Switch to full style
Istoria transportului în comun din București de la începuturi până în prezent: STB / ITB / RATB / STB S.A și IEMB / Metrorex
Scrie un răspuns

Re: Discutii diverse

Dum, 01 Sep 2019, 22:43

Apropo de Verdi, mi s-a sters aproape complet din memorie configuratia capatului de acolo...

Troleibuzul intra din Ceaikovski pe Garibaldi si dadea roata Liceului de Chimie, dupa care revenea in Ceaikovski venind pe Verdi si de acolo pe Floreasca ?

Re: Discutii diverse

Dum, 01 Sep 2019, 23:32

Mergea in ambele sensuri pe Barbu Vacarescu pana la parcul Verdi
http://fostulbucuresti.github.io/#17/44 ... .11003/!a3

Re: Discutii diverse

Sâm, 07 Sep 2019, 00:00

Nenea_titi scrie:Sau schema clasică STB de peste 20 ani, alb-galben-gri. Eu sper să se renunțe la acestă schemă...albastru ca BUCUR V2A-T, turcoaz ca Otokar, Negru ca 401, Galben ca 224 sau 306, sau roz cum erau Faur, vernil ca Ik415, erau scheme mult mai vesele...până și troleibuzele DAC 117 în schemele de culoare originale de fabrică erau mai vesele decât hidoșenia de schemă STB.
Fata de galbenul mustar (care pentru mine e punctul de jos al evolutiei schemelor *TB-iste) schema alb-galben-gri a fost un pas inainte. Aduce cu schema De Ljin. Doar Ikarusurilor 260 le-a stat bine in galben, multumita accentelor de aluminiu si plastic/cauciuc negru.

Re: Discutii diverse

Sâm, 07 Sep 2019, 11:40

A fost si mai rau decit galben mustar - a fost o perioada, prin '88-'89 cind probabil ca ramasese excedentar pigment si URAC primea vopsea portocalie.

Re: Discutii diverse

Sâm, 07 Sep 2019, 12:51

Da, de acel galben-portocaliu vorbesc.

Re: Discutii diverse

Sâm, 07 Sep 2019, 16:20

Privind retrospectiv, cred ca schema alb-galben-gri, cu care au fost livrate DAF-urile a fost singura care a ajuns sa fie aplicata pe aproape toate vehiculele in intreaga istorie *TB.
Nu am inteles niciodata de ce Ikarus-urile 415 n-au fost comandate asa...

Re: Discutii diverse

Sâm, 07 Sep 2019, 21:47

Au existat atât galbene, cât și portocalii în acea perioada. Totuși, cele galbene au fost la un moment dat revopsite în schema standard, însă cele mai multe dintre cele portocalii au primit doar roșu peste portocaliu, iar interiorul a rămas tot portocaliu (stâlpi și alte elemente de caroserie). Nu sunt foarte sigur, dar e posibil să fi fost de fapt două valuri, unul galben și unul portocaliu. E interesant însă că tot ce a fost galben a fost revopsit integral în culoarea standard, însă cele portocalii, au rămas parțial portocalii. Să fi dus lipsă și de vopsea albă în acea perioada?
În privința schemei de culoare DAF, deși sunt 3 modele de caroserie la aceste autobuze, produse de fabricanți diferiți, schema a fost unitară. Totuși, nu știu dacă schema de culoare e opera RATB sau nu.
Dacă DAC-urile, vopsite în galben mat, arătau oribil, vopseaua galbenă arăta bine pe Ikarus. Din păcate, varianta aleasă de STB, inclusiv acel galben spre portocaliu de mai târziu, nu a dat bine pe nimic altceva, poate din cauză că nu era vopsea auto sau îi lipsea ceva care nu îi dădea acel luciu.
Interesant este că de Rathgeberuri și de L-uri nu s'au atins din punct de vedere al schemei de culoare, nici măcar de Saurer sau de Saviem.

Re: Discutii diverse

Sâm, 07 Sep 2019, 22:00

1689 scrie:Privind retrospectiv, cred ca schema alb-galben-gri, cu care au fost livrate DAF-urile a fost singura care a ajuns sa fie aplicata pe aproape toate vehiculele in intreaga istorie *TB.
Nu am inteles niciodata de ce Ikarus-urile 415 n-au fost comandate asa...

Ar trebui amintit că și vagoanele V3A modernizate în afara URAC au primit scheme cromatice diferite (excepție două vagoane), deci nu este ceva deosebit faptul că troleibuzele Ikarus nu au venit în acea schemă.

Re: Discutii diverse

Mar, 10 Sep 2019, 08:44

Dacă tot s'a discutat la Mentenanța autobuzelor despre pufăitul unor autobuze Citaro (deși asta făcea și ultimul DAF la ultima cursă), mi-am amintit că troleibuzele DAC 117E scoteau și ele uneori un pufăit prelung, care persista vreo 5 secunde. Nu-mi amintesc dacă și troleibuzele Roman (DAC 112E) făceau la fel. La autobuze nu am observat asta (mă refer la 117UD).

Re: Discutii diverse

Mar, 10 Sep 2019, 09:37

La toate e "obligatoriu" sa faca asa, ca doar suspensia ii este pe perne de aer nu pe arcuri ca la IK4. La IK4 e posibil sa nu fi auzit, nu la DAC-urile 117UD.

Re: Discutii diverse

Mar, 10 Sep 2019, 22:33

Suspensia la IK 4 nu era pe arcuri, ci pe foi de arc.
Intr-adevar, si eu am remarcat acel pufait prelungit, caracteristic DAC-urilor 117E si asta mai ales in stationare.
Probabil avea de-a face cu faptul ca - spre deosebire de autobuze- compresorul functiona permanent ?

Re: Liniile 641 / 642 / 643 lucrări în 2019

Joi, 24 Oct 2019, 09:03

Pe vremuri era 305-ul care mergea paralel cu linia 41 din Dr. Taberei pana la Ciurel.

Re: Liniile 641 / 642 / 643 lucrări în 2019

Joi, 24 Oct 2019, 21:28

Linia 305 a circulat, din 1981 pana in 1989, intre V. Oltului - Piata Scanteii (actuala Piata Presei Libere), pe actualul traseu al lui 41, de la Tricodava incolo, cam ca un ”642”, din prezent, dar cu capat la PPL.

Re: Liniile 641 / 642 / 643 lucrări în 2019

Joi, 24 Oct 2019, 21:57

A circulat intr-o perioada parca pana la Gara de Nord - Via Linia 41, Dambovita (Semanatoarea).
Scrie un răspuns
Pagina
precedentă
Pagina
următoare