Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti

251 posts, 81647 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse messe

Daca vrei confirmari despre liniile 305 si 306 din anii '80 cere parerea si lui rossetti 61 sau mai ales lui Gabi23 care locuieste si el in Crangasi si vedea lejer autobuzele care deserveau linia fiindca treceau pe la Piata Crangasi. Poate si nenea_titi, daca in perioada aceea locuia in Crangasi, iti poate confirma daca 305 era "rachetat' sau nu.

 


Re: Discuții diverse aztec

Stiu sigur ca la capatul lui 41 de la Romexpo era statie de incarcat pt buteliile de pe autobuz. 105 ajungea acolo...nu mai stiu daca si 305..

 


Re: Discuții diverse messe

Acolo alimentau cu gaz 148,149,304,261, nu si 105, iar 305 avea capatul unde-l avea si 131, pe bd.Marasti, apoi facea dreapta pe Kiseleff si venea pe la Arcul de Triumf, Miciurin( actual Averescu) si apoi retur pe str.Turda spre Ghencea sau Cartier Tudor Vladimirescu cum ii zicea atunci.

 


Re: Discuții diverse orex

@messe
Stii  traseul lui 305?
PS
Ai auzit de maxi taxi 501 si 516 ?
305... a circulat de la fosta Platfoma Ghencea (V. Oltului actual) si Piata Scanteii( P.P.L. actual), NICIODATA LA T.V.. E exact asa cum merge 105 pana la Auchan (fost Tricodava si apoi pe linia lui 41).

 


Re: Discuții diverse messe

305-Cartier Tudor Vladimirescu-str.Lujerului(peste linia de tren de la CFR Cotroceni unde avea tramvaiul 8 capatul) -Piata Crangasi-Pod Grant-str.Turda-Casa Scanteii(comun cu linia 131 fost 31)pe Bd.Marasti. Ce altcava mai vrei sa stii? Pe unde circula si autobuzul 42 devenit 142? Sau 40->140? Daca ne raportam la momentul actual, stii ca acum 45 de ani liniile-pe atunci 38 si 78(care pe atunci circula prin cal. Giulesti si Bd. Constructorilor) devenite dupa renumerotare 138 si 178, dar nu sub aceasta renumerotare mai aveau capatul la Cpt.Grozeanu, acolo ramasese doar 138 care era deservit cu Roman 112- aveau capat comun la str. Cpt.Grozeanu? Stii unde se afla acest cap de linie? Ca sa nu mai cauti se afla fix in luciul apei Lacului Morii actual, si-n perioada aceea 38,cel care trecea peste vechiul Pod Grant impreuna cu 105, trecuse de la Skoda 706 RTO la primul model de IK4 cel cu grila dreptunghiolara,iar 78 era deservit de Karosa SM11 ca si 113(un fel de linie studenteasca in anii 70) cu care avea cap comun la Sala Palatului.

LE: acel 516 avea fix traseul liniei 305 de autobuz cu acele microbuze Rocar,asa ca am auzit si de el.

 


Re: Discuții diverse orex

”Acolo alimentau cu gaz 148,149,304,261, nu si 105, iar 305 avea capatul unde-l avea si 131, pe bd.Marasti, apoi facea dreapta pe Kiseleff si venea pe la Arcul de Triumf, Miciurin( actual Averescu) si apoi retur pe str.Turda spre Ghencea sau Cartier Tudor Vladimirescu cum ii zicea atunci.”  
PS
Oi fi prins Tu ceva nade despre 516 (poate stii si cat era ”beletul”) . Despre 501 nu ”ti-a suflat” nimeni”? :lol:  :lol:  :lol:
APPO!
Grila nu poate fi decat DREPTUNGHIULARA!  :rofl:  :rofl:

 


Re: Discuții diverse messe

Orex,  unde intorcea 305 la Casa Scinteii(cum se scria atunci)? Cumva IK4 care circulau pe liniile 148,149,304(fost 204R),261 si mai era si 350 care mergea la Tesatoriile Balotesti, nu erau "rachetate'? Iar despre restul liniilor despre care am scris de ce nu comentezi?  Si  mai scriu ceva, ca fapt divers cu 305 si 306 ma duceam la liceu(fost Ion Neculce, pe atunci Industrial 31, actual Colegiul Ion Neculce) in detrimentul lui 41( V2S-albastre) care avea la inceputurile lui capatul la Podul Grant-Crangasi, cu toate ca mergeam doar o statie peste pod, asa ca stiu si calatoria pe scara.

PS : vezi ca grilele de la IK4 intre prima si a doua generatie care au circulat pe liniile ITB(de atunci) au forme diferite, uita-te prin fotografii sau intreaba pe cine vrei tu, primele aveau grila cu linii orizontale si aveau stopuri monobloc asemanatoare cu TV 51, cu semnalizarea in partea de sus, iar cele mai noi aveau grila aceea cu margini rotunjite, un fel de trapez cu baza mare sus,iar stopurile  erau 3 blocuri circulare separate cu semnal galben sus, stop/pozitie rosu la mijloc si lumina alba pentru mers inapoi jos. Cauta pozele cu IK4 611 care e a doua generatie de IK4 de la fostul ITB si priveste-i grila fata si apoi compara cu o generatie mai veche, exista o poza cu un IK 4 pe linia 38 la Gara de Nord care era din prima generatie si fa comparatie.

 


Re: Discuții diverse orex

Doar despre 305 ca linia asta a fost un cap de pod spre Gradina Zoologica. De la P.P.L. (capat 105 cu 305 in actualul areal al modalului 41) asteptam 148 pentru IPRS Baneasa!
E mai corect din partea ta sa spui...
PS
Neculce e pe fostul bd. 1 Mai, actual I. Mihalache.
Stim si NOI ca 41 a avut prima oara capat la piciorul pasajului Grant (parc regina Maria...sunt curios daca stii cum se numea inainte), apoi la Crangasi, ulterior la Uverturii, apoi dupa edificarea pasajului Lujerului, pana la Ghencea!

PS
Daca-mi zici unde intorcea 32 inainte de 89 te cred!

 


Re: Discuții diverse messe

@orex, pai mai aproape e Primaria Sectorului 1 ,aia din Banu Manta decat Bd. Mihalache.  Retine liceul se afla pe strada cu acelasi nume, la 50 m cel mult de Sectia 4, iar intrarea profesorilor  se afla pe str. Theodosie Rudeanu,unde e si o mare placa din marmura pe care scrie numele liceului.
La Pascal Cristian fost capat al liniei 12 , linie 12 ce a fost prelungita dupa desfiintarea rondului unde intorcea pana in 1977,rond aflat la intrarea in Fabrica de Tigarete Bucuresti dinspre Orhideelor iar acum se afla un semafor si din rond a ajuns un triunghi ,dar sa revin 32 ,ca si predecesorul 12 mutat la Gara Basarab, intra pe Bd.Regiei si intorcea in triunghi,intra pe  str. Nicolae Teodorescu, strada cu scuar pe mijloc, pe partea dreapta si apoi dadea cu spatele pe Bd. Regiei, apoi traseul de ducere catre CFR Progresul pe la Gara de Nord-Piata Unirii-Cutitul de Argint-Pieptanari. Si inca ceva: acel 32 e fostul 12 barat.

 


Re: Discuții diverse aztec

Nu stiu de ce zici ca 105 nu alimenta la TIB, ca asa il stiam atunci, eu sigur am asteptat pe vremea aia un 105 sa termine alimentarea la cap de cursa...si a durat ceva.

Acum ca nu era o regula si o exceptie nu stiu, dar a alimentat, poate ramasese fara, cine stie.
Apoi trebuie sa precizam exact perioada si traseul lui 105, pt ca a variat destul de des poate prea des,intre cele 3 puncte fixe, adica DT , Gara de Nord si TIB...sia refer la perioada 85-90.
Si oricum, vorbim amintiri din copilărie...nu trebuie sa fim asa de inversunati, deoarece stim ce am trăit și poate cu toti avem dreptate, doar ca timpurile aduceau atatea schimbari de trasee incat le amestecam.

 


Re: Discuții diverse messe

@aztec, autobuzele de la Militari nu erau "rachetate" si cum 105 in perioada aceea tinea de Militari nu putea sa alimenteze la Casa Scanteii. E adevarat ca exista statie de alimentare cu gaz cum era si la Gara Basarab pentru 133, dar acolo se alimentau liniile din nord 148,149,261,304,350. Probabil acel autobuz, care avea cap comun cu cele alimentate cu gaz,(aici discutam despre vechiul cap de linii de la Scinteia cum ii zicea atunci) a zabovit mai mult in acea zona si de aici ai concluzionat ca a alimentat. Referitor la restul discutiei, am incercat, si cred cu argumente, ca sa lamuresc anumite aspecte scrise de colegul nostru.

 


Re: Discuții diverse orex

@messe
colt cu capitan Zaganescu, nu?! :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Discuții diverse messe

Bine ca n-ai zis colt cu Lt. Zalic.    Zaganescu (apropos stii cine a fost acest Zaganescu?) e 2 strazi mai incolo de Teodorescu, intai vine Vasile Burla fosta Reforma Agrara, apoi Zaganescu de care zici tu.

 


Re: Discuții diverse orex

Nu, nu știu cine a fost acest  Zăgănescu.
PS
Daca ”Regia” iti e prolifica, adica cat de cat la indemana, nu inseamna ca te-ai urcat, prea des in 108! :lol:  :lol:  :lol:

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420650 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use