Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Tarifele transportului public din București

206 posts, 68930 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective stefan_br

Daca societatea civila ar fi mai unita cei de la RATB nu ar mai iesi cu asemenea aberatii. Din pacate calatorii fideli ai regiei sunt pensionarii si studentii.Acei 2 lei este acoperirea pierderilor provocate de indolenta edililor si blatisti.Daca la edili este mai greu, la blatisti este mai usor.Un 1,5 lei ar fi corect iar tariful pentru o statie este o idee pe care o am si eu de cativa ani si am prezentat-o la Braila dar le-a intrat pe o ureche si le-a iesit pe cealalta. Internetul in autobuze poate fi pus prin sponsorizari (daca se vrea).

Sunt pierderi mari la carburanti si datorita traficului aglomerat dar si a accesurilor prost gandite. Sunt unele trasee unde ar fi mai economic sa fie 2 autobaze, nu una. Mi se pare interesant ca nu se vorbeste nimic de troleibuze, ce pacat, ar fi utile si eventual sa aiba si un motor auxiliar pentru a se putea deplasa si in cazurile in care pica reteaua..  :popa:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Domnilor, tin sa ma repet, o justificare a majorarii de tarif de la 1,3 la 1,5 sau 2 lei nu pot fi blatistii sau managementul defectuos,pentru mine ca platitor. Vreau ceva in plus de banii aia.
Inteleg ca mi se promit autobuze, ca pe astea le aruncam la gunoi dupa 9 ani. Nu concep asa ceva, nici autoturismele nu prea se mai arunca dupa 9 ani. Vreau ceva concret si realist.
Pe 103 de exemplu mergeau in ultima instanta Rocaruri cu sasiul rupt.

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective IK4

Domnilor, la tariful de 1,3 lei, primiti servicii de 1,3 lei. Servicii ca in vest veti primi cand o sa platiti 2 Euro pe calatorie, asa cum e tariful acolo. Nu cred ca e loc de pretentii, cand costurile de exploatare pentru vehicul la noi sunt chiar mai mari decat in vest din cauza starii drumurilor, traficului rutier haotic si actelor de vandalism.

1,3 lei e un tarif stabilit in 2008 si mentinut artificial in scopuri electorale pana azi, desi cursul Euro a ajuns de la 3,6 lei in 2008 la 4,5 lei in 2015, TVA a crescut de la 19% la 24%, preturile pieselor, consumabilelor si serviciilor au explodat. Chiar si cu nivel de incasare de 100%, este ridicol de mic tariful de 1,3 lei. Nu-ti trebuie mari studii si analize ca sa-ti dai seama. Acelasi Citaro circula si in Germania, de ce nu au si aia tariful de 0.3 Euro/calatorie, in conditiile in care transportul urban este si acolo subventionat de stat?

Sa zicem mersi ca RATB mai are ce scoate pe strada in situatia in care s-a ajuns. Nu va mai ganditi la privatizare, ca n-o sa vina nici un privat sa faca mocangeala cu 1 leu. Astia vor profit din prima zi pe spinarea calatorilor si a facilitatilor oferite (contra spagi)de stat, iar cand dau de belea se sinucid prin buzile avioanelor, departe de tara. Solutia este eficientizarea incasarilor RATB prin:
- restrictionarea accesului in vehicule pentru persoanele fara titlu de calatorie valabil/taxarea acestora in vehicul, asa cum s-a facut pana prin anii '70 cand s-a considerat ca suntem destul de civilizati pentru autotaxare. Inlocuirea tarabelor de bilete stradale cu automate electronice si mutarea permanenta a personalului in vehicule, cu echipament miniaturizat pentru control si incarcare carduri.
- colaborarea mai eficienta cu organele de politie pentru sanctionarea prompta a tentativelor de frauda si actelor antisociale;
- actualizarea tarifului pentru calatoria simpla concomitent cu lansarea unor oferte atractive pentru vanzarea de calatorii multiple in avans (10, 30, 60, etc.), similar ofertelor Metrorex si eventual a calatoriilor cu limita de timp si zona;
- acordarea de gratuitati cu limita, intr-un mod responsabil nu electoral;
- inceperea reorganizarii retelei in functie de necesitatile de transport din 2015, nu din 1980 asa cum este ramasa in prezent.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PaulIP

IK4 wrote:
1,3 lei e un tarif stabilit in 2008 si mentinut artificial in scopuri electorale pana azi, desi cursul Euro a ajuns de la 3,6 lei in 2008 la 4,5 lei in 2015, TVA a crescut de la 19% la 24%, preturile pieselor, consumabilelor si serviciilor au explodat.

Imi cer scuze ca intervin, insa pentru "vest", 2 euro este "o nimica toata", in timp ce pentru noi aceeasi suma (adica 9 lei) pe calatorie pare destul de mult, raportat la veniturile medii, care au scazut din 2008 incoace (de-abia incepand cu anul trecut au crescut cat de cat).
Ar mai fi si acea aberatie monumentala numita acciza la benzina, care (din moment ce, printr-o eroare a "naturii", a fost promulgata) ar trebui sa se reflecte in pretul biletului. Si asta e un factor (printre multele celelalte prezentate pe forum) din cauza caruia RATB-ul e "cu un picior pe scara, c-o mana pe bara si cu alta afara" ( :lol:  :twisted: ).
IK4 wrote:
(...) restrictionarea accesului in vehicule pentru persoanele fara titlu de calatorie valabil/taxarea acestora in vehicul, asa cum s-a facut pana prin anii '70 cand s-a considerat ca suntem destul de civilizati pentru autotaxare...

...si stabilirea clara a intrarii in/iesirii din autobuz a fluxului de calatori. Din pacate, va fi greu de (re)instalat aceasta masura, fiindca civilizatia calatorilor e cu totul alta (si nu in sensul bun) fata de anii '70. Am in minte diferite solutii, dar interesele sunt altele...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Aia cu "se sinucid prin buzile avioanelor" este fraza anului. Trebuie sa ajungi intai la capatul lumii abia apoi te sinucizi.
Pana una alta n-avem toti 3 ani. Cand preiei o informatie ca pe un adevar acceptat personal este mai bine sa o tii pentru tine, nu sa o imprastii peste tot. Multa vreme.
Cat despre "1,3 lei este putin chiar si la incasare 100%"... hai sa facem incasare 100% apoi mai vedem ce si cum. Ca daca aducem pretul la acoperirea costului nesubventionat tot numai o parte platesc. Si eu zic ca asta-i discriminare pe fata. Sa impui bunplatnicului acoperirea pierderilor cauzate de rauplatnic. Ba e mai mult decat discriminare, este schizofenie cleptomaniaca.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Sava_6115-6315

Intr-adevar, clientii fideli ai regiei sunt studentii si pensionarii. De cand am terminat facultatea , am mers numai cu bicicleta la munca. Nu-mi permit sa intarziu cu RATB-ul ca in timpul  facultatii. Iar sa pierd 2 ore pentru cativa kilometrii de ambuteaje, mai bine fac o ora cu bicla.

In alta ordine de idei, pentru 2 lei calatoria, regia imi ofera aceleasi conditii ca la 1,3 lei? Au avut atatia ani cu actualul tarif in care macelarul capitalei si  capetele luminate din regie puteau sa imbunatateasca considerabil parcul  de vehicule, cai  de rulare, sisteme inteligente de taxare, benzi  unice si multe altele. Din pacate delasarea este la ordinea zilei. Pe Giulesti circula autobuze si  tramvaie pline ochi cu blatisti iar sefii regiei nu fac nimic! Si  daca vom plati 2 lei/calatorie, problemele regiei nu se vor schimba.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Aron

Totusi sa nu o ducem in extrema, eu consider ca merita sa bage 2 lei calatoria. Asa dupa spusele tale iti zic ce meritam la 1,3 lei. Nu tu AC, nu tu mertane. Rocar si DAF-uri carca. Plus alea 15 tramvaie pe care le avem cat de cat noi si ch-ppc-urile nu isi merita 1,3 lei. Asta e parerea mea strict persoanala. In alte orase e mai scump si totusi conditiile sunt de 10 ori mai josnice decat la noi, dar de, fite de Bucuresti

 


Re: Stiri, noutati, perspective ByOnu

Problema este ca foarte multi calatori nu platesc, jumatate poate? Mai mult? De ce sa-mi puna TOT MIE in carca acesti comisi voiajori? Si mai este ceva, daca tot imi mareste pretul calatoriei cu ~50%, vreauceva in plus. Mai multe benzi speciale RATB. Ce se tot ***** atat nu inteleg. Stiu ca sunt bulevarde unde sunt cam imposibil de implementat acum, dar pe Magheru de exemplu nu stiu ce asteapta, ca n-ai parcari pe margine. :geek:

Va fi afectat si abonamentul?

 


Re: Stiri, noutati, perspective George

Majorarea tarifelor este corecta (eu as pune 2,50 lei biletul, cu reduceri mai consistente pentru studenti/pensionari si cam 100 lei abonamentul), dar ar trebui sa se reia in mod serios si investitiile in mentenanta, in parc nou si sa se termine cu delasarea teribila vecina cu nesimtirea din prezent, in care se circula haotic, foarte rar, se merge excesiv de lent, autobuzele sunt jegoase etc. etc.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Majorarea tarifelor este corecta? Si perpetuarea blaului si acoperirea gaurii cu bani de la bunplatnicii "taxati corect" la fel presupun...  :twisted:
Eu zic sa se gandeasca bine de tot ce fac, ca s-ar putea sa nu mai iasa in traseu din lipsa de carburant de pe urma "noilor incasari".

 


Re: Stiri, noutati, perspective Sava_6115-6315

Din pacate, contextul in care vin aceste majorari de tarife este total nefavorabil. Avem linii care sunt facute zdrente, unde cu greu mai circula tramvaiele care se defecteaza des, provocand ambuteaje, intarzieri. Autobuzele,tramvaie, trolebuze au intarzieri mari din cauza aglomeratiei/ambuteajelor din trafic. Benzile unice pentru RATB sunt o farsa. Peste toate astea se aduna si problemele financiare ale regiei pe care multi le ocolesc inloc sa le rezolve. De aici si  toate nemutumirile generate de anuntul scumpirii biletelor.....

 


Re: Stiri, noutati, perspective Bogdan MD

133 313 wrote:
Majorarea tarifelor este corecta? Si perpetuarea blaului si acoperirea gaurii cu bani de la bunplatnicii "taxati corect" la fel presupun...  :twisted:
Eu zic sa se gandeasca bine de tot ce fac, ca s-ar putea sa nu mai iasa in traseu din lipsa de carburant de pe urma "noilor incasari".


Dar cine a zis ca majorarea se face ca sa acopere gaura data de rau-platnici sau mai stiu eu ce??? Majorarea se face, in primul rand, ca sa acopere gaura creata de cativa ani buni in care CGMB a refuzat in permanenta majorarea tarifelor la RATB, ca sa nu fie ei nevoiti sa creasca alocarile pentru subventiile de abonamente. Ani in care am avut parte de o criza financiara, de cresterea inflatiei si scaderea bugetului RATB, in timp ce cresc costurile cu intretinerea parcului (in mod natural + proasta intretinere datorata bugetului) cu efectele catastrofale asupra calitatii serviciului pe care le vedem azi. Ca sa fie clar: nu platiti 1,3 lei fiindca transportul e praf, transportul e praf FIINDCA PLATITI 1,3 lei. Si acum, cand vor reusi si ei sa dreaga situatia, incep toti calatorii asistati social (fiindca asta inseamna de fapt tariful fortat de catre PMB) sa se planga ca nu vor sa dea mai mult pe serviciu, ca car, ca mar.

Da unul n-ar zice ca avem aproape cel mai ieftin transport din tara, desi avem de departe cel mai mare parc auto, cel mai mult linii, cei mai multi calatori, cele mai mari salarii. 1,3 lei sa ramane pe veci, fiindca scartaie Citaroul!!!! Problema lor din ce bani il repara  :evil:  :roll:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

"Da unul n-ar zice ca avem aproape cel mai ieftin transport din tara, desi avem de departe cel mai mare parc auto, cel mai mult linii, cei mai multi calatori, cele mai mari salarii."

Da, trebuia sa ma enervez si pe ziua de azi deci... dar am sa fiu scurt si la obiect.
Permiteti-mi sa va introduc in premiera nationala absoluta o notiune care se cheama legea engross-ului. Va spune ceva? Pe scurt zice ca: cu cat produci (sau prestezi, dupa caz) mai mult acelasi model de produs (serviciu, dupa caz)... iese mai ieftin la bucata. Obiectii? Sper ca nu.
Nu stiu, uneori am impresia ca din 2007 cand se zice ca am intrat in Uniunea Europeana traiesc intr-un vis, intr-un cosmar. Ceva nu se leaga. Suntem acceptati (cel putin la nivel declarativ) in randul lumii dar noi n-avem nimic in comun cu ea. Suntem pe dinafara logicii.
Aruncarea pisicii, ca e vina cgmb, ca este vina nerestructurarii in ratb, ca este vina incompetentei in ambele parti mie nu imi justifica in acest moment o scumpire care pentru mine inseamna o acoperire a unei gauri provocata de altii daca nu vad intai actiuni menite a pedepsi incopetenta trecuta si a inlatura posibilitatea repetarii erorilor. Nu vad asa ceva. Nu se umbla la clandestinism, nu se umbla la furtul de combustibil, etc.
O scumpire nu are cum sa mai aduca salvarea acum. Ba dimpotriva, aduce lichidarea. Nu vor mai plati nici buna parte din cei ce platesc acum.
Si-au pus streangul si acum au inceput sa balanseze scaunul de sub picioare. Sper sa-l balanseze cu talent.  :twisted:
Cu riscul sa se urce unii pe pereti... cgmb a realizat ce inseamna sa aduci un serviciu in zona neatractiva in conditiile tehnice si umane existente. In plus cgmb mai stie si ca ratb este un monopol. Daca monopolul face ce vrea de capul lui iese scandal la UE. Si pe buna dreptate.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

Nici eu nu sunt deloc de acord cu aceste tampenii. In primul rand suntem in aceasta situatie din lipsa banilor. Din ce in ce mai multe firme dau faliment, se construiesc numai locuri de cheltuit bani, nu si de castigat bani.
La un salariu minim de 900 lei (brut!!) si oare cati au un asemenea salariu, poate mai sunt si someri, cum vi se pare un abonament de 50 lei la metrou si 50 lei la RATB (asta in prezent) avand urmatoarele cheltuieli de ex.:
- intretinere: 500 RON (daca nu opresti repartitoarele, poate unii au copii mici); poate aici sunt scutiri de la plata, sa trecem peste
- curent 100 RON
- cablu internet minim 50 lei, mobil N/A
- sa spunem 20 lei pentru mancare pe zi -> 600 pe luna
- trebuie cumparate haine, nu poti iesi in fundul gol din casa
- diverse obligatii
Daca se va face 2 lei calatoria, probabil ca si mai multi vor fi cei care nu vor plati.

Ce comparatie de-a dreptul imbecila cu alte orase. Alte orase (majoritatea) le poti traversa de la un capat la altul in 30 minute, iar autobuzele pleaca la 30 in minute. Cred ca Bucurestii nu se pot compara cu alte orase.
In multe tari civilizate, transportul este public si subventionat, nu e normal sa astepti sa faci profit dintr-o astfel de activitate. Nu stiu sa fac o analiza, nu lucrez in domeniu sa stiu cate companii sunt private si cate de stat, dar chiar nu e normal ce se intampla. Pe vremea primarilor precedenti nu existau asemenea probleme, nu pot sa cred ca am ajuns sa il regret pe Basescu.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use