De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde Marian Andrei » Vin, 18 Feb 2011, 16:51

Se va reduce destul de la 1 martie. Bugetul RATB este cu mult mai mic decat cel de anul trecut care era considerat "exagerat de mic".
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18533
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde linia 69 » Vin, 18 Feb 2011, 16:53

Pe undeva nu ma mira pentru ca atunci, in anii 70, era baza transportului din Bucuresti deoarece metrou nu era iar masina(i) nu avea oricine. Aproape pentru toti oamenii reprezenta singurul mijloc de deplasare (nu-i pun la socoteala pe cei ce aveau carute) si trebuia sa fie bine organizat si dezvoltat. Circulatia pe strazi era rarefiata in comparatie cu ce e azi, autovehiculele ITB-ului erau majoritare.
Azi situatia s-a schimbat cu 180 de grade dar asta nu inseamna ca transportul de suprafata ar trebui sa fie prost.
NU LASA PE MAINE CE POTI FACE AZI
Avatar utilizator
linia 69
 
Mesaje: 416
Membru din: Joi, 23 Dec 2010, 13:29
Localitate: Bucuresti, Drumul Taberei, Sect. 6

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde Dominatrix » Vin, 18 Feb 2011, 19:17

Da, este adevarat ca pana la jumatatea anilor '90, "baza" transportului in oras era reprezentat de cel public. Teoretic, odata cu aparitia masiva a vehiculelor de mare capacitate (tramvaie V3A, autobuze articulate) incepand cu a 2'a jumatate a anilor '70, capacitatea de transport a crescut chiar si cu disparitia masiva a vagoanelor vechi in urmatorii ani, dar problema e ca in 30 de ani nici orasul n-a stat pe loc, ba din contra s-a dezvoltat mult. Chiar si cu tot metroul pe care astazi tot il visam, transportul public de suprafata este nesatisfacator, in ciuda Citaro'izarii, Irisbus'arii si CH-PPC'rizarii. Si sa nu uitam ca si metroul - dpdv al intervalelor de succedare - circula mai prost ca in anii '80, dovada stilul "conserva" in care se circula la orele de varf si nu numai.

Ca sa aduci transportul public la un nivel optim, adica sa fie folositor unui numar cat mai mare de calatori e nevoie in primul rand de crearea unor trasee utile (luati o harta din anii '70 si vedeti acolo cat de logice erau gandite traseele) si orare respectate, si prioritizarea transportului public fata de cel general, fie prin benzi dedicate, fie prin cale de rulare separata. Abia pe urma vine "calitatea" vehiculelor. In plus pentru achizitionarea de vehicule noi si proiecte mari de modernizare a infrastructurii e nevoie de 3-4 ani de efort continuu, ceea ce nimeni nu e dispus sa faca, stiind ca de abia peste inca 3-4 ani se vad rezultatele, adica in mandatul altcuiva. Asta e problema.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde Lohengrin » Joi, 24 Feb 2011, 22:42

O statistica din anul 2000 privind capacitatea de parcare din depourile si autobazele RATB. Cele 8 depouri (excludem asadar Giulesti) au deci loc pentru 700 de tramvaie. Tramvaie sa fie, ca loc e destul si-l ocupa cainii. La troleibuze, este loc de mai mult de 400 de bucati - experienta anilor 80 sta marturie.
CGMB+PMB = Cioclii transportului electric.
Lohengrin
Membru Bronze
 
Mesaje: 196
Membru din: Mie, 08 Sep 2010, 15:18

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde Dominatrix » Vin, 25 Feb 2011, 00:00

Lohengrin scrie:La troleibuze, este loc de mai mult de 400 de bucati - experienta anilor 80 sta marturie.
...cu precizarea ca atunci erau atat de multe troleibuze incat nici nu incapeau in garajele existente, dovada parcarea "in strada" peste noapte pe str. Tony Bulandra langa depoul Vatra Luminoasa si in zona fostului capat de troleibuze din Lacul Tei.
Oricum, foarte interesanta statistica de mai sus. De unde o ai?
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde linia 69 » Vin, 25 Feb 2011, 14:50

Si pe B-dul Bucurestii Noi vis-a-vis de depou.
NU LASA PE MAINE CE POTI FACE AZI
Avatar utilizator
linia 69
 
Mesaje: 416
Membru din: Joi, 23 Dec 2010, 13:29
Localitate: Bucuresti, Drumul Taberei, Sect. 6

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde Lohengrin » Vin, 25 Feb 2011, 23:01

Statistica de mai sus face parte dintr-un document mai amplu al RATB privind activitatea in anul 2000, pe care l-am scanat cu ceva timp in urma.
CGMB+PMB = Cioclii transportului electric.
Lohengrin
Membru Bronze
 
Mesaje: 196
Membru din: Mie, 08 Sep 2010, 15:18

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde Dominatrix » Vin, 25 Feb 2011, 23:10

Interesant, multumim pentru aceste informatii. Poate poti pune pe forum tot materialul cand ai timp.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde Dominatrix » Mar, 31 Mai 2011, 05:13

Din alt topic aflam ca linia 34, devenita "brusc" mai mult sau mai putin a 2'a linie de protocol a RATB, va avea numai 34 de ture pe ditamai traseul Ghencea - Calea Vitan. Intervalul de succedare rezultat nu e greu de estimat.

Pentru comparatie, cum ziceam si aici, iata cum se circula la orele de varf (deci turatia maxima) in luna octombrie 1998, pe cateva trasee de tramvai importante pe vremea cand nu existau "metrouri usoare", "green-track'uri", "choppere", "actionare in curent alternativ", "podele coborate", "Bucururi Laude-Fortate", dar jumatate din toate calatoriile cu RATB'ul se facea cu tramvaie. Datele provin de la RATB si au fost puse la dispozitie autorilor studiului JICA. De acolo le am. Orice alt comentariu e de prisos.

34 (Romprim – Gara de Nord) : 38 ture, semicursa 59 minute, interval de succedare 3,10 minute

34 era dublat pe inelul central si de alte linii, ca de exemplu:

1 (Romprim – Cartier Colentina): 6 ture, semicursa 55 minute, interval de succedare 18,3 minute

17 (Lacul Tei – CFR Progresul): 13 ture, semicursa 60 minute, interval de succedare 9,2 minute

46 (Granitul – Gara de Nord): 11 ture, semicursa 46 minute, interval de succedare 8,4 minute.

52 (Baicului – Gara de Nord): 4 ture, semicursa 34 minute, interval de succedare 17 minute.

Alte trasee legate mai mult sau mai putin de zona Basarab:

35 (Depoul Militari – Bd. Schitu Magureanu): 16 ture, semicursa 48 minute, interval de succedare 6 minute.

11 (Romprim – Cartier 16 Februarie): 9 ture, semicursa 62 minute, interval de succedare 13,8 minute

12 (CFR Progresul – Gara Basarab): 34 ture, semicursa 50 minute, interval de succedare: 3 minute

2 (Dep. Alexandria – 16 Februarie): 9 ture, semicursa 49 minute, interval de succedare: 11 minute

44 (Cart. 16 Februarie – Bd. Schitu Magureanu): 12 ture, semicursa 29 minute, interval de succedare 4,9 minute.

Concluziile le poate trage oricine. Se pare ca tocmai cine trebuie nu.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde florin.lifticariu » Joi, 07 Iul 2011, 16:41

Ce tare era 12 atunci....acum vad ca nu-l mai vrea nimeni....
florin.lifticariu
 
Mesaje: 278
Membru din: Sâm, 29 Mai 2010, 17:36

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde Dominatrix » Joi, 07 Iul 2011, 17:45

In 13 ani fluxurile de calatori s-au mai modificat. Iar dupa deschiderea pasajului Basarab, cu atat mai mult. Si cererea de transport a mai scazut, si din cauza cresterii gradului de motorizare, dar si din cauza inrautatirii serviciului de transport. Intervale de genul 3 minute pe 34, 8-9 minute pe 46 sau 6 minute pe 35 nu cred ca vom mai vedea vreodata.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde LArSON » Vin, 08 Iul 2011, 09:21

Intervalele mai mari n-ar fi o problema atat de spinoasa daca ar exista niste orare in statii si s-ar respecta. Atunci stii cand sa vii la 330 de ex desi vine la 15 min (spre ex.)- Nu stai in statie ca prostul 20 minute pentru ca autobuzul tocmai a trecut iar urmatorul a plecat cu intarziere de la Faur...
LArSON
Membru Bronze
 
Mesaje: 173
Membru din: Mar, 09 Feb 2010, 13:16

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde Dr2005 » Vin, 08 Iul 2011, 11:32

Până una alta am avut azi de mers prin 13 Septembrie... cum am pierdut 47le (a plecat pe roşu din faţa mea; oricum vatmaniţa de pe 11 nu avea de gând să deschidă uşile până nu pleca 47le), ca să pot ajunge la Ghencea a trebuit să merg o staţie pe jos şi să stau vreo 15 minute în staţie, până ce a apărut un 173 full şi fără aer condiţionat (credeaţi că de când s-a scos 11 există şanse să prindeţi măcar un loc în picioare acceptabil într-un 173?).
Bine că au trecut câte două de 1 la fiecare fază a semaforului de la Răzoare, majoritatea având exact 1 călător în ele!
Dr2005
 

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau?

Mesajde alch3mist » Vin, 08 Iul 2011, 14:01

Oarecum off-topic :

Sa nu te superi pe mine, dar tu esti putin masochist cu acest 47. Daca stii ca vine cum vine, nu il mai astepta, circula cu altceva, ca nu e 47 singurul mijloc de transport din Ghencea. Nu mai exagera de fiecare data ca Ghencea e iadul pe pamant dpdv al transportului public. Esti tanar, bucura-te de viata si nu transforma pasiunea pentru transport public in motiv de nervi degeaba. Sper sa nu mi-o iei in nume de rau - acest mesaj nu intentioneaza sa fie un atac la persoana.
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 736
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori