Discuții diverse despre transportul în comun din București

Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde anndrei » Dum, 02 Dec 2018, 20:24

Bucurestiul trebuia sa aiba CNG dar asta este, au ramas turcii cu motoare Diesel pe stoc...
Pe timp de noapte, ecranul LCD din bord si celelalte din dreapta volanului nu au lumina prea puternica, deranjanta? Se poate regla intensitatea la ele?
Ultima oară modificat de anndrei pe Dum, 02 Dec 2018, 20:26, modificat 1 dată în total.
anndrei
 
Mesaje: 1216
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde IK4 » Dum, 02 Dec 2018, 20:26

Sa fim seriosi cu electricele, Bucurestiul are nevoie de mobilitate si nu-si putea asuma in conditiile actuale riscul de a cumpara 400 de autobuze electrice in locul celor Diesel. Unde sa le incarci? Exista vreo infrastructura? Depourile stau sa cada pe ele iar la capetele de linie abia daca exista o ghereta cu un bec de 40W. La CNG, la fel, exista o singura statie Engie in tot Bucurestiul care incarca un singur autobuz in 2 ore. De bine de rau, in Otokar doar au bagat rapid motorina si uite-le pe strada. Cate orase din Europa au mai mult de 100 de autobuze electrice?
Pana la urma, Bucurestiul sta bine la transportul public electric, cu in jur de 450 de tramvaie si troleibuze scoase zilnic la traseu, ceea ce multe orase din vest nici nu viseaza. Poluarea provenita de la teava STB este minora fata de traficul general, mai ales ca noile autobuze sunt EURO 6.
Trebuie sa intelegeti ca un sistem de transport public poate reduce poluarea in primul rand prin incurajarea utilizarii pe scara larga a vehiculelor sale si renuntarea la transportul individual. Deci da, chiar cu autobuze diesel, utilizate cu cap, se poate reduce poluarea semnificativ.
In incheiere, sunt convins ca si peste 10 ani, cand se vor casa Otokarele, vor mai fi achizitionate noi autobuze Diesel.
IK4
Membru Bronze
 
Mesaje: 350
Membru din: Joi, 21 Ian 2010, 07:24
Localitate: Bucuresti

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde punmeister » Dum, 02 Dec 2018, 20:29

IK4 scrie:Cate orase din Europa au mai mult de 100 de autobuze electrice?

Singurul oras care-mi vine in cap este Amsterdam cu 100 de autobuze electrice articulate ale Connexxion Schiphol Busnet.
IK4 scrie:Unde sa le incarci? Exista vreo infrastructura? Depourile stau sa cada pe ele iar la capetele de linie abia daca exista o ghereta cu un bec de 40W. La CNG, la fel, exista o singura statie Engie in tot Bucurestiul care incarca un singur autobuz in 2 ore.

Cand se vor cumpara autobuze electrice/hibrid/GNC se va asigura si infrastructura de incarcare a lor, iti dai seama ca daca cumpara autobuze GNC nu o sa le incarce la singura statie Engie din tot Bucurestiul.
anndrei scrie:CNG trebuiau dar asta este, au ramas turcii cu motoare Diesel pe stoc...

Turcii au si ei destule GNC-uri :lol: :lol: :lol:
Ultima oară modificat de punmeister pe Dum, 02 Dec 2018, 20:34, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4710
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde anndrei » Dum, 02 Dec 2018, 20:32

Asa mult dura la acel MB NGT o incarcare? Ajungea pentru o zi de lucru, doua schimburi un singur plin de gaz?
anndrei
 
Mesaje: 1216
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde Albert » Dum, 02 Dec 2018, 20:40

Pai Otokar au si ei CNG,dar nu cred ca au cum sa câștige atat timp cand finanțarea e de la UE...
Avatar utilizator
Albert
Membru Bronze
 
Mesaje: 881
Membru din: Mie, 07 Mar 2018, 00:04
Localitate: Bucuresti

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde punmeister » Dum, 02 Dec 2018, 20:41

anndrei scrie:Asa mult dura la acel MB NGT o incarcare? Ajungea pentru o zi de lucru, doua schimburi un singur plin de gaz?

Da, un singur plin de gaz pentru doua schimburi.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4710
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde andrei11 » Dum, 02 Dec 2018, 20:45

Mai bine spune pentru câți kilometri. Unitatea de măsură <<schimb>> nu se aplică aici.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18724
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde IK4 » Dum, 02 Dec 2018, 20:45

Da o incarcare dura foarte mult pentru ca acea statie CNG e destinata turismelor si vehiculelor comerciale usoare.
Pentru autobuze CNG ar fi trebuit construita o noua autobaza, sau modernizata una complet, deoarece la CNG sunt conditii de lucru foarte stricte, totul trebuie sa fie ANTIEX.
Ultima oară modificat de IK4 pe Dum, 02 Dec 2018, 20:52, modificat 1 dată în total.
IK4
Membru Bronze
 
Mesaje: 350
Membru din: Joi, 21 Ian 2010, 07:24
Localitate: Bucuresti

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde punmeister » Dum, 02 Dec 2018, 20:51

andrei11 scrie:Mai bine spune pentru câți kilometri. Unitatea de măsură <<schimb>> nu se aplică aici.

Iveco Urbanway 12 CNG care fost in probe avea o autonomie maxima de 600km.

@IK4
PMB cand a marit capitalul social al STB au promis ca pe langa reactivarea autobazei Giurgiului mai vor construirea a minim 3 autobaze noi.
Ultima oară modificat de punmeister pe Dum, 02 Dec 2018, 20:54, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4710
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde WT_fan06 » Dum, 02 Dec 2018, 20:53

IK4 scrie:In incheiere, sunt convins ca si peste 10 ani, cand se vor casa Otokarele, vor mai fi achizitionate noi autobuze Diesel.

Habar nu avem cât de repede evoluează piața autobuzelor electrice. Volvo a oprit de ani de zile producția de autobuze diesel. Ce vedem acum sunt ultimele comenzi de diesel-uri din Europa, după părerea mea. Până în 2020, 20% din Europa va fi full-electric (acum suntem undeva la 10%).Țări din UE interzic cumpărarea de diesel-uri în 2025 și obligă operatorii să dețină flote 100% electric până în 2030.

Mai luați și voi un studiu și citiți... și mai uitați-vă și prin topicurile internaționale de pe forum, că nu sunt puse acolo degeaba...

https://www.sustainable-bus.com/electri ... und-world/
https://www.mckinseyenergyinsights.com/ ... t-develop/
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Gold
 
Mesaje: 2092
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde IK4 » Dum, 02 Dec 2018, 21:15

Interzicerea Diesel pentru transportul public? :lol: Vom avea Diesel si peste 50 de ani pentru ca e singurul care poate asigura mobilitate in situatii de urgenta. Daca din anumite "motive" reteaua electrica va fi la pamant iar tevile de gaz in aer, cateva cisterne cu motorina pot asigura mobilitatea / evacuarea populatiei.
Acum vreun an de zile, in Germania se discuta despre interzicerea Diesel la transportul public si obligarea operatorilor sa achizitioneze doar vehicule electrice. Dupa o amenintare cu greva generala s-a "uitat" problema, iar Berlinul tocmai a receptionat primele Citaro Diesel din comanda-bomba de 950 de autobuze Euro 6.
Dar suntem noi mai ai :twisted: ca am luat doar 400.
Ultima oară modificat de IK4 pe Dum, 02 Dec 2018, 21:18, modificat 1 dată în total.
IK4
Membru Bronze
 
Mesaje: 350
Membru din: Joi, 21 Ian 2010, 07:24
Localitate: Bucuresti

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde punmeister » Dum, 02 Dec 2018, 21:17

Comanda bomba a BVG e un acord-cadru, deci nu sunt obligati sa le cumpere pe toate 950.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4710
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde adila » Dum, 02 Dec 2018, 21:24

@punmeister
Deci UE e de vine ca nu avem electrice, nu noi?
@IK4
sigur ca avem nevoie de mobilitate, dar daca asta insemana mai multe masini pe motorina sau benzina si sosele mai largi atunci nu avem nevoie, iti spun eu dinainte ca stiu. Si da, stam bine la transportul electric, doar ca e daramat fizic si psihic, in rest totul este frumos pe hartie: avem 450 de tramvaie si troleibuze. De infrastructura pentru electrice ce sa mai zic, si aici stam bine, tot pe hartie. Avem cel mai jalnic parc de tramvaie si cea mai jalnica infrastructura pentru tramvaie din toata Europa. Suntem pe primul loc deci.

Concluzia este ca nu se investeste intr-un oras mai curat, ci doar intr-unul mai colorat care sa dea bine in poze. Citaro alea mai mergeau 100 de ani daca aveai grija de ele. Ca sa nu mai zic ca arata mult mai bine ca Otokar. Eu bagam banii in repararea si extinderea infrastructurii de tramvai de exemplu. De URAC a si uitat ce zicea Firea. De ce sa investesti in oameni, ca poate se desteapta?
Avatar utilizator
adila
Membru Bronze
 
Mesaje: 1295
Membru din: Vin, 25 Sep 2015, 13:26
Localitate: Bucuresti S4

Re: Otokar Kent C - 12

Mesajde punmeister » Dum, 02 Dec 2018, 21:26

adila scrie:Deci UE e de vine ca nu avem electrice, nu noi?

Evident ca NU. Eu am punctat faptul ca procedura dureaza mult mai mult.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4710
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 14 vizitatori