Discutii diverse despre transportul in comun din Bucuresti

Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde misterr » Mar, 12 Feb 2019, 21:13

”E un mister nerezolvat” Ce a pățit un jurnalist britanic într-un autobuz din București

Imagine

Craig Turp, un englez îndragostit de București și stabilit în România de mai mulți ani a povestit despre ciudățeniile unei călătorii cu autobuzul în București într-un articol pentru ”Emerging Europe”.

Englezul, redactor-șef al publicației ”Emerging Europe”, nu înțelege de ce bucureștenii insistă să stea lângă ușă ca să fie primii la coborâre din autobuz. La urcare, se opresc în fața ușilor indiferent de unde coboară. Apoi când se deschid ușile dau navălă să coboare de parcă s-ar da un premiu.

”Se dă un premiu dacă cobori primul dintr-un autobuz în București?” se întreabă ironic englezul, stabilit de ani buni în România.

”Nu mă înțelegeți greșit, în general iubesc sistemul de transport public din București”, începe britanicul adăugând că ”deși autobuzele ar putea circula în intervale mult mai dese, dat fiind mulțimea de oameni care folosește transportul public din București în fiecare zi, și luând în considerare bugetul nesemnificativ pe care RATB (STB) îl are la dispoziție, dar și biletele ieftine, chiar nu mă pot plânge prea tare de transportul public din București. Ceea ce nu pot însă spune despre oamenii care îl folosesc. Adică oamenii care insistă să stea fix lângă uși pentru a fi primii care coboară. ”

”De-a lungul anilor, am ajuns să înțeleg treptat multe despre viața din Bucuești (și România în general), care inițial mi să păreau bizare, de la mâncatul grăsimii de porc, afumate - slănină - care mi-a luat 15 ani să învăț să o apreciez (acum o iubesc), până la de ce mamele din România le pun copiilor căciuli groase de lână în mijlocul verii (teama atotputernicului curent, evident).

Însă, puține lucruri rămân mistere nerezolvate, de la obsesia față de artificii, până la de ce sunt adresele atât de complicate (de ce blocurile au un număr de stradă și un număr de bloc?). Dar după o îngrâmădeală înfricoșătoare în această săptămână cu autobuzul, misterul ciudat pe care vreau să îl rezolv acum este insistența de a fi primul la coborâre.

Îl numesc: Sindromul accesului rapid la uși. Pentru neinițiați iată simptomele pe scurt. Când intră într-un autobuz aglomerat, românii care suferă de Sindromul accesului rapid la uși vor sta cât mai aproape posibil de ieșire, ceea ce va face dificil pentru ceilalți să urce în autobuz. Acei suferizi - care într-un moment de lipsă de concentrare - au uitat și s-au așezat pe scaun la 2-3 metri de cea mai apropiată ușă, își vor reveni în fire în cele din urmă, și se vor îngrămădi printre oameni să ajungă la ușă.

Până și cei care la început par imuni la Sindromul accesului rapid la uși, în cele din urmă se vor dezvălui ca suferind de o formă de Tourette, întrebând obsesiv ”Coborâți la prima?” pe cei care stau între ei și cea mai apropiată ușă (chiar dacă nu sunt lângă ușă).

Răspunsul corect (adică cel pe care-l dau eu de obicei) este ”Nu, și de fapt am intenția de a rămâne fix în locul acesta ca să-ți blochez drumul spre ușă.” Durează un minut sau două până sarcasmul este detectat. Dur? Poate. Dar urăsc acest Coborâți la prima? atât de mult încât mă simt obligat să-i fac pe oameni să realizeze cât de penibili sunt. După părerea mea, arată opinia îngrozitoare pe care călătorii din București o au unii despre alții. Practic, nu cred că ceilalți le vor face politețea să le ofere loc să coboare din autobuz. Este mai degrabă trist.” încheie englezul.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3322
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde ByOnu » Joi, 14 Feb 2019, 17:39

Genul programului: cireasa de pe tort, deci luati-o ca atare.

Numerele de parc ale Citaro sunt de la 4100 la 4999, respectiv de la 6200 la 6299. Acum au venit cu Otokarele de la 6301, in loc sa pastreze tiparul.

Idem si cu troleibuzele, unde avem Ikarus de la 5100 la 5199, apoi de la 5201 la 5300, sarind 5200 si fortand Irisbus sa ia 5301 - 5400.

Cineva cu OCD nu poate dormi noaptea din cauza asta. :lol:

Mi-ar placea si o curatenie la tot ceea ce inseamna V3A, indiferent de tip. Grupate cumva pe subtipuri, daca este cazul (indiferent) si realocate numere de parc.

*LE dupa remarca lui V2A. Multumesc! ;)
Ultima oară modificat de ByOnu pe Joi, 14 Feb 2019, 17:44, modificat 1 dată în total.
VREAU PASAJ LA PIATA ROMANA! ACUM!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4372
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde V2A » Joi, 14 Feb 2019, 17:42

La Ikarus există și 5300. Nu există 5200.
Avatar utilizator
V2A
Membru Silver
 
Mesaje: 1265
Membru din: Vin, 15 Ian 2010, 11:25
Localitate: București, Sector 4

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde BodoMinea » Mar, 05 Mar 2019, 11:22

Via grupul de Facebook 'Munikipiul'
Și din cauza specimenelor de genul, dragi colegi, nu putem avea lucruri bune: scaune tapițate, etc.
Fişiere ataşate
FB_IMG_1551776447958.jpg
FB_IMG_1551776447958.jpg (23.84 KiB) Vizualizat de 1507 ori
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 756
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde stefan_br » Mar, 05 Mar 2019, 13:55

Ei sunt produsul societatii romanesti contemporane care nu este capabila sa ii asimileze, sa le dea un rol si-un rost in viata. Evident pentru cazurile: fara bilet, beti/recalcitranti sau vandali avem regulamente/legi prea blande. La STB se prefera amendarea celor din provincie care nu-si valideaza corect cardul sau a strainilor de la aeroport.

Atasaez si eu conditiile de calatorie dintr-un troleibuz cu o vechime de aproximativ 10-11 ani. :roll:

52813729_2066082163470252_8924952447793758208_n.jpg
52813729_2066082163470252_8924952447793758208_n.jpg (72.19 KiB) Vizualizat de 1453 ori
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2384
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Puss in Boots » Mie, 06 Mar 2019, 08:31

In general STB-ul (controlorii) se leaga de aceia de unde sunt sanse mai reduse sau spre zero sa "si-o fure". Iar conditiile de mai jos tin in parte de civilizatia calatorilor si de gradul de intretinere al vehiculelor si dispretul aratat de noul RATB numit STB fata de calatori in general.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3464
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Gabi23 » Lun, 25 Mar 2019, 22:05

Poți să ai autobuzele cu tot luxul de pe lume, dacă nația care le folosește e plină de rebuturi umane, degeaba! Societatea românească e formată în mare parte din multe mere stricate :popa: :

6529 - 335 - 25.03.2019.JPG
6529 - 335 - 25.03.2019.JPG (315.7 KiB) Vizualizat de 953 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10507
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde punmeister » Lun, 25 Mar 2019, 22:08

Sper ca acele rebuturi sa nu ajunga prin hibride :popa:
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 3425
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde cris_m » Lun, 25 Mar 2019, 22:11

Intai sa ajunga hibridele si dupa mai discutam...
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 3368
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Marian Andrei » Lun, 25 Mar 2019, 22:13

Aia e fleac, acum cateva saptamani in 336, si sigur nu beau boschetarii cafea din aia... Ca tot plang colegi de forum dupa nu stiu ce interioare SF sau scaune tapitate.

336.jpg
336.jpg (308.25 KiB) Vizualizat de 928 ori
https://mobilitate.eu – Transporturi. Mobilitate. Infrastructură. Logistică.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 17116
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde punmeister » Lun, 25 Mar 2019, 23:29

Marian Andrei scrie:Ca tot plang colegi de forum dupa nu stiu ce interioare SF sau scaune tapitate.

Pai aia e ideea, hibridele vor veni cu scaune tapitate :roll:
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 3425
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Cristi N » Mar, 26 Mar 2019, 09:43

Dar nici STB-ul nu face vreun pas in directia pedepsirii autorilor. Ce ii impiedica sa sa faca un protocol cu politia locala pentru cativa politisti in civil si apoi sa mediatizeze cat mai tare cazurile in care ii pune sa curete tot autobuzul sau platesc amenda?
Cristi N
Membru Bronze
 
Mesaje: 520
Membru din: Joi, 24 Iun 2010, 18:09
Localitate: Bucuresti S2

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Albert » Mie, 03 Apr 2019, 10:30

Din păcate cam asa arată unitățile de întreținere/curățare ale STB.In aceste locuri se țin vehicule noi de sute de mii de euro.Urmeaza sa vina autobuze electrice si hibrid,dar unde vor fi ținute aceste vehicule?Nu meritam nici scaune tapițate,nici interioare SF.Si nu călătorii sunt de vina,ci societatea.Nu poți da vina pe călători,dacă tu cureți 200-300 de autobuze cu aceeași matura.Imi imaginez cum vor arată scaunele tapițate după ce vor fi curățate cu acel “chit de curățare” demn de un oraș smart,asa cum se zice ca este Bucureștiul.
De ce sunt atat de murdare autobuzele din Bucuresti? Iata modul incredibil in care se face curatenie. Bataie de joc fata de calatori si angajati.

V-ati intrebat vreodata de ce autobuzele si tramvaiele din Bucuresti sunt, in permanenta, atat de murdare? Ei bine, raspunsul e simplu: din cauza ca oamenii care ar trebui sa le curete nu-si fac treaba.

Pe unii pur si simplu nu-i trage inima sa munceasca. Altii, insa, ar vrea sa isi faca meseria asa cum trebuie, dar n-au cu ce. De fapt, in Bucuresti, incredibil de murdare sunt nu numai autobuzele si tramvaiele, ci pana si bazele de lucru in care acestea ar trebui curatate.

Ziare.com va relateaza astazi, pe larg, despre conditiile inumane din depourile si autobazele in care muncesc cei care trebuie sa repare si sa curete mijloacele de transport in comun din Capitala.

Dupa ce tot mai multi bucuresteni au inceput sa se planga ca nu mai suporta mizeria din autobuze si tramvaie, Ziare.com i-a cerut Societatii de Transport Bucuresti


Desi societatea era obligata prin lege sa raspunda la intrebari in termen de 30 de zile, nici pana astazi n-am primit raspuns.

In plus, STB nu ne-a permis nici accesul in autobaze si depouri in care sa vedem cu ochii nostri cum se lucreaza la curatenia mijloacelor de transport in comun.

Totusi, Ziare.com a reusit sa afle in ce conditii se repara si cum se curata autobuzele si tramvaiele cu care circula bucurestenii.

In centrul Capitalei, tramvaiele se spala cu mopul, sub cerul liber

Cu toate ca afara e frig si burniteaza, angajatii STB de la un depou din centrul Capitalei sunt nevoiti sa curete tramvaiele sub cerul liber.


In curtea depoului, la un capat de sina, un barbat si o femeie - ambii imbracati gros, cu haine rufoase si labartate - asteapta sosirea vagoanelor prin care urmeaza sa deretice, in orele urmatoare.

Nestiind cine suntem si nici de ce am venit in curtea depoului, barbatul ne masoara din priviri, in timp ce isi indeasa pe cap un fes negru si scamosat. Apoi, cand vede ca tocmai activitatea lui ne intereseaza, ne spune cateva vorbe despre ce face.

Periile pentru curatat tramvaie nu pot fi folosite pe frig

Periile pentru spalat tramvaie nu pot fi folosite pe ger. Foto: Gabriel Kolbay

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=f3d5855ea9348c4d0a

"Aici le curatam, dom'le. Uitati, aici, periile cu care se spala vagoanele. Bine, acum nu le putem folosi. Dupa ce da inghetul, periile nu se mai pun in functiune, ca s-ar strica sau ar putea afecta tramvaiul. Iarna ne descurcam cu ce avem pe aici", ne spune omul, aratandu-ne spre cateva maturi deja slinoase si o galeata murdara din plastic, pe jumatate plina.


Kitul de curatare al tramvaiului

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=7e42955ea93e03423f

Kitul de curatare al tramvaiului: Cateva maturi murdare si o galeata cu mop. Foto: Gabriel Kolbay

Nici bine nu apuca omul sa ne spuna ce parere are despre faptul ca e nevoit sa munceasca in frig, cat e iarna de lunga, ca un vagon trage in capatul liniei, la curatat. Ca la un semn, atat barbatul, cat si femeia isi iau ustensilele murdare, urca in tramvai si se apuca de treaba.

El matura repede si apasat, strangand coada maturii cu amandoua mainile invinetite de frig. Ea vine din urma si spala podeaua cu mopul. Amandoi vorbesc tare si rad. Macar asa sa se mai incalzeasca! Din pacate, in ciuda efortului pe care-l depun - avand la dispozitie doar maturi, carpe si un mop - angajatii nu reusesc decat sa intinda mizeria pe care bucurestenii au lasat-o, de dimineata, in vagon.


Angajat al STB care matura tramvaiele

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=d3b2c55ea9340bce06

Un angajat al STB incearca sa curete podeaua unui vagon cu o matura deja murdara. Foto: Gabriel Kolbay

Cat ai bate din palme, oamenii grabiti au terminat de maturat si spalat vagonul. De peretii plini de grafitti nu s-au atins inca. In plus, ramele geamurilor si unele dintre scaune sunt in continuare acoperite cu un strat de slin rezistent, depus in ani, care nu poate fi curatat cu o simpla carpa uda.

Chiar sa fi vrut, angajatii STB n-ar fi avut cum sa faca, intr-un timp atat de scurt, o curatenie ca la carte intr-un vagon atat de murdar. Ca sa-i scoata fata, cat de cat, ar avea nevoie de ustensile profesionale de curatat si de o multime de timp. Iar ei nu au, de fapt, de niciunele... Plus ca, tot lucrand in mizerie si frig, probabil ca nici nu-i mai trage inima sa lase totul luna, in urma lor.


Din nefericire, la acest depou, nu numai spalatoria improvizata pentru vagoane e murdara. In unele dintre halele in care se repara tramvaie e chiar mai rau decat afara. Iar mecanicii - imbracati in salopete decolorate si tocite de atata purtat - sunt nevoiti sa lucreze in aceste spatii mizere, in care parca nu s-a mai investit un leu de pe vremea comunismului...

Banc de lucru dintr-un atelier de reparatii de la depoul Victoria

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=6453c55ea93589b459

Banc de lucru dintr-un atelier de la depoul de tramvaie. Foto: Gabriel Kolbay

Cu adevarat revoltator este, insa, modul in care arata toaletele depoului. Unele nu au nici macar lumina, iar in altele instalatiile sanitare sunt improvizate. Un singur lucru au in comun toate aceste spatii cu destinatie sanitara: sunt sufocate de un miros intepator de clor, care - pe langa ca iti irita simturile - nici macar nu reuseste sa acopere izurile fetide.


Instalatie sanitara improvizata, intr-o toaleta de la depoul Victoria

http://s1.ziareromania.ro/?mmid=7767855ea93d0947ab

Asa arata una dintre toaletele de la depou. Foto: Gabriel Kolbay

Dupa cateva zeci de minute petrecute aici, ne-am dat seama ca ar fi o minune ca dintr-un astfel de depou sa iasa in trafic un tramvai curat ca lacrima si mereu in stare tehnica optima.

Autobuzele se pot repara la 0 grade, dar se spala numai daca afara e cald

In conditii aproape la fel de grele lucreaza si angajatii STB de la o alta autobaza din centrul Capitalei.

Spre deosebire de primul depou, aceasta autobaza are o spalatorie acoperita. Cu toate astea, nici aici autobuzele nu se pot spala pe ger.

De fapt, spalatoria este ea insasi murdara si carpita de muncitori, astfel incat sa mai poata fi folosita o vreme.

Asa arata la interior, spalatoria de la autobaza Floreasca

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=74a3c55ea9458affa8

Asa arata, la interior, spalatoria acoperita de autobuze. Foto: Gabriel Kolbay


Usile din tabla ale spalatoriei, spre exemplu, se inchid doar daca sunt legate cu sarma si stau deschise numai daca cineva le propteste cu caramizi.

Cat aruncam noi o privire in jur si ne intrebam cum ar putea o masina sa iasa curata dintr-o spalatorie atat de murdara, iata ca a si sosit un autobuz care trebuie igienizat.

Usile spalatoriei se inchid, dar numai legate cu sarma

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=976be55ea9460e831a

Usile spalatoriei se inchid, dar numai daca sunt legate cu sarma. Foto: Gabriel Kolbay

Doi angajati - tot un barbat si femeie, ca si la primul depou - urca in masina si incep sa faca o curatenie sumara. Cu niste maturi luate de langa autobuz, din mizerie, cei doi incep sa curete podeaua masinii. Din curtea autobazei, atrasi de resturile maturate direct pe asfalt, se aduna langa masina cativa porumbei. Ba, unele dintre pasari, mai indraznete, chiar urca in masina, in cautare de resturi.


O matura lasata pe jos, in mizerie, e numai buna pentru curata un autobuz cu care calatoresc bucurestenii

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=b79ec55ea946869a97

O matura lasata pe jos, in mizerie, e numai buna pentru curatat un autobuz cu care circula bucurestenii. Foto: Gabriel Kolbay

Spre deosebire de angajatii de la primul depou, cei de la aceasta autobaza nu-si vorbesc si nu rad cat matura podeaua autobuzului. Sunt mai in varsta si isi fac treaba cu ochii in pamant, satui parca de mizeria si de frigul in care stau, zi dupa zi.

Dupa ce termina de maturat in autobuz - adica dupa doar vreo 10 minute - angajatii strang resturile si le pun intr-o caldare mizerabila din plastic.

Kitul de curatare a autobuzelor de la autobaza Floreasca

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=5697755ea94801fed7

Kitul de curatenie a autobuzului: O matura din plastic, un faras metalic murdar si o galeata uzata. Foto: Gabriel Kolbay

Fara sa curete grafitti-ul, ramele ferestrelor si manerele manjite de care bucurestenii sunt obligati sa se tina, in fiecare zi, in timpul calatoriilor cu autobuzul, salariatii se retrag in cabina paznicului de autobaza, unde se pot incalzi.


Mecanicii de autobuz n-au, insa, unde sa se retraga. In hala in care repara ei masinile, e la fel de frig ca afara. La adapostul anonimatului, oamenii ne spun ca in hala nici macar nu exista calorifere.

In plus - dupa ce ca sunt obligati sa munceasca zi de zi incotosmanati - au ajuns sa isi mai si cumpere scule, doar ca sa isi poata indeplini sarcinile de serviciu.

Iar cand au un moment liber, in loc sa se odihneasca, la caldura, pun si ei umarul la curatarea autobuzelor. Tot cu carpe si maturi, ca toti ceilalti.

Mecanicii spun ca in hala nu exista calorifere

http://s1.ziareromania.ro/?mmid=a2f4855ea948872082

Asa arata, la interior, cea de a doua autobaza. Foto: Gabriel Kolbay

Ce-i drept, atmosfera din hala e dezolanta. Peretii sunt coscoviti si infloriti de infiltratii, iar atelierul mecanic este un loc murdar si plin de scule vechi, separat prin niste pereti subtiri de restul halei.


In atelierul de reparatii e la fel de frig ca afara

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=0d92855ea9498788be

In atelierul in care se repara autobuze e la fel de frig ca afara. Foto: Gabriel Kolbay

Printre autobuzele uzate, zace nemiscat si unul turcoaz, de curand cumparat de Primaria Capitalei de la societatea Otokar, cu sute de mii de euro. Momentan e nefolosit si curat. In curand, insa, ar putea ajunge la fel de murdar ca toate celelalte masini din garaj.

Un autobuz nou de la Otokar, care ar putea fi reparat si curatat in aceleasi conditii mizere

http://s1.ziareromania.ro/?mmid=b501855ea94a040ea2

Un autobuz nou care ar putea ajunge sa fie reparat si maturat in aceleasi conditii mizere. Foto: Gabriel Kolbay

Intrebarea este: ce viitor are transportul in comun din Capitala, in conditiile in care autoritatile nu reusesc, de atatia ani, nici macar sa spele asa cum trebuie autobuzele si tramvaiele cumparate din banii bucurestenilor si care ar trebui sa le asigure transportul in conditii civilizate si sigure din punct de vedere al sanatatii?

Sursa: http://m.ziare.com/social/de-ce-sunt-at ... to-1540950
Avatar utilizator
Albert
 
Mesaje: 364
Membru din: Mie, 07 Mar 2018, 00:04
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde punmeister » Mie, 03 Apr 2019, 10:33

Parca a mai fost publicat articolul pe aici.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 3425
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori