In noaptea de sambata spre duminica (24.09.2017, incepand cu ora 02:00) forumul si portalul nu vor fi disponibile pentru cateva ore, fiind inchise pentru mentenanta. Ne cerem scuze!

Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde barbuandrei » Sâm, 15 Oct 2016, 00:20

Fara suparare , dar voi ati dori sa va ia RATB-ul din fata blocului ? Eventual din pat?
O astfel de prelungire necesita ori ture mai multe (de care Militari nu dispune , fiind pe minus in fiecare zi) , ori intervale de succedare mai mari.
barbuandrei
Membru Bronze
 
Mesaje: 254
Membru din: Mar, 14 Iul 2015, 23:03

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Sava_6115-6315 » Dum, 16 Oct 2016, 15:34

Zona aia arata infect! Nu ma intereseaza ce e printre blocuri, dar cartierele nou construite au o cale de acces de o banda pe sens iar cladirile incep chiar din buza drumului! Rusine primariilor din Bucuresti si Chiajna! Drumul Osiei a fost ani de zile bombardat.... Pana in 2013-2014 se venea mai lejer dinspre Chiajna, dar dupa s-a construit masiv pana la intersectia cu Apeductului si traficul a crescut vizibil. Nu mai zic ca la o ploaie mai puternica, in dreptul retelei de inalta, strada Rezervelor devine lac de acumulare caci canalizare nu e ... Cucerim Ilfovul fara cap....
Avatar utilizator
Sava_6115-6315
Membru Bronze
 
Mesaje: 470
Membru din: Joi, 19 Apr 2012, 07:41
Localitate: Bucuresti

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde ByOnu » Mar, 12 Sep 2017, 07:28

Legat de alveolele de pe Rebreanu. O sa va suparati pe mine dar sa stiti ca occidentul renunta treptat la alveole din varii motive. De exemplu, nu ca i-ar pasa cuiva (de la noi) sau nu ca ar incerca soferii (din nou, de la noi), dar in respectiva alveola nu poti opri la sub 10cm de bordura. Ei bine, in strainatate autobuzul aproape iti atinge cu cauciucul bordura astfel incat calatorii sa aiba o coborare / urcare cat mai sigura, rapida si confortabila, permitand de asemenea urcarea directa cu carucioare pentru persoane cu probleme locomotirii sau pentru copii FARA minuni de rampe. Plecarea autobuzului este de asemenea mult mai rapida si nu trebuie sa mai astepte "aprobarea" smecherului din spate care decide daca ii permite autobuzului sau nu sa iasa din alveola inaintea sa.

In fine, aici avem alveole deja, atat ne duce astazi, deci DA, ar trebui utilizate - obligatoriu.
VREAU PASAJ LA PIATA ROMANA! ACUM!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 2947
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Trole » Mar, 12 Sep 2017, 21:34

Uite un material exact în sensul renunțării la alveole... https://nacto.org/wp-content/uploads/20...idance.pdf
Puteți citi direct concluziile...
Trole
Membru Gold
 
Mesaje: 260
Membru din: Dum, 04 Apr 2010, 09:14

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde WT_fan06 » Mar, 12 Sep 2017, 21:55

Voi citi integral materialul cand am timp. Mi se pare extrem de interesant ce scrie acolo. Totusi, imi sar in ochi cateva chestiuni:

- exemplele de "e mai bine fara alveola" au fost aplicate la statii cu foarte multe linii care se intalnesc, alveola fiind foarte mica. Acum, evident ca nu au loc 2 autobuze, insa acolo mi se pare ca treaba a fost implementata prost din prima. In Bucuresti alveolele de la Romana/Universitate sunt mai mult decat generoase si tot nu sunt folosite. Soferii au loc si sa ajusteze directia si sa se alinieze cu un minim minimorum de efort si au loc multe autobuze/troleibuze si in spate, fata de exemplele inghesuite (trase de par kinda') din Londra

- treaba cu "masinile care parcheaza pe alveola", din nou nu are legatura cu principiul de alveola, ci mai mult cu incompetenta autoritatilor - tranteai o camera si ii trazneai pe toti cei care parcau cu o amenda de sa o tina minte toata viata si hopa, alveola e goala! :twisted:

- alveolele au fost implementate cred eu inainte de introducerea articulatelor, care, evident, aveau probleme la incadrare/spatele ramanea pe banda de circulatie. Pana una alta, articulatele iar au disparut din peisajul londonez so...

- blocarea unei benzi chiar si pentru o scurta perioada are un impact dramatic asupra fluxului. Asa cum am vazut un clip pe forum acum ceva timp, traficul se poate aglomera dramatic cand apare chiar un numar foarte mic de masini in plus. Eh, imaginati-va acum ca o banda se blocheaza cu un bus: avem masini care vor incerca sa depaseasca busul, rezultand trafic perturbat si pe celelalte benzi, nu numai pe prima banda; apoi, autobuzele din spate sufera si ele, intru-cat ele sunt fortate sa ramana pe prima banda pentru a efectua oprirea. Ei au masurat doar timpul efectiv pierdut efectuand oprirea, dar nu si cat au facut in plus in conditii de trafic pana la oprirea in sine. Mi-a venit imediat in minte asta: https://www.youtube.com/watch?v=7wm-pZp_mi0 ca sa vedeti cat de usor se poate perturba fluxul de trafic.

Iar astea sunt doar la o aruncare de ochi ultra superficiala asupra articolului.
Avatar utilizator
WT_fan06
 
Mesaje: 360
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Florinds » Mie, 13 Sep 2017, 15:00

Soferii nu folosesc alveola pentru ca reintra mai greu in trafic de cand nu mai au prioritate. Cateodata sunt parcate masini pe prima banda dupa alveola, deci practic trebuie sa taie doua benzi ca sa revina. La cate statii au pe traseu, ar pierde ceva timp din timpul lor de odihna si pe undeva e normal.
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 1898
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde MikeT » Mie, 13 Sep 2017, 15:56

Exact asta este motivul: greutatea la reintrarea in trafic din alveola. Chiar daca au prioritate conform regulamentului, sunt multi care nu stiu asta si nu-i lasa sa reintre. Asa ca prefera sa opreasca direct pe banda 1.
MikeT
 
Mesaje: 202
Membru din: Mie, 28 Sep 2016, 14:31

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde andrei11 » Mie, 13 Sep 2017, 17:35

Florinds și MikeT mai au sau nu mai au prioritate RATB - urile care ies din anveolă ? Puneți-vă de acord. Pentru mine contează mai puțin, eu oricum le dau prioritate.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 11556
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde MikeT » Mie, 13 Sep 2017, 21:31

Au obligatia de a ceda trecerea conducatorii auto care se apropie de o statie cu alveola de unde un sofer de mijloc de transport semnalizeaza ca vrea sa iasa. Art. 131, punctul (1), din Regulamentul pentru aplicarea OUG 195/2002. Se gaseste si pe net.
MikeT
 
Mesaje: 202
Membru din: Mie, 28 Sep 2016, 14:31

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde shoppy » Joi, 14 Sep 2017, 08:08

Daca si soferii RATB ar semnaliza stanga doar dupa ce au inchis usile si nu permanent sau imediat cum se intra in statie ar fi mult mai bine.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
2016: avion 12.8k km, tren 2.1k km, masina 21.7k km, metrou 2.5k km, bicicleta 730km
2017: avion 3.8k km, masina 9.4k km, metrou 2.7k km, bicicleta 230km
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6167
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Puss in Boots » Joi, 14 Sep 2017, 08:10

Ar fi fost aiurea (dar nu imposibil la noi in tara) sa nu aiba prioritate mijlocul de transport care iese din alveola. In momentul ala chiar ca tot blabla-ul cu "transportul si prioritizarea lui" ar fi fost de un penibil.....
Puss in Boots
 
Mesaje: 787
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Florinds » Joi, 14 Sep 2017, 12:14

Da, am gasit, asa era si pe vremea cand am invatat eu si ultima actualizare am facut-o prin 2007.
Dar aici pe forum am vazut ca nu mai au prioritate si am luat-o de buna, deci scuze pentru dezinformare.
Cred ca ar trebui instituite benzile unice si prin urmare sa se renunte la aceste alveole. Sau pastrate doar acolo unde exista o singura banda pe sens si nu se pot institui nici benzile unice.
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 1898
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde Goldmund » Dum, 17 Sep 2017, 11:50

Ce as mai putea adauga este ca(ceea ce multi au stiut aici), iesirea din alveole se realizeaza mereu si se garanteaza prin lege, care specifica ca autobuzele au mereu proiritate, iar daca activeaza semnalizarea, prima masina mica trebuie sa-i dea prioritate autobuzului care iese din alveola, mereu. Simplu
Acolo unde se pot construi alveole este garantat mai bine decat sa nu le ai.

PS
In Germania nu am vazut un singur oras care sa renunte la alveole pt. Bus.

Pentru cei care propun ca tramvaiul sa fie suspendat la cota +10m deasupra altor mijloace de transport in comun:
din moment ce tramvaiul nu poate fi introdus in subteran(acolo unde-i locul in multe intersectii din centralul capitalei si intre statiile din centralul urbei), ar fi oribil sa fie suspendat la +10m deasupra intersectiilor.
Nu cred ca vom avea adeziunea vreunui urbanist normal care sa-si puna semnatura peste asa ceva.
Ceea ce ar fi mai simplu(mult mai ieftin decat un metrou) si din punct de vedere estetic neutru, ar fi ca intre anumite statii tramvaiul sa devina cu adevarat Metrou Usor, subteran, in acest fel bucurestenii s-ar bucura de rapiditate, fara blocaje pentru tramvaiele lor si ar descongestiona si intersectiile respective. Apoi, tramvaiul ar iesi la suprafata, acolo unde ar avea traseul total separat de auto. Ce castig imens ar fi pentru Bucuresti.
Normal ca metroul nu poate fi inlocuit de nici un alt mijloc de transport in comun, dar ajutat de un Metrou Usor si de o flota de autobuze moderne, articulate, presupun ca asa s-ar rezolva marea dilema a unui oras mare, in mare...
Avatar utilizator
Goldmund
Membru Silver
 
Mesaje: 1879
Membru din: Sâm, 05 Iun 2010, 21:04

Re: Solutia potrivita pentru transportul public bucurestean

Mesajde WT_fan06 » Dum, 17 Sep 2017, 14:50

Problema e ca celelalte metropole sunt deja saturate cu metrou, asa ca s-au apucat de metrou usor. Noi inca nu avem metrou peste tot. Dupa ce vom fi construit toate magistralele de metrou necesare, abia atunci vom putea strecura tramvaie in subteran.
Avatar utilizator
WT_fan06
 
Mesaje: 360
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Știri și evenimente despre transportul în comun din București și împrejurimi


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori