Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Despre controlorii STB

492 posts, 191604 views
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre controlorii RATB andrei11

Legea e facuta aiurea, practic controlorii nu au nici o putere.
Ori schimbata legea ori automat cu jandarmii dupa ei.
Cum e acum e vax.
Stiu pe  cineva care nu plateste de cand se stie si-l doare fix in nasture. Cum a spus si Victor92 individul e cam golan de felul lui si nu-i pasa.
Pe de alta parte are buletinul la  o adresa unde casa e parasita, n-are geamuri, sta sa se prabuseasca. Evident ca nu locuieste  acolo, dar acolo e cu buletinul.
Tot asa, mai stiu pe cineva care are buletinul pe o alta adresa de pe langa Gara de Nord, nici ăstuia nu-i pasa.
Toate amenzile le primeste acolo dar acolo nu stă nimeni din familie. Politia / fiscul nu are ce sa le faca locatarilor de la adresa ( ca-s mai multe apartamente / familii in curtea respectiva ).

 


Re: Despre controlorii RATB cris_m

Nici eu nu sunt de acord cu blatul. Tocmai ca de multe ori le recomnad tuturor cunostintelor fie sa isi ia calatorii (daca nu merg des cu RATB-ul), fie sa plateasca unul din grup  pentru toti (daca se poate)... Daca nu se regasesc in niciuna din situatii, mai bine nu mai merg cu RATB-ul, mai ales pe distante scurte gen 1-2 statii (timpul petrecut in statie pana vine arhiplin autobuzul il pot face parcurgand buna parte din distanta perpedes, in conditii de confort si legal).

Pe de alta parte, nici controlorii nu au un comportament civilizat si nu aplica legea pentru toata lumea. In principal suntem vizati noi tinerii, iar cei cu varsta intre 30-60 sau de alte etnii scapa fara sa fie contrololati, ceea ce incalca principiul egalitatii in drepturi. La fel cum controalele se efectueaza doar in anumite zile si pe anumite portiuni din traseu. Un control normal se face de-a lungul a mai multe zile, la intervale orare diferite, pe linii cat mai diverse si pe distante cat mai lungi. Si cel mai important, contrololul sa fie simultan si desfasurat cu mai multe echipe... :!:

La fel cum nu este normal sa se recurga la violenta, doar pentru ca blatistul manifesta un comportament golanesc... cu atat mai mult sa tragi de el ca de o carpa sa-l faci sa coboare din vehicul...

Si eu pledez pentru modificarea legislatiei, astfel incat controlorii sa fie insotiti de jandarmi si punct. De fapt, cel mai bine ar fi sa existe in permanenta paza, la fel ca la metrou, dar asta inseamna cheltuieli in plus si mijloace de transport care sa vina la intervale constante.

Pana la urma, tot acest fenomen de blatism porneste de la 3 factori: mentenanta proasta a vehiculelor, mizeria din acestea si intervalele de succedare care sunt cum sunt... Pretul mi se pare acceptabil, nici prea mult nici prea putin, deci nu este o scuza ca sunt prea scumpe abonamentele (50 de lei pentru 140 de linii chiar e foarte bine). Trebuie inteles faptul ca prima solutie pentru a scoate RATB-ul la liman este infiintarea benzilor separate pentru transportul in comun. Este exact ca la ceas... trebuie inceput de la 0 si ajuns la 23:59... PMB nu poate sa inteleaga ca avand un servicu de calitate, va atrage si alte surse de finantare precum: inchirierea vehiculelor, reclame in/pe vehicule si cel mai important si de care ar fi bine sa se tina cont: reclamele in statii care sa apartina direct regiei... si uite ca poti face un serviciu public sa fie si profitabil cat-decat si of ca asta este o lectie elementara de educatie antreprenoriala de clasa a 10-a... of of :roll:

Sunt multe de zis pe aceasta tema, dar cuvintele sunt de prisos... Degeaba daca nu asculta nimeni cand noi le-am putea oferi gratuit o consultanta de buna calitate, venita din partea unor nespecialisti...

Gata, mi-am saturat pofta de vorba si v-am plictisit :)))

 


Re: Despre controlorii RATB cris_m

Ce mai vreti mai mult de atat... asta este mentalitatea... ca parca la Metrorex sunt mai curati :twisted:

http://www.vice.com/ro/read/cum-si-de-c...=vicefbrom

 


Re: Despre controlorii RATB cobradinberceni

Mentalitate gresita are autorul articolului. Citez:
Sunt Radu și nu am mai mers legal cu autobuzul în București de când se vindeau bilete de hârtie. Nu pentru că n-aș avea bani de bilet. Sunt atât de bogat încât mi-aș putea cumpăra chiar două bilete și mi-ar rămâne și bani de o merdenea. Pur și simplu urăsc RATB ca instituție și pe controlorii RATB ca specie.
Solutia e simpla, cetatene: nu iti place RATB, nu te sui in mijloacele de transport in comun. Te plimbi cu taxi, ca tot ai bani garla, mergi pe jos, iei bicicleta, iti pui fundul in masina proprie, dar nu te sui in RATB, ca nu iti place. Intai platesti, dup-aia ai pretentii. Ca altfel nu meriti nimic.

 


Re: Despre controlorii RATB Florinds

@cobra, ai vazut ca omul spune ca deja plateste pentru subventiile uriase. Practic noi cei care luam si abonament platim de doua ori. ;) Deci adevarul e undeva la mijloc.
"Te plimbi cu taxi, ca tot ai bani garla". Iarasi nu ai citit atent, merdeneaua nu e asa scumpa si nu cred ca bogatii mananca merdenele. :)

Solutia cea mai eleganta ar fi sa se subventioneze total (tot banii nostri sunt pana la urma, poate cei care mai avem masini de ciuda vom folosi un transport in comun civilizat, deh, daca tot l-am platit), ca oricum nu se strange mare lucru din bilete, plus ca acest aparat infect (reprezentat de controlori) trebuie sa dispara. Articolul respectiv prezinta perfect calitatea oamenilor care lucreaza ca si controlori.
Sunt partinitori, nu le fac nimic coloratilor de frica, in schimb se duc la elevi, studenti, femei si alti oameni corecti care cred ei ca vor plati amenzile.

 


Re: Despre controlorii RATB andrei11

Bravo, asta am vrut sa spun si eu.

 


Re: Despre controlorii RATB cobradinberceni

# Florinds  hai sa nu ne facem ca nu intelegem. ;) Autorul nu plateste, dar se plimba cat vrea el cu RATB. Subventii platim toti, dar subventia e doar o parte din bilet. Pai ce, cand mergi cu avionul te tiganesti cu aia si platesti doar 50% din bilet, ca asa vrei tu si consideri ca nu merita mai mult? Asa e si aici, se da cocoş autorul, dar e un contravenient nesimtit (ca se lauda) si atat. Negru pe alb, fara abureli.
Eu as propune o dublare a abonamentelor, 50 de lei/luna mi se pare un pret mic. Ca sa strangem bani din bilete si abonamente. Poate chiar o triplare a pretului pe toate liniile. Si mai multe abonamente fractionate (pe 3, 4, 5 linii). Ori suntem capitalisti, ori nu ? Si echipe mixte de control, jandarmi + controlori.

 


Re: Despre controlorii RATB misterr

Un tramvai numit România

Lavinia Balulescu

Recunosc, mă număr printre tâmpiţii care îşi validează cardul de călătorie în tramvai. Mai exact, plătesc din buzunarul meu, din banii munciţi de mine, plătesc din sudoarea frunţii mele, dau din puţina mea agoniseală (etc) pentru „serviciile“ oferite de Regia Autonomă de Transport Bucureşti.

Nu doar dimineaţa fac asta, doamnelor şi domnilor, ci, pentru că am fost educată parcă într-un lagăr nazist, dacă se întâmplă să circul cu tramvaiul seara îmi plătesc călătoria chiar şi atunci. Deşi mi s-a spus de nenumărate ori că de la ora cutare încolo nu mai există picior de control în tramvai, eu dacă totuşi urc seara în abominabilul vehicul mă comport ca o gâscă: în primul rând îmi validez cardul de călătorie. Fac asta cu jenă totuşi, pentru că toată lumea se uită la mine şi toţi se întreabă probabil în gând ce poate fi în neregulă cu creierul meu. „Săraca“, aprope că-i aud, „sărmana asta şi-a făcut biletul, hahaha, etc“. Plătesc, ca de fiecare dată, pentru nimic. (Nu, nu vă gândiţi că toţi ceilalţi pe care îi întâlnesc eu seara în tramvai au abonament. Nu, nu au. Nu sunt genul).

Ca o mică paranteză, am „prins control“ de multe ori în tramvai (uneori tramvaiul chiar e un tramvai, alteori tramvaiul e doar o maşinărie jegoasă de nivel subuman cu care nici porcii nu ar putea fi transportaţi în siguranţă spre abator). Îi pot recunoaşte de la o poştă pe toţi cei trei domni controlori şi totuşi, nu ştiu de ce, dintr-o imbecilitate de neînţeles, continui să îmi „fac biletul“ chiar dacă radarul meu personal i-ar putea detecta. Aşadar, am avut de nenumărate ori plăcerea să mă întâlnesc cu ei şi am remarcat că cer cardurile de călătorie celor mai neajutorate persoane, ălora care au faţă de fraieri (de exemplu mie sau studenţilor amărâţi). Nu i-a văzut însă niciodată verificându-le pe matahalele care circulă uneori cu monstruosul tramvai sau pe cei care au cu ei cărucioare furate de la Kaufland sau pe femeile care se duc alături de peştii lor la produs sau, în fine, pe boschetarii săraci cu duhul care put de-ţi explodează ochii în cap de durere.

Revenind la această infernală bombă ecologică numită tramvai, de fiecare dată când am început să povestesc ce lucruri oribile am văzut în el, alţi oameni mi-au spus, relaxaţi: „Nu ai văzut pe nimeni pişându-se în tramvai? Nu ai văzut niciun hoţ furând telefoane din mâinile oamenilor? Niciun tâlhar smulgând cercei din urechii femeilor? Nu ai văzut oameni fumând, vomitând, înjunghiindu-se, dându-se cu capul de barele alea? Atunci nu ai de ce să te plângi“.

Mă număr aşadar printre tâmpiţii care îşi validează cardul pe mijloacele de transport în comun din Bucureşti, iar ieri am făcut acelaşi lucru. În tramvai mirosea a ars şi am reţinut că un călător i-a spus vatmanului acest lucru la coborâre. Vatmanul a dat din umeri şi a mormăit ceva în sensul că ştie şi că nu e nimic grav. În fond, mi-am zis şi eu, mirosul ăsta de ars ar fi cea mai nevinovată aromă pe care am simţit-o în mizeria asta de travai.

Călătoria a durat vreo 20 de minute. Spre final, în tramvai s-a urcat un bărbat care poate fi descris cel mai bine prin expresia „beat-muci“. S-a urcat, s-a aşezat pe un scaun şi a început să strănute. A strănutat de vreo 20 de ori până când oamenii s-au prins că e ceva în neregulă. Apoi a început coşmarul. Între reprizele de strănunat, omul a început să-şi sufle vânjos mucii pe podeaua tramvaiului şi pe unde o mai fi putut (metoda clasică: pui mâna la nas şi sufli de jur-împrejurul tău). Noi, ceilalţi călători, ne-am refugiat pe la uşi, pe la colţuri, cu feţele acoperite, în timp ce omul a continuat să îşi sufle mucii, să horcăie, să strănute, să scuipe din ficaţi şi iar să îşi sufle mucii cu ochii închişi fără oprire.

Zis şi făcut. La oprire, câteva dudui, cu mine în frunte, s-au adresat domnului vatman, comunicându-i că în bestia de tramvai se află un călător care cutare şi cutare. Vatmanul s-a uitat la noi, a zâmbit amuzat, apoi a pufnit în râs şi ne-a trântit uşa în nas (pentru cei neobişnuiţi cu aceste mijloace de transport în comun, vatmanul e separat printr-un perete de sticlă de restul tramvaiului). I-am reţinut figura grăsuţă, curăţică şi handsfree-ul fără fir înfipt în ureche. Îl durea fix în ***. Purta o şapcă albă şi l-aş recunoaşte oricând, pentru că avea o linişte în ochi, liniştea celui care, deşi circulă în tramvai, nu are nimic de-a face cu el.

Invit pe oricine mai visează că trăim într-o ţară civilizată, pe oricine nu crede că un primar şi-a bătut amanta şi-a spionat-o cu poliţiştii locali, pe oricine consideră că discursul mizerabil al domnului academician Breban a fost doar o scăpare, pe oricine mai visează că suntem un neam de oameni decenţi, gospodari şi primitori, îi invit pe toţi să meargă o tură cu tramvaiul şi, în general, să caşte bine ochii în jur. În rest, totul e ok: mult lapte şi la fel de multă miere.

 


Re: Despre controlorii RATB Florinds

@cobra, tu nu intelegi nimic  nici din ce am spus eu si  nici din articol. Nu stiu de unde ti-ai dat tu seama ca tipul e plin de bani. Daca are bani de doua bilete si o merdenea ti se pare ca e plin de bani? Era o gluma! Sau chiar crezi ca de fiecare data cand ia tramvaiul isi ia si o merdenea...

cobradinberceni wrote:
Subventii platim toti, dar subventia e doar o parte din bilet.

Ce vrei sa spui cu  asta? Sunt doua multimi distincte, nu una este inclusa in alta! Banii se castiga o parte din bilete si o parte mult mai mare din subventii, cica de patru ori mai mare. Pe langa subventiile la vedere, mai sunt si subventiile ascunse, adica datoriile sterse.

Oricum pierderile sunt subventionate, altfel regia ar intra in faliment, iar daca veniturile sunt infime, iar aparatul dezastruos mai mult consuma decat produce, de ce vrei sa continui aceasta boala?

Uite un articol daca nu iti mai amintesti: http://www.economica.net/cum-merge-ratb-in-2014---subventia-de-la-primarie-e-de-patru-ori-mai-mare-decat-ce-incaseaza-de-la-calatori_75266.html#n

Regia este cel mai mare datornic la stat in 2014(!), practic plateste toata tara pentru RATB, inclusiv tipul din articol!! Cum ar fi sa avem bilet de 2 EUR ca sa nu mai existe subventii? Daca esti din provincie si nu ai abonament, schimbi 4 mijloace si dai 8 EUR doar pentru un dus. E OK, nu, dupa tine ? Adica un fel de drum pana in Otopeni cu taxiul...

Hai sa fim realisti, se fura foarte foarte mult, iar unii de pe acolo iau salarii mult prea mari, daca nu pentru Romania, pentru situatia in care se afla compania.
*Edit: ar trebui sa urmam si noi un model de succes, urcare pe la prima usa de ex. si autobuzul nu pleaca daca nu ai bilet... Dar nu controlori + jandarmi. Controlorii trebuie desfiintati dupa parerea mea.

 


Re: Despre controlorii RATB cobradinberceni

@cobra, tu nu intelegi nimic, nici din articol, nici din ce am spus eu. Cu bascalia tu ai inceput, pentru ca nu stiu de unde ti-ai dat tu seama ca tipul e plin de bani. Daca are bani de doua bilete si o merdenea ti se pare ca e plin de bani? Era o gluma! Sau chiar crezi ca de fiecare data cand ia tramvaiul isi ia si o merdenea...

O ba da, am inteles tot ce ar intelege un om   cu atitudine obiectiva: ala nu vrea sa isi ia bilet. Metafora lui "imi iau doua bilete si imi raman bani si de o merdenea" asta vrea sa spuna. Nu cred ca trebuie sa iti explic  dar o fac. Atata timp cat el e contravenient, ar trebui sa nu comenteze. Vezi mai sus articolul uneia care plateste bilet. Tipa respectiva poate sa emita pretentii, Radu ala nu.
Subventii platim toti, dar subventia e doar o parte din bilet. Ce vrei sa spui cu asta? Sunt doua multimi distincte, nu una este inclusa in alta! Banii se castiga o parte din bilete si o parte mult mai mare din subventii, cica de patru ori mai mare. Pe langa subventiile la vedere, mai sunt si subventiile ascunse, adica datoriile sterse.

Mi-e greu sa cred ca nu ai inteles, e simplu: pretul este compus din doua parti - subventie si bilete. Atata timp cat nu-ti platesti si banii pe bilet, nu ai drept de calatorie cu RATB. Iti cumperi bilet, calatoresti si comentezi ca nu stiu ce si nu stiu cum.

Cum ar fi sa avem bilet de 2 EUR ca sa nu mai existe subventii? Daca esti din provincie si nu ai abonament, schimbi 4 mijloace si dai 8 EUR doar pentru un dus. E OK, nu, dupa tine? Adica un fel de drum pana in Otopeni cu taxiul...

Ar fi bine sa fie biletul 2 euro. Si sa avem abonamente fractionate mai multe, cum am zis mai sus: pe 3, 4, 5 linii. Provincialii isi pot lua chiar si acum abonament pe o zi, deci nu cred ca ar trebui sa dea 16 euro dus-intors.

Hai sa aplicam modelul de succes in care toti respecta legea si platesc biletul din bun simt si spirit civic. Avand in vedere ca multi nu au bun simt si spirit civic, trebuie controlori. Si pentru ca sunt probleme cu legitimarea, trebuie si jandarmi. Aud ca se discuta exact ce propuneam mai sus: controlori + jandarmi, dar numai pe cateva linii, punctual, la periferie. (Culmea, chiar si pe linia 4, unde sunt 10 calatori pe tot traseul dus-intors). Eh, atunci sa-l vad pe Radu cum mai justifica el de ce merge fara bilet, ca el plateste subventii bla-bla-bla.

Furturile de la RATB sunt alta discutie, e clar ca e o companie prost administrata.

 


Re: Despre controlorii RATB Florinds

Nu sunt suparat ca il critici pe acest Robin Hood, sunt suparat ca deja am pierdut prea mult timp cu acest aspect.

1. Radu poate sa aiba pretentii atata timp cat cotizeaza la bugetul statului, la fel cum poate sa aiba pretentii si cineva din Baia Mare. A se vedea punctul 2.
2. Pretul nu este compus din doua parti, subventii si bilete.  Pretul este aferent doar biletelor, subventiile sunt platite SEPARAT de catre Primarie. De asemenea, compania mai are restante si la plata TVA + dobanzi si penalitati, care probabil se vor stinge tot prin subventii sau se vor sterge de catre stat din banii mei si ai tai, asa cum au fost sterse o multime de datorii in trecut pentru gaurile negre ale economiei.
3.
a) De ce preferi specia asta infecta de controlori, cand sunt alte solutii mult mai elegante pentru a te forta sa iti iei bilet? Se poate urca pe la prima usa unde putem avea turnicheti, soferul poate incasa banii pe bilet sau te poate lasa daca ii arati abonamentul.
b) Crezi ca acesti controlori chiar produc vreun efect, in afara de a consuma alti bani din bugetul RATB?
c) Cate amenzi aplica din nr. total de amenzi posibile? Nu ai vazut controlori negociind in statii pentru spagi ?
d) Unde crezi ca au loc sa intre si controlorii si jandarmii la momentul H cand pornesti actiunea???
Si crede-ma ca mai gasesc si alte argumente pentru care trebuie sa dispara.

 


Re: Despre controlorii RATB Serba

Legat de afirmatia "Doar daca ai bilet ai dreptul sa ai pretentii si sa comentezi" as avea urmatoarea intrebare: Ce faci cu pretentiile si cu comentariile? Unde le "depui"? Chiar as fi interesat de un raspuns serios. Si nu, pagina de reclamatii RATB nu e o solutie...

 


Re: Despre controlorii RATB cobradinberceni

E simplu:

1. Radu nu poate avea pretentii. Scrie clar la casa de bilete cat trebuie sa platesti ca sa circuli. Ii propun lui Radu sa dea in judecata RATB pentru amenda incasata. O sa piarda cu succes. De cate ori vrea el.
2. Stricto sensu, pretul inseamna ce scrie la casa de bilete. Platesti, mergi cu RATB. Nu platesti, stai si comentezi. Ca RATB primeste subventii este irelevant in discutia asta. Du-te si plimba-te cu RATB si zi-le ca tu ai dreptul, ca platesti subventii. O sa primesti un premiu de 50 de lei. Cu minus.
3. De ce preferi orice masura de control masurii de bun simt si respect fata de lege si reguli? Cand toti vor plati bilete, abia atunci nu va fi nevoie de controlori. Sunt sigur ca au un efect controlorii, altfel biletul ar deveni un moft, daca nu ar exista amenda. Aplica prea putine amenzi, clar. Se pare ca pe Radu nu l-au prins. Sau poate le-a dat spaga, ca se poarta. Asa cum intra controlorii, ce mai conteaza un om in plus (jandarmul). Deci e loc. Cica mai vrem sa schimbam tara, sa nu se mai fure etc...
Intelege notiunea de titlu de calatorie, lasa elucubratiile cu subventii si alte minuni. Intelege ca totul pleaca de la calatori, daca ar avea bun simt, ar plati calatoria fara presiunea sanctiunii. Intelege ca trebuie sa respecti regulile si apoi sa le critici.

 


Re: Despre controlorii RATB cobradinberceni

Serba wrote:
Legat de afirmatia "Doar daca ai bilet ai dreptul sa ai pretentii si sa comentezi" as avea urmatoarea intrebare: Ce faci cu pretentiile si cu comentariile? Unde le "depui"? Chiar as fi interesat de un raspuns serios. Si nu, pagina de reclamatii RATB nu e o solutie...

De ce nu iti place pagina de reclamatii RATB? Probabil din acelasi motiv pentru care nu imi place nici mie: e ca si cum scrii degeaba, ca nu se rezolva nimic. Poti sa le trimiti o adresa scrisa la sediu. Poti sa scrii si Primariei Generale a Mun. Bucuresti, dar cum ii cunoastem, probabil nici ei nu vor face nimic sa repare dezastrul din RATB.
Cel mai bun mod de a atrage atentia asupra pretentiilor tale este un reportaj in mass-media, dpmdv. Asa ii faci sa reactioneze. Dar cred ca ar trebui sa reportajul sa fie saptamanal, ca sa-i streseze si sa-i faca sa schimbe ceva cu adevarat.

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421759 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use