Tarifele transportului public din Bucuresti

Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Icsilviu » Mie, 29 Apr 2015, 22:53

Va trebui sa faceti o corectura la Varșovia, pentru că abonamentul lunar este 90 PLN și nu 110 PLN, iar dacă ești rezident fiscal în Varșovia (ești angajat pe teritoriul orașului sau îți plătești taxele și impozitele către muncipalitea Varșoviei o perioadă de minim 3 luni) ajungi să plătești doar 80 PLN. Deci cifra corectă este 80 PLN, ceea ce implică autobuz, tramvai, metrou, SKM - echivalentul local al S-Bahn-ului german în zona tarifară 1 între granițele administrative ale Varșoviei, ceea ce este arhisuficient. Zona tarifară 2 înseamnă deja comunele și orașele din jurul Varșoviei, și aici intră doar linii preorășenești de tip 7xx și 8xx sau trenurile SKM în afara orașului. Deci clar Bucureștiul este semnificativ mai scump decât Varșovia dacă luăm în considerare abonamentul global RATB+Metrorex, însă pe de altă parte raportul între salarii Varșovia-București este net în favoarea capitalei Poloniei.
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 325
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde misterr » Vin, 31 Iul 2015, 21:19

RATB cere CGMB majorarea tarifelor pentru transportul în comun şi gratuitate doar pentru pensionarii care au până în 1.500 lei

Pentru creşterea veniturilor regiei şi asigurarea surselor financiare necesare achitării lunare a obligaţiilor eşalonate de către ANAF, RATB cere CGMB să aprobe proiectul de hotărâre privind aprobarea politicii tarifare actualizate a regiei, a normelor privind desfăşurarea transportului în comun în mijloacele de transport şi a modului de sancţionare a abaterilor săvârşite.

RATB mai cere CGMB aprobarea unui proiect de hotărâre pentru acordarea de gratuitate la transportul cu mijloacele de transport ale RATB pensionarilor cu nivelul pensiei inferior unei limite, în anumite intervale orare, pe baza cardurilor de transport electronice, dar şi a unui proiect privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2015.

Astfel, RATB propune noi tarife pentru călătoriile cu mijloacele de transport în comun, costul pentru o singură călătorie urmând să fie de doi lei, un abonament lunar pe o linie - 45 de lei, pe două linii - 55 de lei, un abonament general pe toate liniile urbane - 75 de lei, iar un abonament general urban plus expres, adică pe toate liniile urbane şi expres - 180 lei.

Preţurile abonamentelor lunare nominale reduse ar urma să fie de 22,50 lei pentru o singură linie, 27,50 lei pentru două linii, şi 37,50 pentru abonamentul pe toate liniile urbane.

Pentru cursele expres costul a două călătorii va fi de 10 lei, pentru 10 călătorii ar urma să se plătească 40 de lei, iar un abonament lunar ar costa 120 de lei.

De asemenea, un abonament nenominal pentru o zi ar trebui să coste 12 lei, un abonament nominal pentru 7 zile - 25 de lei, iar un abonament nominal pentru 15 zile - 40 de lei.

RATB mai propune şi o suprataxă pentru nevalidarea abonamentului de 10 lei, iar pentru călătoria cu mijloacele de transport fără achiziţionarea unui titlu de transport valabil, suprataxa ar urma să ajungă la 100 de lei.

În proiectul de hotărâre propus de RATB se mai arată că abaterile de la dispoziţiile dcoumentului vor fi contravenţii şi se vor sancţionează cu amendă de la 200 de lei la 500 de lei, cu excepţia cazului în care utilizatorul serviciului de transport public călătoreşte fără a valida titlul de transport tip abonament (inclusiv abonament destinat persoanelor care beneficiază de gratuitate), pentru care se aplică o amendă mai mică.

Conducerea RATB arăta, în luna februarie, că ultima majorare a tarifelor a fost aprobată în februarie 2008, prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) nr. 7/2008, iar atunci preţul unui bilet a crescut de la 1,1 lei la 1,3 lei, cât este şi în prezent.

Potrivit RATB, creşterea preţului unei călătorii la 1,8 sau 2 lei ar putea să "resusciteze" regia "pe partea de încasări".

Reprezentanţii RATB mai menţionau că, în Bucureşti, în conformitate cu Hotărârea Consiliului General nr. 139/2006, se acordă gratuităţi pentru pensionarii cu domiciliul stabil în Capitală.

"În privinţa acestei gratuităţi, pentru viitor, sunt în calcul mai multe variante, cum ar fi: să se menţină gratuitatea, dar într-o formă adaptată la fluxurile de călători pe perioade caracteristice ale zilei, de exemplu acordarea gratuităţii pentru pensionari în intervalul orar 9.00 - 15.00, când cererea de transport din partea persoanelor active, aflate în câmpul muncii, începe să scadă. De asemenea, ar fi de luat în calcul şi acordarea unor carduri de călătorie pentru pensionari, prin care să oferim un anumit număr de călătorii gratuite, în intervalul orar convenit", preciza atunci sursa citată.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3713
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde andrei11 » Vin, 31 Iul 2015, 21:21

:twisted:
Si cu multi salariati care nu castiga 1500 lei ce se intampla ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17394
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde georgica2704 » Vin, 31 Iul 2015, 21:39

Pentru prima oara apare ca si contraventie, sanctionata cu 10 lei, ne validarea abonamentului valabil. ;)Trebuia mai demult , dar si o intesificare a controalelor mai ales pe liniile mai ,,speciale,, ( gen 139,220,32,117, etc. )
georgica2704
Membru Silver
 
Mesaje: 918
Membru din: Sâm, 12 Noi 2011, 02:01
Localitate: Bucuresti, sector 4- Piata Sudului

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde 133 313 » Vin, 31 Iul 2015, 21:40

Genial, bravo RATB. Deci sa nu mai dea primaria subventia pentru pensionarii care merg cu autoturismul. Si sa ia mai multi bani la bunplatnici. Una prosta, alta si mai proasta. Gata, s-a rezolvat! Am sarit din lac in put. Deci baltismul, furturile, chestii trestii, contractele de kko... astea raman batute in cuie.
Azi cred ca am fost singurul care a validat in 173 pe 3/4 din traseu. And believe me, nu era plin de pensionari.
SI BONUS!!! Apare in premiera... PEDEPSIREA BUNPLATNICILOR! Ca au indraznit sa nu faca blatul ca majoritatea, in acest fel sfidand-o. :lol: :twisted: La executare silita cu ei! Cu RATB adica, nu cu bunplatnicii.
P.S. Directorii mai sunt in functie maine? :twisted:
133 313
 

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde andrei11 » Vin, 31 Iul 2015, 21:46

Recunosc ca am citit doar titlul. Si cum isi dau seama ca am validat sau nu abonamentul ?
Ce, daca il validez scrie pe terminal card deja validat sau scrie perioada de valabilitate a abonamentului ? Ca nu inteleg.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17394
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde cobradinberceni » Vin, 31 Iul 2015, 22:36

Ai incercat sa validezi de doua ori? Nu merge, iti spune ca ai validat deja. Parca iti indica si 15 minute pentru urmatoarea validare?! Aici poate gresesc, dar cert e ca iti zice ca ai validat deja.
In fine, o prostie. Ii freaca grija de statistici de genul platitori vs utilizatori.
cobradinberceni
 
Mesaje: 140
Membru din: Joi, 17 Mai 2012, 20:24

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde autob368 » Sâm, 01 Aug 2015, 07:55

Tarifele abonamentelor mi se par exagerat de mari in viziunea proiectului de redresare a RATB, atata timp cat salariile sunt inca la un nivel scazut... ar insemna ca un abonament lunar la RATB + METROREX sa ma coste circa 150 lei, la un venit de 1000-1200 lei lunar... majorarile ar trebui sa fie la pretul pentru o calatorie, la contraventii si taxarea pensionarilor cu venituri peste 1000 lei si introducerea acelui interval orar pentru gratuitatile pensionarilor. Si de ce eu, bun platnic, platitor de abonament, daca uit / nu am cum valida cardul / uit cardul acasa, sa fiu sanctionat cu 10 lei??? Doar pentru statisticile lor???? Sa intensifice controalele pe TOATE liniile si IN TOATE zonele Capitalei, fara "favoritisme" pe criterii etnice... :twisted:
Avatar utilizator
autob368
Membru Gold
 
Mesaje: 956
Membru din: Joi, 18 Mar 2010, 21:39
Localitate: Bucuresti / Galati

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde ov1d1u » Sâm, 01 Aug 2015, 09:26

misterr scrie:RATB mai propune şi o suprataxă pentru nevalidarea abonamentului de 10 lei, iar pentru călătoria cu mijloacele de transport fără achiziţionarea unui titlu de transport valabil, suprataxa ar urma să ajungă la 100 de lei.


Super, deci acum "conaţionalii" noştri or să se poată uita cum fraierul care a dat bani pe abonament ia amendă pentru că nu l-a validat în timp ce de ei nu se atinge nimeni. În ţara asta furtul nu doar că e sport naţional, ci e şi încurajat, aparent.
ov1d1u
 
Mesaje: 7
Membru din: Lun, 02 Mar 2015, 09:57

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde Daddy » Sâm, 01 Aug 2015, 15:23

misterr scrie:"RATB mai propune şi o suprataxă pentru nevalidarea abonamentului de 10 lei.".

Acum chiar m-am convins ca decidentii din RATB nu calatoresc si nu calatorit niciodata cu ITB/RATB. Ca si ideea pe care am auzit-o acum ceva vreme din partea unui reprezentant la regiei - ca accesul calatorilor sa se faca numai pe la usa din fata. As vrea sa vad cum domniile lor vad aceste lucruri realizandu-se la ora de varf pe linii ca 41,102 sau 381. Nu ma mir de ce RATB a ajuns in faliment cu asemenea dilentantism.

"Potrivit RATB, creşterea preţului unei călătorii la 1,8 sau 2 lei ar putea să "resusciteze" regia "pe partea de încasări"

Incasarile vor creste dar nu semnificativ. Daca pana acum validau 4 din 10 calatori de acum incolo vor valida 3. O idee mai buna ar fi fost gratuitatea pt toti, ar fi atras calatori, i-ar fi scos din autoturismele proprii. Dar ar fi sarit sindicatul in sus, controlorii, casierii trebuiau concediati. Asa ca se va alege marirea tarfielor fie la 1.8 fie la 2 lei. Probabil la 1.8.

Dar daca tot vom avea tarife de lux, astept si conditii de lux!
Daddy
 
Mesaje: 263
Membru din: Lun, 18 Iul 2011, 23:46
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde alch3mist » Sâm, 01 Aug 2015, 17:23

In cazul unei scumpiri precum cea propusa mai sus, calatorii platitori ar trebui sa inceteze orice validare sau achizitie de titluri de calatorie. Cu denuntarea in masa a amenzilor, pana la reglarea situatiei in asa fel incat toata lumea (inclusiv "discriminatii") sa plateasca. Ori e " moca" pentru toti, ori platim toti, jucam dupa aceleasi reguli. Ei probabil au socotit ca printr-o majorare de 50% a pretului abonamentelor si de 60-70% a pretului biletelor, vor incasa de la cei 60% platitori aceeasi suma care s-ar incasa daca ar plati toti INAINTE de scumpire.
Ne e de ajuns sa platim o data pentru noi, nu vrem sa tinem in carca si "parazitii" :evil:
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 736
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde zapacitu » Lun, 03 Aug 2015, 00:02

In alte tari, accesul se face pe o singura usa; eventualele usi suplimentare sunt pentru situatii de urgenta. Iar soferul nu pleaca din statie daca cineva nu a validat. Cica initial mergea cu un jandarm langa el. Actualmente (la zeci de ani de la introducere) se circula civilizat. Da, dureaza mult sa te urci in autobuz dar cand colectezi de la toti si nu de la 10%... e ceva.

Eu stiu un pusti care timp de 13 ani a mers cu RATB-u: din clasa a Va pana la facultate. Avea reducere 50% (nu avea de la facultate gratuit, doar 50), mergea zilnic cu un autobuz dus si unul intors. Nu si-a facut niciodata abonament. Stiti ce mi-a zis? Ca la cate controale sunt la orele la care merge el, e mai ieftin sa plateasca o amenda pe an decat abonament lunar. Stiu ca l-a prins de vreo 3 ori controlu si a primit o singura amenda - la care a dat datele colegului sau de grupa cu abonament valabil.

Ce pretentii sa avem noi (vezi paragrafu 1 cum e la altii) cand pustimea se ceva pe ea de regie?

Eu unul sustin:
- tarif de 2 lei / calatorie
- subventii mari pentru elevi, studenti si pensionari cu pensii mici (sa zicem sub 1500 - parca si ei vehiculau suma asta)
- gratuitate in afara orelor de varf pentru pensionari cu pensii mici
- acces monitorizat, urcare doar pe la usa din fata
- taxare obligatorie la urcare sau nu plecam din statie + vin jandarmii
- amenzi aplicate la sange
- supracontroale periodice: stop autobuz, jandarmii verifica toti calatorii - care e ok primeste 2 calatorii bonus, pt ca a fost intarziat degeaba

Si uite asa in loc sa dea 40-50% (eu cred ca e mult la ora actuala) cate 1 leu, dau 90-95% cate 2 lei si Regia incepe sa aiba bani. Viteza nu va fi afectata decat in primele 2-3 luni pana se obisnuieste lumea.


Sunt complet impotriva gratuitatii. Platiti in mama ei de treaba, ca nicaieri in tarile civilizate nu e mocca; doar la noi nesimtirea troneaza... si unii vor sa o faca lege observ :cry:
zapacitu
Membru Silver
 
Mesaje: 1524
Membru din: Lun, 27 Oct 2014, 11:43

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde cris_m » Lun, 03 Aug 2015, 10:21

Indiferent de masuri, tarife etc pana nu se face control la sange in toate vehiculele nu scapam de licheni!

Eu unul as mai face o chestie care sincer mi se pare de bun simt: o amarata de baza de date in care sa fie introdus istoricul calatorului (macar CNP-ul) astfel incat chiar daca ti-ai uitat cardul acasa, dar tu ai abonament sa scapi de amenda. Nu mi se pare ok sa primesti amenda doar pt ca l-ai uitat sau ai uitat sa iti faci reincarcare pentru 2 zile si tu sa fi platit luna de luna :!:
Cu CNP-ul e cel mai sfant ca asa daca ai avut mai multe carduri de-a lungul timpului esti mai usor de identificat...

Repet, masura sa fie aplicata doar pentru bun-platnici care isi fac abonament luna de luna. A nu se intelege ca tin cu blatistii...Doamne fereste! Spun de acest lucru, deoarece si eu era sa ma confrunt cu acest lucru... tot pentru ca mi-am uitat 1 zi abonamentul acasa.... ceea ce m-a deranjat maxim.
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4275
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Stiri, noutati, perspective

Mesajde alch3mist » Lun, 03 Aug 2015, 10:51

Eu ma indoiesc ca o data cu scumpirea se vor intensifica controalele ori ca va fi controlata toata lumea, nediscriminatoriu. Cu atat mai putin ca se vor aplica amenzi celor care si pana acum au mers "moca".

E absurd sa fiti de acord cu o scumpire care sa acopere banii neincasati pana acum de la cei 50% blatisti. Nu faceti altceva decat sa fiti partasi, indirect, la "furt", ba mai mult, sa il incurajati in mod tacit. Nu sunt oare de ajuns ajutoarele sociale pe care statul DEJA le plateste din banii vostri ? Care ajutoare sociale au incurajat la greu lenea, drept dovada vin investitori dornici deschida cate o unitate de productie, iar lumea refuza (mai ales in mediul rural) pentru ca primeste deja de la stat suficient, fara sa presteze nimic.

Altii sunt in stare sa iasa in strada pentru te miri ce, iar noi nu putem face un amarat de boicot la adresa regiei pentru ca ne cere sa platim per capita cat pentru doi. Ori platesc toti, ori sa subventioneze statul 100%. Dar nu sa luam mai mult de la cei care deja platesc ca sa acoperim pierderile. Modelul asta nu a dat roade pana acum in nicio companie de stat in ultimii 25 de ani.
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 736
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: ByOnu, Rathgeber2523 şi 13 vizitatori