Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Tarifele transportului public din București

206 posts, 68972 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Participantii la brambureala de acum 20 ani mai au scutire de plata? Mi se pare penibil daca da, desi ca numar nu sunt cat pensionarii, dar unii nici nu au muncit cat un pensionar pentru gramada de drepturi primite.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Oprescu solicită anularea gratuităţii la RATB pentru angajaţii primăriilor

Sorin Oprescu a solicitat luni anularea abonamentelor RATB gratuite pentru angajaţii primăriilor, spunând că în acest fel se va economisi aproape un milion de lei. Primarul general al Capitalei a mai anunţat că tarifele pentru biletele RATB ar putea suferi o creşetere "insignifiantă".

"Trebuie să rezolvăm problema celor 12.000 de abonamente de care beneficiază acum angajaţii primăriilor şi trebuie să analizăm, luna aceasta, oportunitatea şi posibilitatea de a mări cu foarte puţin bani, cei drept, tariful biletului fără să ne atingem de gratuităţile acordate pensionarilor", a declarat Sorin Oprescu, potrivit Mediafax.

Potrivit primarului Capitalei, prin anularea abonamentelor gratuite pentru funcţionarii din primării se va economisi aproape un milion de lei.

Oprescu a adăugat că va lua în calcul şi posibilitatea creşterii costului biletelor RATB, precizând că eventuala majorare va fi "insignifiantă".€

http://www.antena3.ro/romania/oprescu-s ... 03072.html

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Da, problema sunt cei 12.000 (!) de angajaţi ai primăriei, care merg gratis. Dar celelalte zeci de mii de bucureşteni care merg gratis că nu au de unde cumpăra bilete? Ce-i drept... 12.000 de angajaţi? Cred că e vorba de toţi angajaţii, de la primar la miliţia comunitară, ASA, ALPAB şi, eventual, toate regiile subordonate primăriei.€

 


Re: Stiri, noutati, perspective LArSON

Problema este in continuare ca nu se taxeaza/cumpara bilet de la sofer, asa cum se intampla in vest.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Consilierii municipali au aprobat anularea abonamentelor RATB gratuite ale funcţionarilor

Consilierii generali au aprobat, luni, proiectul care anulează acordarea de abonamente gratuite pentru funcţionarii publici din Capitală pe mijloacele de transport de suprafaţă.

Consiliile locale ale celor şase sectoare ale Capitalei pot decide asupra acordării de gratuităţi pentru transportul public de suprafaţă pentru personalul propriu cu condiţia suportării din bugetul propriu a costurilor aferente, potrivit unui proiect de hotărâre apărobat luni.

Pentru angajaţii Primăriei Capitalei, aparatul municipalităţii va hotărî care dintre aceştia vor avea dreptul la gratuitate pe transportul în comun de suprafaţă. Astfel, direcţiile de specialitate din cadrul PMB vor hotărî care sunt angajaţii care vor beneficia de gratuitate pe mijloacele de transport în comun de suprafaţă.

Sorin Oprescu i-a cerut, în 5 iulie, directorului RATB să anuleze cele aproximativ 12.000 de abonamente de care beneficiază angajaţii primăriilor.

Primarul Capitalei a precizat atunci că prin neacordarea de abonamente funcţionarilor din primării se va economisi aproape un milion de lei.

http://www.realitatea.net/consilierii-m ... 24192.html€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Directorul RATB: Dacă nu majorăm preţurile la călătorii în 2011, la anul o să fie şi mai greu

Directorul general al RATB, Adrian Criţ a declarat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că Regia Autonomă de Transport Bucureşti solicită Consiliului General al Municipiului Bucureşti “din două în două săptămâni” majorarea preţului unei călătorii, conform Mediafax.

Criţ a precizat că solicitarea prevede o majorare a preţului călătoriei la 1,8 lei şi că a fost formulată încă din 2010. Preţul unei călătorii în prezent este de 1,3 lei, preţ nemodificat încă din luna februarie.

De asemenea, Criţ a precizat că preţul combustibilului s-a majorat cu circa 25% în ultimul an, că aproimativ 500 de vehicule  marca Mercedes au ieşit din garanţie, fapte ce duc la costuri de eploatare mai mari.

Totodată, directorul RATB a vorbit şi despre posibila majorare a preţului unei călătorii în 2011: "Este destul de greu în acest an, dar din păcate dacă în 2011 nu se întâmplă nimic, la anul o să fie şi mai greu".

El a precizat că în Bucureşti există zilnic în circulaţie 850 de autobuze, 350 tramvaie şi 195 de trolebuze, acoperind cererea: "Aceasta este nevoia din momentul de faţă şi cred că observaţi că s-a redus parcul pentru că aceasta este cererea în momentul de faţă. Ne adaptăm cererii pentru că dorim să nu avem costuri inutile. Gradul de încărcare la ora de vârf nu depăşeşte circa 50 de persoane/vechicul, în condiţiile în care capacitatea maximă este de 100 de persoane", a continuat Criţ.

www.antena3.ro


Zau, d-le Criţ? Nici usturoi n-ati mancat, nici gura nu va miroase.

Va invit la o calatorie pe o linie de autobuz solicitata (ca sa nu fiu acuzat ca sunt partinitor, alegeti dumneavoastra care) la ora de varf si mai vorbim dupa, in ceea ce priveste gradul de incarcare a vehiculelor.

Nu va e cumva rusine de cifrele pe care le toti fluturati cu atata usurinta?

Quality down, price up...

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Ia uitati aici mostra de "intelepciune":
Aceasta este nevoia din momentul de faţă şi cred că observaţi că s-a redus parcul pentru că aceasta este cererea în momentul de faţă. Ne adaptăm cererii pentru că dorim să nu avem costuri inutile. Gradul de încărcare la ora de vârf nu depăşeşte circa 50 de persoane/vechicul, în condiţiile în care capacitatea maximă este de 100 de persoane", a continuat Criţ.
De aici se intelege ca "idealul" de incarcare pe vehicul dorit de Crit se apropie de incarcarea maxima a vehiculului. Trecand peste faptul ca in nici o capitala europeana dintr-o tara normala la cap, dimensionarea parcului circulant nu se face dupa asemenea standarde "ceausiste", este fizic imposibil ca autobuzele sa mearga TOATE la gradul maxim de incarcare (sau pe aproape).

Nici macar nu poti circula IN MEDIE cu acest grad de incarcare. De ce? Pai asa cum ii spune si numele, e vorba de o incarcare medie, deci unele autobuze vor fi intotdeauna mai pline, altele mai goale. Deci chiar daca IN MEDIE se circula gradul de incarcare stabilit statistic, majoritatea calatorilor vor circula in conditii MAI PROASTE (adica in autobuze aglomerate) decat aglomeratia medie perceputa in statistici, dintr-un motiv foarte simplu: in autobuzele "mai pline" sunt mai multi calatori decat in autobuzele "mai goale". Dar daca incarcarea prognozata e foarte aproape de cea maxima posibila pe vehicul , evident ca asa ceva nu paote functiona in practica, din motivele de mai sus. Ce e asa de greu de inteles?

Vad ca aminteste si de "costuri inutile". Deci a plimba un tramvai sau un autobuz cu gradul de incarcare 1-2, in intelepciunea Criteasca este un "cost inutil", dar ma intreb ce parere are stimatul director de sectorul administrativ din RATB, care este supradimensionat, dar ineficient din cauza ca orice decizie se ia de fapt in curtea Primariei, nu a RATB, si are caracter politic :?:  De aceea orice achizitie este supraevaluata, si nimic nu se face decat din dorinta de imbogatire nejustificata a unor firme si persoane, in timp ce interesele reale ale publicului calator si ale traficului general din Bucuresti sunt pe ultimul loc. Astea sunt adevaratele GAURI NEGRE si COSTURI INUTILE, nu niste autobuze si tramvaie care nu merg aglomerate cu calatori cu fundul in parbriz.

 


Re: Stiri, noutati, perspective linia 69

Cred ca Dl. Crit a facut o medie intre calatorii din 185 cu cei din 385 !!!!!  :lol: DOMNULE CRIT VEDETI CA SEAMANA DAR NU RASARE !!!!!  :evil:

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Hoffmeister wrote:
Cu scuzele de rigoare, o sa-l copiez un pic pe whitewolfcata de pe Tramclub si o sa ma enervez si eu de cine isi da cu parerea in acest articol: madam Elena Cretu de 65 ani, exponentul calatorului-relicva, care de-abia se mai misca, insa circula bine mersi de colo-colo doar pentru ca are gratuitate 100%, nu ca ar avea neaparata nevoie. Si ma opresc aici, ca ma aprind si mai tare si nu e bine.
Ce s-ar intampla daca pensionarii din Bucuresti de exemplu nu ar avea gratuitate? Din fondurile economisite, nealocand asa-zisa subventie pentru pensionari s-ar putea face multe: separarea transportului public de traficul general, vehicule noi, sisteme moderne de urmarire a traficului etc. Ca urmare, RATB-ul ar mai atractiv pentru bucuresteni si ar face incasari din ce in ce mai mari. Dar v-ati intrebat vreodata: daca facem civilizatie, castigam automat voturile celor civilizati? Nu este mai sigur sa ne bazam pe votul pensionarului care merge gratis cu autobuzul?

Pe de alta parte, cred ca e clar pentru toata lumea de ce nu vrea nimeni sa se stie exact numarul real al celor care beneficiaza de subventie. Pai daca s-ar intampla asta, atunci cum si-ar "subventiona" RATB'ul propria neperformanta, din moment ce subventia asa-zisa "pentru pensionari" acopera si furtul de orice fel din RATB, risipa etc?

 


Re: Stiri, noutati, perspective fider

Uneori ma intreb daca preferati o discutie competenta sau o disputa ieftina.

Sa lasam totusi pensionarii si gratuitatile in general deoparte. Gratuitatile reprezinta o mult prea mica problema in comparatie cu gestionarea proasta, controlul ineficient si furtul de motorina. Gratuitatile se pot rezolva prin reemiterea acelor legitimatii anuale cum se facea la un moment dat sau macar prin echipe de control care chiar sa solicite talon de pensie si buletin sau sa amendeze vanzatorii ambulanti "ilegalisti". Acesta ar fi un prim pas care macar ar oferi o motivatie celor care platesc sa utilizeze mai departe sistemul RATB. In prim plan trebuie rezolvata problema salariilor si dat afara personalul care exista doar de forma si organizate noi concursuri la care cei care se prezinta au competente in domenii "delicate" ale RATB precum tehnologia informatiei. Dar cum RATB este indiferenta la problema asta stim bine ca nu se va schimba ceva si tot "mare realizare" va fi Dorel care lucreaza din tata in fiu nu cat de competent este el si de esential postul ocupat de el institutiei. Cele mai mari fonduri se "duc" pe salarii si cheltuieli conexe cu acestea. Aici trebuie taiat si eficientizat ulterior.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Ideea este urmatoarea: daca aceste subventii (a se citi pomeni electorale) nu s-ar mai aloca, pensionarii corecti se vor limita la calatoriile strict necesare, ceea ce este absolut normal in toata lumea civilizata. Nu cunosc sa mai existe o situatie asemanatoare intr-o tara civilizata cu gratuitati aiurea-n tramvai, doar cu talonul de pensie.
fider wrote:
Gratuitatile se pot rezolva prin reemiterea acelor legitimatii anuale cum se facea la un moment dat sau macar prin echipe de control care chiar sa solicite talon de pensie si buletin sau sa amendeze vanzatorii ambulanti "ilegalisti".
Nenorocirea  e ca nimeni nu doreste rezolvarea acestei probleme, din motivele de mai sus. Tot din din motive populiste, pretul biletelor este cel mai mic din tara, desi calatoria medie este cea mai lunga si confortul vehiculelor este cel mai bun.
In prim plan trebuie rezolvata problema salariilor si dat afara personalul care exista doar de forma si organizate noi concursuri la care cei care se prezinta au competente in domenii "delicate" ale RATB precum tehnologia informatiei.  Cele mai mari fonduri se "duc" pe salarii si cheltuieli conexe cu acestea. Aici trebuie taiat si eficientizat ulterior.
Cine sa faca asta? Adrian Crit, care si-a rasplatit cunostiintele si prietenii cu posturi caldute in RATB (ex. vedeti cine e responsabil cu "Managementul Resurselor Umane" sau seful de la "Biroul de Marketing" sau cel de la noul birou de "Relatii Internationale"). Adevarul este ca nimic nu se face decat din dorinta de imbogatire a unor profitori, iar interesele reale ale calatorilor sunt pe ultimul loc. Iar sectorul administrativ in RATB este supradimensionat inutil, din cauza ca orice decizie se ia in curtea Primariei, nu a RATB, si are caracter politic. Atat timp cat asta nu se va schimba - vorbim degeaba.

 


Re: Stiri, noutati, perspective fider

Dominatrix wrote:
Ideea este urmatoarea: daca aceste subventii (a se citi pomeni electorale) nu s-ar mai aloca, pensionarii corecti se vor limita la calatoriile strict necesare, ceea ce este absolut normal in toata lumea civilizata. Nu cunosc sa mai existe o situatie asemanatoare intr-o tara civilizata cu gratuitati aiurea-n tramvai, doar cu talonul de pensie.

Dupa cum spuneam problema nu tine de gratuitati ci de blatism in general si tolerarea unor persoane care castiga bani buni din cersit/ comert ambulant. Cat timp acestia nu sunt pusi sa plateasca sau zgaltaiti bine nici calatorii cinstiti nu vor avea vreo motivatie sa sustina RATB. Asta inteleg ca nu prea se vede cu ochiul liber si nici pricepe.

Dominatrix wrote:
Nenorocirea  e ca nimeni nu doreste rezolvarea acestei probleme, din motivele de mai sus. Tot din din motive populiste, pretul biletelor este cel mai mic din tara, desi calatoria medie este cea mai lunga si confortul vehiculelor este cel mai bun.

Problema ineficientei stiu ca va ramane asa cum este. Despre pretul biletelor: hai sa nu comparam cu situatia din alte orase pentru ca nu se intalneste o toleranta extrema a controlorilor fata de calatori fraudulosi, nu avem orare respectate ca in alte orase iar calatoria medie nu e oprita artificial unde a vrut un sef de autobaza/depou/regie sa fie ca asa ii place lui. Chiar si liniile care circula rar, in alte orase din tara, macar vin regulat si la ore anuntate. In concluzie, pentru pretul unei calatorii, RATB ofera un serviciu execrabil.

Dominatrix wrote:
Cine sa faca asta? Adrian Crit, care si-a rasplatit cunostiintele si prietenii cu posturi caldute in RATB.

Nu e vorba de nea Crita ci de oricare sefulet de regie aparut dupa 1989 si care nu a avut curajul macar sa incerce sa introduca o politica de control a pierderilor de teama sindicatului si a micului furtisag care mentine sistemul in functiune.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

fider wrote:
Dupa cum spuneam problema nu tine de gratuitati ci de blatism in general si tolerarea unor persoane care castiga bani buni din cersit/ comert ambulant. Cat timp acestia nu sunt pusi sa plateasca sau zgaltaiti bine nici calatorii cinstiti nu vor avea vreo motivatie sa sustina RATB. Asta inteleg ca nu prea se vede cu ochiul liber si nici pricepe.
Ceea ce probabil  nu "se vede" cu ochiul liber este ca nimeni nu doreste starpirea fenomenului calatorilor fraudulosi, ba dimpotriva, se fac greutati celor cinstiti, care in unele cazuri nici  nu au de unde sa cumpere bilete, sau mai noi sa incarce cardul. Cat despre gratuitati, ceea ce se face in prezent este inadmisibil pentru ca gratuitatile se acorda in mod nediscriminatoriu. Da, sunt de acord, ar trebui instituit un prag minim de venit, iar pensionarii care castiga sub acest prag sa beneficieze de acea gratuitate sau macar de o reducere. Dar nu poti pune in aceeasi oala un pensionar care abia isi duce zilele cu domnu' colonel cu pensie de 40 de milioane si nici cu toti puturosii care s-au ploconit unde trebuie ca sa se pensioneze anticipat invocand diferite pretexte, si nici cu numarul nu tocmai neglijabil de pensionari care inca fac bani frumosi din diverse activitati pe care le presteaza. In plus, toti pensionarii ar trebui sa primeasca carduri ca sa stie Casa de Pensii numarul corect de pensionari pentru care trebuie sa plateasca, nu folosind niste simple estimari, ca acum. Din pacate, nu cred ca se va face ceva din toate astea, fiindca, asa cum ziceam, la adapostul aceste subventii, RATB'ul isi subventioneaza propria neperformata, deci toata lumea e multumita.
fider wrote:
Problema ineficientei stiu ca va ramane asa cum este. Despre pretul biletelor: hai sa nu comparam cu situatia din alte orase pentru ca nu se intalneste o toleranta extrema a controlorilor fata de calatori fraudulosi, nu avem orare respectate ca in alte orase iar calatoria medie nu e oprita artificial unde a vrut un sef de autobaza/depou/regie sa fie ca asa ii place lui. Chiar si liniile care circula rar, in alte orase din tara, macar vin regulat si la ore anuntate. In concluzie, pentru pretul unei calatorii, RATB ofera un serviciu execrabil.
Referitor la orasele de provincie si respectarea orarelor de transport, acest aspect este discutabil. Exista si exemple pozitive (Ploiesti, Arad, Timisoara, Cluj etc.), dar si unele negative (Constanta, Brasov, Buzau, Deva, etc.) + altele care si-au desfiintat cvasi-complet serviciul de transport (Urziceni, Alexandria, Slobozia, Bistrita, Lugoj etc.) Realitatea este ca, cel putin in ultimii 30 de ani, nicaieri in tara asta transportul public nu a functionat cum trebuie. Cat despre tariful de calatorie, oricum am pune problema, pretul de 1,3 lei este RIZIBIL, fata de distanta medie parcursa si de extravaganta autobuzelor bucurestene (Mercedes noi fabricate in Vest), si chiar a tramvaielor (CH-PPC, Bucur LF), daca facem comparatia cu restul tarii.
fider wrote:
Nu e vorba de nea Crita ci de oricare sefulet de regie aparut dupa 1989 si care nu a avut curajul macar sa incerce sa introduca o politica de control a pierderilor de teama sindicatului si a micului furtisag care mentine sistemul in functiune.
Ce si-a dorit aproape fiecare sef de dupa 89? Sa devina la randul sau un mic Ceausescu: vila, caruta 4X4, putere cat cuprinde, diplome cumparate, toate sub o masca de bun gospodar. Nu puteau face exceptie nici cei care -s-au perindat la conducerea RATB'ului. Dar totusi sunt si deosebiri intre "lichele": de exemplu, si Popescu, Neghirla sau Aron au avut pacatele lor, dar parca nu au fost atat de nesimititi, incompetenti si tupeisti ca actualul director. Parerea mea.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Ca off-topic, vă propun să analizăm puţin situaţia din cel ai apropiat sistem de transport în comun de Bucureşti: cel din Ploieşti.

Regia Autonomă de Transport Ploieşti operează 2 trasee de tramvai, 2 de troleu şi mai multe trasee de autobuz (din care unele circulă la intervale de 3 - 10 minute, gen 1, 2, 30, 35, 35b, 40, altele la vreo 20 - 30 de minute, gen 5, 7, 22, 104 şi altele cu câteva curse pe zi la anumite ore). Cele 4 trasee de transport electric şi liniile de autobuz cu interval bun asigură mare parte oraş, ţinând cont că la ei nu s-a mers pe principiul fragmentării traseelor (s-a încercat anul trecut şi s-a lăsat cu scandal).
Ca vehicule, tot parcul de tramvaie e format din Tatra KT4D care circulă pe şină tip OR. La troleibuze acum circulă doar Neoplanurile, cu podea joasă, motor auxiliar şi climatizare. La autobuze, greul e dus de Ikarusuri, majoritatea pe GPL, unele produse şi din 1976! Mai sunt destule MAN şi BMC şi o Karosa (singura maşină cu cutie automată) (VEZI LISTĂ PARC).
Primele curse sunt în jurul orei 5, ultimele sunt între 23:30 şi 24:00 (!). La toate capeterle de linii şi în majoritatea punctelor de pe traseu sunt afişate orele de trecere, multe staţii beneficiind şi de display-uri care arată timpul până la următorul vehicul.
Bilete se cumpără cam de peste tot,chioşcurile proprii sunt deschise, în general, de la 5:30 până la ora 22:30.
Un bilet e 1,6 RON, iar un abonament general e 104 RON.
Nu există controlori de trafi ş.a. specii, totul e dispecerizat prin GPS de la sediu. Din acest motiv, nu se dă repartizare pe un traseu anume, şoferul vine la garaj şi i se dă prin consola sistemului GPS traseul şi orarul, iar după o cursă acolo e posibil să fie trimis pe alt traseu.

Unii s-au plâns de vechimea autobuzelor (deşi la ei nu zboară anvelope în mers, nu iau foc autobuzele şi nu circulă cu 20 km/h), însă vehiculele îşi fac treaba, vin la timp şi circulă până târziu, mai ales în zona gărilor.

La noi de ce nu se poate?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420552 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use