Știri din București

Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi

Re: Știri din București

Mesajde orex » Vin, 07 Feb 2020, 19:17

Pai spezele pe ”turta” cui sa se traga ”nenea_titi”?! ;)
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1478
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Știri din București

Mesajde Victor92 » Lun, 10 Feb 2020, 12:00

Autobuzele liniei 243 vor opri în stația „Piața Delfinului”

Începând cu data de 11.02.2020, ora 09:00, autobuzele liniei 243 vor efectua opriri în stația nou înființată „Piața Delfinului”, amplasată pe Str. Doamna Ghica, pe sensul spre terminalul „Cora Pantelimon”, între stațiile „Torentului” și „Bd. Chișinău”.

Info: http://www.stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1206
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 8332
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38
Localitate: Bucuresti, Romania

Re: Știri din București

Mesajde V2A » Mar, 11 Feb 2020, 11:18

Terminalul liniei 312, din zona centrală, se mută în stația Piața Unirii 1

Începând cu data de 12.02.2020, capătul liniei de autobuz 312 din zona centrală, situat în prezent în „Piața Unirii” (pe Splaiul Unirii), va funcționa la stația „Piața Unirii 1” (situată în rondul de la Piața Unirii), pe amplasamentul comun cu cel al liniilor 104, 116, 117, 123, 313 și 783.

Conform reglementărilor actuale, la capătul de linie, odată cu schimbarea sensului de mers al vehiculului, călătorii care folosesc portofelul electronic au obligația de a valida cardul de transport pe sensul către celălalt terminal, chiar dacă întoarcerea este efectuată pe un traseu de tip buclă.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1208
Avatar utilizator
V2A
Membru Silver
 
Mesaje: 1854
Membru din: Vin, 15 Ian 2010, 11:25
Localitate: București, Sector 4

Re: Știri din București

Mesajde CiprianTRB » Vin, 14 Feb 2020, 09:42

Consolidarea Podului Grant, între Turda și Crângași, a fost finalizată! Circulația rutieră și a tramvaiului 41 intră în normal!


De sâmbătă, 15 februarie 2020, linia de tramvai 41 își reia circulația normală pe Podul Grant, ca urmare a finalizării lucrărilor de consolidare a pasajului care afectau circulația tramvaiului pe două fire.

În prezent, tramvaiele liniei 41 circulă între terminalele „Ghencea” și „Piața Presei Libere”, în ambele sensuri, având restricție de circulație pe un singur fir („la paletă”) în zona Podului Grant.

Începând de vineri, 14.02.2020 - la ora 21:30, până sâmbătă, 15.02.2020 - la ora 05:00, vor fi demontate piesele de cale utilizate temporar pentru circulația alternativă a tramvaielor de pe ambele sensuri, pe același fir.

Așadar, vineri seară, începând cu ora 21:30, tramvaiele liniei 41 nu vor mai circula, până la sfârșitul programului. Pentru preluarea călătorilor de pe acest traseu, de la ora 20:00 va funcționa linia navetă de autobuze 641, între terminalele „Ghencea” şi „Piaţa Presei”, pe Bd. Ghencea, Str. Braşov, Str. Lujerului, Pasaj Lujerului, Şos. Virtuţii, Calea Crângaşi, Pasaj Grant, Str. Turda, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Bd. Expoziției.

Pe sensul spre terminalul „Piața Presei”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:

· pe Bd. Ghencea, în staţia „Tudor Vladimirescu”, comună cu cea a liniilor de autobuz 122, 126, 173, 185, 221, 222 şi 385;

· pe Str. Braşov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 173 şi 221, precum și în noile staţii „Oprire”, situate înainte de intersecţia cu Drumul Taberei - ramura de nord și înainte de Bd. Timişoara;

· pe Str. Virtuţii, în noua staţie „Oprire” amplasată după intersecţia cu Bd. Uverturii, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;

· pe Şos. Crângaşi, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;

· pe Str. Turda, în noua staţie „Oprire”, amplasată după Pasajul Grant;

· pe Bd. Mareşal Alexandru Averescu, în noua staţie „Oprire”, amplasată după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache;

· pe Bd. Mărăşti, în noua staţie „Oprire”, amplasată după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 330;

· în terminalul „Piaţa Presei Libere”, comun cu cel al liniei regionale R442.



Pe sensul spre terminalul „Ghencea”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:

· pe Bd. Mărăşti, în cele două staţii nou înființate „Oprire”, amplasate în zona Institutului Agronomic şi după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu;

· pe Str. Turda, în cele două stații „Oprire”, amplasate după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache și înainte de Pasajul Grant;

· pe Şos. Crângaşi şi Str. Virtuţii, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178, precum şi în noua staţie „Oprire” amplasată înainte de Bd. Uverturii;

· pe Str. Braşov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 105, 173 şi 221, precum și în noua staţie „Oprire” situată după intersecţia cu Bd. Timişoara;

· în terminalul „Ghencea”, comun cu cel al liniei regionale R425

http://www.stbsa.ro/mobile/comunicat1.php?nrcom=1210
Îmi doresc ca Bucurestiul sa devina cu adevărat o capitala Europeana
Avatar utilizator
CiprianTRB
 
Mesaje: 434
Membru din: Vin, 22 Feb 2019, 19:22
Localitate: București, Sector 6 - Militari

Re: Știri din București

Mesajde cris_m » Vin, 14 Feb 2020, 11:35

Comunicatul vine la 2 zile distanta de cand s-a trimis instiintare la depouri si autobaze, ce sa zic, informare de nota -10. :headbash:
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4505
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Știri din București

Mesajde Dragos31 » Vin, 14 Feb 2020, 17:04

Modificări de trasee STB SA, ca urmare a desfășurării partidei de fotbal FC DINAMO 1948 - FOTBAL CLUB FCSB

Cu ocazia desfășurării partidei de fotbal între echipele FC DINAMO 1948 și FOTBAL CLUB FCSB pe Stadionul „Arena Națională”, în data de 16.02.2019, începând cu ora 18:30, traficul rutier va fi restricționat pe Bd. Pierre de Coubertin, între str. Vatra Luminoasă și intrarea în stadion.

Având în vedere aceste măsuri, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:

Troleibuzele liniei 86 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Dridu” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/ Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă.

Troleibuzele liniei 90 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Valea Argeșului” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/ Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă.

Autobuzele liniei 143 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Bucur Obor” și intersecția Str. Baicului/ Șos. Pantelimon, apoi pe un traseu modificat, prin Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, până la terminalul „Baicului” (comun cu cel al liniilor 69, 86 și 682), cu întoarcere prin Str. Baicului, Str. Paharnicul Tuturea, după care vor urma traseul actual.

Sursa: http://www.stbsa.ro/mobile/comunicat1.php?nrcom=1211
Avatar utilizator
Dragos31
Membru Bronze
 
Mesaje: 1206
Membru din: Sâm, 18 Aug 2018, 19:47
Localitate: București, Sector 6 - Militari

Re: Știri din București

Mesajde Victor92 » Lun, 17 Feb 2020, 22:15

KrAZ , “recuperatorul” STB s-a “pensionat”

293 de tramvaie, 193 de troleibuze şi 1.221 de autobuze. În total, 1.707 de vehicule care lucrează pe o arie de 633 de kilometri pătraţi. Sunt doar câteva dintre cifrele care reprezintă cea mai mare regie de transport din România, Societatea de Transport Bucureşti(STB). Menţinerea unei asemenea flote în mişcare presupune un efort logistic impresionant. Hale de reparaţii, utilaje, stocuri de piese, mecanici, electricieni etc şi un departament de tractare/recuperare pe măsură. Mă rog, oficial se numeşte „Serviciul Reparaţii, Intervenţii Vehicule- Atelierul Întreţinere şi Transport Intern”. Forţând puţin comparaţia, cei care lucrează în acest compartiment de remorcări grele sunt un fel de trupe speciale ale armatei. Zi sau noapte, ger sau caniculă, vânt, ploaie sau cer senin, această mică „divizie” a STB trebuie să acţioneze rapid în orice colţ al Capitalei. Nu vrei ca un tramvai sau un troleibuz rămas într-o intersecţie să rămână prea mult timp acolo, nu? Să nu uităm că vorbim despre un oraş cu peste două milioane de vehicule… La rândul lui, ca să poată interveni, SRIV are nevoie de oameni pricepuţi şi de maşini capabile să funcţioneze 24 din 24 într-un regim de lucru solicitant din punct de vedere mecanic.

Hai să vedem cum arată flota de intervenţie STB:

4 remorchere KrAZ 255B1
5 remorchere Roman 19215
6 remorchere Iveco Trakker 6×6
2 remorchere Iveco Trakker 8×8
Evident, vedetele parcului sunt camioanele KrAZ, chiar dacă s-au “pensionat”. Le-am văzut destul de des în acţiune, făcându-şi loc prin traficul de Bucureşti, mai ales că o vreme am locuit în apropierea unui depou STB. Sunt nişte maşini impresionante, n-ai cum să rămâi indiferent când vezi unul pe stradă.

Istoria camioanelor Kraz, pe scurt

Povestea lor începe la uzina KrAZ (Kremenchutsky Avtomobilny Zavod) din Kremenchuk, Ucraina, o uzină care iniţial se ocupa de construcţia de poduri. În 1956, fabrica a început să producă diverse utilaje agricole, iar în 1958 comuniştii sovietici au decis că e momentul să deschidă aici o uzină pentru producerea de vehicule grele, aşa că au mutat linia de asamblare a fabricii YaAZ (Yaroslavsky Avtomobilny Zavod) în Kremenchug. Toată producţia de camioane militare a YaAZ a ajuns aici, iar camioanele au primit numele KrAZ. Primele unităţi, 222 mai exact, au fost modele 6×4 şi au ieşit de pe poarta fabricii în aprilie 1959. KrAZ 255B 6×6 a intrat în producţie în 1965, iar în 1977 a fost îmbunătăţit, primind cu această ocazie numele KrAZ 255B1. Acest model a fost în producţie vreme de 30 de ani şi este celebru pentru capacitatea sa de a se descurca în off-road, dar şi pentru fiabilitate. De altfel, 15 ingineri care au contribuit la conceperea acestui camion au primit distincţii de aur, argint sau bronz din partea URSS.

KrAZ255B1 în cifre

motor diesel V8 aspirat
capacitate cilindrică: 14.860 cmc
240 de cai putere
cuplu: 883Nm/1.500 rpm
viteza maximă: 71 km/h (62 km/h încărcat)
cutie de viteze: manuală, 5 trepte
greutate: 10.600 kg
STB deţine în acest moment patru astfel de minunăţii KrAZ255B1. Trei sunt în conservare, dar pot fi „chemate la datorie” atunci când este cazul, iar unul este casat. Pe vremea când erau „tinere”, cele patru KrAZ-uri erau răspândite în cele patru colţuri ale Capitalei, astfel încât să poată interveni rapid.

Ce făceau concret? „Făceau orice le puneam să facă, indiferent de vreme. Aceste camioane sunt nişte bijuterii din punct de vedere al fiabilităţii. Pornesc chiar şi în cel mai mare frig, n-au ezitat niciodată. Am tractat cu el autobuze, troleibuze sau tramvaie care nu puteau fi reparate pe traseu, am degajat vehicule implicate în accidente, a participat la intervenţii asupra liniilor aeriene de contact. Cele mai dificile şi interesante misiuni au fost cele în care am avut tramvaie deraiate. Acolo se simţea cel mai bine forţa acestui camion. Un tramvai gol cântăreşte cam 40 tone, iar KrAZ-ul mergea cu el în spate, peste traverse pline de zăpadă, ca şi cum n-ar fi dus nimic. Autobuzele şi troleibuzele au cam 18 tone, dar astea erau <gustări> pentru el. Consumul? Undeva la 45 de litri la suta de kilometri.”, povesteşte râzând Niculae Drăghici, care a muncit 10 ani pe KrAZ255B1.

Dar vremurile s-au schimbat, iar ştanga rigidă a fost înlocuită de instalaţia de ridicare hidraulică. Iar remorcherul KrAZ255B1 a fost înlocuit de Iveco Trakker. “Este un 8×8 de 450 de cai putere cu o cutie manuală cu 16 trepte, motorul fiind un Cursor de 13 litri. La alegere, poate deveni un 8×4, iar instalaţia specială poate ridica până la 30 de tone. Are şi priză de putere pe cutie, aşa că avem toate echipamentele necesare care să ne facă munca mai uşoară. Nu se mai foloseşte ştanga, instalaţia de ridicare fiind mult mai sigură şi mai eficientă. În acest domeniu ai nevoie de camioane robuste, cu un şasiu solid, motor puternic, ambreiaj şi cutie rezistente, căci pornirile de pe loc sunt foarte multe într-un oraş atât de mare.”,spune Virgil Dinu, unul dintre şoferii remorcherului Iveco Trakker.

Multe poze si un video: https://infocamioane.ro/2020/02/17/kraz ... pensionat/
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 8332
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38
Localitate: Bucuresti, Romania

Anterior

Înapoi la Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: 19jimmy84 şi 5 vizitatori