Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Despre controlorii STB

492 posts, 189062 views
 
Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre controlorii RATB / STB koala1712

Colac peste pupaza, cred ca cea mai eficienta si etica solutie ar fi insotirea unui organ de corp AUTORIZAT pentru  o perchezitionare, adica politist sau jandarm. Sa vezi ce se legitimeaza toti atunci.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB andrei11

PRIVATIZARE sau subvenție 100 %. Cui nu-i convine Taxi sau Uber.
Și reînființarea Maxi - Taxi - urilor particulare pentru cursele interne.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB Andrei98

Ca sa aibe iar cine sa isi bata joc de calatori cu vehicule pline de improvizatii si mizere? :lol:

 


Re: Despre controlorii RATB / STB andrei11

Ca să rămânem în tema topicului, așadar
1) Cei care plătesc sunt fraieri.
2) Cei care NU plătesc sunt șmecheri.
___________
Topicul este despre controlori.
De ce se controlează prin sondaj iar pe unii dintre cetățeni nu-i controlează nimeni niciodată. Inclusiv unii cu ceafa groasă care și amenință în direct  :!:

Repet,
1) Cei care plătesc sunt fraieri.
2) Cei care NU plătesc sunt șmecheri.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB MikeT

Andrei, stim toti de ce sunt preferate domnisoarele sau tinerii cu aspect civilizat, intelectual. :)) Pentru ca si controlorilor le place sa aiba dinti in gura. :D Sa vezi cand sunt controloare, metișii le iau la mișto pe față. Dacă ar fi jandarmul sau politistul cu controlorii, POATE ar controla pe toata lumea.
Am fost apostrofat de niste controlori care au venit direct la mine, traversand jumate de tramvai, cand i-am intrebat daca au terminat deja de controlat in spate. Cica nu e treaba mea cum isi fac ei munca.
Mai este o situatie interesanta: cand controlorii seamana foarte mult cu cei pe care NU ii controleaza. Sa vezi cum se infig in potentiale victime si se strang ca... ciorile cand prind pe cineva. :))

 


Re: Despre controlorii RATB / STB aztec

Din pacate..dar trebuie sa ii intelegem si pe ei.
Se lovesc de diverse situatii zi de zi.
De ce sa isi puna integralitatea corporala in pericol.
Ar trebui ca pentru o perioada de timp sa faca patrule mixte cu jandarmeria.  Si urcare intre statii...
Cu o luna inainte fara amenzi, doar control si morala celor ce nu taxeaza.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB subway guru

Ma tot uit la voi si ma minunez cum vreti sa reinventati apa calda...asa ca n-am sa va spun decat un singur lucru, care nu e inscris in nicio constitutie din lume dar e universal valabil:
Nu exista drepturi fara obligatii aferente...si atat, ca de aici decurge totul.
N-o mai cotiti cu drepturile omului si basme, pentru a beneficia inclusiv de drepturile omului trebuie mai intai sa fii...om! si sa te comporti ca atare, daca nu...dura lex, sed lex si basta.
Codul lui Hamurapi cetire.
Iar regula asta extrem de simpla se aplica tuturor <impricinatilor>, inclusiv controlori si judecatori, incepand din cea mai frageda pruncie si continuand de la tinerete pana la batranete si adanca senectute.
Acum, din totdeauna si in vecii vecilor.
E singura regula imuabila...si nu pentru ca asa grait-a Zarathustra ;) ci pentru ca e singurul lucru fundamental ce ne diferentiaza de restul regnului alcatuit din animale necuvantatoare...toate celelalte nu sunt decat marunte <norme de aplicare>.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB alexxd_31

Am facut filmuletul. Plecare din statia Piata Iancului si aparatele blocate.
Au trecut 10 secunde de cand am observat grozavia si am inceput sa filmez.



Cum e stimabililor?

 


Re: Despre controlorii RATB / STB ByOnu

Si erau controlori sau doar au uitat aparatele pe control (lucru pe care l-am mai intalnit)?

Iti recomand, ba chiar te-as ruga sa trimiti clipul atasat catre STB cu toate informatiile necesare.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB alexxd_31

Erau. Cand au vazut ca filmez nu au mai venit unde eram.
Sunt doua posibilitati si anume:
1) careva dintre ei vede si ii anunta pe restul ca exista un nebun care filmeaza si pot avea probleme (se lecuiesc)
2) Incerc sa fac unul unde nu deblocheaza aparatele 2-3 statii. Sa reiasa clar problema si sa nu poata sa zica nimeni ca a fost o intamplate.

