MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7

84 posts, 31663 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Nu, exista o solutie extrem de simpla de a lasa statia Obor M 1 fix asa cum e iar culoarul de legatura  cu viitoarea Obor M 7 sa nu afecteze deloc statia care va functiona pe tot parcusul santierului. Si mai mult, nu va fi pic de praf in interiorul statiei Obor M 1 pentru ca nu se va lucra deloc acolo ! Acolo calatorii vor urca / coborî din vagoane exact cum o fac la ora actuala !
In seara asta sper sa lucrez la schite  dar nu promit ca voi si iesi cu ele "pe sticla", posibil sa nu fie gata asa  de repede.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 zapacitu

Cu putina ingeniozitate, cred ca s-ar putea folosi si capetele statiei pentru un pasaj de legatura. Chinuit de acord, dar posibil. Ar presupune amplasarea statiei M7 cumva pe marginea bulevardului, pentru a nu merge 1000 de ani intre statii.

In Paris, e o statie la care cobori pe un peron ingust... ai iesire la capetele statiei numai (statia arata cam ca Oboru nostru). Acolo urci pana la nivelul turnichetilor, o iei la dreapta (practic supra-traversand liniile), dai de urcarea de la celalalt peron si apoi mergi in diagonala vreo 100m printr-un pasaj foarte jos (nu cred ca e mai inalt decat o usa normala de apartament ceausist), apoi cobori jdemii de scari (e o scara cam ca la D1 in capatul de la D2) si ajungi la un hol din care cobori intr-o alta statie. Fix asa:
stat.png (20.3 KB; downloaded 3510 times)


La noi stiu ca nu e fexabila iesirea "in lateral" din cauza pasajului auto, insa cred ca ar fi posibila utilizarea spatiului ramas intre coloanele de la supratraversarea tramvaiului pentru un culoar.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Bravo, aceasta  este  ideea care mi-a venit si mie.
In mare, accesul se va face in scuarul cu pricina la cota 0 ( cum e acum la Bazilescu de exemplu ) unde va exista si culoarul de legatura. Scuarul are aproximativ 500 mp, e arhisuficient de mare pentru ce avem noi nevoie.
In rezumat, se iese din M 1 pe scara existenta, se intra in incaperea cu turnicheti etc, dar nu se trece prin ei  ci se cauta culoarul de legatura cu galben, se urca la nivelul + 5,5 m, se supratraverseaza soseaua apoi se coboara la nivelul minus 2 al parcarii de unde se va putea ajunge spre M 7.
E clar ?
Evident ca in capatul cu pricina al lui M 1 nu mai exista turnichetii la nivelul vestibulului iar celalalt acces la suprafata ( cel dinspre Mosilor ) va fi folosit numai pentru iesire.
Va fi usor dificil pentru cei care vin de la Bucur Obor dar si pentru ei se poate amenaja un acces cu turnicheti in parcarea subterana aproape de Mc Donald's. Daca se considera ca se pierd locuri de parcare se poate reveni la capacitatea initiala a parcarii prin construirea unei prelungiri ( subterane ) in locul indicat cu "P".
Evident, solutia propusa este fortata pentru culoarul de legatura, dar reprezinta solutia low - cost care presupune ca statia de pe M 1 sa ramana nemodificata si metrourile in functiune. Daca vreti intr-adevar o solutie revolutionara Solutia Premium va sta la dispozitie.  :D
Low cost 1.png (1.12 MB; downloaded 3515 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 sab

Putin cam prea lung acest pasaj....
Pasajul rutier nu incurca cu nimic ? Ce inaltime "libera" avem acum acolo?

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

1) Atunci facem statia lui M 7 unde a vrut Ceausescu, dar trebuie sa trecem pe sub unele blocuri de pe Mosilor cu cartitele. Nu e imposibil, dar trebuie sa vorbim cu Nicusor Dan.  :roll:  
2) Ce ai cu pasajul rutier ? Constructia propusa de mine e la sol, nu ai treaba cu pasajul rutier. Se iese din statia lui M 1 fix pe actualele scari, dar in loc sa dai de "libertate"  ajungi in vestibulul de la sol. Sunt 500 mp de vestibul acolo, arhisuficient sa amenajezi tot ce vrei, accese, culoare de legatura, turnicheti, automate pentru cartele, escalatoare pentru a urca la + 5,5 m, o sa incerc sa fac niste schite de detaliu daca timpul imi permite.
Tine cont ca aceasta e varianta low cost, am propus si Varianta Premium.
Intre cele 2 variante ( cea mai ieftina si cea mai scumpa ) mai exista si variante intermediare, depinde de cat de darnica este Punguta cu Doi Bani.  :D
Pasajul rutier subteran trebuie sa fie de inaltime clasica, in jur de 5 metri spatiu liber.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 sab

Eu ramasesem la ce a propus zapacitu, adica tot un pasaj subteran, daca am inteles bine....Nu stiu daca  pasarela suspendata este o solutie eleganta....Dar este o solutie. Insa mai degraba pasarela merge in capatul dinspre Lizeanu...

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 zapacitu

Habar nu am la ce cota sunt in prezent pasajul si nivelul turnichetilor. Daca ma uit pe Maps  si Stret View, observ ca nu e loc.

Insa mi-ati dat o idee. Iesirile statiei actuale se pastreaza doar cele pe partea cu Mosilor. Si cea dinspre MB si cea dinspre SCM. Iesirile dinspre Colentina devin pasaje acoperite de supratraversare a pasajului rutier, care duc la final tot in subteran, in zona parcarii actuale, la un pasaj subteran ce ajunge cumva spre M7. Respectivele iesirei transformate in pasaje nu vor avea acces la suprafata (sau vor avea, dar cu turnicheti la nivelul solului).

Nu ma intrebati ce facem cu persoanele cu dizabilitati ca iar vin cu solutii subterane :)

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

A, e mai complicat, trebuie :
a) Distrus unul dintre accese.Oprit metroul, oprite masinile, blablabla.
b ) In loc sa ai scari in sus de la peron la vestibul sa ai scari in jos de la peron sub nivelul liniilor.
c) Sa subtraversezi pasajul rutier.
d) Sa urci la nivelul minus 2 al parcarii ( practic nivelul peronului ) si sa ai culoar ( prin parcare cum ar veni ) spre M 7.
Altfel nu se poate, dar dezavantajele mari sunt oprirea metroului pentru vreo 9 - 10 luni si inchiderea pasajului rutier sensul spre Lizeanu tot pentru 9 luni.
Nu ai gabarit de pasaj acolo, eventual sa intri in pasajul auto numai cu masini mici, ceea ce este exclus.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 zapacitu

Varianta mea de mai sus, editat dupa ce ai postat tu, cum suna? Fac schema?

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Aha, chiar te rog.  :)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 133 313

zapacitu wrote:
In Paris...

Meanwhile dans Bucarest (in franceza)... vestibulul (vestibulele) de la Obor este (sunt) flancat(e) de sensurile pasajului auto deci nu te duci nicaieri din ele decat acolo unde mergi acum, inainte si afara. In lateral clar nu.
P.S. Peron este un substantiv neutru. Un peron, doua peroane. Nu peronuri. Succese.
Subtraversarea cu TBM a Obor 1 si acces din peron lateral in tunel cu coloane forate pica, nu este loc in peron de asa ceva datorita coloanelor existente si nu se poate da o traiectorie buna TBM-ului astfel incat sa se poata fizic. Mai este si problema pantei.
Andrei11 are dreptate. Din punct de vedere al fluxurilor de calatori si din considerente strict tehnice nu se poate face nimic cu ce exista acum. Trebuie statie noua pe M1.
Sau ma rog, se poate face, dar pe scarile la peron se va merge unidirectional in sir indian.
Dar mai este mult pana departe. Pana la racorduri noi trebuie executat M5 Iancului-Opera. Fara asta gata cu racordurile.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 zapacitu

Cam asa ceva... hai ca m-am rupt in talent.

In plan orizontal...
Plan orizontal.
pasaju.png (23.01 KB; downloaded 3466 times)


Si vertical...
Imagine StreetView si sectiune verticala.
sva.jpg (154.37 KB; downloaded 3460 times)


Cred ca o astfel de galerie ar da in capatul parcarii pe la -1 cumva. De acolo se poate gestiona sa ajunga la un nivel si traseu adecvat transbordarii. Nu am solutie pentru cei care astazi nu pot intra/iesi din statia Obor.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 sab

133 313 wrote:
Pana la racorduri noi trebuie executat M5 Iancului-Opera. Fara asta gata cu racordurile.

De ce? Ca ne "place" racordurile...Sau sa incepem 5 lucruri si sa nu terminam nimic. Eu nu as baga mana in foc ca nu incepe M7 fara a fi gata tronsonul central M5.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Schita de mai jos e in legatura cuplansa 13
Cam asa ar trebui sa arate legatura M 1 / M 7 in solutia low cost. Sper ca nu sunt confuzii, desenul este facut la repezeala.
R1 - plansa 14.png (838 KB; downloaded 3465 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use