MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Stația Unirii M 7 - propuneri

119 posts, 25099 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari zapacitu

DACA pui statia in dreptul mag Unirea, aripa Splai (si spun DACA), pasajul de corespondenta va trebui sapat tot cu TBM. De la nivelul statiei nu ai cum sa ajungi la vestibulul M2 fara sa te lovesti de Dambovita, de canalizare, de galeriile / liniile M2, de pasajul auto. Singura varianta a pasajului de legatura este sa mergi la nivelul liniilor M7 pana pe partea cealalta a M2 si de acolo poti urca linistit catre oricare din celelalte doua statii. De fapt ar urma sa urci in M2 la capatul opus actualului pasaj catre M1/3, pentru ca doar acolo poti fara sa aduci atingere casetei Dambovitei. Si tine seama ca tunelul pietonal trebuie sa fie la o distanta considerabila de cele doua tunele aferente liniilor. Rezulta de aici ca statia ar fi vizavi de Unirii (sub sensul spre Alba Iulia al bulevardului) si ca pasajul de legatura ar fi mai lung decat cel actual. E o lucrare de mare arta care - sincer acum - genereaza mai multe probleme decat rezolva. Corespondenta M1 M7 s-ar face VIA M2, ceea ce inseamna o aglomeratia tampita in pasajul ala.

Din pacate, un rezultat similar ai si in cazul statiei amplasate sub actualul terminal al lui 32: corespondenta catre M2 s-ar face prin acelasi tunel inghesuit. Aici insa ar fi mai simpla constructia (din avion doar, pentru ca daca te duci sub pamant descoperi ca exista dispeceratul care iti "impinge" statia intre blocurile din zona si trebuie sa tii cont de fundatii, distanta etc). Deci ar veni cu alte provocari decat cele pe tunelare, nu ar elimina provocarile.

Sincer, dintre TOATE variantele, cea mai simpla mi se pare statia sub bd. Calarasi. Ar fi fain daca am putea urca metroul astfel incat in 100m (dupa subtraversarea M1 si casetei) sa poata supratraversa (da, supra, insa inseamna urcare de 4%) liniile M2, astfel incat peronul M7/Calarasi sa fie mai sus decat M2 (practic la nivel cu M1/3). Corespondenta M7 - M1/3 s-ar face printr-un pasaj nou care ajunge la M1 prin parc, la nivelul solului (a' la' Eroilor, doar ca fara galme, total la suprafata). Se poate arajta sa arate foarte elegant, pe semicerc etc. Aici provocarea e urcarea ceva cam abrupta pentru metrou.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari George

Asta e un topic de vorbit discutii...sincer. Tramvai, unind liniile dinspre Coposu si cele care vin dinspre Rahova. Cu terminal in mijlocul Pietei Unirii, civilizat, frumos. Restul e vis umed pt vreo 15 ani.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

Si M5 a fost vis umed vreo 30 ani... Poate ca M7 va fi peste 15 ani, daca vom considera prioritare linii care transporta aer, gen M6.
@zapacitu
Ce înțelegi prin " sa urci la M2 în capătul opus corespondentei actuale"? Mai exact unde?

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari zapacitu

Zona de "urcare" ar fi intre Dambovita si tunelele M2, aproximativ in deptul Hanlului lui Manuc - fix unde ar fi statia la -25 daca ar subtraversa M1 si M2. Varianta cu PU3 fix pin mijloc tot mi se pare ideala, oricum ma uit la problema - legatura in subteran cu M2 si legatura "prin parc" spre M1 (pur si simplu construit un pasaj subteran la subteran pe la nivelul solului deasupra casetei Dambovitei, eventual evazat ca sa pui si un acces acolo spre parc), ca sa evitam tranacoape in caseta garlii. Chiar si o iesire fix in parc, la Fantana Bucurestiului :)

Sunt 100% constient ca in urmatorii 30 de ani NU se va face NIMIC pe M7. Asta nu ma impiedica sa visez :)

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

DACA pui statia in dreptul mag Unirea, aripa Splai (si spun DACA), pasajul de corespondenta va trebui sapat tot cu TBM. De la nivelul statiei nu ai cum sa ajungi la vestibulul M2 fara sa te lovesti de Dambovita, de canalizare, de galeriile / liniile M2, de pasajul auto.

Te-a "furat" peisajul  :lol:
Nu-ți trebuie niciun TBM. Dacă vii dinspre noua stație spre M 2 Dâmbovița e tot timpul pe stânga, nu te intersectezi cu ea. Îți trebuie pur și simplu scări care să te urce de la nivelul lui M 7 peste tunelul lui  M 2 ca să ajungi  la ( fostul - actualul )  Mc  Donald's din stația lui M 2.  Pasajul rutier îl subtraversezi cum s-a realizat pasajul subteran care subtraversează liniile CFR de la Basarab. Fac mai târziu două - trei schițe. Schițe de principiu,  fără cote.  Numai ca și idee.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari zapacitu

Unde, cine!? Sariti! HOTII! ....aaaa....  :roll:

Stai putin, pasajul e "gard-in-gard" cu fostul McDonalds (putin mai sus, dar nu cu 4m). Cum pui scari pe acolo? Anulam un sens pentru scari? Sau are fundatia facuta pentru a fi subtraversat acolo? Sau il inchidem temporar pentru a decupa 12m din el si a reface bucata pe doua nivele, pasaj pietonal imediat sub pasaj auto? Si oricum, ramane problema M1/3 la M7 (sau o da sfantu sa sape careva tunelu ala la dubu)?

Mai mult, nu cumva tevile cascadei si colectorul de canalizare (A/B? era ceva care mergea in pe stanga albiei paralel cu ea... ma insala memoria?) din dreptul sifonarii trec mai spre magazinul Unirea?  Eu la alea ma gandeam cand ziceam ca trebuie evitate.

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

Cu albastru e sifonarea. Este  fix ( dacă ai traseul U 1--> U 2 ) după ce ieși din balcon și cobori scările. Fix acolo e, la scările acelea. ( După aceea faci stânga 90* și mai ai 4 - 5 trepte . După aceea te încadrezi pe culoarul acela lung și îngust )
Cu negru punctat este traseul Dâmboviței după sifonare. Parcă sunt 6 conducte în paralel, dar mă pot înșela. Conductele practic sunt lipite de stația U 1.
Cu roșu este fostul Mc Donald's. ( Eu îl văd cărămiziu, dar cred că l-ați identificat )
Cu galben este pasajul rutier.
Cu mov ar fi viitoarea stație U - M 7
Voi reveni  cu cotele de înălțime într-o viitoare intervenție.
Explicațiile sunt clare sau mai trebuie detaliat ? Repet, cotele pe înălțime mai pe seară / mâine .
Explicații.jpg (325.79 KB; downloaded 2914 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

Hmm, sper ca nu este o confuzie cu conductele folosite atunci cand s-a deviat Dambovita doar pentru subtraversarea de catre M2. Iar camera de captare a acestei devieri prin conducte o folosim acum la corespondenta M1-M2. Sigur sifonarea este cu conducte ?
aztec a pus un link interesant, care arata o sifonare cu canale betonate., 3 pe partea cu magazinul Unirea si un canal pe malul celalalt.

Nu poti sa intri cu corespondenta M7 dinspre magazin pentru ca nu ai loc de pasajul rutier lipit de statia M2, trebuie sa treci pe sub pasajul rutier, Dambovita si caseta de canalizare. Apoi trebuie sa faci un unghi de 90 grade sa ajungi la McDonalds in zona Ffostelor case de marcat, cea mai plauzibila destinatie a corespondentei daca facem statia acolo.
Partea proasta este ca tot acolo se varsa si corespondenta M1, pe care, culmea, nu au fost in stare sa o centreze si intra usor"decalat" la acel nivel intermediar Cum ar fi ca toata lumea sa se concentreze pe acel culoar minuscul catre fosta intrare McDonalds ?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

Aceasta este sifonarea , este in dreptul fostului Pod Seban Voda. Se vede si unghiul aiurea de aproape 90 grade pe care il are.
Sifonare.jpg (112.26 KB; downloaded 2884 times)

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari zapacitu

@andrei11, o sectiune in dreptul fostei intrari in mcdonalds cu accent pe cotele verticale si rezolvam dilema imediat. Astept cuminte cand ai timp!

Cu toate ca experienta pasajului M1-M2 ar trebui sa anuleze orice amplasament atat de gatuit. E greu sa faci o corespondenta sa functioneze decent doar printr-un singur capat de statie si un tunel ingust. Si daca e o corespondenta cheie, de trei magistrale...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

Nu am talentul si meticulozitatea lui andrei11, dar incerc eu.
In aceasta plansa am incercat sa figurez o vedere dinspre magazinul Unirea catre Casa Poporului.
Avem asa :
- pasajul rutier, cota la -5m
- caseta canalizare plus Dambovita pe laterale -8-9m
- pe o parte avem M1 cam la -11m
- pe partea cealalta avem statia M2 cu NSS la -18m
- mai avem tunelurile M2 care traverseaza piata paralel cu pasajul rutier.

M7 cred trebuie sa coboare pana la -25-30m pentru o subtraversare "safe". Pana aici toate bune si frumoase.

Insa, ca sa nu deranjam nimic (pasaj, Dambovita, M2), ar trebui sa mai lansam un TBM din statia M7 care sa sape doar corespondenta, fix de la nivelul peronului (mi se pare o solutie eleganta sa plece de acolo), paralel cu cele 2 tuneluri M7 active (de aceea avem 3 cercuri).  Acest al treilea tunel de corespondenta va trece pe sub pasajul rutier si Dambovita si pe sub tunelurile M1, pentru a ajunge pe partea cealalta a statiei M2, unde va fi extras TBM-ul.
Nota : Ideal ar fi  ca noua corespondenta catre M2 sa se opresca intre cele 2 tuneluri M2 si de acolo sa urci catre M2, dar cred ca asta este tehnic cam imposibil sa sapi printre tunelurile M2.

Daca nu sapam cu TBM-ul corespondenta, avem varianta sa demolam partial pasajul rutier in zona de intersectie, sa deviem Dambovita ca sa o putem subtraversa si facem corespondenta mai sus (deasupra tunelurilor M2), cu excavatie deschisa. Cred ca va dati seama cam ce inseamna aceasta solutie, desi este mai buna din punctul meu de vedere.
M7 Bd Unirii-Vedere in plan vertical .jpg (53.65 KB; downloaded 2733 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

Acum o vedere de sus.
In aceasta ipoteza de mai sus, in care sapam corespondenta tot cu TBM-ul, nu deranjam nimic, cum spune orex. Ii dam TBM-ului parcursul si el sapa pana dincolo de statia M1, unde se va realiza corespondenta cu M1/3 (pe partea cu Mitropolia). Dezavantajul este ca anulam functia de pasaj pietonal pentru "balconul"de la U1, pentru ca acolo va veni noua corespondenta.
Ce rezulta ?
1) O corespondenta cat de cat onorabila cu M2 (cam de lungimea celei actuale M1-M2 apreciez) . Insa , ATENTIE, ea se va varsa in zona fostului McDonalds (nu ai unde altundeva), la fel ca actuala corespondenta M1-M2. Nu o vad fezabila decat cu construirea unui nou rand de scari (fixe+ rulante) si a unui lift in locul McDonalds. Chiar si asa, aglomeratia va fi mare in acea zona.
2) o corespondenta foarte-foarte lunga cu M1/3.

O varianta ar fi sa deviem Dambovita  (provizoriu pe durata lucrarilor si eventual definitiv prin conducte) si sa oprim corespondenta pe partea cealalta a statiei M1/3, asa cum este corespondenta actuala cu M2. Rezulta o corespondenta mai scurta si nu mai pierdem functia de pasaj pietonal a statiei U1 in acest caz. Nu am figurat aceasta varianta, dar cred ca este usor de imaginat, se va opri acolo unde scrie "Splaiul Independentei"

In concluzie, dezavantajul major al solutiei unei statii M7 sub Bd Unirii este ca toate fluxurile se vor concentra la un singur capat al statiei. Insa pare ca ne place acest lucru, dupa experienta Dristor si E2.In plus, corespondentele vor fi foarte lungi, un dezastru pentru calator.
Plan-Unirii- vedere de sus.jpg.png (920.27 KB; downloaded 2710 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari sab

Si acum varianta cu statia M7 in piata.
PRO :
- solutie simpla, traseu "natural"
- nu subtraversam nicio cladire, cum ar trebui sa o facem in mod gratuit daca o luam pe sub Bd Unirii
- corespondente separate catre M1/3 si M2, nu se mai aglomereaza toata lumea intr-un singur loc
- corespondente scurte
- loc oarecum ferit de trafic, insa va trebuie sa deviem traficul dinspre Splai catre Calea Calarasilor si breteaua de pe langa accesurile M1 o perioada, posibil si pe rand
- putem sa folosim accesul M2 de la Manuc si pentru M7
- deschidem o cale de acces de la Manuc/Centrul Vechi catre M1 fara sa tranzitezi corespondenta M2 sau fara sa stai la semafoare pe la suprafata
- nu afectam pasajul rutier
- nu este nevoie de un nou TBM, care sa sape doar corespondentele, ele pot fi facute in excavatie deschisa. Nu trebuie sa cobori pana in strafundurile pamantului ca sa ai de unde sa urci metri buni aiurea.
Corespondenta catre M2 poate sa dea in zona casei de abonamente pentru studenti la M2  (avem acolo si scari fixe si rulante si lift exterior/interior), iar cea catre M1 este si ea mai sus fata de varianta cu statia sub Bd Unirii.
CONTRA :
- va trebui sa deviem Dambovita (posibil ca statia M7 sa fie nevoie sa fie construita cam ca E2, lipita de statia M1, deci o portiune sa fie sub albia Dambovitei).
Insa acest dezavantaj este compensat de faptul ca, daca deviem Dambovita pe perioada lucrarilor, rezolvam si corespondenta M1-M2. Fie o dublam pe cea actuala, fie mai facem una nou noua, paralela cu cea actuala, dar care sa plece la M1 din vestibulul catre Izvor. Solutii sunt mai multe in acest caz.
Totodata, la Dambovita tot va trebui intervenit odata si odata. Asa cum arata link-ul pus de aztec, planseul din anii 1930 nu este intr-o stare prea buna. Deci impuscam doi iepuri deodata
Plan-Unirii.jpg (220.77 KB; downloaded 2666 times)

 


Re: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

Voi interveni și eu.
Singura  problmă cu cea de a doua poză este că ai conductele de apă   deasupra stației.  Dar n-ar fi chiar un cap de țară, mai ales că unii au subtraversat Sena pe timpul când noi eram la stadiul de Răscoala din 1907. Oricum stația tot la un minus 25 - minus 30 m  ar trebui să fie.
Corespondența cu M 1/3 ar trebui să fie făcută chiar în << Vestibulul Brâncovenesc >>. Evident după turnicheți.
Acolo merg 3 TBM - uri, 2 normale și unul cu diametrul mai mare pentru peron.  Introdus / scos "local".

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use