Vederi din anii '90 și începuturile anilor 2000

Istoria RATB / STB de la începuturi până în prezent

Re: Poze din anii '90 si inceputurile anilor 2000

Mesajde GPS » Sâm, 22 Dec 2018, 17:39

Nu pot sa nu remarc pantograful lui 204.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2479
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Poze din anii '90 si inceputurile anilor 2000

Mesajde andrei11 » Sâm, 22 Dec 2018, 17:51

Și 348 are un pantograf deosebit pentru V - urile 56. De fapt V-urile 56 nu aveau pantografe << stil 348 >>.
Apropo, la pantograful lui 204 ce ai remarcat ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16806
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Poze din anii '90 si inceputurile anilor 2000

Mesajde GPS » Sâm, 22 Dec 2018, 18:11

Multe din vagoanele V56, mai ales de după 90, (inclusiv actualul 119 a avut) aveau pantograf tip V3A, in schimb 204 pare sa aiba unul de TATRA, cel putin așa pare a fi.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2479
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Poze din anii '90 si inceputurile anilor 2000

Mesajde andrei11 » Sâm, 22 Dec 2018, 19:05

A, eu aveam în minte perioada când V 56 era regele șinelor în București ( alături de Thomson ) ( Când a apărut primul V 3 A - de fapt "nemțescu' " ) ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16806
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Poze din anii '90 si inceputurile anilor 2000

Mesajde Tom » Sâm, 22 Dec 2018, 21:47

După 1990, V56 au început să aibă pantografe asimetrice (V3A). Câteva care majoritatea lor erau în schema de culoare veche, mai aveau pantograful original și nu cred că le-am mai revăzut a doua oară, cu sau fără pantograf schimbat. Erau unele vagoane care apăreau destul de des la stradă și acestea erau vopsite în schema curentă de culoare de atunci, aveau sigla RATB și pantograf V3A. Altele apăreau foarte rar sau cel puțin nu mergeau pe unde le puteam vedea. Vagonul 154, care apre într'o fotografie care a mai fost postată pe aici, în foto avea pantograf de V3A, dar prima dată când l-am văzut înainte de 1990, avea pantograful original. A fost primul măgar (utilitar V56) pe care l-am văzut, de asta îmi amintesc de el.
V56 cu pantograf de Tatra nu am mai văzut (în afară de cel restaurat la Iași). E cam ciudat că s'au obosit să-i pună pantograf de Tatra și pe urmă să-l tragă pe linie moartă. Cred că au mai experimentat pantograf de Tatra și pe măgărușii din URAC, am văzut o fotografie mai demult cu unul. Însă am văzut și măgăruș cu pantograf de V56 pe stradă cu mult timp în urmă (înainte de 1989) care trăgea boghiuri după el.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2015
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Vederi din anii '90 și începuturile anilor 2000

Mesajde nokia2110 » Lun, 14 Ian 2019, 14:50

Dar când au încetat să mai utilizeze V56-uri pentru transport tehnologic? În 1999 am mai văzut unul în uz.
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Vederi din anii '90 și începuturile anilor 2000

Mesajde Tom » Lun, 14 Ian 2019, 21:06

Data exactă nu o știu. Practic, în momentul în care au putut înlocui vagoanele cu altele scoase din uz, adică EP/V3A. Deci, prin anul 2000.
În 1999 începuseră să taie din vechile V56, în depoul Giulești erau multe aduse să fie tăiate. Printre ele era originaului 119 și 246, care a fost salvat și restaurat ca 119 de astăzi.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2015
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Vederi din anii '90 și începuturile anilor 2000

Mesajde nokia2110 » Lun, 14 Ian 2019, 21:12

Dar #119 e singurul V56 scăpat?
Probabil da, au fost înlocuite cu EP/V3A când au fost scoase din uz acestea. La asta nu mă gândisem. Acum nici remorcă pentru EP/V3A nu mai avem, ca să ne întoarcem în timp :cry:
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Vederi din anii '90 și începuturile anilor 2000

Mesajde Tom » Lun, 14 Ian 2019, 22:32

A mai fost S21 ex 253(??) care a rămas, dar acum nu cred că mai există.
Deja în 1995 apăruseră S01 și S02. În 1999, 6047, 6094 și 6099 deja făceau pe "măgarii", 6067+6267 și 6068+6268 făceau Școală și probabil că deja mai multe EP/V3A erau pe post de "măgari", deci "tranziția" s'a făcut în mers. Pe măsură ce mai scăpau de V56, mai transformau un EP și tot așa până au dispărut V56. Din 2000 n'am mai văzut. Doar o poză mai târziu cu 246 renumerotat în 119 și în 2002 l-am văzut la restaurat. S21 a supraviețuit pentru că era o invenție din 1993 (deși boghiul de sub el era o invenție mai veche). Unele EP/V3A nici măcar nu fuseseră modificate, ca 6002.
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2015
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Vederi din anii '90 și începuturile anilor 2000

Mesajde GPS » Lun, 14 Ian 2019, 23:17

1995 - apare S01
1996 - apare S02
1998 - primul EP utilitar, 6007 al Depoului Bucureștii Noi
1999 - apare S03
Lista poate continua...
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2479
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Anterior

Înapoi la Istoria transportului în comun - STB - ITB - RATB - STB S.A.


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori