Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde andrei11 » Dum, 20 Mar 2011, 19:47

Oricum Mercedesurile actuale sunt dpdv calitativ cele mai slabe masini care circula pe trasee, asta daca are in certificatul de nastere durata de viata 8 ani, in ziua 1 a anului 9 se defecteaza in asemenea hal ca te costa reparatul cat nu face alt Mercedes nou. Pe vremea 'romanestilor' noastre atat de mult ( actual ) hulite sau pe vremea Ikarusurilor nu se intampla asemenea 'fenomen'. La Mercedes sunt sigur de acest lucru.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16277
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde ByOnu » Dum, 20 Mar 2011, 23:18

Citaro are 8 ani (E3 si E4?)
RdS are 12 ani
DAF are 15 ani (cred)
restul?

Stiti cum e chestia, la Mertzane se aplica cu brio regula "cat e garantia atata tine" (o stiu pe pielea mea cu telefoanele), lucru contrar spus despre RdS, unde majoritatea au peste 12 ani. :)
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4580
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde Marian Andrei » Dum, 20 Mar 2011, 23:22

Depinde de intretinere, tratarea sasiului in timp, utilizarea aditivilor corecti la motor, exploatarea etc. Deja in vara incep sa intre in al 6lea an de exploatare Citarourile si va zic sigur ca nu vom vedea Citaro casat sau tras definitv pe dreapta mai devreme de 2015.
La Rocar trebuiau tratate sasiurile odata la 2 ani dar nu s-a intamplat niciodata, din cauza asta au inceput sa se rupa dupa cativa ani... La Citaro pana acum se face totul ca la carte ;)
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 17722
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde Costin » Dum, 20 Mar 2011, 23:24

@ByOnu, ce vrei sa spui, ca nu inteleg...
DAF au inceput sa vina din 1993
RdS din 1997 (parca...)
Citaro din 2006
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8126
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea impl

Mesajde Dr2005 » Dum, 20 Mar 2011, 23:26

Singurele modele de autobuze la care nu au fost vehicule trase la gard cu lunile au fost Dacurile şi Ikarusurile. Rocarurile au stat destule la gard în timp (1025, 1026 la Militari, 1196, 1163 la Floreasca - au plecat direct la casat), Iveco la fel, Daf au fost şi ele câteva (869 de exemplu), iar Citaro chiar şi acum stau cu lunile pentru piese (mai ales dacă le zboară roţile în mers, ceea ce cred că nu s-a mai înmplat până acum la RATB/ITB/STB).€
Dr2005
 

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde ByOnu » Dum, 20 Mar 2011, 23:29

cos scrie:Ce vrei sa spui, ca nu inteleg...


Vreau sa spun anii recomandati (garantati) de producator pentru exploatare:
Citaro - 8 ani
RdS - 12 ani
Daf - ?? ani
restul...? ;)
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4580
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde Costin » Dum, 20 Mar 2011, 23:33

Recomandat... 8 ani cam la toate modelele de autobuz, e un standard. Cine a recomandat la RdS 12 ani de exploatare? Nu a prea nimerit'o (au rezistat, e drept, dar mai putin de jumatate din cate au fost).
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8126
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde Marian Andrei » Dum, 20 Mar 2011, 23:36

Ca recomandari din ce stiam era 8 ani la autobuz, 15 la troleibuz si 20 sau 25 la tramvai, dar auzisem si de 15 la tramvaie. Oricum dupa cum am spus si mai sus depinde de intretinere...

P.S. DACul il reparai cu toporisca la cap de linie :lol: :lol: La Citaro mai greu sa ii repari calculatoru de bord cu toporisca :twisted:
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 17722
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea impl

Mesajde Dr2005 » Dum, 20 Mar 2011, 23:53

La Citaro durata recomandată de funcţionare e de 8 ani. Ca fpat divers, dacă Citaro se scoate din producţie (şi Citaro Euro 3 deja e scos din producţie din 2007), fabrica e obligată să producă piese doar până ce ultimul vehicul atinge durata maximă recomandată de funcţionare (deci 2015 pentru Citaro Euro 3).
Vehiculele produse până în 2004 intră sub incidenţa H.G. nr. 964/1998, iar din 2004 li se recalculează durata de funcţionare rămasă după o formulă, conform H.G. 2139/30.11.2004. Revenind la Citaro şi la HG 2139, duratele de amortizare care ne interesează sunt:
- autobuze pentru transport urban: 4 - 8 ani
- alte autobuze: 5 - 9 ani
- troleibuze: 6 - 10 ani
- infrastrucutură pentru tramvaie: 24 - 36 ani
- aparate de cale: 4 - 6 ani
- reţele de fir-contact pentru tramvaie şi troleibuze: 20 - 30 ani
- locomotive, automotoare, locotractoare, vagoane de călători şi marfă de ecartament normal sau larg, alte vehicule feroviare: 20 ani
- tramvaie: 11 - 17 ani€
Dr2005
 

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde alex230ro » Lun, 21 Mar 2011, 09:05

mda revin cu intrebarea,de ce naiba nu pastreaza cate un autobuz mai "viu" dintre cele care se caseaza/retrag pentru ca apoi sa il expuna undeva?asa mult costa sa tin in conservare 10 autobuze mai rare??ma gandeam sa se tina/restaureze cate o bucata din fiecare,ar fi":
-ROCAR
-DAF
-HESS
-IVECO
-IKARUS - nu cred ca mai exista
-DAC nu cred ca mai exista
so in total ar fi 6 + ce nu mai stiu eu sa zicem 10 le pui frumos undeva si inca niste raritati si faceau ca un muzeu.Mi-e greu sa cred ca nu se gaseau vizitatori.
alex230ro
Membru Bronze
 
Mesaje: 316
Membru din: Joi, 19 Aug 2010, 07:44

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde autob368 » Lun, 21 Mar 2011, 10:45

Din pacate in acest RATB, avand conducerea actuala :cry: :cry: NU se va face nimic in acest sens... este stiu lucrul acesta.
Daca s-ar dori, loc ar fi destul, eventual in autobaza Titan, un spatiu pentru 10-15 vehicule (autobuze si troleibuze).
Legat de IKARUS mai exista "in conservare" in autobaza Ferentari cele 2 autobuze adaptate pentru persoanele cu handicap (sau cel putin erau asta toamna - iarna).
DAC-uri din pacate nu mai exista nici unul din cele care au circulat cu calatori.
Avatar utilizator
autob368
Membru Gold
 
Mesaje: 955
Membru din: Joi, 18 Mar 2010, 21:39
Localitate: Bucuresti / Galati

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde andrei11 » Lun, 21 Mar 2011, 12:21

Cine calculeaza durata de amortizare la numarul de ani ori e dus cu autobuzul in padure pe carari de munte, cu tramvaiul prin canalele colectoare, ma rog, adaptati si voi functie de vehicul, ori vrea sa ne proteasca in fata. Perioada de amortizare se calculeaza functie de kilometri parcursi si nu functie de ani. A, da, milioanele de kilometri trebuie efectuati aproximativ intr-un numar de ani, dar in orice caz amortismentul nu e dupa numarul de ani. Va consider mult prea intelepti ca sa explic de ce.
PS Oricum Mercedesul in cauza in anul 9 de viata, luna 1 ziua 1 si daca a stat in garaj toata ziua in toti anii astia tot se strica, asta asa, ca sa va intre in cap ca conceptia despre durata de viata a produselor este alta decat acum 500 - 100 - 70 ani.
Am mai spus odata pe aici pe undeva, eu, sora-mea, ai mei am aruncat in anii '90 niste frigidere rusesti ca ne-am plictisit de ele. ( Nici macar nu consumau asa de mult cum se spunea ). Nu o sa mai vedeti in viata voastra frigidere care sa functioneze zeci de ani fara nici o interventie, nici macar asupra garniturilor de cauciuc de la usa. Scuzati off topicul.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16277
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde Dominatrix » Mar, 22 Mar 2011, 06:39

In legatura cu discutia de mai sus, cel putin troleibuzele Ikarus au fost fabricate cu o durata de viata de 15 ani, cu RK la 8 ani, cu schimbarea pieselor de uzura. Dupa aceasta perioada producatorul nu mai este obligat sa mentina piese de schimb. De obicei aceste piese se scumpesc foarte tare si nu mai merita sa mai repari vehiculul, ci mai degraba incepi sa canibalizezi o parte din parc.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Retragerea autobuzelor DAF si Rocar-cum ne-am putea implica

Mesajde alex230ro » Mar, 22 Mar 2011, 08:29

ehh,in principiu eu zic ca o masina ar trebui casata:
-la X km
-daca incepe sa haleasca mai mult decat y% din cat s-a dat pe ea
-sau daca e imobilizata mai mult de z zile
acum am vazut ca se caseaza autobuze deoarece nu sunt parbrize sau mai stiu eu ce tampenii,clar sunt autobuze in parc care si-au trait viata dar asta nu inseamna ca trebuie toate omorate.Ma rog se apropie alegeriele e nevoie de un ban ici colo si din piese de schimb nu scoti asa de mult.Sa vina un ciumeg de la RATB si sa imi arate mie ca e mai rentabil sa ia 300 Citaro decat sa repare/mentina autobuzele actuale care sunt in stare buna+inca niste autobuze noi in locul celor terminate complet.Dar pana la urma e banul statului si prostii plateste,asa ca treaba asta va continua.

tot pe marginea pretului Citaro

http://stiri.rol.ro/aerul-conditionat-p ... 64949.html

http://masini.ro/stiri/noul-autobuz-mer ... o-3601.htm

bine ceva nu se leaga la preturi in primul articol dar ma rog mai studiez
alex230ro
Membru Bronze
 
Mesaje: 316
Membru din: Joi, 19 Aug 2010, 07:44

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori