MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari

415 posts, 131740 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 30
 
 

📖 Pagination options
Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari andrei11

Doua remarci :
Prima pentru Dominatrix. Precum observi, M 7 este reala si nu in imaginatia mea.
A doua remarca : Cu scuzele de rigoare cred ca nu trebuia deschis un topic nou, articolul in cauza trebuia postat la "Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou". M 7 este in domeniul SF - ului pentru foarte multi ani de acum in colo. Apropo, de Laminorului mai stiti ceva ? E in proiect din 1989  :lol:
Si inca o observatie
Prin anii 1930 Dimitrie Leonida la amenajarea Dambovitei in zona Piata Unirii lasase 2 spatii speciale pentru viitorul metrou bucurestean. In anii ' 70 cand a fost construit, planurile din 1930 aveau numai o valoare istorica, nu si practica.
La fel se va intampla si cu acest studiu de fezabilitate - care va costa nu stiu cate zeci de milioane de dolari, nu va avea nici o valoare cand se va construi cu adevarat M 7. O sa va dau un exemplu de reportaj al anului 2070 cand se va pune intr-adevar problema construirii acestei magistrale. Dar asta in urmatorul post.
Cred ca nimeni de aici nu mai e naiv sa creada pe cuvant datele de punere in functiune din proiect. Contraexemple sunt cu duiumul, vezi "Laminorului", "Parc Bazilescu", M 5. Cu M 5 cel putin suntem amenintati de zeci de ani. Voi ati mai auzit ceva de M 5 ? Ne mai da o informatie din cand in cand Subway guru de o licitatie, ceva, dar asta ca sa se spuna ca nu am uitat de tot de M 5. Apropo, nu s-a facut licitatie pentru scaunele din statii ptr M 5. Sa vedeti ca sa mascheze lipsa de bani o sa invoce acest lucru, ca nu putem sa asiguram inca finantarea ptr ca nu avem scaunele licitate. Dupa aceea prizele, etc. Nu cred ca actualilor guvernanti le sta capul la M 5 !

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) DanCld

Cu un studiu de fezabilitate in mana te poti duce la banci sau chiar la "UE" pentru niste fonduri. Insa cealalta fateta a monedei este ca studiile de fezabilitate sunt in general metode foarte bune de a transfera bani "nemeritati" de la buget in sectorul privat, metoda dusa la apogeu in mandatul de ministru al transporturilor al d-lui Ludovic Orban in 2007-2008.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Corect, aici sunt bani negrii cu nemiluita. Se vad de la distanta :lol: .
Intrebare : Daca sunt asa de multi bani cu care nu avem ce face, de ce nu se apuca odata de M 5 si M 6 ? De unde mai au ei bani si de M 7 ? Iar de M 4 cu a sa prelungire la Giurgiului mai stie cineva ceva ? Sorry, dar acest studiu ptr M 7 suna a BLUF total  :D

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Utilizator anonim

Probabil pana prin 2014 o sa se tot lungeasca cu studiile de prefezabilitate si fezabilitate, timp in care se vor inghitii bani pentru acestea  :twisted:
La fel ca pe M5 care sunt singur ca nu vom vedea niciun tarnacop dat mai devreme de 2012 iar punerea in functiune in 2016.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Ati fost atenti la un aspect ? Nu ? Metroul o sa ajunga pana-n Voluntari. Direct. Noi nu avem linii in Bucuresti si M 7 va ajunge in Voluntari. De ce pentru M 4 nu au pus direct Mogosoaia - Jilava ? Au spus Laminorului - Giurgiului. Trebuiau sa o denumeasca de la inceput Mogosoaia - Jilava, sa se obisnuiasca omu' cu ideea  :idea:
Repet intrebarea : ( desi este off ) : De statia "Laminorului" ce  mai stiti ?  :lol:

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) 3mil

andrei11 wrote:
Noi nu avem linii in Bucuresti si M 7 va ajunge in Voluntari.

Sectorul 7 al Bucurestiului. :twisted:

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) rosetti61

Cu M5 si M6 e clara treaba, se stie ce si cum, la M4 deja intram in amanunte. deci ne indreptam atentia la o noua linie de metrou.
Asta o sa aibe statii la Alexandria (zona terminalului RATB, Piata Rahova, Ferentari (Sebastian), Chirigiu (zona dintre Liberty Center si Chirigiu), Cosbuc, Piata Unirii (sub parc, in zona capatului de tramvai sau la Sf Vineri), Mosilor, Eminescu, Obor, Doamna Ghica, Fundeni (Colentina), Cornisor, Helitube (sau Pasaj Colentina), statiile din Voluntari sunt vise, ca cele spre Mogosoaia ale lui M4.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

andrei11 wrote:
Doua remarci :
Prima pentru Dominatrix. Precum observi, M 7 este reala si nu in imaginatia mea.
Da, Andrei11 stiu ca aceasta linie e reala, pentru ca asa cum am mai spus pe undeva pe aici, de planurile astea tot aud de cel putin 20 de ani. Am mai avut discutia asta. Problema este ca decizia de a se construi metrou pe directia Rahova-Colentina nu trebuie sa se ia pe baza unor declaratii "sforaitoare" de genul:
Sistemul de transport cu metroul este singurul care contribuie esential la descongestionarea traficului.
Sa-mi arate si mie cineva o linie de metrou "greu" sau "usor" - oriunde in lume, nu numai la Bucuresti - care a "descongestionat" traficul pe arterele strabatute, ca vreau sa il mananc cu roti cu tot. Exemplu: avem metrou pe axa N-s si pe o parte din inelul central pe Mihai Bravu - Stefan cel Mare. Pe aceste artere se circula "fluent" fiindca avem metrou pe dedesubt? Sa fim seriosi!

Problema pe care nu o inteleg este de ce se bate atat apa in piua cu metrou intre Rahova si Colentina din moment ce va exista o linie, aproximativ paralela (ma rog, e fortat spus "paralela" dar tot pe acceasi directie generala) intre Ghencea/Drumul Taberei si Granitul. Si intrucat M5 TREBUIE sa fie metrou si nu altceva, din motive care s-au mai discutat, si va costa si o gramada de bani, nu ar fi mai simplu sa se concentreze pe prelungirea cat mai curand a lui M5 metrou pana in Pantelimon, iar M7 (Rahova - Colentina) sa fie un fel de Stadtbahn/metrou usor, subteran in centru, folosind parte din infrastructura de tramvai existenta? Si pentru cei care cred ca asa ceva e SF, va spun de acum: daca in 20 de ani s-au terminat 2 amarate de prelungiri de cateva statii incepute de Ceausescu, mie mi se pare mult mai SF sa ne gandim ca o sa avem in 10-15 ani 2 magistrale de metrou nou-noute (M5 si M7) care sa traverseze orasul de la un capat la altul.

Iar in studiul JICA din anii '90 se discuta despre necesitatea executiei unui coridor de transport intre Rahova si Colentina. Nu se spune nicaieri ca trebuie neaparat sa fie vorba de metrou.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

De asta are farmec forumul, putem discuta orice fara sa ne fie frica ca "votam" ceva ce nu vrem. Asta a fost o remarca generala. Si acum un raspuns, evident pentru Dominatrix :
M5 si M 7 nu au nimic in comun, eventual superstatia "Mosilor".
Dupa rationamentul tau M 3 si M 5 sunt tot magistrale "paralele" - chiar mai apropriate decat M 5 si M 7. (Militari - Dr. Taberei )
Asa cum am spus si vad ca esti de acord M 7 e de domeniul SF. Cel putin ptr generatia noastra, chiar si pentru cei care acum au 30 - 35 de ani.
Sa stii ca mi-a ramas in cap ideea unui supertunel de tramvai "Patriarhie - Mosilor" cu o singura statie la Unirii si cand se vor gasi bani sa se converteasca in statie de metrou. E de studiat. Si in felul acesta sa unim 21 cu 32. Plus niste ţepi de otel pe liniile de tramvai pe Mosilor / Colentina care sa descurajeze "bizonii". Pentru 32 nu ma pronunt, cum am spus public stau in Piata Iancului, deci cu Rahova nu am treaba decat rar si numai din auto.
Evident tunelul va fi astfel construit incat sa aiba gabarit si pentru tramvai si pentru metrou. Noi stim asta, dar vreau sa evit o intrebare stupida de genul "dar cand vom introduce metrou in loc de tramvai in tunel, noi ce facem cu tunelul ?"
PS. Evident ca singura statie Unirii ( ptr tramvai ) va fi construita ca si statie de metrou. Ca o s-o foloseasca tramvaiul pentru cativa zeci de ani - este alta mancare de peste.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

@andrei11: M3 si M5 sunt "paralele", dar clar e nevoie de ambele fiindca fluxul potential de calatori e prea mare si nu poate fi "diluat" intre ele prin artere de legatura. In partea de vest singura artera de "Doamne Ajuta" pentru legatura dintre Drumul Taberei si Miltari este Brasov – Lujerului – Ciurel care e deja folosita aproape la capacitate maxima de tramvaiul 41. De ce crezi tu ca cea mai aglomerata statie de metrou e Crangasi? Tocmai pentru ca e varianta cea mai usoara pentru cei din Drumul Taberei de a avea acces la metrou. In est, intre Titan si Pantelimon, ai numai Bd. Nicolae Grigorescu si intr-o mai mica masura artera Patrascanu – Morarilor – Fundeni. Ambele total insuficiente dpdv al capacitatii de preluare a traficului si al transportului in comun (3 linii, respectv o linie de autobuz).

Diferenta dintre M5 si M7 este mai "subtila" in sensul ca in momentul de fata exista clar un deficit de capacitate pe ambele coridoare (dupa parerea mea subiectiva mai sever pe coridorul M5 decat pe M7, intrucat pe al 2'lea exista deja transport de mare capacitate-tramvaie- pe o mare parte a traseului), dar iti atrag atentia asupra unui aspect important: un studiu de trafic pentru M5 probabil va indica necesitatea metroului, la fel si un studiu pentru M7, daca aceste studii considera coridorul respectiv in izolare fata de restul retelei de transport.  Acest lucru este unul deosebit de important, datorita fenomenului de "diluare" de care am amintit mai sus.

Concret, M5 in mod sigur va fi gata (chiar in forma ciuntita) inainte de M7. Sa zicem ca studiile de trafic actuale pentru M7 dau un flux estimat in punctul de maxima aglomerare la ora de varf de 15000 calatori/ora si sens (valoarea e din burta, dar o folosim ca exemplu). Dar ce se intampla daca iei in considerare M5'ul functional si pe cei care pentru calatorii mai lungi est-vest vor prefera sa foloseasca M5, desi punctul lor de origine-destinatie este mai aproape de M7? Rezultatul va fi tot 15000 calatori/ora si sens? Evident ca valoarea de trafic va fi mai mica, deoarece pentru calatorii lungi vei fi mai inclinat sa folosesti metroul pe o distanta cat mai mare datorita vitezei sporite de deplasare. Exemplu ipotetic: pentru o calatorie intre Piata Rahova si Granitul vei fi mai inclinat sa mergi pana la Razoare cu 139 si de acolo cu M5 decat sa mergi cu tramvaiul pana la Izvorul Rece - in perspectiva unirii liniilor 21 si 32 - si de acolo metroul spre Pantelimon. Poate exemplul nu e cel mai bun, dar cred ca intelegi ideea.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate Dominatrix

Alta chestie importanta: daca te uiti pe o harta a Bucurestiului si asculti (adica mirosi :twisted: ) basinile electorale ale alesilor deja stii ca exista proeictul pentru strapungerea Ghencea – Alexandria. E adevarat ca nu se va face prea curand (vezi ce a spus subway guru la alt topic in privinta asta), dar probabil ca va fi gata inainte sa avem ambele linii M5 si M7 functionale. In partea opusa a orasului exista un proiect in oglinda, strapungerea Chisinau – Doamna Ghica – Colentina. Daca aceste artere vor fi suficient de largi si cu transport public de capacitate adecvata – si in cazul strapungerii Chisinau/Doamna Ghica am inteles ca artera va fi construita din start cu spatiu verde pe mijloc pentru o eventuala linie de tramvai - parerea mea este ca ele vor contribui semnificativ (prin cresterea mobilitatii si capacitatii de transport) la diluarea "cererii" intre cartierele Drumul taberei si Rahova/Alexandria pe de o parte, si Colentina si Pantelimon, pe de alta.

Deci orice studiu de trafic sau fezabilitate serios pentru M7 trebuie sa ia in considerare nu numai CEREREA IZOLATA pe M7, dar si efectul prezentei magistralei M5 pe aceeasi directie generala, cat si diluarea cererii intre cele 2 coridoare de transport datorita arterelor si transportului in comun intre cartiere care exista in prezent si cel care va exista in viitor cand cele 2 strapungeri mentionate vor fi gata.

Sunt necesare 2 linii de metrou greu? Sau e suficient metrou greu pe M5 si metrou usor pe M7? E greu de spus daca problema nu e privita in ansamblu si nu ai estimari clare pe care sa te bazezi. Si ma opresc aici, fiindca n-am de gand sa fac aici "studiu de fezabilitate" pe gratis. Sunt destui care fac chestiile astea pe bani multi. Dar pot sa pun pariu cu oricine ca asa ceva – la nivel profesionist – nu s-a facut, fiindca pe de o parte Primaria si RATB'ul habar n-au de planurile Metrorex si pe de alta, Metrorex'ul habar n-are de planurile  Primariei si RATB'ului. De aia trebuie creata o Autoritate Metropolitana de Transport care sa studieze aceste lucruri in ansamblu, la nivel global, nu pe bucatele separate. Pentru ca de aia transportul in comun din oras e la nivelul care este.€

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Mircea G

Daca si VOI va opuneti unei linii de metrou prin Rahova , faceti o petitie ! Spuneti ca nu este nevoie deoarece " aia " din Rahova pot iesi la metrou , la Politehnica , la Pieptanari , ca doar ce dracu , pot si merge pe jos , cite 2-3 ore pe zi , imbuibatii dracului !
Ce trebuie metrou in Rahova , daca acum se descurca cu O SINGURA LINIE DE TRANSPORT , prin cartier , 32 , si doar pina la Unirea ? daca acum pot , vor mai putea si in viitor.
Lasati domnilor metroul la aeroport , ca asa spune UE , la gara , ca transportul ferioviar este varza, praf , in Dr. Taberei , care are 30 de linii de transport , sau mai dublati cite o linie , asa sa VA fie .
Vizionarilor !

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Nu se opune nimeni lui M 7, intamplator ne gaseam si noi pe aici pe forum si am emis niste ipoteze... Daca s-ar construi in ritmul in care se construia pe vremea Republicii Socialiste Romania adica circa 6 km de linie ( cu statiile aferente ) in 3 ani de zile, ne-am fi asezat la coada cuminti si am fi asteptat M 7 in liniste si pace. Dar cu ritmul "ametitor" in care se construieste acum - si ATENTIE noi practic nu am facut decat sa finalizam niste proiecte lasate de Ceausescu, asadar in ritmul de azi de o statie la nu stiu cati ani am propus si noi niste alternative cat de cat pentru timpul nostru.  Ce ar fi fost ca pe timpul ing. Leonida sa se spuna : STOP pe Splai si pe Elisabeta nici un mijloc de transport pentru ca se construieste metroul, care metrou a aparut la o diferenta de 40 ani  ?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

Nu se compara sub nicio forma o linie de metrou cu una de tramvai, nici macar cu 41. Cred ca diferenta pe ruta Rahova-Colentina este o ora in plus la tramvai. Legatura de tramvai la Unirii daca se face suprateran nu s-a facut nimic. Daca se face subteran cred ca se exclude M7 datorita configuratiei subteranului de acolo...
Asa si pe ruta GdN-Obor-Muncii exista tramvai, insa metroul "face toti banii"..

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 30
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419407 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use