 



Re: Despre controlorii RATB / STB MikeT

subway guru wrote:
Ma tot uit la voi si ma minunez cum vreti sa reinventati apa calda...asa ca n-am sa va spun decat un singur lucru, care nu e inscris in nicio constitutie din lume dar e universal valabil:
Nu exista drepturi fara obligatii aferente...si atat, ca de aici decurge totul.
N-o mai cotiti cu drepturile omului si basme, pentru a beneficia inclusiv de drepturile omului trebuie mai intai sa fii...om! si sa te comporti ca atare, daca nu...dura lex, sed lex si basta.
Codul lui Hamurapi cetire.
Iar regula asta extrem de simpla se aplica tuturor <impricinatilor>, inclusiv controlori si judecatori, incepand din cea mai frageda pruncie si continuand de la tinerete pana la batranete si adanca senectute.
Acum, din totdeauna si in vecii vecilor.
E singura regula imuabila...si nu pentru ca asa grait-a Zarathustra ;) ci pentru ca e singurul lucru fundamental ce ne diferentiaza de restul regnului alcatuit din animale necuvantatoare...toate celelalte nu sunt decat marunte <norme de aplicare>.

Iar cel mai important lucru scris intre toate legile este ca nimeni nu este mai presus de lege. Asta ce inseamna? Ca si controlorii trebuie sa respecte normele legale in exercitarea atributiilor de serviciu. In sec. XIX, in Vestul Salbatic inca mai exista obiceiul de a-ti face dreptate singur, cu pistolul, cutitul etc. Toate civilizatiile au evoluat si am depasit faza aia. Ce se intampla cand un parinte isi face dreptate si ii scoate dintii unui controlor, cum a fost o filmare pe la Constantin Brancoveanu acum cativa ani? Pe principiul ai pus mana pe fie-mea, e perversiune, molestare, tentativa de viol, de talharie, macar legea 61/91 cu gesturi care indigna publicul tot se aplica, deci imi fac dreptate singur si te calc in picioare? Nu mai stau sa te dau in judecata, sa dureze 3 ani, ti-o dau in statie. Si ala chiar nu a avut rabdare, ca daca ii urmarea pe controlori pana la un capat de linie izolat, nici nu se mai afla despre el.
Cum ar fi sa inceapa controlorii sa ia niste tigani la intrebari? Si sa nu-i lase sa coboare din autobuz? Problema de clasa a IV-a: la a cata statie va astepta autobuzul un grup organizat de pantere negre? Cine va castiga lupta?
Acum daca intri intr-o incinta privata, paza are dreptul sa te imobilizeze, dar nu sa te loveasca. Si asta pentru ca vorbim despre o firma de paza autorizata. Mai mult decat sa te tina de maini si de picioare, cu burta pe jos, nu au voie. Se poate verifica in lege. Ori te dau afara, ori asteapta politia.
Controlorii nu sunt firma de paza, deci nu au dreptul asta, in mod evident. Practic ei nu au nicio putere in afara de a chema in ajutor politia. Daca aia reusesc sa ajunga rapid pana la prima statie, inainte sa coboare contravenientul. :)) Altfel, regulamentul STB chiar se bazeaza pe spirit civic, e facut chiar naiv am putea spune.
Am pus mai sus niste solutii, parca si in RATB s-a discutat la vremea aia despre echipe mixte de controlori-jandarmi, dar zici ca au facut niste experimente si probabil nu le mai iesea spaga, asa ca au renuntat.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB invisible to everyone

Legea nu este dură. E departe de a fi dură. Cu ambele părți.

Observ o dispoziție excelentă spre a comenta o singură ipostază: controlori corupți vs. călători corupți. Sub această paradigmă se concluzionează des că aproape toți controlorii sunt corupți și majoritatea călătorilor circulă fraudulos. N-am la îndemână nicio statistică, deci dacă ne poate ajuta cineva, fac apel.

Ce facem totuși cu cei care circulă corect? Pe baza concluziilor de mai sus, toți călătorii au parte de un transport în comun relativ ostil, în ideea că nu merită mai mult. Ce înseamnă ostil după părerea mea: lipsă AC, lipsă tapiserie, mai ales la tramvaie o stare tehnică jalnică (de estetic nici nu se mai pune problema), fără predictibilitate (când vine și cât durează călătoria, măcar orientativ) și fără prioritate (aici e de-a dreptul groaznic).

Revin. În lipsa unei scheme legale corespunzătoare, controlorii STB se vor feri în continuare de anumite categorii de călători și vor întreține această stare de fapt atât timp cât le va conveni. Prezența unor organe de forță asociate controalelor de rutină, cred eu, ar naște următoarele constatări:
1. nu doar călătorii frauduloși vor fi ”deranjați”, ci și controlorii corupți.
2. senzația de stat polițienesc. Eu cred că trebuie schimbat prin lege statutul controlorului, astfel încât să poată face în limitele drepturilor omului, ce are de făcut orice organ de control normal de pe planeta asta. Nu vreau jandarmi în urma controlorilor. Vreau controlori care să aibă atributele corespunzătoare meseriei lor. Poate așa s-ar schimba și modul de selecție al personalului.
Paranteză: am un exemplu pozitiv (pentru că se tot menționa spiritul civic). În Alba Iulia există controlori. Circulă des. Sunt îmbrăcați în civil și sunt foarte amabili. Sunt extrem de vânjoși (cel puțin unul din echipă). Alba nu e un rai al civilizației sociale. Și totuși lucrurile par să funcționeze. Există și incidente. Poliția locală este apelată. De la șofer se poate cumpăra bilet. Se recomandă (dar nu e obligatoriu) urcarea pe la prima ușă. Și de ceva ani de zile s-a format un fel de mică inerție a civilizației. E tot România. Mi-ar fi plăcut să am acces mai des la cum merge sistemul lor de transport, aparent mult peste media națională a eficienței.
3. în București, pe termen scurt, dincolo de senzația de la punctul 2, ar merge ideea forțării civilizației (cam cum e cu gardurile). Cândva, pe Șos. Progresului, între strada Istrati și Spătaru Preda, existau controale cu oprit tramvaiul între stații, cu jandarmi și poliție. A durat un pic acțiunea (câteva luni sigur, pentru că aveam pe atunci zilnic drum pe acolo). Logica mergea spre obișnuirea oamenilor cu anumite rigori. În schimb, ne-am trezit după aceea cu celebrele veste inscripționate, cu controalele din glas la capete de linie (ușor hilară situație), fapt ce încurajează infracțiunea și nu invers.

Concluzii.
Controlorii nu pot depăși anumite norme legale. Controlul discreționar nu știu în ce situație legală se încadrează. Poate mă ajută cineva. Nu știu dacă odată urcat într-un tramvai (sau orice vehicul STB) ai obligația să controlezi pe toată lumea, sau pe cine și câți vrei/poți. De asemenea, nu am putut să-mi dau seama cum funcționează job-ul lor. Pentru că dacă este pe normă de amenzi (asemenea unui controlor de la fisc) e nasol. De asemenea, cei care știu, vă rog să interveniți. După părerea mea e esențial să știm regulile după care funcționează toată treaba, ca să putem protesta nu doar de dragul de a zbiera, ci și cu o logică în spate.

Călătorii frauduloși, deși protejați de drepturile omului, se ascund în această țară, ca mulți alții, în spatele unor proceduri imperfecte. Scuza lor este lipsa legii clare, nu etica sau bunul simț. Lipsa legii clare devine prin urmare un fel de oportunitate de a invoca drepturi. Rar se vorbește însă de responsabilități. Și așa s-a format un cerc vicios în care fiecare parte o învinuiește pe cealaltă, pentru că legea le permite. ”Eu nu plătesc, iar tu nu poți să mă pedepsești că n-am făcut-o pentru că legea care te guvernează nu-ți permite să intervii”. Cine pierde? Călătorul corect. Ăla care e înconjurat de oameni care amenință autorități și autorități care inspiră lipsă de autoritate.

Drepturile nu pot funcționa în lipsa responsabilităților. Frauda e un furt. Indiferent de invocarea drepturilor cetățenilor în fața controlorilor. Faptul că nu se pedepsește e un minus. Plusez: e chiar o jignire la adresa celor corecți. Cel puțin!

Un fel de anectodă: eram odată într-un tren regio în sudul Elveției. Conversam în engleză și parțial în franceză, din motive obiective. Vis-a-vis de noi se așează doi cetățeni, cu bagaje voluminoase. Unul dintre ei rostește: „Bă, ăsta e d'ăla cu controlori?”. ”Nu” vine prompt răspunsul, urmat de un oftat adânc al celui ce-a întrebat. Povestea e mai lungă, nu e cazul s-o relev aici. N-am să generalizez într-un anume sens. Am să generalizez altfel: în lipsa unor legi foarte clare și a unor norme de aplicare foarte dure (cu amenzi imense), pe termen lung, n-o să ne educăm. Asta e.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB Puss in Boots

Asa e, amenzi imense si reguli dure. Nu prea are insa cine sa le aplice. Si nu doar la STB.

 


Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419392 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use