MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou

 

Topic: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou

2619 posts, 532637 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 152 153 154 155 156 157 158  ... 188
 
 

📖 Pagination options
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou punmeister

E culoarea pe care o are IVA din poza mea de profil Andrei :mrgreen:

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Eu la politikă sunt cam pe dinafară. Deci Sectorul 4 și Popeștiul sunt de aceeași culoare ? Atunci de ce nu se înțeleg ?
Dacă-ți schimbi poza de profil postarea ta rămâne fără suport...

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou shoppy

Poate vrea sa spuna ca este impotriva desfintarii trecerilor de pietoni pentru falsa fluidizare a traficului auto.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou sab

Au aceeasi culoare politica, din ce stiu eu. Problema este ca nu mai iese nimic din aceasta afacere, spre deosebire de statia noua. Apartamentele din dreptul statiei Berceni s-au vandut si fara pasarela. Viitoarele apartamente (probabil ca de astea vorbea Baluta...) nu prea au sanse sa fie vandute in plin camp fara argumentul unei statii noi de metrou. Si asta, cu o naveta la 15 min nu stiu cine naiba ar cumpara, dar ma rog...

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou ByOnu

andrei11 wrote:
Adică de ce te încurcă suprateranele (n.r. pasalele pietonale in oras)?


Simplu, ingreuneaza traversarea carosabilului, descurajeaza mersul pe jos, incurajeaza soferii sa utilizeze si mai mult arterele respective datorita eliminarii semafoarelor/trecerilor, estetic, oricat de moderne ar fi (ex. Mamaia), strica/incarca aspectul bulevardelor, daca se defecteaza lifturile, lasi fara posibilitate de traversare persoanele cu deficiente locomotorii (ex. lifturile de la Pasajul Basarab, pasaj care are si rol de supratarsevare pietonala peste CF).

Trendul european este de a mai ciupi din carosabil, de sicana si a intorctochea traseele cu autoturismul si de a prioritiza alternativele: pietonal, transport public, biciclete, etc. Ei bine, pasarelele pietonale care inlocuiesc trecerile de pietoni sunt in totala contradictie cu acest principiu.

Avem si exemple fericite precum pasajul subteran de la Universitate care ajuta pietonii in traversarea mai rapida a intersectiilor (in special pe diagonala), motiv pentru care sustin construirea unuia similar la Romana.

Dar aici nu vorbim despre o pasarela care elimina o trecere de pietoni, ci despre un nou acces la statia de metrou Berceni, al carui scop va fi atragerea calatorilor spre metrou si/sau usurarea traseului dintre locuinta si statie.

 


  • CSL
  • Posted:
  •  


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou pantograful

Hai sa vin cu o propunere semi-fantezista pentru dezvoltarea retelei de metrou, care respecta 100% proiectele de care se tot vorbeste. Practic, propun doar un calendar, nimic nou ca proiect.

Odata cu finalizarea M5 Eroilor - Drumul Taberei, propun sa se deschida simultan 2 santiere, ambele in centrul orasului :

- M4 Gara de Nord - Hasdeu, 1,4 km cu 2 statii : Stirbei Voda si Hasdeu
- M5 Eroilor - Iancului, 4,5 km cu 6 statii : Hasdeu, Cisimigu, Universitate, Calea Mosilor, Traian si Piata Iancului

Un total de 5,9 km cu 8 statii, un proiect foarte rezonabil, chiar daca pentru M5 lucrarilor sunt, clar, destul de complicate.

Ar rezulta o adevarta retea de metrou, interconecta, si avantajoasa pentru deservirea centrului. Bucurestiul, ca multe alte orase, are strazi destul de late prin cartiere periferice (Pantelimon, Bucurestii Noi, Giurgiului... daca vorbim doar de M4/5), deci acolo se poate rezolva foarte usor cu tramvaiul (o linie Piata Iancului - Granitul, cu frecventa la 2 minute, ar rezolva foarte ok situatia cartierului Pantelimon pana ne apucam si de M5 est). In schimb, in centrul sunt strazi mult mai inguste, deci aici e nevoie, logic, de transport subteran (metrou).

Daca nu ne apucam acum de tronsoanele astea centrale, care nu sunt atat de complicate, ma tem ca peste 20-30 de ani tot doar cu ramificari vom ramane : Eroilor - DT, Iancului - Pantelimon, Obor - Colentina, GDN - BN si eventual Baneasa/Otopeni, dece nu Eroii Revolutiei - Progresul... pentru ca da, sunt mult mai usor de construit, dar si mult mai putin utile. As putea face o paralela cu autostrazile : la tronsoanele care traverseaza muntii nimeni nu vreau sa se gandeasca, dar alea sunt intr-adevar strategice,  nu Bucuresti-Ploiesti unde DN1 era deja destul de ok.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou shoppy

Metroul nu se justifica doar prin lipsa spatiului de la suprafata, se justifica, ca avand viteza si capacitate mare fata de tramvai care are viteza si capacitate medie.
Metroul trebuie sa ajunga pana la centura si nu doar in centru(daca la ultimele statii de la centura nu se justifica ca cerere atunci unele vehicule trebuie sa intoarca mai devreme).
Ideile acestea se pot verifica oriunde in orasele civilizate.
Nu este logic sa se faca M5 inaintea lui M4 pentru ca fara o alternativa la M2 atunci M5 va bloca M2, asa ca trebuie facut intai M4 si deabia dupaia M5.
Deci calendarul este:
- M6 si M4 concomitent
- M5 dupa finalizarea M6 si M4

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou pantograful

shoppy wrote:
Metroul nu se justifica doar prin lipsa spatiului de la suprafata, se justifica, ca avand viteza si capacitate mare fata de tramvai care are viteza si capacitate medie.

Se poate justifica din ambele motive. Totusi in Pantelimon, Giurgiului sau chiar BN (inainte de M4), tramvaiul ar putea face fata fara probleme daca s-ar vrea.

shoppy wrote:
Metroul trebuie sa ajunga pana la centura si nu doar in centru(daca la ultimele statii de la centura nu se justifica ca cerere atunci unele vehicule trebuie sa intoarca mai devreme).

Of course ! Dar ce este prioritar, tronsonul langa centura sau ala central ?

shoppy wrote:
M5 va bloca M2

Inteleg argumentul, dar M2 va fi modernizat in anii ce vin, si va fi suplimentat destul de mult, asa ca potential mai are. Dar ca M5 oprit la Eroilor ar putea bloca M1/M3 vad ca nu se gandeste nimeni.

shoppy wrote:
M5 dupa finalizarea M6 si M4

Fara sa mai vorbesc de M6, M4 sud trece aproape exclusiv prin zone depopulate... iar asta sa fie construit primul ?  :shock:  Mai ales ca sunt sperante mici pentru o legatura intre M1/3 si M4 pe la Izvor, deci practic se face o linie de aproape 10km spre Progresul... cu doar o corespondenta la Basarab si alta tocmai la Eroii Revolutiei ? Mi se pare absurd

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou shoppy

Cine crede ca M2 mai poate duce sau ca o sa duca nustiuce dupa modernizare ori nu stie ce este pe M2(problema sunt statiile si peroanele, pot sa modernizeze oricat la trenuri, degeaba, peroanele nu pot prelua fluxul), ori vrea neaparat sa justifice metroul unde vrea el.
Atitudinea aceasta "uite acolo blocurile, acolo sa se faca metrou ca o sa aiba clienti, unde nu sunt blocuri nu o sa aiba clienti, deci sa nu se faca" este una de viziune pe termen foarte scurt aplicata la un proiect cu rezultate pe termen lung si foarte lung.
Discutia s-a purtat si raspurtat, metroul nu se face unde este mult construit azi ca sa aiba multi clienti azi, se face pentru viitor deci se face in zonele cu potential de dezvoltare pentru a dicta si sustine dezvoltarea lor rapida si normala.
Daca la periferie este prea scump si exista spatiu liber atunci sa iasa la suprafata.
Asa este guvernarea UE care tinteste castigul sustenabil si pe termen lung in loc de castigul imediat. Asa se construieste metroul in UE si asa gandesc expertii UE care ne dau banii.
Ne da UE azi bani pentru M5? Nu.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

shoppy wrote:
Discutia s-a purtat si raspurtat, metroul nu se face unde este mult construit azi ca sa aiba multi clienti azi, se face pentru viitor deci se face in zonele cu potential de dezvoltare pentru a dicta si sustine dezvoltarea lor rapida si normala.

Aceasta este o afirmație ilogică.
Propun să închidem M 2 din Berceni la Unirii, repet, să-l închidem pentru că Berceni  - Unirii reprezintă locul unde este mult construit astăzi, ca să aibă mulți clienți astăzi. Inclusiv metroul din Balta Albă să-l închidem, urmând același raționament.
La fel, oare de ce s-a construit Racordul M 5 / Dr. Taberei pentru că acest cartier este << mult  construit astăzi .>>
După gândirea ta unde ar trebui construit metroul, care sunt zonele cu potențial de dezvoltare ?

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou shoppy

Nu am spus deloc sa se inchida ce este deja construit, si ce a construit carmaciul avea o justificare pentru ca fiecare linie avea pe ea si cartiere de blocuri si platforme industriale, deci genera si calatori si destinatii pentru ei.
M5 in Drumul Taberei s-a proiectat gresit pentru ca nu va avea nici o crestere in timp, valori de trafic de la deschiderea vor fi aceleasi cu cele de peste 50 de ani, este un proiect care ajuta strict riveranilor, nu are zone potrivite unde orasul sa se dezvolte si care sa atraga pasageri de pe alte magistrale si nu ajuta cu nimic pe cei care fac naveta cu masina personala. Nu trebuia infundata intre blocurile acelea, trebuia neaparat dusa aproximativ drept pana la CB, atunci ar fi fost corect.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou pantograful

Sincer, astea mi se par niste teorii total detasate de realitate.

Eu vad un oras real, Bucurestiul, care ar avea foarte mult de benficia de M5 - tronsonul central (+ legatura M4 Hasdeu-GdN, pentru ca metroul trebuie gandit ca retea interconecta). Avem un centru care trebuie valorizat, ca deocamdata este deservit doar foarte partial de metrou.

Dezvoltarea si viitorul... sunt niste "stiinte" pe care nu le stapaneste nimeni, nici macar "expertii" UE. Hai sa fim seriosi, construim intreaga M4, sa zicem si M6, si deodata bucurestenii o sa vrea toti sa ajunga in zonele Chirigiu/Viilor/Casa Poporului ? Zonele astea au un potential de dezvoltare destul de scazut, intre case, parcuri, etc. M4/6 nu se compara si nu se va compara niciodata cu M2, punct. M2 nu este supra-aglomerat doar pentru ca nu exista M4, este supra-aglomerat pentru ca deserveste zone de interes uriase. Chiar daca si M4 e necesar in viitor. Mai degraba ingrijim orasul real pe care-l avem in fata noastra, inainte de a ne gandi la padurea Baneasa sau la prelungiri spre sau peste centura. Metroul in centru cu siguranta va aduce o (mica) dezvoltare a intregului oras. Metroul prin campii... nu stie nimeni.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou shoppy

Daca te documentezi un pic o sa vezi ca aceleasi discutii au avut loc acum 50-100 de ani pe la altii mai destupati, si concluziile acestea sunt dovedite, nu e asa ca viitorul nu stie nimeni ce aduce.
Daca proiectezi o linie de metrou in camp atunci imediat o sa ai dezvoltare organizata de-a lungul ei, daca nu organizezi nimic atunci te trezesti cu tampeniile de la noi gen Pipera, Rosu, Popesti Leordeni, intregi orase unde nu ai cum sa bagi masina de pompieri, dapai un tramvai sau metrou, si care acum te sufoca, cu masini parsonale, ca alte alternative nu au. Ce le faci la astia? Ii demolezi ca sa le faci tramvai sau metrou? Nu mai bine ar fi plecat ei cu un PUZ care sa prevada metrou?

 


Go to page:  1  ... 152 153 154 155 156 157 158  ... 188
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419390 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use