Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde 3mil » Joi, 02 Aug 2012, 00:30

Inca un aspect: vad ca masca de la tampon din fata e cam ingusta... E suficient spatiul ramas ca in caz de remorcare, in curbe sa nu atinga cupla in lateralele ferestrei? Sa nu se trezeasca sa le faca un facelift ca la CH-PPC-uri.
Avatar utilizator
3mil
Membru Gold
 
Mesaje: 1111
Membru din: Dum, 10 Ian 2010, 10:02
Localitate: Bucuresti

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde alch3mist » Joi, 02 Aug 2012, 14:59

Dragos, la Ploiesti nu cred ca i-ar merge bine lui Imperio - calea de rulare nu e printre cele mai bune. Tatrele de acolo sunt cele mai potrivite pentru starea liniei, pana la o eventuala modernizare.
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 692
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde ByOnu » Joi, 02 Aug 2012, 18:24

alch3mist scrie:Dragos, la Ploiesti nu cred ca i-ar merge bine lui Imperio - calea de rulare nu e printre cele mai bune. Tatrele de acolo sunt cele mai potrivite pentru starea liniei, pana la o eventuala modernizare.

Cred ca s-a referit in eventualitatea modernizarii (deja anuntate - parca) a infrastructurii. ;)
VREAU PASAJ LA PIATA ROMANA! ACUM!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4179
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde Dr2005 » Joi, 02 Aug 2012, 21:00

Exact, în ideea reabilitării liniei.
Dr2005
 

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde alch3mist » Joi, 02 Aug 2012, 23:18

OK, sa speram ca se vor "obosi" sa reabiliteze calea de rulare pentru cele 2 linii existente si nu vor lua exemplul Constantei...
Nu de alta, dar 101 si 102 chiar au calatori si mai mult decat atat, se composteaza pe ele mai mult decat se valideaza in Bucuresti pe unele linii...
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 692
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde Catalin.D » Joi, 02 Aug 2012, 23:27

Cand am fost ultima data la Dl. Ion Micu (adica in iulie 2012), mi-a spus ca lucrarile vor incepe din 2013; astfel ca, prima parte va fi de la MC la Gara de Vest, astfel va putea sa tina o parte din vatmani; Mi-a mai spus ca se vor pastra 10 tramvaie Tatra pe care le vor moderniza, apoi vor achizitiona 20 de tramvaie, insa Bombardier se apropie de cerintele lor...
Sper sa terminam cu OFF-TOPICUL, sa nu mai suparam oamenii...
Avatar utilizator
Catalin.D
 
Mesaje: 184
Membru din: Dum, 11 Dec 2011, 11:14
Localitate: Ploiesti

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde subway guru » Vin, 03 Aug 2012, 21:08

Si pana la urma cat costa 'minunea' asta de tramcar-carutza???
ca la doua meleoane de euroi bucata mai bine cumparam 'Bombardiere', ca e mai bune si mai fiabile... :?
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10792
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde bercenicity » Vin, 03 Aug 2012, 22:17

Tramvaiele cu trucuri (cum sunt majoritatea celor 100% LF din ofertele actuale, cu exponentii Bombardier Flexity si Alstom Citadis, dar nu cele ale Siemens (din care este derivat Imperiou') si ale Skoda) nu sunt deloc bune pentru calea de rulare, oricat ar incerca masina lor de marketing sa ne convinga...
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1404
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde 3mil » Vin, 03 Aug 2012, 22:42

In ce sens? Detaliaza putin, te rog...
Avatar utilizator
3mil
Membru Gold
 
Mesaje: 1111
Membru din: Dum, 10 Ian 2010, 10:02
Localitate: Bucuresti

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde Dr2005 » Vin, 03 Aug 2012, 22:54

Ampatament mai mare, deci forţe mai mari în curbe. În plus, sarcinile pe osie sunt mai mari decât la vagoanele cu boghiuri ,,normale".
Dr2005
 

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde bercenicity » Sâm, 04 Aug 2012, 16:21

De exemplu
-nu neaparat din cauza ampatamentului mai mare (este in general acelasi), dar din pricina faptului ca nu pivoteaza, la intrarea in curbe fortele laterale la prima osie sunt mult mai mari, risc de deraiere, uzura mai mare => trebuie sa mearga ca melcul in curbe si/sau este nevoie curbe cu raza mare
-majoritatea articulatiilor sunt doar in plan orizontal, de exemplu la un 100%LF de 5 sectiuni/3 trucuri din 4 articulatii doar una este si in plan vertical, la 7 sectiuni/4 trucuri din 6 articualtii doar doua sunt si in plan vertical; ireguralitatile/curbele verticale trebuie compensate din suspensii si trebuie suportate tensiuni mai mari in corpuri si in articulatiile orizontale
-tot din cauza asta curbele nu prea au voie sa fie suprainaltate, tramvaiul se descurca mai greu la miscari de rasucire... (vezi Bucur LF, are o miscare de ruliu monolitica, se misca tot tramvaiul odata, desi doar un boghiu, sa zicem, inca mai trece pe bucata de linie necorespunzatoare, restul trebuie compensat din suspensii iar fortele de rasucire sunt transmise prin corp si articulatii...)

In plus avem si disconfort: dispare efectul de parghie in plan orizontal al boghiului => se smuceste mai urat daca curbele nu sunt racordate corespunzator; se observa in Bucur LF in sectiunea din mijloc cel mai bine la Obor; nu am mers pana acum cu un V09 sau un V5x, dar cam la fel ar fi


Spre comparatie la Imperio cu 3 sectiuni, din doua articulatii doar una este si in plan vertical; la Imperio cu 4 sectiuni, doua sunt doar in plan orizontal iar cea din mijloc este dubla (ca pasajul dintre vagoanele de metrou Bombardier BM2/21), iar boghiurile pot pivota intr-un mod restrictionat: printr-un mecanism hidraulic rotirea boghiurilor determina si rotirea articulatiei fixe, asemanator cu Hansele in Timisoara si Tatrele KT4
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1404
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde George » Sâm, 04 Aug 2012, 16:54

Discutia tehnica ma depaseste.
Observatie empirica, insa: La Heidelberg, tramvaie 100 % LF cu 5 sau chiar 7 sectiuni faceau curbe destul de stranse (90 de grade la o intersectie normala, nu foarte mare) in viteza si fara scrasneli.
Ba chiar foarte elegant, as zice. Se pune altfel problema daca sunt mai multe articulatii? Ori erau pur si simplu sinele montate...nemteste? :)
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2016
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde bercenicity » Sâm, 04 Aug 2012, 17:18

Ajuta mult si sinele montate nemteste, si raza curbei; iar Variobahnurile (car in mod ciudat nu sunt 100% LF, desi au acelasi design cu trucuri), uite-le aici in Mannheim (e vorba de linia de tramvaiul interurban 5 care face o linie circulara intre Mannheim, Heidelberg si Wienheim); printre primele scene se vede cum negociaza curba dubla de la gara...




Mie, personal, nu mi-au placut...
Ultima oară modificat de bercenicity pe Dum, 05 Aug 2012, 12:05, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1404
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Productia de tramvaie Imperio la RATB-URAC

Mesajde George » Sâm, 04 Aug 2012, 19:14

De gustibus non disputandum

Mie aceste tramvaie imi plac:
http://www.bahnbilder.de/bild/deutschla ... schen.html

(Poza e chiar interesanta, pentru ca arata cum un tramvai poate indeplini si functia de metrou sau tren suburban intr-o conurbatie de tip Mannheim - Heidelberg, la vreo 15 km distanta)

Sunt un pic patratoase, dar foarte functionale: acces comod, foarte multe locuri de stat pe scaun - ar face figura frumoasa pe 41, de exemplu, unde locurile pe scaune sunt o raritate.
De fapt, sunt ca un fel de autobuze pe sine.
Pana la urma, capacitatea, confortul sunt importante.
As prefera 41 la 4 minute, dar foarte incapator, decat unul dupa altul, care se incurca reciproc in statii si la semafoare.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2016
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Ilie Alexandru şi 6 vizitatori