Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)
984 posts, 326666 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Dr2005
E, totuşi, o jecmăneală. Ar fi trebuit ca la chioşc să scrie: ,,2 călătorii = 4,2 RON pentru cei fără card Activ".
E, totuşi, o jecmăneală. Ar fi trebuit ca la chioşc să scrie: ,,2 călătorii = 4,2 RON pentru cei fără card Activ".
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
andrei11
La metrou de ce s-a putut include pretul cardului in pretul calatoriei ( ca nimeni nu e naiv sa creada ca e pe de'a moca) si la RATB nu ? E cum ar fi sa - mi cumpar eu acum niste ghete ( de firma ) - pretul X lei, si dupa aia incep sa-mi apara alte preturi - sireturi, ambalaj, crema de ghete care a fost data prima oara, bla bla bla, bla bla bla. In rezumat ca sa mai intelegeti ceva, trebuia inclus din prima pretul cardului in pretul calatoriei, si atunci vedeai ca practic daca luai un card de 10 calatorii te costa mai putin decat un card de 2. Ca la metrou...
La metrou de ce s-a putut include pretul cardului in pretul calatoriei ( ca nimeni nu e naiv sa creada ca e pe de'a moca) si la RATB nu ? E cum ar fi sa - mi cumpar eu acum niste ghete ( de firma ) - pretul X lei, si dupa aia incep sa-mi apara alte preturi - sireturi, ambalaj, crema de ghete care a fost data prima oara, bla bla bla, bla bla bla. In rezumat ca sa mai intelegeti ceva, trebuia inclus din prima pretul cardului in pretul calatoriei, si atunci vedeai ca practic daca luai un card de 10 calatorii te costa mai putin decat un card de 2. Ca la metrou...
- misterr
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Bucuresti: Bilet unic pentru transportul public de suprafata si metrou, incepand din vara lui 2012
Autoritatea Metropolitana Bucuresti va introduce, pana in luna iunie a acestui an, un bilet unic de transport public, atat pentru transportul de suprafata cat si pentru metrou, dupa modelul biletelor deja existente in majoritatea capitalelor europene, anunta Agerpres. Potrivit Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in subordinea caruia se afla nou infiintata Autoritate, sistemul va fi dezvoltat si testat in prima parte a acestui an, urmand ca pana la jumatatea anului sa poate deveni functional.
Autoritatea Metropolitana este institutia publica desemnata sa asigure politica privind planificarea strategica, monitorizarea si avizarea activitatilor privind autorizarea, organizarea si controlul functionarii serviciilor de transport public de calatori in zona metropolitana Bucuresti, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale si transport naval.
Conform legii, AMTB este ordonator tertiar de credite si se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11 ... i-2012.htm
Bucuresti: Bilet unic pentru transportul public de suprafata si metrou, incepand din vara lui 2012
Autoritatea Metropolitana Bucuresti va introduce, pana in luna iunie a acestui an, un bilet unic de transport public, atat pentru transportul de suprafata cat si pentru metrou, dupa modelul biletelor deja existente in majoritatea capitalelor europene, anunta Agerpres. Potrivit Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in subordinea caruia se afla nou infiintata Autoritate, sistemul va fi dezvoltat si testat in prima parte a acestui an, urmand ca pana la jumatatea anului sa poate deveni functional.
Autoritatea Metropolitana este institutia publica desemnata sa asigure politica privind planificarea strategica, monitorizarea si avizarea activitatilor privind autorizarea, organizarea si controlul functionarii serviciilor de transport public de calatori in zona metropolitana Bucuresti, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale si transport naval.
Conform legii, AMTB este ordonator tertiar de credite si se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11 ... i-2012.htm
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
subway guru
"Bilet" unic pentru călătorul bucureştean
Antoaneta Etves
http://www.evz.ro/detalii/stiri/bilet-u ... 60216.html
Cartela RATB ar putea fi folosită şi pe maxi-taxi sau în trenurile care circulă în zona metropolitană. Tariful ar putea fi unic, ca şi abonamentele.
O cartelă cumpărată de la chioşcurile Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) ar putea fi folosită pentru a circula cu maxi-taxi sau cu trenul în zona metropolitană a Capitalei.
Potrivit directorului general al Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB), Adrian Criţ, sistemul de taxare unic, valabil la metrou, în autobuz, trenuri regionale, dar şi pe maxi-taxi, ar putea fi introdus din luna iunie a acestui an.
Preţ în funcţie de ore, de pe acelaşi card
"Se discută să avem tarife unice, un sistem unic de taxare, care se va aplica tuturor operatorilor de transport public din zona metropolitană", a declarat Adrian Criţ.
Potrivit acestuia, strategia, care va ajunge pe masa ministrului Transporturilor - Anca Boagiu - la sfârşitul lunii februarie, prevede bilete şi abonamente de călătorie combinate pentru toţi operatorii de transport, modalităţile de calcul al preţului integrat şi distribuirea veniturilor rezultate, precum şi integrarea reţelelor de vânzări.
Patronii de maxi-taxi nu vor aparate de taxat
În timp ce Adrian Criţ spune că acest sistem unic este o soluţie pentru eliminarea evaziunii fiscale, reprezentanţii societăţilor care practică maxitaxi în Capitală şi în Ilfov spun că totul este o utopie şi că nu se poate pune în practică aşa ceva.
Cert este că, dacă strategia va fi aprobată, privaţii, şi CFR-ul vor trebui să monteze în trenurile regionale şi în microbuze aparate de taxat.
Sistem bun pentru navetiştii din Ilfov
În timp ce autorităţile bucureştene spun că taxarea unică este cerută de Bruxelles, iar şeful RATB-ului, Viorel Popescu, este încă sceptic în ceea ce priveşte sistemul, autorităţile ilfovene spun că sistemul unic ar fi în beneficiul celor care locuiesc în localităţile din jurul Capitalei şi care muncesc în Bucureşti.
Pe străzile înguste vor circula microbuze
Noul tarif ar putea fi introdus şi pentru că autorităţile se gândesc să înlocuiască autobuzele mari cu microbuze pe străduţele bucureştene din zone precum Rahova şi Andronache.
Astfel, maxi-taxi va deveni singurul mijloc de transport în comun în zonele respective. În timp ce pentru a veni cu microbuzul din Chitila până la intrare în Capitală se achită doi lei, o călătorie cu autobuzul costă 1,6 lei, prim urmare şeful RATB cere majorarea preţului tot la doi lei. Astăzi, Adrian Criţ şi Viorel Popescu vor discuta cu şeful Metrorex, Gheorghe Udrişte noua strategie.
2,5 lei este tariful mediu practicat de metrou, RATB şi maxi-taxi pentru o călătorie pe un traseu cu aproximativ aceeaşi distanţă
ISTORIC
Primul bilet RATB
30 de bani costa un bilet în 1872, atunci când au început să circule primele mijloace de transport în comun prin Capitală. De atunci şi până în prezent, valoarea acestuia a oscilat în funcţie de economie, dar şi de condiţiile oferite de Regie.
Astfel, după 1909, au existat bilete cu o valoare de cinci lei şi de 10 lei, în funcţie de unde alegea călătorul să stea în căruţa trasă de cai, pe bancă sau afară pe "platformă".
În timpul primului Război Mondial. preţul unuei călătorii era de 25 de bani, iar în 1935 - biletele se vindeau pe "secţiuni" şi costau 4-5 lei. O "secţiune" avea patru-cinci staţii. După ’90, preţul unei călătorii a crescut de mai multe ori.
"Bilet" unic pentru călătorul bucureştean
Antoaneta Etves
http://www.evz.ro/detalii/stiri/bilet-u ... 60216.html
Cartela RATB ar putea fi folosită şi pe maxi-taxi sau în trenurile care circulă în zona metropolitană. Tariful ar putea fi unic, ca şi abonamentele.
O cartelă cumpărată de la chioşcurile Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) ar putea fi folosită pentru a circula cu maxi-taxi sau cu trenul în zona metropolitană a Capitalei.
Potrivit directorului general al Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB), Adrian Criţ, sistemul de taxare unic, valabil la metrou, în autobuz, trenuri regionale, dar şi pe maxi-taxi, ar putea fi introdus din luna iunie a acestui an.
Preţ în funcţie de ore, de pe acelaşi card
"Se discută să avem tarife unice, un sistem unic de taxare, care se va aplica tuturor operatorilor de transport public din zona metropolitană", a declarat Adrian Criţ.
Potrivit acestuia, strategia, care va ajunge pe masa ministrului Transporturilor - Anca Boagiu - la sfârşitul lunii februarie, prevede bilete şi abonamente de călătorie combinate pentru toţi operatorii de transport, modalităţile de calcul al preţului integrat şi distribuirea veniturilor rezultate, precum şi integrarea reţelelor de vânzări.
Patronii de maxi-taxi nu vor aparate de taxat
În timp ce Adrian Criţ spune că acest sistem unic este o soluţie pentru eliminarea evaziunii fiscale, reprezentanţii societăţilor care practică maxitaxi în Capitală şi în Ilfov spun că totul este o utopie şi că nu se poate pune în practică aşa ceva.
Cert este că, dacă strategia va fi aprobată, privaţii, şi CFR-ul vor trebui să monteze în trenurile regionale şi în microbuze aparate de taxat.
Sistem bun pentru navetiştii din Ilfov
În timp ce autorităţile bucureştene spun că taxarea unică este cerută de Bruxelles, iar şeful RATB-ului, Viorel Popescu, este încă sceptic în ceea ce priveşte sistemul, autorităţile ilfovene spun că sistemul unic ar fi în beneficiul celor care locuiesc în localităţile din jurul Capitalei şi care muncesc în Bucureşti.
Pe străzile înguste vor circula microbuze
Noul tarif ar putea fi introdus şi pentru că autorităţile se gândesc să înlocuiască autobuzele mari cu microbuze pe străduţele bucureştene din zone precum Rahova şi Andronache.
Astfel, maxi-taxi va deveni singurul mijloc de transport în comun în zonele respective. În timp ce pentru a veni cu microbuzul din Chitila până la intrare în Capitală se achită doi lei, o călătorie cu autobuzul costă 1,6 lei, prim urmare şeful RATB cere majorarea preţului tot la doi lei. Astăzi, Adrian Criţ şi Viorel Popescu vor discuta cu şeful Metrorex, Gheorghe Udrişte noua strategie.
2,5 lei este tariful mediu practicat de metrou, RATB şi maxi-taxi pentru o călătorie pe un traseu cu aproximativ aceeaşi distanţă
ISTORIC
Primul bilet RATB
30 de bani costa un bilet în 1872, atunci când au început să circule primele mijloace de transport în comun prin Capitală. De atunci şi până în prezent, valoarea acestuia a oscilat în funcţie de economie, dar şi de condiţiile oferite de Regie.
Astfel, după 1909, au existat bilete cu o valoare de cinci lei şi de 10 lei, în funcţie de unde alegea călătorul să stea în căruţa trasă de cai, pe bancă sau afară pe "platformă".
În timpul primului Război Mondial. preţul unuei călătorii era de 25 de bani, iar în 1935 - biletele se vindeau pe "secţiuni" şi costau 4-5 lei. O "secţiune" avea patru-cinci staţii. După ’90, preţul unei călătorii a crescut de mai multe ori.
10_Bilet_CP.jpg (31.29 KB; downloaded 3467 times)
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Știri din București
bercenicity
Interesant text pe biletul de tramvai:
Toti eploietu Companiei poti ezigea de presentatiunea acestei Biletu cando vor voi
Interesant text pe biletul de tramvai:
Toti eploietu Companiei poti ezigea de presentatiunea acestei Biletu cando vor voi
- misterr
-
Posted:
-
Cum achităm acum costul călătoriei?
misterr
Știe cineva care este situația la ora actuală la RATB? Încerc de o săptămînă să-mi reîncarc cardul și nu reușesc. Se pare că pur și simplu... saitul RATB nu mai există!!! Sau cel puțin adresa pe care o aveam eu în Favorite(https://online.ratb.ro/). Am căutat pe internet, dar nu am găsit nici o altă referire!
De săptămîna viitoare reîncep serviciul, așa că treaba devine serioasă! Ce fac, nu mai achit costul călătoriei?
Am înțeles că Adrian Criț (fostul director) a plecat... Dar a luat și saitul cu el? Doar nu era al lui...!
Știe cineva care este situația la ora actuală la RATB? Încerc de o săptămînă să-mi reîncarc cardul și nu reușesc. Se pare că pur și simplu... saitul RATB nu mai există!!! Sau cel puțin adresa pe care o aveam eu în Favorite(https://online.ratb.ro/). Am căutat pe internet, dar nu am găsit nici o altă referire!
De săptămîna viitoare reîncep serviciul, așa că treaba devine serioasă! Ce fac, nu mai achit costul călătoriei?
Am înțeles că Adrian Criț (fostul director) a plecat... Dar a luat și saitul cu el? Doar nu era al lui...!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
andrei11
Cu tot respectul, poate gasesti un chiosc ceva prin apropriere, incarca si ăia carduri.
Cu tot respectul, poate gasesti un chiosc ceva prin apropriere, incarca si ăia carduri.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Cum achităm acum costul călătoriei?
misterr
Plec dimineața la 6:15... habar n-am dacă e deschis...
Interesant totuși, ce s-o fi întîmplat cu saitul? Chiar așa, nici un anunț, nicăieri?
Plec dimineața la 6:15... habar n-am dacă e deschis...
Interesant totuși, ce s-o fi întîmplat cu saitul? Chiar așa, nici un anunț, nicăieri?
- florin
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
florin
Şi-a revenit site-ul, am încărcat eu dimineaţă.
Pentru urgenţe eu folosesc bancomatele BCR, "lucrează" non-stop şi am unul d-ăla care încarcă carduri pe-aproape de casă. Lista lor e pe site-ul RATB, link direct de pe pagina principală.
În momentul de faţă variantele de a fi călător plătitor mi se par decente, poate ar trebui promovate mai bine de RATB.
Şi-a revenit site-ul, am încărcat eu dimineaţă.
Pentru urgenţe eu folosesc bancomatele BCR, "lucrează" non-stop şi am unul d-ăla care încarcă carduri pe-aproape de casă. Lista lor e pe site-ul RATB, link direct de pe pagina principală.
În momentul de faţă variantele de a fi călător plătitor mi se par decente, poate ar trebui promovate mai bine de RATB.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Cum achităm acum costul călătoriei?
misterr
A, mulțumesc, am și eu un „cardomat” BCR/RATB la metrou, e cea mai bună idee!
Da, văd că și-au revenit azi saiturile care au fost căzute în perioada Crăciun-Revelion-Sf. Ion (Primăria (impozite și taxe), RATB, ...). Probabil că la noi nu s-a înțeles încă ideea că astea sînt servicii care trebuie să meargă 24 de ore pe zi plus noaptea. Ei le deschid cînd vin la serviciu, după ce își beau cafeaua, și le închid cînd pleacă în vacanță...
A, mulțumesc, am și eu un „cardomat” BCR/RATB la metrou, e cea mai bună idee!
Da, văd că și-au revenit azi saiturile care au fost căzute în perioada Crăciun-Revelion-Sf. Ion (Primăria (impozite și taxe), RATB, ...). Probabil că la noi nu s-a înțeles încă ideea că astea sînt servicii care trebuie să meargă 24 de ore pe zi plus noaptea. Ei le deschid cînd vin la serviciu, după ce își beau cafeaua, și le închid cînd pleacă în vacanță...
- LArSON
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
LArSON
Azi dimineata cand am reincarcat cardul am primit si un calendar de buzunar RATB pe 2012 cu Bucur LF pe el (nr de inmatriculare B 10013, nu se vede cel de parc). Frumos gestul RATB
Azi dimineata cand am reincarcat cardul am primit si un calendar de buzunar RATB pe 2012 cu Bucur LF pe el (nr de inmatriculare B 10013, nu se vede cel de parc). Frumos gestul RATB
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Gabi23
Este BucurLF 404.
viewtopic.php?f=20&t=52&start=1134#p87285
LArSON wrote:
Azi dimineata cand am reincarcat cardul am primit si un calendar de buzunar RATB pe 2012 cu Bucur LF pe el (nr de inmatriculare B 10013, nu se vede cel de parc). Frumos gestul RATB
Este BucurLF 404.
viewtopic.php?f=20&t=52&start=1134#p87285
- serafim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
serafim
Bucureştenii nu vor mai putea circula după bunul plac pe mijloacele de transport în comun. Pe o linie urbană, numărul de călătorii va fi de cel mult 200, iar pe două linii, de 120.
Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Cei care aleg să îşi încarce portofelul electronic cu 50 de lei, adică cu un abonament lunar, vor putea circula cu autobuzul de maximum 200 de ori în cele 30 de zile.
Pe de altă parte, cei care vor opta pentru un abonament valabil pe două linii urbane vor putea taxa maximum 120 de călătorii.
"Hotărârea a fost luată în Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). Propunerea va fi supusă aprobării Consiliului general al Capitalei. Nu era normal să ai un număr nelimitat de călătorii", a explicat, pentru EVZ, directorul general al Regiei, Viorel Popescu.
Maximum 6-7 călătorii pe zi
Un simplu calcul a aratăt că, dacă o persoană circulă cu mijloacele de transport în fiecare zi, aceasta poate efectua maximum 6,6 călătorii. În opinia directorului Popescu, bucureşteanul va fi obligat, prin această măsură, să valideze şi să fie mai responsabil.
"Practic, acum omul nu validează cardul pentru că nu este obligat. Astfel, noi nu ştim şi nu putem face o statistică reală a numărului călătorilor. Eu cred că 200 de călătorii pe lună sunt suficente", este de părere Viorel Popescu.
FACILITATE
Abonametul de o zi, plătit şi prin SMS
Membrii Consiliului de Administraţie (CA) de la RATB au decis ca abonamentul de o zi să poată fi plătit ca şi până acum, dar şi printr-un simplu mesaj de pe telefonul mobil.
Dacă propunerea, care a trecut de CA joi, va fi validată şi de Consiliul General al Capitalei, călătorul va fi taxat cu maximum 9,6 lei atunci când va trimite SMS pentru a cumpăra dreptul de a circula cu RATB-ul o zi.
Opt lei va însemna valoarea abonamentului, iar tariful perceput de operatorul mobil va fi de maximum 1,6 lei, a precizat, pentru EVZ, directorul general al RATB, Viorel Popescu.
"Sistemul va fi funcţional în câteva luni, urmând ca, după ce avem avizul aleşilor generali, să demarăm discuţiile cu operatorii de telefonie mobilă. Aceştia nu pot percepe mai mult de 1,6 lei pentru un SMS", a mai spus Popescu.
Potrivit acestuia, sistemul de plată cu ajutorul telefonului mobil va fi implementat într-o primă fază pentru abonamentele de o zi, urmând ca pe viitor să se poată plăti şi călătoria, abonamentul sau alte pachete de călătorie ale Regiei.
Cert este că, pentru a se putea pune în aplicare acest sistem, mijloacele de transport vor trebui conectate la un soft special.
Citiţi mai mult: Abonamente RATB cu număr limitat de călătorii - Bucureşti > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/aboname ... z1ohl7dZdK
EVZ.ro
Bucureştenii nu vor mai putea circula după bunul plac pe mijloacele de transport în comun. Pe o linie urbană, numărul de călătorii va fi de cel mult 200, iar pe două linii, de 120.
Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Cei care aleg să îşi încarce portofelul electronic cu 50 de lei, adică cu un abonament lunar, vor putea circula cu autobuzul de maximum 200 de ori în cele 30 de zile.
Pe de altă parte, cei care vor opta pentru un abonament valabil pe două linii urbane vor putea taxa maximum 120 de călătorii.
"Hotărârea a fost luată în Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). Propunerea va fi supusă aprobării Consiliului general al Capitalei. Nu era normal să ai un număr nelimitat de călătorii", a explicat, pentru EVZ, directorul general al Regiei, Viorel Popescu.
Maximum 6-7 călătorii pe zi
Un simplu calcul a aratăt că, dacă o persoană circulă cu mijloacele de transport în fiecare zi, aceasta poate efectua maximum 6,6 călătorii. În opinia directorului Popescu, bucureşteanul va fi obligat, prin această măsură, să valideze şi să fie mai responsabil.
"Practic, acum omul nu validează cardul pentru că nu este obligat. Astfel, noi nu ştim şi nu putem face o statistică reală a numărului călătorilor. Eu cred că 200 de călătorii pe lună sunt suficente", este de părere Viorel Popescu.
FACILITATE
Abonametul de o zi, plătit şi prin SMS
Membrii Consiliului de Administraţie (CA) de la RATB au decis ca abonamentul de o zi să poată fi plătit ca şi până acum, dar şi printr-un simplu mesaj de pe telefonul mobil.
Dacă propunerea, care a trecut de CA joi, va fi validată şi de Consiliul General al Capitalei, călătorul va fi taxat cu maximum 9,6 lei atunci când va trimite SMS pentru a cumpăra dreptul de a circula cu RATB-ul o zi.
Opt lei va însemna valoarea abonamentului, iar tariful perceput de operatorul mobil va fi de maximum 1,6 lei, a precizat, pentru EVZ, directorul general al RATB, Viorel Popescu.
"Sistemul va fi funcţional în câteva luni, urmând ca, după ce avem avizul aleşilor generali, să demarăm discuţiile cu operatorii de telefonie mobilă. Aceştia nu pot percepe mai mult de 1,6 lei pentru un SMS", a mai spus Popescu.
Potrivit acestuia, sistemul de plată cu ajutorul telefonului mobil va fi implementat într-o primă fază pentru abonamentele de o zi, urmând ca pe viitor să se poată plăti şi călătoria, abonamentul sau alte pachete de călătorie ale Regiei.
Cert este că, pentru a se putea pune în aplicare acest sistem, mijloacele de transport vor trebui conectate la un soft special.
Citiţi mai mult: Abonamente RATB cu număr limitat de călătorii - Bucureşti > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/aboname ... z1ohl7dZdK
EVZ.ro
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination