Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Despre controlorii STB

492 posts, 190502 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 36
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Despre controlorii STB Utilizator anonim

Controlorii RATB: ce au şi ce nu au dreptul să-ţi facă
Te-ai întrebat vreodată care este procedura stadard pe care trebuie să o aplice controlorii RATB când te legitimează, cum trebuie să fie îmbrăcaţi, cum trebuie să se legitimeze sau cum îşi aleg liniile pe care le controlează? B365.ro a aflat toate aceste răspunsuri de la directorul comercial al Regiei, Dragoş Zaharia.

Directorul Comercial al RATB, Dragoş Zaharia declară pentru B365.ro că angajaţii corpului de control trebuie să poarte obligatoriu o uniformă: „Controlorii trebuie să aibă o uniformă albastru-bleumarin închis şi cămaşa bleu. În momentul în care fac controlul ei trebuie să prezinte câteva elemente de identificare: delegaţie şi insignă. De regulă au şi o aparatură specifică (n.r. – cititorul portabil de carduri)”, explică acesta.

Cât priveşte falşii controlori, directorul admite existenţa şi acestora:”Exista posibilitatea că aceste acte să fie falsificate. Însă aşa putem să punem problema că orice legitimaţie poate fi falsificată. Nu cred că face cineva un efort atât de mare să falsifice astfel de instrumente. E adevărat că cel care este controlat nu cunoaşte elemetele aceastea, dar din punctul nostru de vedere sunt suficiente”, crede acesta.

Despre mită…

Directorul susţine că, de regulă, controlorii nu prea cer mită ca sa nu taie amenda. Totuşi în cazul în care se întâmplă astfel există o singură soluţie. ”Să vă spun că n-avem voie să dăm mită ar fi prea simplu. Avem nişte numere de telefon, un call center unde se poate suna. Însă cel mai bine trebuie sunat la poliţie. Desigur toate aceste trebuie să se desfăşoare în limite civilizate”.

Acesta subliniază şi importantă prezenţei jandarmilor atunci când se desfăşoară contoalele RATB. “E necesar! Am trăit şi eu vreo două controale care s-au desfăşurat cu jandarmii. În ambele cazuri a fost vorba despre tramvaie oprite între staţii. S-au descoperit chiar şi urmăriţi general. Cinstit vorbind, mi-e greu să cred că ei(n.r. – controlorii) pot face faţă unor astfel de indivizi”.

Daca sunteți prinşi fără bilet, e bine de ştiut că cei care controlează pot chema oricând în ajutorul lor organele de poliţie în cazul în care se ajunge la violentă. “În cadrul instructajului, îi învăţam să aibă un anumit comportament, să evite conflictele. Posibilitatea este să se adreseze poliţiei. Noi nu avem voie să percheziţionăm sau să reţinem persoana. În mod normal se cheamă poliţia, se așteaptă sau merg împreună la secție”, continuă acesta.

„N-am avut de unde să cumpăr bilet”

Cu toţii ştim că această este principala scuză atunci când cineva este prins fără bilet. “In primă instanţă există soluţia portofelului electronic”, subliniază directorul. Cu toate acestea în zilele de week-end când aproape toate casieriile închise este imposibil, spre exemplu pentru cineva care vine din provincie, să circule legal cu RATB. „Se pot achiziţiona bilete on-line”, continuă acesta.

Dragoş Zaharia susţine că regia are încheiat şi un parteriat cu o bancă în acest sens. “Avem şi o colaborare cu BCR prin utilizarea unor carduri de călătorie dual. Pe de altă parte noi am propus în planul de achiziţii cumpărare a 200 de automate de bilete pe care să le amplasăm în zonele cu deficit de casierii. Aici discutăm de aeroport şi Gara de Nord. Deocamdată din cauza situaţiei financiare s-a aprobat achiziţionarea a 20 de automane. În câţiva ani vom acoperi acest deficit [...] Nu găseşti bilet şi eşti prins, până una altă se aplică legea şi reglementările. În momentul de faţă avem de-a face cu o lacuna”, recunoaşte în cele din urmă directorul economic.

Cum sunt alese liniile care sunt controlate

“Avem un deficit mare de controlori. În momentul de faţă avem 250 de controlori pe tot Bucureştiul împărțiți în cinci sectoare de activitate. Se lucrează în două schimburi. Controlul se direcţionează către zonele cu risc mai mare de fraudă. Se fac analize periodic şi se stabileşte repartizarea controlorilor. Nu avem cum să acoperim în momentul de faţă tot. Defictul este foarte mare…de aprope 30-40 %”, explică Dragoş Zaharia.

Cât priveşte liniile din cartierele rău-famate, care de regulă sunt evitate de controlori, directorul susţine că decizia de a controla acolo este a ”șefului de sector”.

“Există pe fiecare sector un controlor-coordonator care dispune traseul. Nu se duc ei pe unde vor. Există o planificare”, arată acesta.

Când lucrează controlorii

„Sunt în medie în jur de 50 de controlori pe sector cu două ture a câte opt ore. Nu ne putem aştepta dimineaţa devreme sau seara târziu la controale. În week-end-uri ei lucrează în funcţie de cum sunt planificaţi. Altădată existau nişte bani suplimentari [...] Sunt plătiţi insuficient pentru riscurile la care se expun. În trecut pe perioada de week-end erau alocaţi controlorii cei mai eficienţi, cei mai dedicați”, concluzionează directorul economic al RATB, Daniel Zaharia.

Corpul de control al RATB funcţionează după hotărârea 156/2001 a Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Această reglemeteaza între altele şi modul în care se aplică amenzile si cum se pot contesta acestea.

https://b365.ro/controlorii-ratb-ce-au-s ... e-48734/

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii de bilete Tom

În trecut pe perioada de week-end erau alocaţi controlorii cei mai eficienţi, cei mai dedicați.
Adica, muncesti bine, faci treaba cum trebuie si vine seful si-ti spune: "felicitari, lucrezi sambata si duminica" :lol: Halal stimulent :twisted:€

 


Re: Despre controlorii de bilete Der Hofmeister

Macar de s-ar respecta unele dintre aceste puncte, insa acesta este doar un castel de fildes pe care vrea sa il creeze acest directoras privitor la controlorii RATB. Nu putine au fost cazurile in care am asistat la un comportament violent din partea acestora asupra calatorilor prinsi fara bilet. Am vazut incercari de a-l retine pe respectivul, ba chiar de a-l brusca fizic si de a incerca sa il legitimeze smulgandu-i din mana actul de identitate. In aceste cazuri, se paseste deja in sfera penala, iar calatorul fraudulos poate demara, pe buna dreptate, actiune juridica impotriva respectivului/respectivilor controlori, fara sa se mai teama ca ar putea fi si el tras la raspundere pentru calatoria fara bilet, daca s-ar invoca aceasta speta in instanta. Si asta tocmai pentru ca sanctionarea in asemenea cazuri se face doar cu satisfacerea clara a unor conditii cadru pre-stabilite, iar daca acestea nu sunt satisfacute, se numeste abuz si nu control.

 


Re: Despre controlorii de bilete andrei11

:?:  :?: Si daca respectivul fara bilet 'are tupeu' ? Uite, eu am 2,10 m , 120 kg, ceafa groasa si n-am chef sa platesc bilet ca asa vor muschii mei  :!:  Na, ce-mi faci, ma rogi frumos sa-ti dau buletinul ?  :lol:  :lol: Ies cu tot cu tine mama ta de controlor cu usa inchisa a respectivului mijloc de transport si cand ajung pe trotuar poti sa faci ceva [bip] ca nu mai ai ce-mi face, poate-ti trag si o mama de bataie. Astept raspuns....
PS : Evident ca aici am exagerat cu limbajul, nu-mi permit sa vorbesc asa cu tine pe forum, cred ca s-a inteles.

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii de bilete GAC

Problema cu controalele este ca de cele mai multe ori acestea sunt directionate aiurea, parca ferind zonele delicate.
De exemplu, pe linia 34, intre Perla si Banu manta, probabilitatea de control este foarte mare. As putea spune ca e o zona favorita de control, daca nu chiar cea mai favorita. Si pot spune ca e asa de cand s-a reabilitat linia. Paradoxul este ca pe acea portiune, tramvaiul rar are peste 50 de calatori. Mai mult, controlorii se dau jos la Perla si iau tramvai in sensul opus spre Banu manta si tot asa....si aproape niciodata nu merg mai departe, spre Obor de exemplu, unde sunt destui, a caror fete spun ca nu au cumparat vreodata bilet sau abonament in viata lor.
O alta zona favorita e de la Eroilor la Izvorul Rece.
Totusi, am observat ca liniile foarte aglomerate, unde se calca lumea in picioare, sunt mai putin vizate de controale.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii de bilete Tom

Am mers ieri cu autobuzul 104 pe aproape tot traseul lui. Autobuzul era foarte aglomerat. Stateam pe scaun chiar in dreptul unui validator si nu am vazut pe nimeni folosindu-l, cred ca eu am fost ultimul care l-a folosit la urcarea la capat la Eroilor (in fine, sa zicem ca au mai fost 2-3 persoane care au "scapat" atentiei mele). Probabil ca multi aveau inca bilete vechi sau abonamente pe care nu trebuiau sa le valideze. Nu sunt in masura sa apreciez cati calatori au facut blatul pe acea cursa, dar cred ca erau cativa. De fapt, nici nu-mi amintesc sa fi vazut vreodata control pe linia 104, atunci cand mergeam cu ea.

 


Re: Despre controlorii de bilete DanCld

Inainte sa ma mut prindeam cam 2 controale pe luna, in Drumul Taberei intre "vÇŽi" si "41" precum si pe 41, cam oriunde pe traseu. De cand m-am mutat nu am vazut picior de controlor in 32, 25 sau in 117. Ma mai intalnesc din cand in cand cu "oamenii in negru" prin 282 in zona Charles de Gaulle-Dorobanti. Sper ca nu dam totusi material de inspiratie pentru blatisti  8-)

 


Re: Despre controlorii de bilete Chev Celios

Si in 253 mai vedeam controlori intre Posta Titan si Bd.Basarabia/Sos. Pantelimon.Deci exact intre casele de bilete.

 


Re: Despre controlorii de bilete mastocitu

Controlori sunt foarte des pe Maica Domnului pe 16 si 36 si foarte rar pe Lacul Tei intre biserica si Domino pe 182 si 282

 


Re: Despre controlorii de bilete Dominatrix

GAC wrote:
Problema cu controalele este ca de cele mai multe ori acestea sunt directionate aiurea, parca ferind zonele delicate.
Daca nu sunt insotiti de jandarmi sau alti "muschi" in control, e normal sa evite zonele delicate. Pana la urma, controlorii sunt oameni normali, nu soldati, si nu au nici o sansa se se puna cu unii cetateni cu exces de pigment melanic si telefon cu manele (si nu numai).

 


Re: Despre controlorii de bilete Der Hofmeister

andrei11 wrote:
:?:  :?: Si daca respectivul fara bilet 'are tupeu' ? Uite, eu am 2,10 m , 120 kg, ceafa groasa si n-am chef sa platesc bilet ca asa vor muschii mei  :!:  Na, ce-mi faci, ma rogi frumos sa-ti dau buletinul ?  :lol:  :lol: Ies cu tot cu tine mama ta de controlor cu usa inchisa a respectivului mijloc de transport si cand ajung pe trotuar poti sa faci ceva [bip] ca nu mai ai ce-mi face, poate-ti trag si o mama de bataie. Astept raspuns....
PS : Evident ca aici am exagerat cu limbajul, nu-mi permit sa vorbesc asa cu tine pe forum, cred ca s-a inteles.


Pai, e simplu: ii evita pe cei cu cefe groase si pe cetatenii de alta "HETNIE". Bineinteles, asa cum spunea si Dominatrix, e clar ca evita liniile delicate, gen 21, 66, 102, 117, 139, 141. E la fel ca in autobuzele RAGCPS Sacele, in care tiganii pot merge lejer fara bilet, pentru ca sigur nu vor fi intrebati de sanatate, din lipsa de cojones la controlori.:lol:

Malformatia e mult mai adanca. Mentalitatea de meltean a inceput sa prevaleze respectul si bunul-simt. Aceste aprecieri insa nu mai pot fi de mult surprinzatoare. Pana la urma, nici nu mai are rost sa batem apa in piua referitor la acest subiect.

 


Re: Despre controlorii de bilete Chev Celios

Cum adica evita liniile 21 si 66?
De cate ori nu am vazut controlori in statia din fata depoului, sau cate contruale nu am vazut care se fac undeva in apropierea podului peste Lacul Colentina.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii de bilete Dr2005

Pe 21 merg de voie, de nevoie, că au sediu în depoul Colentina.€

 


Re: Despre controlorii de bilete mastocitu

Pe 66 se controleaza des mai ales pa portiunea de pe strada sportului.Acolo este distractie foarte mare dimineata,cand vin pacientii la fundeni fara bilet si le spun controlorilor ca ei nu au luat bilet pentru ca sunt din alt oras si nu stiau ca trebuie sa cumpere bilet in bucuresti  :lol: Si o alta zona de control frecvent este in zona parcului plumbuita pana asa infiinteze statia cremenita controlorii opreau troleele intre statiile raul colentina si doamna ghica impreuna cu politia

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420577 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use