Discutii diverse

Istoria transportului în comun din București de la începuturi până în prezent: STB / ITB / RATB / STB S.A și IEMB / Metrorex

Re: Discutii diverse

Mesajde rosetti61 » Sâm, 28 Dec 2019, 00:24

Pe liniile centrale faceau asta, 131 sau 331 - ele au fost primele in toate experimentele cu linii model: anuntatul statiilor, afisaj aparte etc.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1385
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Discutii diverse

Mesajde 1689 » Sâm, 28 Dec 2019, 00:58

331 n-a fost sigur la vremea respectiva.

Mai repede 131, le dotasera chiar si cu statii de emisie-receptie cind a fost lansata ca linie “de protocol” in ‘83.

Dar stau si ma-ntreb, daca exista un simbure de adevar referitor la acest sistem automat de dirijare, cum se facea urmarirea vehiculelor in traseu ? Dispeceri in teren care raportau prin statie ?
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1149
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Discutii diverse

Mesajde subway guru » Sâm, 28 Dec 2019, 01:29

Linia 31 (ulterior 131) a fost mereu linia <model>, cea mai moderna si bine dotata. La tramvaie nu-mi dau seama, probabil linia 5, cred ca a fost prima cu <autotaxare>.
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11754
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Discutii diverse

Mesajde rosetti61 » Sâm, 28 Dec 2019, 03:08

Autotaxarea a fost introdusa ca experiment din 1962 pe linia 35 de autobuze si apoi pe linia 5 de tramvai, dupa care au urmat si alte linii. S-a renuntat la sistem in 1968 din cauza evaziunii crescute - eliberarea biletelor nu era conditionata de introducerea unei monede (introduceai suma in monede si luai biletul) astfel ca se puteau lua din rola oricate bilete voiai; daca nu mai era taxator (o vreme au fost tinuti pentru obisnuirea publicului cu noul sistem, pentru indrumare) aparatul cu bilete era ignorat. Din 1978 se implementeaza noul sistem de autotaxare, prin puncte fixe (tonete, debite de tutun) si eliminarea posturilor de taxatori din vehicule. Bineinteles ca naravurile au ramas in continuare, chiar si in epoca moderna, a cardurilor.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1385
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Discuții diverse

Mesajde orex » Joi, 06 Feb 2020, 19:51

anndrei scrie:Sa speram cu nu vor monta niciodata instalatie CNG.

He, heee! Nu cred ca ai prins autobuzele care aveau 2 sau 3 cilindri de gaz metan pe ele! Crezi ca GNL -urile dinainte de 89 nu reprezentau o spaima?! Nu-mi aduc aminte sa fi fost vreun incident, cel putin cu articulatele de pe 368 din aceasta cauza! Atunci chestiunea era alta, cu buteliile pline, anvelope reesapate si o incarcatura considerabila (calatori) aveai surpriza sa te lase-n drum cand iti era lumea mai draga! Oho, la cate din astea n-am fost prezent! :lol: :lol: :lol:
PS
Si daca alimentarea si functionarea autobuzelor e cu hidrogen, nu-i la fel un potential pericol?! Hai sa nu ne inspaimantam aiurea, ca lucrurile sunt OMOLOGATE! S-o luam si altfel cu ce avem acum, da? Daca ai simti in bara de sustinere, in tramvai sau troleibuz, 750V in manuta crezi ca ti-ar fi bine?! Zic ca nu! :D
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1613
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții diverse

Mesajde anndrei » Joi, 06 Feb 2020, 20:19

Vechile autobuze erau alimentate cu gaz metan iar in butelii si pe instalatie nu existau 200 Bari. Presiunea este imensa! Eu nu am spus ca reprezinta vreun pericol cele montate din fabrica sau de firme mari de specialitate. Eu m-am referit la chinezarii. Sa nu mai punem la socoteala pretul care va costa montajul acelei instalatii. Trebuie schimbat si motorul sau o parte din el. Facand o socoteala mai bine cumpara alte autobuze noi cu CNG...
Sa ne spui si noua daca MB sau alte firme fabrica autobuze urbane alimentate cu Hidrogen. Exceptand prototipurile.
anndrei
 
Mesaje: 1193
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Discuții diverse

Mesajde orex » Joi, 06 Feb 2020, 20:32

Unde crezi ca a fost ”schisma”?!
Sa n-o lungim, cred ca esti de acord ca finantele au fost granita dintre, da?! Asta a fost bugetul!
Vezi si partea plina a paharului. Vor exista, in parcul STB, inca 130 autobuze noi, ceva inedit, hybrid, si nu o marca neglijabila, nu?! Daca se mai fabrica, inca exista cerere pe piata de consum!
Nici, chiar, Citaro E3 utilizate actual nu sunt rele dupa atat timp, numai ca mentenanta LOR a lasat, de-a lungul timpului, extrem de mult de dorit, d-aia au ”fata” asa hodorogita!!
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1613
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții diverse

Mesajde Nenea_titi » Vin, 07 Feb 2020, 10:28

Ratb nu a mai avut două autobuze cu GPL sau CNG, erau niște Berkhoff prin Pipera (mă rog, fosta), și care mergeau ocazional? Că aveau probleme? Au bani de tocat pe experimente? Și așa sunt niște ruginituri, au ajuns în ultimul hal de la întreținere proastă, și ei vor să facă experimente pe ele. Dacă vor experimente, să le facă electrice. Dar nu se mai justifică investiție în niște mașini care sunt cam la capătul vieții. Au fost super la vremea lor, ca și Daf, De Simon, într-un oraș gazat de DAC uri, și în care Ikarus 256 și 260 erau niște apariții exotice. Ăia 150000 euro sau cât or fi, pot fi dirijați către alte operațiuni și piese, materiale. Avem deficit 200 tramvaie și bani de aruncat pe fantezii.
Cât despre autobuzele cu rachete balistice de pe vremea lui Ceaușescu, de regulă DAC 112 și 117, IK4 dar și câteva ROMAN 112, ideea de principiu era bună. Punerea în aplicare însă a fost de toată jalea. Vorba aia, bine că s-a făcut, rău cum s-a făcut. Orex a descris bine.
Nu am semnătură. Nu am Facebook. Nu am Instagram. Nu am LinkedIn.
Nenea_titi
 
Mesaje: 891
Membru din: Joi, 14 Mar 2019, 17:38
Localitate: București Sector 6 - Crângași

Re: Discuții diverse

Mesajde orex » Vin, 07 Feb 2020, 19:10

Stii ca si 305 era ”dotat” cu ”doar” 2(doua) butelii ca doar iti circula ”pe sub geam”! Ikarus si atentie cati stiu cum se verbalizeaza corect acest fost ”brand”?!
PS
IKARUȘ in limba de origine! ;)
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1613
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții diverse

Mesajde messe » Vin, 07 Feb 2020, 19:40

Unde ai vazut tu pe linia 305 autobuze cu butelii? Autobuzele de la Militari nu aveau butelii pe acoperis iar de la aparitia lui 41, 305 avea DAC 117 de la Militari si fara butelii ca si precedentele IK4.
messe
 
Mesaje: 81
Membru din: Mie, 23 Oct 2019, 20:18

Re: Discuții diverse

Mesajde messe » Vin, 07 Feb 2020, 20:17

Daca vrei confirmari despre liniile 305 si 306 din anii '80 cere parerea si lui rossetti 61 sau mai ales lui Gabi23 care locuieste si el in Crangasi si vedea lejer autobuzele care deserveau linia fiindca treceau pe la Piata Crangasi. Poate si nenea_titi, daca in perioada aceea locuia in Crangasi, iti poate confirma daca 305 era "rachetat' sau nu.
messe
 
Mesaje: 81
Membru din: Mie, 23 Oct 2019, 20:18

Re: Discuții diverse

Mesajde aztec » Vin, 07 Feb 2020, 20:34

Stiu sigur ca la capatul lui 41 de la Romexpo era statie de incarcat pt buteliile de pe autobuz. 105 ajungea acolo...nu mai stiu daca si 305..
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 2631
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Discuții diverse

Mesajde messe » Vin, 07 Feb 2020, 20:44

Acolo alimentau cu gaz 148,149,304,261, nu si 105, iar 305 avea capatul unde-l avea si 131, pe bd.Marasti, apoi facea dreapta pe Kiseleff si venea pe la Arcul de Triumf, Miciurin( actual Averescu) si apoi retur pe str.Turda spre Ghencea sau Cartier Tudor Vladimirescu cum ii zicea atunci.
Ultima oară modificat de messe pe Vin, 07 Feb 2020, 20:48, modificat 1 dată în total.
messe
 
Mesaje: 81
Membru din: Mie, 23 Oct 2019, 20:18

Re: Discuții diverse

Mesajde orex » Vin, 07 Feb 2020, 20:46

@messe
Stii traseul lui 305?
PS
Ai auzit de maxi taxi 501 si 516 ?
305... a circulat de la fosta Platfoma Ghencea (V. Oltului actual) si Piata Scanteii( P.P.L. actual), NICIODATA LA T.V.. E exact asa cum merge 105 pana la Auchan (fost Tricodava si apoi pe linia lui 41).
orex
Membru Silver
 
Mesaje: 1613
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Istoria transportului în comun din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori