Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: ARHIVĂ: Știri din București (2015-2020)

1780 posts, 784681 views
 
Go to page:  1  ... 113 114 115 116 117 118 119  ... 128
 
 

📖 Pagination options
  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

Autobuzele liniei 236 vor circula pe un traseu scurtat, până la “Complex Comercial West Park”

Începând cu data 01.01.2020, linia de autobuz 236 va funcționa pe un traseu scurtat, numai între terminalele “Piața Operei” şi “Complex Comercial West Park”, pe Str. Eroii Sanitari, Bd. Gheorghe Marinescu, Şos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Autostrada A1, pasajul spre Carrefour Militari, drum local Carrefour Militari - DNCB, DNCB, bretea Autostrada A1, alee acces Centrul  Comercial „West Park”, cu întoarcere pe Autostrada A1, Bd. Iuliu Maniu, Şos. Cotroceni, Splaiul Independenţei, Str. Eroii Sanitari, Piaţa Operei.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1189

Patru linii nesolicitate vor fi desființate, de la 1 ianuarie. STB va opera trei linii regionale noi

Liniile de autobuz 124, 149, 642, 782 vor fi suspendate începând cu data de 01.01.2020, ca urmare a cererii scăzute de transport. Totodată, liniile regionale R413, R439BIS și R440 nu vor mai fi operate de STB SA, ci vor fi preluate de alt operator. Autobuzele disponibilizate vor fi redistribuite pe alte linii urbane și regionale, mult mai solicitate de publicul călător. Toate abonamentele emise pentru aceste trei linii rămân valabile până la expirare, indiferent de operatorul care asigură transportul călătorilor.

Pe de altă parte, având în vedere implementarea măsurilor cuprinse în Programul Integrat de Transport București – Ilfov, din prima zi a Noului An vor intra în funcțiune încă trei linii regionale, astfel:

Linia R406 va funcţiona între terminalele „Republica” şi „Căldăraru”, pe Șos. Dudești-Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, Șos. Pantelimon, rond Granitul, Șos. Pantelimon, Oraș Pantelimon, Bd. Biruinței, DNCB, Cernica, Str. Decebal, DC 55, Căldăraru, Şos. Independenței, cu întoarcere în rondul de la limita administrativă, pe acelaşi traseu.

Linia R408 va funcţiona între terminalele „Complex Comercial Titan” şi „Manolache”, pe Bd. Theodor Pallady, Autostrada A2, DC 13, Manolache, Str. Căminului, cu întoarcere la intersecția Str. Căminului/Str. Lungă, pe acelaşi traseu.

Linia R472 va funcţiona între terminalele „Complex Comercial Titan” si „Cernica”, pe Bd. Th. Pallady, Autostrada A2, Cernica, DC 55, Str. Decebal, cu întoarcere la intersecția Str. Decebal/Str. Traian, pe acelaşi traseu.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1190

 


Re: Știri din București orex

STB clar n-are date din trafic, cel putin in ceea ce priveste 642 (fost 305 scurt)!
PS
Pana la urnirea ramelor pe M5.1, linia 642 e UTILA pentru a scoate cetatenii din DT si vicerversa!!
Mai bine domnul Creci pune problema desfiintarii liniei 641!

 


Re: Știri din București orex

Astazi, 31.12.2019, am vazut ”agatate” afise pe stalpii statiilor cum ca incepand cu 01.01.2020 linia 642 se suspenda! :oops:

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

Traseele liniilor 126, 300 și 368 vor fi modificate în două weekend-uri, ca urmare a restricționării traficului pe strada Episcopiei

Cu ocazia realizării unor filmări pe strada Episcopiei, la data de 11/12.01.2020 și la data de 18/19.01.2020, între orele 18:00-06:00, traficul rutier pe această arteră va fi restricționat.

Având în vedere aceste măsuri, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonă, astfel:

Autobuzele liniilor 126 și 368 vor circula, pe sensul spre Drumul Taberei, pe un traseu modificat, comun cu cel al liniei de autobuz 168, de la „Piața Romană”, prin Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Bd. Dinicu Golescu, Str. Stirbei Vodă, apoi pe traseele actuale.

Autobuzele liniei 300 vor circula pe traseul de bază între „Clăbucet” şi „Piaţa Romană”, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, cu întoarcere în rondul Piaţa Universităţii.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1191

 


Re: Știri din București misterr

Gabriela Firea: Linia de tramvai să devină bandă unică şi pentru autobuze

Click pe imagine pentru video:





Aproximativ 6.000 de elevi din cinci şcoli bucureştene din sectoarele 1 şi 6 vor merge la cursuri cu autobuze speciale, a declarat, duminică seara, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

“Elevii a cinci şcoli din Bucureşti din sectoarele 1 şi 6 vor putea folosi autobuzul şcolar. Este vorba de 6.000 de elevi care vor putea să vină la cursuri cu autobuzul şcolar”, a afirmat Firea, la comandamentul de trafic, organizat cu ocazia începerii noului semestru şcolar.

Primarul a vorbit şi despre măsurile luate pentru siguranţa copiilor care încep de luni şcoala.

″În afară de transportul elevilor, o altă preocupare a noastră este siguranţa acestora şi împreună cu poliţiile locale de sector şi cu poliţia naţională şi Poliţia Capitalei vom asigura tot ceea ce ţine de securitatea, de garantarea integrităţii atât a elevilor, cât şi a profesorilor”, a subliniat Firea.

Comisarul-şef Aurelian Ciocârlan a vorbit despre măsurile luate pentru fluidizarea traficului, la începutul şcolii. El a spus că vor exista “echipe de siguranţă publică în proximitatea şcolilor”.

“Fiecare unitate şcolară, şi aici mă refer la un număr de 509 locaţii, dintr-un total de 620, unde funcţionează unităţi şcolare de stat sau private, 80% din unităţile şcolare sunt asigurate de poliţia naţională, respectiv Poliţia Municipiului Bucureşti”, a arătat acesta.

Totodată, el a adăugat că 36 de echipaje, 24 de la Brigada Rutieră şi 12 de la secţiile de poliţie din sectoarele Capitalei, vor asigura fluenţa traficului.

Firea: Linia de tramvai să devină bandă unică şi pentru autobuze

Gabriela Firea a mai declarat că îşi doreşte ca linia de tramvai să devină bandă unică şi pentru autobuze, pentru fluidizarea traficului, un amendament la Codul Rutier fiind depus, în acest sens, la Parlament.

Ea a spus că acest subiect a fost discutat şi la Comandamentul de trafic convocat duminică, înainte de începutul noului semestru şcolar.

“Ne dorim ca la 1 februarie, când reîncepe sesiunea parlamentară, să fie adoptat în Parlament un nou regulament în Codul Rutier, un amendament pe care l-am depus, astfel încât linia de tramvai să devină bandă unică şi pentru autobuze. Considerăm că, în momentul în care şi autobuzele vor putea să treacă pe linia de tramvai, acolo unde trama stradală permite, automat va exista o fluenţă mai mare în trafic şi va crea posibilitatea ca şi în Bucureşti să se poată circula civilizat”, a spus Gabriela Firea.

 


Re: Știri din București andrei11

Wow ! Nu mi-am închipuit că începerea școlilor va avea așa efect apocaliptic asupra Bucureștiului !  :twisted:

 


Re: Știri din București Florinds

A fost haos astazi... Bine, Firea, buna revolutia in trafic!!

 


Re: Știri din București TibiV

Bravo, cris_m !...

http://www.ziare.com/social/administratia/de-ce-n-ar-trebui-sa-circule-bucurestenii-cu-autobuzul-pe-linia-de-tramvai-altora-le-a-iesit-dar-noi-nu-suntem-pregatiti-pui-calatorii-in-pericol-1593153
Metrou Usor: Ideea e buna si ar functiona. Dar nu pompieristic

Cristian Marin din cadrul Asociatiei Metrou Usor a explicat pentru Ziare.com ca ideea de a crea asa numitele share lanes - adica benzile pe care sa circule atat tramvaie cat si autobuze - este buna, in principiu.

In Bucuresti, insa, din pacate, masura n-ar da rezultatele dorite, din cauza ca administratia Capitalei nu a luat, din timp, o serie de masuri pregatitoare.

"Toate modernizarile de linii din Bucurestiul ultimilor 20 de ani au luat ca gabarit de reper niste vagoane din anii 1950...

Iar lucrurile (in industria producatoare de mijloace de transport in comun - n.red.) au mai evoluat de atunci. Vagoanele produse sunt astazi mai late. Autobuzele la fel.

Autobuzele care circula astazi sunt cu 20-25 de cm mai late decat tramvaiele. Conteaza pentru ca (atunci cand doua tramvaie trec unul pe langa altul, in sensuri opuse, pe linii alaturate - n.red.) distanta de siguranta dintre ele este de 50 de centimetri. Or, din cauza ca sunt mai late (cand ar trece unul pe langa celalalt, in sensuri opuse, pe linia de tramvai - n.red.) autobuzele ar reduce distanta de siguranta la 20 de centimetri. Ceea ce e periculos", a explicat Cristian Marin pentru Ziare.com.

Oare nu stie administratia Firea aceste lucruri? E greu de crezut, in conditiile in care si fostul primar al Capitaliei, Sorin Oprescu, a avut un proiect similar. Anume, odata cu modernizarea Soselei Iancului, aproape 3 kilometri de cale de rulare a tramvaielor s-a refacut astfel incat aceasta sa permita si deplasarea autobuzelor. In noua formula de trafic, atat autobuzele, cat si tramvaiele urmau sa aiba statii in refugiile folosite pana atunci doar de pasagerii tramvaielor. Numai ca lucrurile n-au mers chiar cum s-a asteptat Sorin Oprescu.

"(...) s-a constatat dupa finalizarea lucrarii ca nu incapeau doua autobuze simultan in statiile de tramvai", a reamintit reprezentantul Asociatiei Metrou Usor consultat de Ziare.com.

Acea situatie ar fi trebuit sa fie o lectie pentru administratia Capitalei: nu promiti ca bagi autobuze pe liniile de tramvai pana nu te asiguri ca ai suficient spatiu pentru asta. Din pacate, insa, administratia Firea pare sa fi uitat de esecul lui Oprescu.

"Sa luam cateva cazuri concrete. Pe mare parte din traseele 330 si 335, autobuzele ar avea la limita loc sa circule pe liniile de tramvai, pentru ca pe acea portiune, refugiile sunt decalate. Mai ales daca unul dintre soferi se apropie mai mult de gardul de protectie. S-a facut o proba recent.

In schimb, la Obor, va aparea o problema. Statia suspendata are refugiile fata in fata, iar spatiul de acces e destul de ingust. Asa ca acolo autobuzele n-ar avea loc si ar trebui bagate tot pe sosea", a mai spus Cristian Marin.

Si mai rau este - potrivit reprezentantului pasionatilor de infrastructura - ca administratia Capitalei continua sa modernizeze liniile de tramvai fara vreo strategie.

"Pentru Vasile Milea (in zona Afi Cotroceni) vor sa modernizeze linia raportat tot la gabaritul vechi, fara sa se gandeasca la faptul ca ar putea permite autobzelor sa circule pe respectiva linie de tramvai", a mai spus Cristian Marin.

Urmeaza sa li se impuna soferilor de autobuz sa faca un fel de slalom prin oras, circuland cand pe sosea, cand pe liniile de tramvai inchise cu garduri? Ramane sa aflam. Cert este ca, daca se vor lua fara cap, masurile risca sa le puna viata in pericol atat soferilor, cat si pasagerilor din autobuze.

 


Re: Știri din București cris_m

Multumim si autorului articolului pentru faptul ca citeste forumul si alege sa ne consulte de fiecare data cand are nevoie!  ;)

 


Re: Știri din București Victor92

Faina poza din articol.  :mrgreen:  :love: , dar au pus sursa gresita  :(

 


Re: Știri din București Florinds

Tot revine cu fumigena asta cu banda comuna...

 


Re: Știri din București orex

E o prostie dar cea mai mare, si nu gangurita, ci exprimata cu vehementa si obstinatie, e asta:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... rf-1245377.
Cred ca, intelegeti ca inecatul se agata si de  pai, da?!
Cica a transmis un demers la M.T. Pai voi daca ati fi ministrul de resort ati face altceva decat sa-i dati cu ”FLIT” din (Sile) Dinicu si poate Golescu?!
”Duamnei” acesteia ii mai trec, prin minte, multe idei sugubete pentru nerealizarile ei?! E ca o studenta care daca scoate 5(cinciul) si a luat examenul se vede si PROMOVATA!!!   :no:  :no:  :headbash:  :headbash:

 


Re: Știri din București Cristi N

Se poate dezactiva tot sistemul de bariere si asa bariera nu va mai cobora deloc. Partile proaste sunt ca fiecare autovehicul va trebui sa se opreasca inainte de indicatorul crucii sf Andrei, sa se asigure, iar daca nu vine niciun tren sa traverseze si mai nasol e ca probabil vom avea cel putin cate un accident pe zi.  :headbash:

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București Utilizator anonim

PASAJE! Un pasaj simplu care doar sa traverseze linia se poate construi lejer in 6-12 luni, ce sa ne mai .... pe noi atata ca ce facem, traficul feroviar e in crestere pe sectia respectiva, traficul de marfa spre si dinspre Constanta a crescut si o sa creasca permanent, linia fiind parte din coridorul european. In ultima vreme sectia e aglomerata, acum sunt si trenurile regionale spre Fundulea si Branesti, ai intervale cu tren la sector, in ultimele zile au fost intervale intre 14-18 cand au trecut trenuri la 15 minute pe sectie pe fiecare sens. Si sa nu uitam ca odata cu liberalizarea pietei feroviare putem avea oricand si trenuri de la operatori privati externi pe aceasta ruta, ce propune primarita e imposibil.

 


Go to page:  1  ... 113 114 115 116 117 118 119  ... 128
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use