Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti
251 posts, 81639 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
orex
@messe
Nu-mi amintesc, intrucat ”expeditiile” impreuna cu bunica-miu si ITB le-am inceput dupa 1981 si inteleg, din spatiu virtual, ca podul MIhai Voda a fost demolat cam pe atunci!
@messe
Nu-mi amintesc, intrucat ”expeditiile” impreuna cu bunica-miu si ITB le-am inceput dupa 1981 si inteleg, din spatiu virtual, ca podul MIhai Voda a fost demolat cam pe atunci!
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
1689
Podul Mihai Voda a fost demolat dupa 1985... Cind exact, din nou, ma tem ca ma bazez pe memoria (documentor) Dlui rosetti61.
Momentul este marcat de modificarea traseului liniei 20 de pe Panduri - Puisor pe Piata Unirii - Cutitul de Argint.
Cred, totusi, ca e aproape contemporan cu “marea schisma” (1986).
Podul Mihai Voda a fost demolat dupa 1985... Cind exact, din nou, ma tem ca ma bazez pe memoria (documentor) Dlui rosetti61.
Momentul este marcat de modificarea traseului liniei 20 de pe Panduri - Puisor pe Piata Unirii - Cutitul de Argint.
Cred, totusi, ca e aproape contemporan cu “marea schisma” (1986).
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
orex
Poate acest articol ne edifica intrucatva despre istorioara zonei!
https://www.bucurestiivechisinoi.ro/201 ... dul-izvor/
Nu inseamna ca, inclusiv liniile 3, 8, 18 nu mai mergeau pe Uranus, din acel an?
Din cate am regasit pe net 20 intre 1977-1986 a circulat Sura Mare – Uranus – Schitu Măgureanu – Griviţei – Laminorul!
Poate acest articol ne edifica intrucatva despre istorioara zonei!
https://www.bucurestiivechisinoi.ro/201 ... dul-izvor/
Nu inseamna ca, inclusiv liniile 3, 8, 18 nu mai mergeau pe Uranus, din acel an?
Din cate am regasit pe net 20 intre 1977-1986 a circulat Sura Mare – Uranus – Schitu Măgureanu – Griviţei – Laminorul!
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
1689
Din ce imi amintesc, 20 mergea pe Mihai Voda, nu pe Izvor (cel putin in perioada 1984 -1986)...
Din ce imi amintesc, 20 mergea pe Mihai Voda, nu pe Izvor (cel putin in perioada 1984 -1986)...
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București)
orex
113
Infiintata-n anul 1973 pe traseul Inst.Politehnic – Pod Grozăveşti – Gara de Nord – Sala Palatului
M in 1977 modificata Stăvilarul Ciurel – Cal.Crîngaşi – Cal.Plevnei – Vasile Pîrvan
M in 1978 de la Şos.Giuleşti prin Şos.Orhideelor – Gara Basarab – Gara de Nord cu întoarcere prin Str.Witing – Cal.Plevnei
M in 1979 Şos.Crîngaşi prin Str.Scarlat Vîrnav – Str.Palenului – Cal.Giuleşti - Gara de Nord
Desfiintata poate ne ajuti!
E corect?!
PS
Poate observi ca am redactat numele Crangasi in ton cu vremurile acelea!
Pentru a nu exista dubii din partea altora care din totdeauna au scris sau vazut scris Crangasi!
messe wrote:
Nu degeaba am deschis topicul cu renumerotatrea liniilor STB, 601 ar trebui sa primeasca un indicativ de linie normal si eu am zis 113, linie care in anii '70 deservea zona caminelor studentesti.
113
Infiintata-n anul 1973 pe traseul Inst.Politehnic – Pod Grozăveşti – Gara de Nord – Sala Palatului
M in 1977 modificata Stăvilarul Ciurel – Cal.Crîngaşi – Cal.Plevnei – Vasile Pîrvan
M in 1978 de la Şos.Giuleşti prin Şos.Orhideelor – Gara Basarab – Gara de Nord cu întoarcere prin Str.Witing – Cal.Plevnei
M in 1979 Şos.Crîngaşi prin Str.Scarlat Vîrnav – Str.Palenului – Cal.Giuleşti - Gara de Nord
Desfiintata poate ne ajuti!
E corect?!
PS
Poate observi ca am redactat numele Crangasi in ton cu vremurile acelea!
Pentru a nu exista dubii din partea altora care din totdeauna au scris sau vazut scris Crangasi!
https://ro.wikipedia.org/wiki/Cr%C3%A2nga%C8%99i_(sta%C8%9Bie_de_metrou)#/media/Fi%C8%99ier:Metrou_-_Crangasi.jpg
Metrou_-_Crangasi.jpg (169.62 KB; downloaded 4084 times)
- messe
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
messe
Pe Podul Mihai Voda intorcea linia 25 la inceputul anilor '70, nu era prelungita la Progresul, daca nu cumva si 7; 25 venea din Militari pe 13 Septembrie, cobora pe Uranus si facea dreapta dupa fostele Arhive catre Podul Mihai Voda, spoi traversa podul si se intorcea pe Podul Izvor(cel vechi), apoi traseul de ducere. 20 trecea drept pe Podul Izvor iar dupa ce vechiul pod a fost dezafectat, 20 ca si 2 si 3 o luau pe acel Pod de lemn apoi urca pe Uranus, dreapta pe 13 Septembrie, stanga pe Tudor Vladimirescu,Odoarei, sos. Viilor, Pieptanari,sos. Oltenitei pana la P-ta Sudului ulterior la IRA Oltenita(capat comun cu 11). A fost o perioada prin 80 si un pic cand mergeau drept pe str.Izvor catre Puisor dar in general 3, 8 si 20 circulau pe Uranus-13 Septembrie.
________________________________________
@orex, 113 cand au inceput lucrarile la metrou mergea pe malul stang al Dambovitei si la Podul Grozavesti si vira stanga pe sos. Orhideelor, probabil ca a ajuns la traseul prin Cal. Cringasi (cum bine ai precizat ca se scria pe atunci; am folosit si eu vechea scriere cand m-am referit la Piata Scinteii) - str. Scarlat Virnav - str. Polenului - Cal. Giulesti cand s-a inchis Splaiul dupa Podul Grozavesti datorita constructiei noilor camine( actual ale UMF) pentru Universiada din 1981. Eu, sincer sa fiu, nu-mi amintesc de 113 prin Giulesti, dar poate am o scapare in aceasta priviinta fiindca o fi circulat foarte putin, deci nu te contrazic, sigur pe acea prima deviere prin str.Scarlat Virnav si str. Polenului au circulat asa cum erau numerotate la vremea aceea 38, 78 (care nu mai circula prin Giulesti si Constructorilor) si 80 odata cu inceputul lucrarilor la noul Pod Grant, iar returul acestor linii (catre Piata Cringasi de atunci) era prin str. Nicolae Filimon, urmatoarea dupa Polenului catre Maternitatea Giulesti.
1689 wrote:
Din ce imi amintesc, 20 mergea pe Mihai Voda, nu pe Izvor (cel putin in perioada 1984 -1986)...
Pe Podul Mihai Voda intorcea linia 25 la inceputul anilor '70, nu era prelungita la Progresul, daca nu cumva si 7; 25 venea din Militari pe 13 Septembrie, cobora pe Uranus si facea dreapta dupa fostele Arhive catre Podul Mihai Voda, spoi traversa podul si se intorcea pe Podul Izvor(cel vechi), apoi traseul de ducere. 20 trecea drept pe Podul Izvor iar dupa ce vechiul pod a fost dezafectat, 20 ca si 2 si 3 o luau pe acel Pod de lemn apoi urca pe Uranus, dreapta pe 13 Septembrie, stanga pe Tudor Vladimirescu,Odoarei, sos. Viilor, Pieptanari,sos. Oltenitei pana la P-ta Sudului ulterior la IRA Oltenita(capat comun cu 11). A fost o perioada prin 80 si un pic cand mergeau drept pe str.Izvor catre Puisor dar in general 3, 8 si 20 circulau pe Uranus-13 Septembrie.
________________________________________
@orex, 113 cand au inceput lucrarile la metrou mergea pe malul stang al Dambovitei si la Podul Grozavesti si vira stanga pe sos. Orhideelor, probabil ca a ajuns la traseul prin Cal. Cringasi (cum bine ai precizat ca se scria pe atunci; am folosit si eu vechea scriere cand m-am referit la Piata Scinteii) - str. Scarlat Virnav - str. Polenului - Cal. Giulesti cand s-a inchis Splaiul dupa Podul Grozavesti datorita constructiei noilor camine( actual ale UMF) pentru Universiada din 1981. Eu, sincer sa fiu, nu-mi amintesc de 113 prin Giulesti, dar poate am o scapare in aceasta priviinta fiindca o fi circulat foarte putin, deci nu te contrazic, sigur pe acea prima deviere prin str.Scarlat Virnav si str. Polenului au circulat asa cum erau numerotate la vremea aceea 38, 78 (care nu mai circula prin Giulesti si Constructorilor) si 80 odata cu inceputul lucrarilor la noul Pod Grant, iar returul acestor linii (catre Piata Cringasi de atunci) era prin str. Nicolae Filimon, urmatoarea dupa Polenului catre Maternitatea Giulesti.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ByOnu
3 primari, 3 generatii diferite de Citaro, 3 chei.
3 primari, 3 generatii diferite de Citaro, 3 chei.
798557.jpg (131.86 KB; downloaded 3924 times)
3559435.jpg (60.59 KB; downloaded 3922 times)
87759452_206286864070987_7441040426687004672_n.jpg (52.95 KB; downloaded 3922 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
orex
Niciunul dintre cei 2(doi) primari anteriori nu si-au ”tras” o mantie/jeaca in ton cu...fix nuanta ”arvunita” de la furnizor! Deci...mai bine sa FI...REA?!
Niciunul dintre cei 2(doi) primari anteriori nu si-au ”tras” o mantie/jeaca in ton cu...fix nuanta ”arvunita” de la furnizor! Deci...mai bine sa FI...REA?!
- Albert
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Albert
Al doilea nu merita cheia. Nu e proiectul lui, Oprescu cred ca fost cel mai nociv primar pentru transportul public, reducând investițiile la aproape 0. Nici a treia nu prea o merita. Ea sa își primească cheile de Bozankaya/Durmazlar/Otokar. Ei sunt furnizorii de casa ai STB acum...
Al doilea nu merita cheia. Nu e proiectul lui, Oprescu cred ca fost cel mai nociv primar pentru transportul public, reducând investițiile la aproape 0. Nici a treia nu prea o merita. Ea sa își primească cheile de Bozankaya/Durmazlar/Otokar. Ei sunt furnizorii de casa ai STB acum...
- orex
-
Posted:
-
- Albert
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ByOnu
Fotografiile cu Videanu si Firea sunt de la receptia/inaugurarea primelor unitati, in vreme ce cea cu Oprescu este de la receptionarea ultimei, ultimei stele.
De acord cu tine referitor la Oprescu. Cel mai devastator primar pentru transportul public:
- a pus pe butuci si 40% din flota de Citaro.
- nu a demarat decat in 2010 constructia de Bucur LF (prototipul fiind construit in 2007 de catre Videanu).
- constructia de PPC a mers din inertie, iar modernizarile in CA s-au tarat pe burta.
- cateva zeci de Citelis canibalizare.
- a nenorocit doua linii de tramvai, nefinalizandu-le buclele (Aerogarii si Pantelimon).
- Iancului: un fiasco, autobuzul proiectat sa mearga pe linia tram nu incape in statii.
- Pantelimon si Rebreanu: pistele de biciclete, niste glume odioase, pericol public, inchise de Brigada Rutiera.
- modernizarea liniilor de tramvai pusa total pe pauza (Viitorului si Tunari sunt tot proiectele lui Videanu).
- pasaje exclusiv rutiere, cu exceptia Basarabului.
- PPL - o greseala dpmdv, pasajul fiind necesar cel putin si pe sensul spre periferie, daca nu chiar exclusiv spre periferie.
- la Buzesti - Berzei nu s-a incercat nicio regenerare urbana, a ramas doar o pata de noroi pe obrazul Bucurestiului, intr-o zona centrala.
- abandonarea oricarui proiect de modernizare sau prelungire a troleibuzului.
- durata indelungata de constructie la N. Grigorescu, Ciurel, M. Bravu, Sudului, Rebreanu,...
- distrugerea pe vecie a frecventei troleibuzului din Berceni prin nerespectarea proiectului.
- fiascoul de la Pasajul Muncii si rezultatul precar.
- abandonarea unui proiect matur si foarte necesar: Pasajil pietonal de la Eroii Revolutiei.
- nerealizarea unei statii de tramvai in Pasajul Victoriei.
- zero benzi unice STB.
Singurele lucruri bune facute in mandatul lui sunt Basarabul, pastrarea unui spatiu dedicat pentru tramvai la Delfinului si N. Grigorescu, Calea Victoriei (si acolo un lucru fara cap, ca pista se termina la Cercul Militar, in loc sa coboare pana la Natiunile Unite)...
8 ani pierduti pentru mine.
Fotografiile cu Videanu si Firea sunt de la receptia/inaugurarea primelor unitati, in vreme ce cea cu Oprescu este de la receptionarea ultimei, ultimei stele.
De acord cu tine referitor la Oprescu. Cel mai devastator primar pentru transportul public:
- a pus pe butuci si 40% din flota de Citaro.
- nu a demarat decat in 2010 constructia de Bucur LF (prototipul fiind construit in 2007 de catre Videanu).
- constructia de PPC a mers din inertie, iar modernizarile in CA s-au tarat pe burta.
- cateva zeci de Citelis canibalizare.
- a nenorocit doua linii de tramvai, nefinalizandu-le buclele (Aerogarii si Pantelimon).
- Iancului: un fiasco, autobuzul proiectat sa mearga pe linia tram nu incape in statii.
- Pantelimon si Rebreanu: pistele de biciclete, niste glume odioase, pericol public, inchise de Brigada Rutiera.
- modernizarea liniilor de tramvai pusa total pe pauza (Viitorului si Tunari sunt tot proiectele lui Videanu).
- pasaje exclusiv rutiere, cu exceptia Basarabului.
- PPL - o greseala dpmdv, pasajul fiind necesar cel putin si pe sensul spre periferie, daca nu chiar exclusiv spre periferie.
- la Buzesti - Berzei nu s-a incercat nicio regenerare urbana, a ramas doar o pata de noroi pe obrazul Bucurestiului, intr-o zona centrala.
- abandonarea oricarui proiect de modernizare sau prelungire a troleibuzului.
- durata indelungata de constructie la N. Grigorescu, Ciurel, M. Bravu, Sudului, Rebreanu,...
- distrugerea pe vecie a frecventei troleibuzului din Berceni prin nerespectarea proiectului.
- fiascoul de la Pasajul Muncii si rezultatul precar.
- abandonarea unui proiect matur si foarte necesar: Pasajil pietonal de la Eroii Revolutiei.
- nerealizarea unei statii de tramvai in Pasajul Victoriei.
- zero benzi unice STB.
Singurele lucruri bune facute in mandatul lui sunt Basarabul, pastrarea unui spatiu dedicat pentru tramvai la Delfinului si N. Grigorescu, Calea Victoriei (si acolo un lucru fara cap, ca pista se termina la Cercul Militar, in loc sa coboare pana la Natiunile Unite)...
8 ani pierduti pentru mine.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ByOnu
Trecand mai departe (imi cer scuze pentru offtopicul de mai sus).
Dl. Cezar Buiumaci, muzeograf la Palatul Șuțu / Muzeul Municipiului București, a trimis echipei Inițiativei pentru Muzeul Transportului Bucureștean o captura din ziarul Scanteia din 9 octombrie 1964. Ne-a rugat să precizăm sursa, deci vă rog la rându-mi să faceți asemenea.
Trecand mai departe (imi cer scuze pentru offtopicul de mai sus).
Dl. Cezar Buiumaci, muzeograf la Palatul Șuțu / Muzeul Municipiului București, a trimis echipei Inițiativei pentru Muzeul Transportului Bucureștean o captura din ziarul Scanteia din 9 octombrie 1964. Ne-a rugat să precizăm sursa, deci vă rog la rându-mi să faceți asemenea.
ziarul Scanteia din 9 octombrie 1964
90634047_210066736881242_335059401012412416_n.jpg (104.9 KB; downloaded 3766 times)
- orex
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination