii cu 16,66%, de la 30 de lei la 35 de lei, iar un abonament lunar nominal intergral pe toate liniile s-a majorat cu 25 %, de la 40 de lei la 50 de lei.€

http://www.realitatea.net/pretul-bilete ... 12931.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective adn2377

Punct de vedere personal: Cel mai bine ar fi sa fie crescut pretul biletului nu la 1,5 lei ci pe undeva pe la 3 lei, pastrand gratuitati pentru anumite categorii de oameni cu venituri mici.

In acest mod s-ar putea dezvolta mult mai bine regia, si am putea sa ne apropiem macar putin mai repede de capitalele civilizate (unde, by the way, transportul in comun nu este deloc ieftin). Cu atat mai mult cu cat, daca vom compara veniturile medii ale bucurestenilor cu cele ale romanilor din alte zone, vom observa ca primele sunt in mod sensibil mai ridicate...

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

La drept vorbind, pretul la bilete este mult sub cel mediu in Romania, fiindca RATB a redus mult cheltuielile de intretinere odata cu inlocuirea parcului, in special de autobuze.
Preturile la bilete nu au cum sa creasca direct la 3 lei, fiindca asta ar insemna probabil suicid politic pentru oricine ar aproba asa ceva. Dar intr-adevar, subventia pentru pionierii cu stare trebuia desfiintata de mult. E adevarat ca in alte orase europene transportul nu e ieftin, dar si conditiile sunt (mult) mai bune decat in Bucuresti.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Cred ca ti-ar face placere sa vii sa vezi masochismul poporului, care suporta orice si mai si voteaza tot pe cei care ii fac cel mai bun BDSM
Cand va creste TVA la 25% (undeva in toamna), plus actualele taieri din pensii si salarii, sa nu te surprinda ca suicidul nu va fi politic, ci individual, perturband traficul prin blocarea tramvaiului sub care s'au aruncat.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Dominatrix wrote:
La drept vorbind, pretul la bilete este mult sub cel mediu in Romania, fiindca RATB a redus mult cheltuielile de intretinere odata cu inlocuirea parcului, in special de autobuze.


Dar le-a crescut pe cele cu combustibilul, ţinând cont că un Dac sau Ikarus consumau 32 l/100 km, iar un Citaro cu aerul condiţionat oprit nu coboară sub 42 l/100km. În plus, la troleibuze au dispărut articulatele, deci s-au introdus mai multe scurte, cu mai mulţi şoferi, mai mult personal de întreţinere ş.a.m.d.. Deci... au scăzut costurile?€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Trix wrote:
Cred ca ti-ar face placere sa vii sa vezi masochismul poporului, care suporta orice si mai si voteaza tot pe cei care ii fac cel mai bun BDSM.
Pai poporul este masochist de cel putin 20 de ani. Aia de la putere pe asta se si bazeaza, ca doar mamaliga nu face explozie. Aceasta mamaliga nu a explodat cum trebuie nici la asa-zisa revolutie, cum sa mai explodeze acum?
Daca suntem condusi de Pitipoance ca Udrea (ce as vrea sa o gadil putin stand asa ) si de parlamentari care se uita la filme porno in timpul dezbaterilor din Senat (vedeti presa de astazi) la ce sa ne asteptam? Acestor ultime specimene le recomand cu caldura o sedinta cu mine. Daca imi pun pisicuta cu 9 cozi sa le toarca pe spate in aceasta pozitie   ii lecuiesc garantat de orice pofte trupesti pentru mult timp.
Serios vorbind, de la episodul cu alegerile din 2000, cand a trebuit sa aleg intre Bunicuta si W.C. Tudor, mi-am jurat in barba ca nu mai votez vreodata. Stiti vorba aia: "Vin ai nostri, pleaca ai nostri, noi ramanem tot ca  ...."

 


Re: Stiri, noutati, perspective Chev Celios

Dr2005 wrote:
Dominatrix wrote:
La drept vorbind, pretul la bilete este mult sub cel mediu in Romania, fiindca RATB a redus mult cheltuielile de intretinere odata cu inlocuirea parcului, in special de autobuze.


Dar le-a crescut pe cele cu combustibilul, ţinând cont că un Dac sau Ikarus consumau 32 l/100 km, iar un Citaro cu aerul condiţionat oprit nu coboară sub 42 l/100km. În plus, la troleibuze au dispărut articulatele, deci s-au introdus mai multe scurte, cu mai mulţi şoferi, mai mult personal de întreţinere ş.a.m.d.. Deci... au scăzut costurile€?

Dragos da-mi voie sate contrazic.Un Citaro de pe o linie Exprex consuma 24-28l/100Km.Pe celeleate lini consumul este in medie de 29-38l/100km.40l/100km scot doar cei care nu stiu cum sa conduca un Citaro.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Utilizator anonim wrote:
Raicu a precizat că mărirea preţului unui bilet ar trebui însoţită şi de reducerea subvenţiilor pentru unele categorii de populaţie, dând exemplul pensionarilor cu venituri mari şi al angajaţilor administraţiilor publice locale.
"Nu este normal ca un pensionar cu venit de 15 milioane de lei să primească subvenţia 100% în timp ce, de exemplu un medic stagiar care ia un salariu de 6 milioane să plătească biletul întreg", a declarat Raicu.€

Nu este nici normal ca o multime de indivizi care tineau portiera vreunui tovaras cu rang mare, iar acum 20 ani s'au bagat intai sub pat de frica, pe urma au prins curaj si s'au dus sa schimbe valuta, sa mearga astazi mokka cu tramvaiul pe motiv ca au luptat (unde :evil:-ul?) Vad ca se iau doar de pensionari si de bugetari, nu si de acesti ilegalisti. Acusi o sa vedem si mercenarii plecati in Irak si Afghanistan ca vor vrea sa fie veterani de razboi si sa mearga mokka si ei, in timp ce bunicuta cu pensia de 100€ - 10% furati de statul stramb (ne-drept) va plati biletul, pardon, cartela.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Continuam discutia despre accidentul de la Giurgiului in topicul de accidente/incidente.
Pana atunci....

Pensionarii raman fara gratuitati la transport, elevii si studentii vor primi burse mai mici

Guvernul vrea sa taie reducerile si gratuitatile de care beneficiaza pensionarii la transportul public si pe caile ferate, reducerea burselor pentru elevi si studenti, a indemnizatiiloe de merit si a rentei viagere, dar sa renunte si la acordarea de ajutoare pentru cumpararea de carti educationale, transmite MEDIAFAX, care citeaza un proiect de ordonanta de urgenta la care executivul inca lucreaza.

"Incepand cu data de 1 iunie 2010, cuantumul burselor de care beneficiaza elevii, studentii, cursanzii, doctoranzii si auditorii de justitie, precum si bursele de cercetare se diminueaza cu 25%. Incepand cu 1 iunie 2010, drepturile de care beneficiaza elevii si studentii, finantate din bugetul Ministerului Educatiei, se diminueaza cu 15%", scrie in proiectul de ordonanta, potrivit MEDIAFAX.

Actul mai precizeaza ca nu se vor mai acorda facilitatile la transportul intern auto si feroviar, transportul public de suprafata si subterna, prevazute de ordonanta de urgenta 71/2004 privind facilitatile pentru pensionari, legea 147/2000 privind reducerile la transportul intern pentru pensionari, Legea Inavatamantului si Statutul personalului didactic.
Indemnizatia de merit, acordata potrivit legii 118/2002, va fi redusa cu 25%. De asemenea vor fi reduse rentele viagere acordate sportivilor de performanta si spriojinul acordat de stat pentru salarizarea personalului clerical si neclerical, mai scrie MEDIAFAX.

Bogdan Enache

http://stiri.rol.ro/pensionarii-raman-f ... 18657.html

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use