MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou

 

Topic: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou

171 posts, 80641 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou subway guru

sab wrote:
Cred ca totusi exista solutii de sprijinire provizorie, nu trebuie sa cada neaparat planseul. Asa cum la Bazilescu a existat sprijin provizoriu pentru a sustine partea de tunel nedezafectata pana s-au construit stalpii de la peron care au preluat "sarcina".
Chiar si chestia cu "obligatoriu statie cu peroane laterale" este relativa .
In fine, am inteles, nu vom avea statii in zonele cu caseta.

Bazilescu e cu tunele nu cu galerie casetata...hai sa nu incurcam borcanele...
referitor la peron central pe interstatie cu caseta, ca sa bagi un peron intre linii trebuie sa 'cracanezi' liniile si sa le racordezi amonte/aval la liniile existente...deci de 'demolat' totul din greu, si nu numai pe zona noii statii...
restul, tot ce am zis ramane valabil si mai sunt o mie de lucruri ce trebuie avute in vedere, dintre care primul e sa menti circulatia trenurilor!

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou sab

@andrei rosca
Bineinteles ca se demoleaza si peretii mulati, doar se sapa paralel cu galeria existenta si se face "cut &cover"
Au fost situatii in care s-a umblat la peretii mulati existenti, este adevarat ca pe suprafete mai mici (de ex la NG si Basarab).

@subway guru
Stiu ca la Bazilescu era tunel, nu caseta. Ma refeream la faptul ca s-a putut gasi un mod de sprijin provizoriu pentru tunelul "nedemontat" . Ba chiar pe tunelul ramas s-a construit si un mini perete mulat de tip "coloane", iar totul se sprijinea pe niste stalpi metalici provizorii nu foarte grosi.
Nu mai insist, dar cred ca se poate construi statie si pe tunelul tip caseta. Probabil insa ca efortul este mult prea mare si nu merita..

Pana la urma care a fost ratiunea pentru care s-a facut galerie pe sub sos Berceni si nu s-a sapat cu scutul ?

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou subway guru

sab wrote:
@andrei rosca
Bineinteles ca se demoleaza si peretii mulati, doar se sapa paralel cu galeria existenta si se face "cut &cover"
Au fost situatii in care s-a umblat la peretii mulati existenti, este adevarat ca pe suprafete mai mici (de ex la NG si Basarab).

@subway guru
Stiu ca la Bazilescu era tunel, nu caseta. Ma refeream la faptul ca s-a putut gasi un mod de sprijin provizoriu pentru tunelul "nedemontat" . Ba chiar pe tunelul ramas s-a construit si un mini perete mulat de tip "coloane", iar totul se sprijinea pe niste stalpi metalici provizorii nu foarte grosi.
Nu mai insist, dar cred ca se poate construi statie si pe tunelul tip caseta. Probabil insa ca efortul este mult prea mare si nu merita..

Pana la urma care a fost ratiunea pentru care s-a facut galerie pe sub sos Berceni si nu s-a sapat cu scutul ?

Nu e 'bineinteles', e de evitat...
La Bazilescu nu era sub circulatie, puteai face orice 'nebunie'...
Eu n-am zis ca nu se poate face statie pe o galerie in caseta, orice prostie e posibila daca te ambitionezi...
Revenind la ultima intrebare, tehnologiile de executie erau alese functie de dotarea constructorilor...
Pe Berceni a fost TEC-ul, care nu avea scuturi in dotare, dar avea instaltii ELSE pt pereti mulati...si palplanse Larsen, care au fost folosite cu succes de la Aparatori incolo pe post de 'hamburgheza'...
Toate cele bune, nu am de gand nicicum sa descurajez pe cineva sa 'viseze', dar sansele de intrupare a viselor sunt cu atat mai mari cu cat 'visele' sunt totusi cat de cat 'realiste'... :ugeek:

 



Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou subway guru

iliutu wrote:
TEC = ?
= Trustul EnergoConstructia (aia de faceau electrocentrale) si care au construit si pasajul pietonal de la PU1-2.  :ugeek:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou sab

De aceea pasajul pietonal apare in schite cu tunel circular si in final a iesit rectangular ? :lol:
Plan-Unirii-3.jpg (93.18 KB; downloaded 6658 times)

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou andrei11

Hai sa lamurim cateva aspecte, ca vad ca le sucim si le invartim la nesfarsit .
a) Referitor la Piata Romana
De ce sustineti in continuare ca statia are peroane extrem de inguste ? Chiar nu va inteleg, ori nu stiti situatia din teren ori va plac formulari"a la reporterite blonde de latoate televiziunile"
Statia are peroane normale, numai accesele la tren sunt "atipice". Nu exista "peroane inguste"  :!:
b) Referitor la indesirea statiilor
Evident ca nimic nu e imposibil, se poate face orice - ti trece prin cap, ( ma poate sustine si guru la aceasta afirmatie ), dar indicati va rog sursa de finantare. Asadar arhitectii / inginerii deseneaza / calculeaza proiectul, voi veniti cu sursa de finantare, si putem demola tot asamblul "Victoriei" de exemplu, sa facem alte 2 statii de metrou, vreo 2 - 3 pasaje subterane, o parcare pentru 2000 de masini, pasaj subteran pentru pietoni - cu magazine si puncte de vanzare a merdenelelor ( cu lapte batut ), etc, etc.
Dar indicati sursa de finantare.
c) Referitor la poza pusa de sab
Este clar ca acolo este o varianta de proiect, varianta care nu s-a materializat, si unde tunelul de legatura ar fi fost sapat cu (celebrele) scuturi semimecanizate care au sapat si tunelurile de metrou inainte de 1989. Asa cum vad si eu de pe poza, tunelul de legatura ar fi fost defapt doua.

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou subway guru

@sab:
Lasand la o parte 'sarcasmul' gratuit, ce ai pus tu acolo e altceva...
E ceva ce am zis deja in alta zona a forumului:
subway guru wrote:
Eu nu am cunostinta de alte 'variante' de pasaj pietonal, singura discutie de care stiu e ca initial s-ar fi dorit sa fie mai in aval, ca sa fie mai scurt.

Schita aia la asta se refera...
Te rog sa remarci urmatoarele elemente pe care le-ai neglijat cu non-shalantza:
1. pe schita Dlui arh Beznila scrie clar 'propunere'...deci e o faza de lucru si analiza, nu proiectul propriu-zis;
2. data 'propunerii' e fix cu un an inaintea definitivarii proiectului efectiv;
3. n-ai remarcat ca 'solutia' e taman 'in oglinda' fata de pasajul realizat???...pt ca se referea la capatul 'Y' al statiei PU1 nu la mijlocul statiei; (baga de seama incotro pleaca 'tunelasele' spre PU2...cu regret, bag de seama ca involuntar, iar 'ai incurcat borcanele'...)
4. Solutia cu doua tunelase de 3,si ceva ar fi fost o 'catastrofa totala', comparativ cu solutia finala aleasa, cu o singura caseta, mult mai 'flexibila' in exploatare, si care 'rezista' cu destul succes si azi!
Ca sa concluzionam, iarasi comparam 'mere cu pere', tu vorbesti despre alt pasaj decat cel efectiv realizat!
Clar??? :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou sab

Foarte clar.
Am remarcat ce spui, doar ca nu stiam ce propunere este. Am stiut cum sa te "provoc" si acum am aflat ca este propunerea "cea mai scurta", care pleca din vestibulul de la Horoscop  ;) . Cine stie, daca puneam o intrebare normala, poate astepta mult si bine. Multumesc.
andrei11 wrote:
a) Referitor la Piata Romana
De ce sustineti in continuare ca statia are peroane extrem de inguste ? Chiar nu va inteleg, ori nu stiti situatia din teren ori va plac formulari"a la reporterite blonde de latoate televiziunile"
Statia are peroane normale, numai accesele la tren sunt "atipice".

Hai sa fim seriosi. Toata lumea asteapta trenul pe acel metru de peron de dupa perete, nu in zona din afara casetei.  Deci acela este tot peron.Altfel nu ar avea nicio noima faptul ca cineva a luat "pe barba lui" decizia sa lase un metru acolo "just in case". Se facea caseta normala, se spargea exact in dreptul tuturor usilor si nu se mai facea acel peron de 1m. Nu mai exista niciun pericol.

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou andrei11

Evident ca acela  nu e peron. Asteptatul acolo o face fiecare pe barba lui. Chiar nu-i inteleg pe cei care-si "fac veacul" pe o punte de 1 metru latime ( cred ca nici un metru nu are...). Am vrut sa precizez aspectul pentru ca se bat apropouri la nesfarsit precum ca Romana ar avea peroane inguste, ceea ce nu-i adevarat.
Propun  ca in fiecare statie  sa ne inghesuim cu totii pe banda de siguranta de 30 cm latime, asa vom avea parte de senzatii nebanuite in subteran ! Nu numai la Romana.
Subway /sab, recunosc ca nu pot citi deloc desenul ( in sensul ca nu vad ce scrie pe el ), dar cum v-ati dat seama ca cele 2 tunele pietonale ar fi dat spre "Horoscop" ?

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou Slasher1985

Total de acord cu andrei aici. La Romana se poate astepta bine-mersi metroul in spatele coloanelor de langa margine. Dar in acelasi timp, cu greu vor fi convinsi "batranii" (intre ghilimele, ca nu toti sunt in varsta) care trebuie sa prinda loc. Ar trebui puse mesaje de avertizare "Accesul dincolo de perete interzis cand trenul nu este in statie". Ce-i drept, multi vor ignora textul, dar incet incet, oamenii vor sta mai calmi si vor protesta mai putin legat de latimea peronului.

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou DocOctavius

Mesajul de avertizare există și poate fi citit pe pereții stației de cei ce au ochi să-l vadă. Ceea ce ar fi nevoie la astfel de stații sunt porți automate care să se deschidă simultan cu ușile metroului. Astfel de sisteme au fost implementate pe unele linii în Londra și Paris pentru a evita "căderile accidentale pe linie" probabil că cei mai în domeniu pot să vă dea mai multe detalii asupra motivelor și locațiilor exacte.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou sab

Si atunci, repet, care este marea realizare ca s-a prevazut acel metru la Romana ? Nu se putea sparge peretele in dreptul tuturor usilorsi era nevoie de acel metru doar ca sa nu ai unde sa cobori in zonele fara decupari in perete ?
Atunci este simplu in zonele cu caseta, sparg peretele in 24 locuri corespunzator fiecarei usi, "adaug" peronul dincolo de caseta si a iesit foarte simplu statia.
andrei11 wrote:
cum v-ati dat seama ca cele 2 tunele pietonale ar fi dat spre "Horoscop" ?

Drumul cel mai scurt intre U1 si U2 este Horoscop-McDonalds. Asa ca, daca subway guru spune ca propunerea respectiva corespunde proiectului mai scurt de pasaj, am facut si eu aceasta presupunere, ca ar fi dat la Horoscop. Mai ales ca din desen deduci ca scarile fixe/rulante sunt indreptate spre Horoscop, nu spre Manuc ( asa cum sunt acum), deci in mod cert dadeau mai spre Horoscop. Practic este zona scarilor actuala, dar "in oglinda" , scarile erau indreptate in celalalt sens, spre stanga cand vii de la U2.
Acum locul exact unde ajungea acesasta propunere de pasaj la U1 cred ca numai subway ni-l poate "divulga".

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou andrei11

sab wrote:
... mai ales ca din desen deduci ca scarile fixe/rulante sunt indreptate spre Horoscop, nu spre Manuc ( asa cum sunt acum), deci in mod cert dadeau mai spre Horoscop. Practic este zona scarilor actuala, dar "in oglinda" , scarile erau indreptate in celalalt sens, spre stanga cand vii de la U2.

Din desen nu prea rezulta nimic.
Avem un desen unde 2 scari rulante + o scara fixa sunt perpendiculare pe doua tunele pietonale.
Cam atat.
Eu cel putin asa citesc desenul respectiv, iar din ceea ce scrie rezulta ca ar fi voba de tunelul de legatura intre U 1 si U 2.
Nu stiu cum vedeti voi pozitionarea statiilor in desen, unde e nordul sau alte nimicuri de genul acesta.
sab wrote:
Practic este zona scarilor actuala

Care scari ? Cele din pasajul actual ? Nu prea cred ca scarile sunt cele actuale. Pe acolo era Dambovita.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419369 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use