Discutii diverse despre transportul in comun din Bucuresti

Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde misterr » Mar, 12 Feb 2019, 21:13

”E un mister nerezolvat” Ce a pățit un jurnalist britanic într-un autobuz din București

Imagine

Craig Turp, un englez îndragostit de București și stabilit în România de mai mulți ani a povestit despre ciudățeniile unei călătorii cu autobuzul în București într-un articol pentru ”Emerging Europe”.

Englezul, redactor-șef al publicației ”Emerging Europe”, nu înțelege de ce bucureștenii insistă să stea lângă ușă ca să fie primii la coborâre din autobuz. La urcare, se opresc în fața ușilor indiferent de unde coboară. Apoi când se deschid ușile dau navălă să coboare de parcă s-ar da un premiu.

”Se dă un premiu dacă cobori primul dintr-un autobuz în București?” se întreabă ironic englezul, stabilit de ani buni în România.

”Nu mă înțelegeți greșit, în general iubesc sistemul de transport public din București”, începe britanicul adăugând că ”deși autobuzele ar putea circula în intervale mult mai dese, dat fiind mulțimea de oameni care folosește transportul public din București în fiecare zi, și luând în considerare bugetul nesemnificativ pe care RATB (STB) îl are la dispoziție, dar și biletele ieftine, chiar nu mă pot plânge prea tare de transportul public din București. Ceea ce nu pot însă spune despre oamenii care îl folosesc. Adică oamenii care insistă să stea fix lângă uși pentru a fi primii care coboară. ”

”De-a lungul anilor, am ajuns să înțeleg treptat multe despre viața din Bucuești (și România în general), care inițial mi să păreau bizare, de la mâncatul grăsimii de porc, afumate - slănină - care mi-a luat 15 ani să învăț să o apreciez (acum o iubesc), până la de ce mamele din România le pun copiilor căciuli groase de lână în mijlocul verii (teama atotputernicului curent, evident).

Însă, puține lucruri rămân mistere nerezolvate, de la obsesia față de artificii, până la de ce sunt adresele atât de complicate (de ce blocurile au un număr de stradă și un număr de bloc?). Dar după o îngrâmădeală înfricoșătoare în această săptămână cu autobuzul, misterul ciudat pe care vreau să îl rezolv acum este insistența de a fi primul la coborâre.

Îl numesc: Sindromul accesului rapid la uși. Pentru neinițiați iată simptomele pe scurt. Când intră într-un autobuz aglomerat, românii care suferă de Sindromul accesului rapid la uși vor sta cât mai aproape posibil de ieșire, ceea ce va face dificil pentru ceilalți să urce în autobuz. Acei suferizi - care într-un moment de lipsă de concentrare - au uitat și s-au așezat pe scaun la 2-3 metri de cea mai apropiată ușă, își vor reveni în fire în cele din urmă, și se vor îngrămădi printre oameni să ajungă la ușă.

Până și cei care la început par imuni la Sindromul accesului rapid la uși, în cele din urmă se vor dezvălui ca suferind de o formă de Tourette, întrebând obsesiv ”Coborâți la prima?” pe cei care stau între ei și cea mai apropiată ușă (chiar dacă nu sunt lângă ușă).

Răspunsul corect (adică cel pe care-l dau eu de obicei) este ”Nu, și de fapt am intenția de a rămâne fix în locul acesta ca să-ți blochez drumul spre ușă.” Durează un minut sau două până sarcasmul este detectat. Dur? Poate. Dar urăsc acest Coborâți la prima? atât de mult încât mă simt obligat să-i fac pe oameni să realizeze cât de penibili sunt. După părerea mea, arată opinia îngrozitoare pe care călătorii din București o au unii despre alții. Practic, nu cred că ceilalți le vor face politețea să le ofere loc să coboare din autobuz. Este mai degrabă trist.” încheie englezul.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3177
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde ByOnu » Joi, 14 Feb 2019, 17:39

Genul programului: cireasa de pe tort, deci luati-o ca atare.

Numerele de parc ale Citaro sunt de la 4100 la 4999, respectiv de la 6200 la 6299. Acum au venit cu Otokarele de la 6301, in loc sa pastreze tiparul.

Idem si cu troleibuzele, unde avem Ikarus de la 5100 la 5199, apoi de la 5201 la 5300, sarind 5200 si fortand Irisbus sa ia 5301 - 5400.

Cineva cu OCD nu poate dormi noaptea din cauza asta. :lol:

Mi-ar placea si o curatenie la tot ceea ce inseamna V3A, indiferent de tip. Grupate cumva pe subtipuri, daca este cazul (indiferent) si realocate numere de parc.

*LE dupa remarca lui V2A. Multumesc! ;)
Ultima oară modificat de ByOnu pe Joi, 14 Feb 2019, 17:44, modificat 1 dată în total.
VREAU PASAJ LA PIATA ROMANA! ACUM!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4179
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde V2A » Joi, 14 Feb 2019, 17:42

La Ikarus există și 5300. Nu există 5200.
Avatar utilizator
V2A
Membru Silver
 
Mesaje: 1064
Membru din: Vin, 15 Ian 2010, 11:25
Localitate: București, Sector 4

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde BodoMinea » Mar, 05 Mar 2019, 11:22

Via grupul de Facebook 'Munikipiul'
Și din cauza specimenelor de genul, dragi colegi, nu putem avea lucruri bune: scaune tapițate, etc.
Fişiere ataşate
FB_IMG_1551776447958.jpg
FB_IMG_1551776447958.jpg (23.84 KiB) Vizualizat de 539 ori
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 709
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde stefan_br » Mar, 05 Mar 2019, 13:55

Ei sunt produsul societatii romanesti contemporane care nu este capabila sa ii asimileze, sa le dea un rol si-un rost in viata. Evident pentru cazurile: fara bilet, beti/recalcitranti sau vandali avem regulamente/legi prea blande. La STB se prefera amendarea celor din provincie care nu-si valideaza corect cardul sau a strainilor de la aeroport.

Atasaez si eu conditiile de calatorie dintr-un troleibuz cu o vechime de aproximativ 10-11 ani. :roll:

52813729_2066082163470252_8924952447793758208_n.jpg
52813729_2066082163470252_8924952447793758208_n.jpg (72.19 KiB) Vizualizat de 485 ori
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2349
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures

Mesajde Puss in Boots » Mie, 06 Mar 2019, 08:31

In general STB-ul (controlorii) se leaga de aceia de unde sunt sanse mai reduse sau spre zero sa "si-o fure". Iar conditiile de mai jos tin in parte de civilizatia calatorilor si de gradul de intretinere al vehiculelor si dispretul aratat de noul RATB numit STB fata de calatori in general.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3346
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Anterior

Înapoi la Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori