MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM2 Berceni - PiperaM2 • Modernizarea infrastructurii existente

 

Topic: Știri și articole din presă

24 posts, 20385 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Știri și articole din presă subway guru

http://www.fonduri-ue.ro/presa/comunica ... istralei-2
MFE a transmis Comisiei Europene pentru aprobare proiectul major pentru modernizarea Magistralei 2
   28 Decembrie 2018


Ministerul Fondurilor Europene a trimis Comisiei Europene pentru aprobare proiectul major “Îmbunătățirea serviciilor de transport pe Magistrala 2 de metrou Berceni – Pipera”. Proiectul, în valoare de 114,83 milioane euro, va fi finanțat din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Proiectele majore, cu o valoare totală eligibilă mai mare de 50 milioane euro, în cazul investițiilor pentru creștere economică și locuri de muncă, prevăzute în cadrul programelor operaționale, sau cu un cost total eligibil de peste 75 milioane euro pentru domeniul transporturi, se transmit Comisiei Europene pentru aprobare, conform prevederilor Regulamentului UE 1303/2013.

Modernizarea va permite reducerea duratei călătoriei cu metroul și creșterea confortului pasagerilor uneia dintre cele mai aglomerate magistrale de metrou care traversează Capitala de la Nord la Sud. Magistrala 2 este utilizată de aproximativ 38% dintre pasageri.

Proiectul va finanța:
• înlocuirea întregii lungimi de 18,68 de km de linie dublă;
• reabilitarea instalațiilor electrice și sanitare;
• finalizarea lucrărilor la noul acces al stației Tineretului.

Conform estimărilor, contractul de lucrări principal, care vizează înlocuirea liniilor de metrou, va fi atribuit la mijlocul anului 2019, iar efectuarea lucrărilor va dura 4 ani.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Modernizarea M2 - 2019-... sab

Magistrala Pipera-Berceni, singura cu trafic în creștere în 2018. Metrorex vrea creșterea frecvenței metrourilor, dar abia peste 4 ani
https://www.g4media.ro/magistrala-piper ... 4-ani.html

38,5% dintre cei care au folosit anul trecut metroul au circulat pe magistrala Berceni-Pipera. La orele de vârf nu ai loc să arunci un ac în trenurile care leagă cartierele-dormitor din sudul Capitalei şi zonele de birouri din nord, precum Aviatorilor, Barbu Văcărescu-Floreasca, Pipera. În 2018, numai pe această magistrală de metrou au fost validate un număr de 69,46 milioane de călătorii, cu aproape 771.000 mai multe ca în 2017. Este singura magistrală de metrou care a înregistrat o creștere a traficului în 2018.

Potrivit datelor Metrorex, pe celelalte magistrale de metrou traficul a fost în scădere anul trecut față de 2017.

Compania pregătește o modernizare a liniei în următorii patru ani, modernizare care va face ca trenurile să circule la distanță de doar 90 de secunde, față de 180 de secunde acum.

Număr total de validări în 2018: 180.266.292 de călătorii, din care:

M2 – 69.464.071 călătorii (cu 770.861 mai multe călătorii ca în 2017)
M1 şi M3 – 104.768.576 călătorii (cu 293.402 mai puține călătorii ca în 2017)
M4 – 6.033.645 călătorii (cu 399.355 mai puține călătorii ca în 2017) :!:

Pentru a face față numărul în creștere de călători de pe M2, Metrorex pregătește modernizarea celor 18,68 de kilometri de şină dintre Pipera şi Berceni cu bani europeni.

“Caietul de sarcini şi documentaţia de achiziţie a lucrărilor de infrastructură au termen de finalizare sfârşitul lunii februarie 2019. Valoarea estimată pentru înlocuirea căii de rulare pe întreaga Magistrală 2 de metrou (18,68 km cale dublă) şi a instalaţiilor de infrastructură aferente este de 104 mil. euro fără TVA”, a declarat pentru G4Media.ro directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu.

În urma acestor lucrări de modernizare, trenul va circula pe M2 la fiecare 90 de secunde, în loc de 180 de secunde, cum se întâmplă acum. Însă, asta cel mai devreme în 2023-2024, deoarece lucrările vor dura 4 ani.

Între timp numărul călătorilor de pe această magistrală va crește constant, iar această soluție gândită de Metrorex s-ar putea să nu mai fie suficientă pentru a face față numărului de călători de peste 4-5 ani.

Magistrala 2 va deveni până atunci și mai aglomerată, pe măsură ce dezvoltatorii imobiliari finalizează proiectele de construcție de spații de birouri pe care le au în lucru sau demarează noi proiecte. Skanska, de exemplu, ar trebui să finalizeze în perioada aprilie-iunie anul acesta lucrările la prima fază a proiectului Equilibrium din Barbu Văcărescu, iar în condițiile în care traficul de la suprafață este oricum extrem de aglomerat, cei mai mulți dintre cei care vor lucra în birourile din noua clădire vor alege metroul. Tot în zona Barbu Văcărescu, dezvoltatorul imobiliar Globalworth vrea să construiască încă două clădiri de birouri.

Metrorex a a încasat anul trecut peste 305,7 milioane de lei din vânzarea de bilete și abonamente, cu 1,67% mai mult ca în 2017. În condițiile în care anul acesta compania trebuie să susțină majorarea salarială de 20% acordată angajaților în decembrie, dar și angajările masive care trebuie făcute în condițiile în care se va da în circulație M5 Eroilor-Drumul Taberei, șefii Metrorex iau în calcul o majorare a tarifelor pentru călătoria cu metroul. G4media.ro a scris aici pe această temă.

Interesanta scaderea pe M1+3, dar mai ales pe M4.  Inauguram 2 statii, iar traficul scade..

 


Re: Modernizarea M2 - 2019-... Cristy

Metroul Pipera-Berceni: la toamnă începe înlocuirea întregii căi de rulare a Magistralei 2 de metrou, fără întreruperea circulaţiei

Metrorex va începe, în această toamnă, înlocuirea căii de rulare pe toată lungimea Magistralei 2 de metrou Pipera - Berceni, lucrare care va dura 48 de luni, fără întreruperea circulaţiei pe timp de zi, a declarat, joi, directorul Metrorex, Dumitru Şodolescu.

"Trebuie să înţelegeţi că Magistrala 2 este foarte veche, dovadă că o băgăm într-o etapă de modernizare complexă, care înseamnă înlocuirea căii de rulare pe toată lungimea, 18 kilometri, cale dublă, şi înlocuirea echipamentelor de pe calea de rulare. Durata este de 48 de luni, datorită faptului că vom lucra numai pe timp de noapte, fără a întrerupe circulaţia. Dacă ar fi fost să fie o execuţie nouă, o făceai într-un an şi jumătate", a afirmat Şodolescu.

Directorul Metrorex a precizat că licitaţia pentru această lucrare va fi introdusă vineri de către companie în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

"O să fie şi câteva etape când se va lucra şi cu întreruperea circulaţiei, dar numai în weekend-uri. Deci încercăm să afectăm cât mai puţin traficul. În toamnă (va începe înlocuirea, n.r.). Noi lansăm licitaţia, începem mâine să o încărcăm în SEAP. O să fie o durată de nu mai mult de doua luni de zile pentru depunerea ofertelor, deci în trimestrul IV vrem să dăm drumul la lucrări", a adăugat Dumitru Şodolescu.

Acesta a precizat că numeroasele incidente şi defecţiuni apărute în ultimele luni pe această magistrală au fost cauzate de vechimea infrastructurii.

"Aceste defecte nu au apărut de pe o zi pe alta, ci sunt datorită vechimii pe care o are această cale de rulare. (...) Este obligaţia noastră lunară - toate defecţiunile trenurilor de metrou sunt analizate împreună cu compania care realizează mentenanţa, se iau măsuri preventive; pentru calea de rulare pe timpul nopţii se fac verificări de inspectorii de la siguranţa circulaţiei, specialiştii nostri de la Linii şi Tunele lucrează. Cine a descoperit fisura aceea (o fisură de şină, descoperită marţi în zona staţiei Pipera, n.r.)? Un specialist de la Metrorex care face aceste controale preventive", a adăugat directorul Metrorex.

Şodolescu a explicat că programul de reabilitare pentru Magistrala 2 include şi modernizarea tuturor celor 14 staţii.

"Magistrala 2 are două faze de modernizare. În prima fază am semnat achiziţia celor 24 de trenuri, faza a doua are trei etape. Prima - acest acces nou pe care l-am deschis astăzi, modernizarea căii de rulare, pe care o lansăm ca şi licitaţie mâine, iar etapa a treia înseamnă modernizarea tuturor staţiilor - celor 14 staţii de pe Magistrala 2 - însemnând lucrări de arhitectură, la instalaţii, discutăm de PSI, discutăm de alimentare cu apă, inclusiv construirea unui nou acces la cele 5 staţii care au un singur acces. Suntem în faza în care termenii şi condiţiile sunt aproape finalizaţi, împreună cu consultantul Jaspers, după care vom da drumul la studiul de fezabilitate şi va intra în exerciţiul financiar de finanţare din 2021 (...) Cele 5 staţii sunt: Apărătorii Patriei, Constantin Brâncoveanu, Aurel Vlaicu, Pipera şi mai e încă una", a subliniat Dumitru Şodolescu.

La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Dragoş Titea, a dat asigurări că Metrorex va interveni curând pentru rezolvarea problemelor de la Magistrala Pipera - Berceni.

"Da, au fost foarte multe defecţiuni pe Magistrala 2, este o magistrală veche. Se va interveni cât de curând acolo şi vom vedea şi acolo nişte rezultate foarte bune, cât de curând. Este prioritar pentru noi şi pentru compania Metrorex. Există un corp de control care investighează acest incident (garnitura de metrou deraiată lângă Depoul Berceni, n.r.), în cel mai scurt timp o să vă dăm rezultatele pe care ni le pun la dispoziţie cei de la corpul de control. Cu siguranţă rezultatul va fi făcut public", a încheiat Titea.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Modernizarea M2 - 2019-... sab

Modernizarea Magistralei 2 de la metrou ar trebui să scurteze perioada de aşteptare a trenurilor la două minute

https://www.stiripesurse.ro/modernizare ... 90272.html
Modernizarea Magistralei 2 de la metrou va genera scurtarea duratei de aşteptare între trenuri la mai puţin de două minute, însă lucrările vor fi gata după patru ani de la începerea acestora, a anunţat marţi, directorul Metrorex Marin Aldea, la deschiderea conferinţei Zilele Feroviare 2019, anunță MEDIAFAX.


"Înlocuirea căii de rulare pe Magistrala 2 este un proiect care cuprinde mai multe componente. Este vorba despre îmbunătăţirea sistemului de transport pe Magistrala 2 Berceni - Pipera cu cele trei componente: trenuri noi care funcţionează deja pe magistrala a doua, accesul de la Tineretului pus în funcţiune în primăvara acestui an şi înlocuirea căii de rulare. Suntem în procedura de achiziţie pentru că am avut discuţii cu ANAF-ul cu privire la criteriile de selecţie. Împreună cu ANAF-ul am stabilit ultimele detalii şi cât de curând va fi încărcată în sistemul electronic de achiziţii publice. Termenul este de patru ani de la începerea lucrărilor de realizare. Durata de succesiune între trenuri se va reduce de la trei minute la aproape două minute sau chiar mai puţin de două minute", a spus Marin Aldea.

Despre proiectul Liniei 7 de metrou, Aldea a explicat că este cuprins în strategia 2014-2030, iar în prezent nu există finanţare pentru acesta.

"Linia 7 de metrou de la Bragadiru la Voluntari este un proiect cuprins în strategia de dezvoltare şi modernizare a metroului 2014-2030, este un proiect în valoare de 2,4 miliarde de euro şi pentru acest proiect nu avem finanţare, nu a fost demarat. Nu avem niciun fel de finaţare. Este un proiect cuprins în strategia de dezvolatare a metroului ca şi celelalte proiecte. Ajungem la o valoare de circa 6,5 miliarde de euro cu proiectele cuprinse în Strategia de dezvoltare şi modernizare a metroului, proiecte care vor face obiectul discuţiilor cu privire la finanţarea din următorul cadru financiar din fonduri europene 2021-2027 şi probabil că şi subiectul unor eventuale discuţii pentru eventuale credite pentru a realiza aceste proiecte" a mai declarat directorul Metrorex.



Dar proiect ati facut sau pe ce vreti sa obtineti finantare ?  :popa:

 


Re: Știri și articole din presă cris_m

Asociatia a emis un comunicat pe pagina oficiala de Facebook, referitor la nerezolvarea in urma proiectului de modernizare a problemei rebrusmentului de la statia Berceni. Iata comunicatul:

Asociatia Metrou Usor wrote:
Metrorex a demarat licitația pentru modernizarea Magistralei 2 Pipera - Berceni, proiect mult așteptat și foarte necesar. Lucrările ar trebui să se desfășoare pe o perioadă de 4 ani și presupun refacerea căii de rulare prin schimbarea soluției tehnice de prindere a traverselor, schimbarea instalațiilor electrice și a altor echipamente responsabile de buna circulație a trenurilor de metrou și refacerea unor încrucișări de tip X, demontate la începutul anilor 2000, odată cu sosirea ramelor Bombardier.

Însă, Asociația Metrou Uşor trage un puternic semnal de alarmă cu privire la faptul că, chiar şi după cei 4 ani de şantier şi de circulație perturbată, frecvența trenurilor şi capacitatea de transport NU vor fi îmbunătățite în urma acestor lucrări. Cu alte cuvinte, garniturile tot nu vor circula la intervale mai mici de două minute la orele de vârf, iar aglomerația va rămâne aceeaşi. Iată de ce:

Frecvența unei magistrale de metrou este dată de capacitatea stațiilor de la cele două capete de a "întoarce" trenurile în direcția opusă, înapoi pe traseu. Acest proces se numeşte rebrusment, iar acesta necesită timp, indiferent de configurația liniilor. Printre aceste configurații, cele mai răspândite sunt cea în X(4 macazuri) și cea diagonală(2 macazuri). Configurația în X, implementată în stația Pipera, poate manevra în acelaşi timp 4 trenuri, asigurând astfel un interval de succedare mic (tehnic posibil 90 de secunde). Însă, configurația în diagonală de la Berceni permite rebrusarea ineficientă a doar 3 trenuri, astfel că aceasta nu poate oferi frecvențe mai mici de două minute. Mai mult, configurația de tip X își demonstrează cu adevărat eficiența doar dacă e amplasată DUPĂ stația terminus, aşa cum e la Pipera şi nu înaintea acesteia, aşa cum e propus în planul de modernizare a stației Berceni.

Așadar, capacitatea mărită a rebrusmentului și amplasarea corectă a acestuia după stație înseamnă eficiență, deci un timp de succedare între trenuri mult mai mic, timpul câștigat reflectându-se mai ales în calitatea și confortul călătoriei pentru pasageri. Îngrijorător este că planul de modernizare NU aduce nicio îmbunătățire în acest sens, deoarece încrucişarea în X a fost proiectată eronat înainte de stația Berceni, în loc să fie după stație, ca la Pipera. Aşadar, cea mai aglomerată magistrală din capitală riscă să rămână cu un interval între trenuri nepermis de mare din cauză că stația Berceni a fost deficitar proiectată, iar procesul de modernizare nu rezolvă aceste deficiențe.

Asociația Metrou Uşor solicită revizuirea proiectului stației Berceni în maniera indicată, pentru ca bucureştenii să poată circula la o frecvență de 90 de secunde, limita permisă de sistemul curent de conducere automată a trenurilor, mărind astfel capacitatea de transport şi reducând aglomerația de la orele de vârf. Fără aceste modificări, cei 4 ani de trafic îngreunat nu vor aduce niciun beneficiu real bucureştenilor.

 



Re: Știri și articole din presă subway guru

S-a lansat licitatia pentru consultanta:
https://clubferoviar.ro/licitatie-metrorex/

O licitație Metrorex pentru selectarea consultantului la lucrările de înlocuire a căii de rulare pe Magistrala 2, Berceni-Pipera, a fost lansată în sistemul electronic de achiziții publice.
licitație Metrorex programul Metrorex de sărbători meciul România-Suedia probleme pe Magistrala 2
În SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) a fost publicat anunțul de participare pentru procedura de atribuire a contractului de achiziție sectorială având ca obiect: Servicii de consultanță, asistență tehnică și supervizare lucrări pentru realizarea obiectivului de investiții ”Îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2. Berceni-Pipera. Înlocuire cale de rulare și instalații pe interstații”.
Procedura de atribuire aplicată pentru achiziția serviciilor mai sus menționate este de tip ”licitație deschisă”, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 16.03.2020, ora 15:00, a anunțat Metrorex, printr-un comunicat de presă dat publicității marți dimineață.
Licitație Metrorex cu valoare de 1,4 milioane de euro
Valoarea estimată a contracului este 6.702.324,02 lei fără TVA, achivalentul a aproximativ 1,4 milioane de euro.
Sursele de finanțare ale contractului ce urmează a fi atribuit sunt asigurate de la bugetul de stat și din fonduri externe nerambursabile în cadrul POIM 2014-2020. Durata estimată a contractului este de 108 luni – nouă ani. Oficialii Metrirex explicau recent că acest contract se va derula pe o perioadă atât de mare pentru că nu se va opri circulația pe Magistrala 2, ci se va lucra doar noaptea.
Contractul prevede asigurarea serviciilor de consultanță, asistență tehnică și supervizarea lucrărilor necesare implementării proiectului de modernizare (înlocuire) a căii de rulare și a instalațiilor de pe interstații de pe Magistrala 2 de metrou. Îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători de pe Magistrala 2 de metrou va aduce beneficii prin creșterea frecvenței de operare, reducerea duratei de deplasare cu metroul, creșterea gradului de confort al călătorilor, diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere, dar și creșterea gradului de siguranță în exploatare, precizează Metrorex.

 


Re: Știri și articole din presă Vatman

Sunt curios cine participa, avand in vedere ca se cer diriginti de santier autorizati ISC cu experienta in metrou!

 


Re: Știri și articole din presă aztec

Pai daca ar fi cu experiență in cresterea viermilor de mătase cine stie ce ar iesii...

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Licitația pentru execuția lucrărilor a fost suspendată. Ultimul termen limită avansat de Metrorex pentru depunerea ofertelor era 13 aprilie.

 


Re: Știri și articole din presă cris_m

Intr-adevar:

Metrorex suspendă licitația de modernizare a Magistralei II

Societatea de transport cu metroul a suspendat, fără vreun motiv făcut public, licitația de modernizare a Magistralei II de metrou, proiect cu o valoare estimată de aproape 100 milioane de euro.

Ofertele la licitația care apare ca „suspendată„ urmau să fie depuse luni, 13 aprilie. Cauzele suspendării nu sunt menționate.

Cu câteva zile înainte de depunerea ofertelor, compania de transport cu metroul Metrorex a suspendat, fără precizări suplimentare pe situl de achiziții publice, licitația de modernizare a magistralei de metrou Berceni – Pipera, proiect a cărui valoare estimativă în licitație era de 446,82 milioane lei.
Ofertele la licitația care apare ca „suspendată„ urmau să fie depuse luni, 13 aprilie. Cauzele suspendării nu sunt menționate.

Firme importante, retrase din licitație
Soarta licitației în cauză nu pare a fi una fericită. La începutul acestui an din licitație s-a retras o asociere condusă de compania Alstom, unul dintre puternicii competitori în domeniu.

Inițial asocierea Alstom Transport – SOMET – TIAB  – UTI a cerut anularea licitației organizate de Metrorex pentru modernizarea magistralei. Participanții la licitație au acuzat imposibilitatea asigurării corectitudinii acesteia și a efectuării lucrărilor în condițiile cerute de autoritatea contractantă.

Ceea ce nemulțumea asocierea menționată este faptul că lucrarea nu va putea fi efectuată fără participarea companiei canadiene Bombardier, cea care a asigurat ramele de metrou dar și elementele de semnalizare și automatizare ce trebuie înlocuite sau modernizate.

Metrorex suspendă licitația de modernizare a Magistralei II
„Este absolut obligatorie implicarea Bombardier atât în pregătirea efectivă a propunerii tehnice (prin indicarea acelor lucrări pe care numai această entitate le poate la acest moment executa), cât și singurul care poate efectiv interveni (…) modificările software cerute prin atât documentația de dispecerat Unirii, cât și cel aferente echipamentelor îmbarcate sunt software de tip închis, adică singurul care poate face modificări este cel care l-a dezvoltat, după regulile proprii și cu tool-urile de dezvoltare proprii cu drepturi de proprietate doar ale firmei Bombardier”, spun în cererea adresată CNSC contestatarii.

Ulterior asocierea în cauză a renunțat la contestație dar s-a și retras din competiție. Acum, Metrorex suspendă licitația.

Participanții la licitație, ținuți la secret
Compania Metrorex nu a informat pe situl public de achiziție care sunt ceilalți competitori, după cum păstrează secretul și în privnța participanților la licitația destinată achiziției de rame de metrou pentru Magistrala V.

Suspendarea licitației pe un termen neprecizat de Metrorex vine în condițiile în care starea tehnică a Magistralei II este deplorabilă, cu termene de înlocuire a componentelor mult depășite.

Traficul, gestionat cu ajutorul defunctului Windows XP
Asocierea condusă de Alstom spunea că „trebuie înlocuite toate stațiile de lucru din posturile locale și dispeceratul de trafic, având în vedere vechimea lor de 14 ani, precum și necesitatea actualizării sistemului de operare la unul de uzanță actuală (sistemul de operare actual este Windows XP”. Microsoft a încheiat suportul gratuit pentru acest sistme de operare acum șase ani, în prezent acordându-se asistență doar contra cost.

Alstom contestă licitația pentru modernizarea Magistralei 2 de metrou. Metrorex folosește încă Windows XP

Linii cu durata de viață depășită de două ori
Un raport al unui expert tehnic elaborat încă din 2015 menționa că potrivit normativelor capacitatea șinei tip 49 a fost depășită de două ori și tot depășită a fost și capaciatea șinei de 60. Șinele au ajuns să prezinte uzuri mari, uzuri ondulatorii și sute de ruperi, mai arăta raportul expertului tehnic.

Defectele și uzurile au ajun să se manifeste pretutindeni, fie că e vorba de căi rulare, aparate de cale, traverse, elemente fixare etc.

Soluții de modernizare, contestate
Proiectul de modernizare a fost primit cu reținere inclusiv de societatea civilă care nu a contestat atât necesitatea modernizării, cât soluția aleasă de Metrorex.

Asociația Metrou Uşor a solicitat în decembrie 2019 revizuirea proiectului de modernizare a Magistralei II. ONG-ul trage un puternic semnal de alarmă cu privire la unele neajunsuri din cadrul proiectului de modernizare: „chiar şi după cei 4 ani de şantier şi de circulație perturbată, frecvența trenurilor şi capacitatea de transport nu vor fi îmbunătățite semnificativ în urma acestor lucrări”.

„Lucrările ar trebui să se desfășoare pe o perioadă de 4 ani (timp în care circulația nu va fi întreruptă, dar se va desfășura mai dificil decât în prezent) și presupun refacerea căii de rulare prin schimbarea soluției tehnice de prindere a traverselor, schimbarea instalațiilor electrice și a altor echipamente responsabile de buna circulație a trenurilor de metrou și refacerea unor încrucișări de tip X, demontate la începutul anilor 2000, odată cu sosirea ramelor Bombardier”, nota Asociația Metrou Ușor.

„Cu toate acestea, Asociația Metrou Uşor trage un puternic semnal de alarmă cu privire la faptul că, chiar şi după cei 4 ani de şantier şi de circulație perturbată, frecvența trenurilor şi capacitatea de transport NU vor fi îmbunătățite semnificativ în urma acestor lucrări. Cu alte cuvinte, garniturile tot nu vor circula la intervale mai mici de două minute la orele de vârf, iar aglomerația va rămâne aceeaşi. Mai mult, proiectul de modernizare nu rezolvă nici problema stațiilor cu o singură cale de acces, deși normele pentru siguranța și protecția la incendiu cer existența a minimum două căi de evacuare distincte, de preferat situate în capete opuse ale stației. Practic, proiectul actual nu rezolvă decât o parte din problemele magistralei 2, ocolindu-le pe cele cu adevărat critice”, transmitea în decembrie ONG-ul într-un comunicat.

Acum, Metrorex suspendă licitația pentru modernizarea Magistralei 2.

Sursa:ClubFeroviar

Comentariu personal:
Nu conteaza ce sistem de operare folosesti, daca el este stabil si nu este legat la internet, poate merge bine mersi zeci de ani. Banci mari inca foloseau XP cand s-a terminat suportul tehnic, ba chiar au mai mers cativa ani cu el...

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Participanții la licitație, ținuți la secret
Compania Metrorex nu a informat pe situl public de achiziție care sunt ceilalți competitori, după cum păstrează secretul și în privnța participanților la licitația destinată achiziției de rame de metrou pentru Magistrala V.

Paragraful citat este o gogomănie, din 2 motive:
1. Procedura fiind în stadiul de depunere a ofertelor, este interzisă divulgarea numelor ofertanților și operatorilor economici înscriși în procedură; această operațiune se face doar după intrarea în următoarea etapă, aceea de evaluare tehnică, sub incidența unui proces verbal întocmit de comisia de evaluare.
2. Participanții de la metrourile pentru M5 sunt publicați pe SICAP încă din august. Chiar cei de la Club Feroviar au dat primii numele ofertanților, așadar nu e niciun secret acolo.

P.S. Oare de când magistralele noastre sunt notate cu cifre romane?

 


Re: Știri și articole din presă Puss in Boots

Poate e V de la Victorie!  :lol:

 


Re: Știri și articole din presă bercenicity

Găsești în destule documente magistralele numerotate cu cifre romane.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M2 • Modernizarea infrastructurii existente  • 
Choose destination

Since our 2417 forum members have written 433093 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use