MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

547 posts, 135157 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 40
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

subway guru wrote:
Bancuri proaste...ca sa nu ma refer la autor...vorbim discutii, DN1, submagistrala, bla, bla, bla...

Da, nu mai spun, statia Tokyo la 700 m de punctul maxim de interes.
Eu as fi pus-o la 1000 m, asa, sa se imparta exact. Ce cauta statia Tokyo acolo nu o sa pricep, pe cine deserveste ?
Cum statia Tokyo e la 700 m de unde ar fi trebuit sa fie putea sa fie si statia Otopeni aeroport. Ca tot 700 m sunt de la DN 1 la "punctul de interes".
Si da, M 6 e submagistrala pana ce nu ajunge macar la Hasdeu, sa nu zic la 32. Ca de M 7 nu poate fi  vorba.
A, da, si la Hasdeu sa se intalneasca cu M 5. Dar vezi ca nu o sa poata pentru ca inca sunt blocurile pe bulevardulGh.Gheorghiu Dej si pe Republicii.
Iar intre GdN 2 si Hasdeu ne desparte o epoca. Epoca unde chiar se construia metroul. Intr-un timp rezonabil.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Destul de aproape de acord cu tine dar nici pe departe total...
Bun, si ce facem???...punem de o sfoara si un sapun???
Eu militez pentru altceva...tu, treaba ta...
:bere:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Iar vorbesti cu subîntelesuri. Imi trebuie o noapte de gandire. Mâine poate imi pica fisa. Daca nu aleluia.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Evident ca vorbesc cu subintelesuri 'profunde'...voi chiar nu pricepeti ca ne trebuie 'viziune' pentru a ne putea croi un viitor???
Hai...noaptea e un sfetnic minunat!
:bere:
Continuam de maine dimineata, dupa cea mai lunga noapte a anului, singura 25/24...
:mrgreen:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Eu am spus "submagistrala" pentru ca nu toate metrourile vor ajunge la aeroport. Nu am avut altceva in cap, desi, in purul stil, guru a sarit la "jugulara"...
Deci va exista un M6 si un M6 bis sau M61, sau cum vrem sa o denumim. Asta este ceva clar, sper, ca nu toate metrourile vor ajunge la aeroport. Apoi pe tronsonul catre aeroport nu vor fi cine stie ce calatori. Sau poate se vor strange cativa nauci in cele 20 minute de asteptare...
mcosmin wrote:
Cand e gata magistrala asta o sa ma duc in fiecare saptămână la aeroport, doar pentru  ca pot  :mrgreen:

Sa te vedem. Depinde cat va fi tariful...Nu prea are cum sa fie calatorie "loco". Si nici abonamentele probabil ca nu vor fi valabile.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Nu prea ai cum sa faci diferentierea...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului zapacitu

subway guru wrote:
Ai mai fost pe acolo in ultimii zeci de ani?
Ce dezvoltare?...poate a parcarii auto...si...te mai trezesti vorbind...
:oops:
Nu mai zic ca metroul e in subteran...ca e de la sine inteles...


Intamplator, destul de des.

Cum ar fi fost sa nu avem acum amorsa la Eroilor sau sa nu existe tunele dincolo de Jiului?

Cum ar fi sa nu avem posibilitatea reconfigurarii capetelor de linie pentru o cadenta mai mare a trenurilor? A, stai, asta deja e norma - intrucat pe vremuri nimeni nu a prevazut ca e nevoie de trenuri la 30 secunde!

Caz similar si pe la Izvor unde aud ca M4 nu va comunica deloc cu M1 in apropiere de Unirii, desi ar exista o varianta. Mai mult, zona de la inceputul Caii Rahovei nu va fi acoperita decat la Pastele Cailor cand se va face (pe bune) M7 (Bragadiru-Voluntari).

Sincer, abordarea asta "de ce sa facem acum ca oricum nu va fi nevoie" mi se pare detrimentala nu atat pentru noi cat pentru cei care vor veni dupa noi si vor constata cat de inapti am fost noi cu constructiile noastre.

Serios acum, ce 'geniu' a gandit amplasamentul acela diagonal si de ce? Eu sunt FOARTE curios, pentru ca nu sunt considerente locale strict legate de aeroport.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Hmm,
Nu stiu ce sa spun, si mie imi da cu oarecare virgula.
Recapitulare :
Asa cum am arătat tot pe aici pe undeva actualul terminal de călători ( clădirea ca atare ) mai  poate suferi o extindere de cel mult 3 ori. Implicit se poate extinde si platforma de imbarcare cu ceva porti ( mie imi ies inca 9 porti ).
Poate or fi calculat si ei cumva ca traficul de calatori nu va avea o crestere asa exploziva incat - dupa extinderea aratata mai sus - sa fie necesar o a doua extindere spre Dimieni. Daca va trebui probabil ca peste 100 - 150 - 200 de ani se vor gasi alte solutii.
Sa ne imaginăm numai cum arăta omenirea in 1916 si cum arată  acum, la 100 de ani de atunci.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului sab

andrei11 wrote:
Nu prea ai cum sa faci diferentierea...

Trebuie sa se faca diferentierea. Altfel este o aberatie extrema. Pana si RATB-ul are tarif mai mare catre aeroport, cum ar fi ca la Metrorex sa se plateasca 2 lei/calatorie ? Chiar si la tren este 4 lei/calatorie, daca nu ma insel...Nu mai spun cat este in alte tari o calatorie catre aeroport, oricum cel putin dublu fata de o calatorie in oras...
De aceea ea tot intreb cum se va circula pe aceasta struto-camila de linie. Ca se combina o linie preoraseneasca cu una oraseneasca. Sa faci o linie de metrou pana la aeroport este usor pe hartie. Cum o exploatezi este mai greu ...Sper ca cei care insista sa arunce peste 1 mld de euro pe acesta linie si-au pus intrebari de acest gen si au si niste raspunsuri...Altfel... :popa:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Altfel o sa mergi la aeroport cu taxi pirat in vecii-vecilor!
:bere:
@zapacitu
Si ma rog domnule 'geniu' cu ce te incurca amplasamentul diagonal???
Ai altul mai rectangular care sa satisfaca cerintele autoritatii aeroportuare?
Ma indoiesc...
:popa:
P.S.
Despre treaba cu 30secunde...no comment, ca no cunostinte dinspre partea matale...ca in 30secunde nu au timp pasagerii nici sa urce/coboare din tren in statie...mai reflecteaza oleaca inainte de a emite aberatii...
Nu se rezolva asa, daca ai o linie ce necesita trafic mai mare decat cel posibil de asigurat cu trenuri de sase vagoane la 90secunde, o proiectezi din start pentru trenuri cu 8-10vagoane, ca in metropolele asiatice...hai mai studiaza mai inainte de a-ti da cu parerea ca nuca-n perete in totala necunostinta de cauza...
:popa:
Ie lucruri 'care se poate, dar ie si lucruri...care nu se poate....
:twisted:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului zapacitu

Cu ce ma incurca? Pe mine cu nimic - e doar o poza pusa aici pe forum. Iar eu vreau sa o inteleg.

Insa daca schema e corecta, nu ai cum sa iesi ulterior cu metroul spre nord (dezvoltare ulterioara adicatelea). De ce ai face asta? Pe viitor poate ii mai apuca nebunia de un nou terminal. Doar nu faci magistrala la Aeroport pentru un orizont de 5 ani de zile, nu? Daca ei sunt prosti si nu cer asta (o fi cerut nea Nicu amorsa pentru M5 sau statie la Romana?!), inginerii nu pot oare sa scoata din condei proiectul 'corect'?

Aia cu "asa a vrut aeroportu" macane rau de tot. Cerintele lor, din vagile mele cunostinte, nu va obliga cu nimic sa aliniati axa longitudinala a statiei astfel incat sa intersecteze scanner-ul 5 de la banda de procesare bagaje aflata sub terminalul nou. Tot tu ziceai (nu mai stiu unde) de mai multe solutii la aceeasi problema. Ce e asa "problematic" incat singura solutie (sau ma rog - cea propusa care teoretic ar trebui sa fie cea mai buna) implica blocarea extinderilor ulterioare?

Legat de 30 secunde... din pacate nu le am cu termenii de metrou ca altii, asa ca la mine acele 30 de secunde se refera la timpul intre "usi inchise" si "usi deschise". Chiar de la tine, @subwayguru, am inteles ca pe M2 s-ar putea (tehnic) merge mai "strans" dar nu se pot intoarce in conditii de siguranta metrourile la capat de linie (cauza fiind modul in care a fost gandita magistrala in respectivele locuri - asta deduc eu). Prin raspunsul de mai sus contrazici afirmatiile tale. Poate nu te-am inteles eu bine.

Referitor la 12-18 vagoane/tren nu comentez. Asta avem tot pentru ca cineva nu a prevazut cresterea de flux si nevoile ulterioare. Nu imi spune ca suntem prosti si nu stim sa ne administram cartierele si terenurile (un milion de birouri in Pipera sau cate or fi - de acord ca e absurda dezvoltarea aia fara cap dintr-o zona cu capacitate clar limitata) - ca asa e.

Dar asta e oarecum conex la discutie - pana la urma discutam un proiect si o amplasare oarecum 'trantita' a unei statii de metrou, ce aparent inchide usile la dezvoltari ulterioare. Ma astept sa ma contrazici si sa imi spui unde gresesc aici, macar din avion - nu sa stergi cu mine pe jos pentru ca am indraznit sa deschid o discutie si sa contest ceea ce eu consider a fi o ineptie.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Uite, surpriza, nu sterg cu nimeni podelele!!!...din contra!
Prelungirea spre nord e lasata deschisa...dar intrebarea e daca e logic ca sa ai metrou pentru o legatura intre doua terminale ale aceluiasi aeroport?
Raspunsul e clar nu!!!
Hai sa-ti explic de ce...
Regulile de 'circulatie' in interiorul unui aeroport presupun ca pentru transfer nu iesi din 'sistemul controlat' (Shengen), nu iei transportul public de la un terminal la celalalt, orarele aeroplanelor nu corespund cu orarele tramvaielor/metroaielor si nici nu ai politia de frontiera si vama pe rama...
Pentru prestatia asta e nevoie de un shuttle dedicat si specializat...in interiorul sistemului aeroportuar 'controlat si securizat'...Asa e in toata lumea!
E suficient sau necesita explicatii suplimentare???
Celelalte intrebari le voi trata 'dedicat', una cate una!
Ok pana aici???
:bere:
P.S.
Un nou terminal sigur va fi, ce mi-e mie (si nu numai mie) neclar e 'unde' ar trebui sa fie... :mrgreen:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Un raspuns extrem de limpede si de clar.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

zapacitu wrote:
Ma astept sa ma contrazici si sa imi spui unde gresesc aici, macar din avion - nu sa stergi cu mine pe jos pentru ca am indraznit sa deschid o discutie si sa contest ceea ce eu consider a fi o ineptie.

guru,
Omul are perfecta dreptate.
NU este cazul sa te infigi in cineva care nu stie.
Regulile vechi spun "daca nu poti - te ajutam, daca nu stii - te invatam".
"Daca nu vrei - te obligam" (sau umilim) era ultima varianta. Si nu cred ca este cazul.

zapacitu
Pozitia aia eu cred ca este perfectapentru o viitoare dezvoltare a aeroportului (un nou terminal).
Fie daca ala se va face in capatul de est al pistelor (varianta propusa si inca "in vigoare", intre cele doua piste, simetric fata de terminalul actual) fie daca se va face la nord de actuala pista de nord (cam unde este acum gara Balotesti - vezi GM).

In ambele cazuri, metroul va trebui sa vireze puternic la dreapta -  si daca statia este oblica, va trebui sa vireze doar 70 de grade sau mai putin, nu 90 de grade cum ar fi daca ar fi perfect paralele cu linia aerogarii si cu DN1.
Pozitia ei "inclinata" o a aduce de fapt intr-o pozitie mult mai buna pentru o eventuala extindere.
Altfel vom avea exact ce este acum intre GdN1 si PV - incet si cu scrasnet de roti...

Iar "alinierea" din subteran fata de niste repere de la suprafata - crede-ma, nici naiba nu o sa isi dea seama de asta, si va avea oricum relevanta zero.
Parcarea sus, metroul jos...
Ce inseamna ca parcarea este "câș" ?.... Fata de o paralela terestra sau fata de un meridian ?...
Nici o importanta.

Iar ce zice gutru cu "shuttle" este pentru momentul in care OTP va fi un mare "hub" international.
Da, cel care coboara din avion ca sa ia alt avion nu are nevoie de metrou, ci de shuttle.
Dar noi aici vorbim de metrou.
Un al doilea terminal nu se va face decat cand cel de acum depaseste 15-18 milioane pax/yr.
Nu prea curand.
Cand va depasi acest nivel,si ne indreptam spre 20 mil., atunci vor incepe al doilea terminal.
Moment in care mai mult ca sigur unul (sa zicem ca cel actual) va fi de sosiri si cel nou va fi de plecari.
subway guru wrote:
Regulile de 'circulatie' in interiorul unui aeroport presupun ca pentru transfer nu iesi din 'sistemul controlat' (Shengen), nu iei transportul public de la un terminal la celalalt, orarele aeroplanelor nu corespund cu orarele tramvaielor/metroaielor si nici nu ai politia de frontiera si vama pe rama...
Pentru prestatia asta e nevoie de un shuttle dedicat si specializat...in interiorul sistemului aeroportuar 'controlat si securizat'...Asa e in toata lumea!

Deci vei avea nevoie de shtuttle pentru cei care schimba avionul, dar faza cu Schengen, sa-mi fie cu iertare guru... dar cine  :evil: schimba curse Shengen in limita de est a UE ?... NU, vor schimba avionul de Copenhaga cu cel de Bombay...
Basca "civili" locali, personal aeroportuar etc. "Shuttle for only-Schengen" nu am mai auzit....
Cum poti sa le interzici pasagerilor non-Schengen sa il foloseasca ? Ii trimiti pe jos, pe pista ?....
Daca astia nu au voie in "shuttle", le dai o alternativa. Caci stiu foarte bine ca iarna pe pista este nashpa, cu sau fara bagaje...
(Stiu ca exagerez un pic, dar pe bune... Stewardesele si pizza-delivery nu au voie in shuttle? Iau bicicleta pe langa pista ?.... Sau trenul la GdN ?... In shuttle NU poti separa traficul "controlat" de cel "necontrolat" decat daca ai bani de doua shuttle, complet separate, cu vatmani de la SPP/SRI pe unul din ele... )

Bun, deci shuttle va fi pentru calatori intre sosiri si plecari.
Corect, tren dedicat, cursa "interna". Capacitate relativ mica, mai degraba un tramvai subteran, adaptat la nevoile transferului intre sosiri si plecari. Nu mai mult. Dar nu "tren Schengen".

Dar daca tot faci un nou terminal de plecari la +2 km de cel actual, de ce sa nu le duci metroul pana acolo ?
Caci in momentul ala acel terminal de plecari va avea 10 mil. pax/yr, exact cat spera OTP sa aiba anul asta, an in care sustinem ca M6 are rost si clienti.

guru, nu mi-o lua in nume de rau.
Eu nu sunt dusmanul M6. Nici fan. Inca analizez problema, dar nu am date convingatoare de nici unde, numai "este asa cum zic eu".
Dar daca actualul OTP cu 10 mil. pasageri (speram in 2016) merita metrou, de ce nu ar merita peste 10 ani propria "extensie" un nou terminal cu tot 10 mil. pasageri pe an ?!....

 


Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 40
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use