Această interfață a forumului va fi în scurt timp retrasă definitiv și înlocuită cu una nouă.
Noua versiune este în prezent în teste și disponibilă aici:
https://beta.forum.metrouusor.com/
[X] Închide

 

⚠️ Încearcă noul forum!

Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc

Istoria transportului în comun din București de la începuturi până în prezent: STB / ITB / RATB / STB S.A și IEMB / Metrorex

Re: Discutii diverse

Mesajde rosetti61 » Mie, 25 Mar 2020, 22:23

A avut destul parcursuri intortocheate prin cartier - in ambele sensuri prin Sibiu (nu mai stiu cum se chema atunci, ceva cu B) si apoi Bujoreni cu cap la intersectia Bojoreni/Moghioros (nu mai stiu cum se numea atunci, Moghioros este denumirea din cursul anilor 70 - atunci au aparut si Miron Constantinescu, Ho si Min, Emil Bodnaras), apoi inelar inconjurand cvartalul construit intre Sibiu, Bujoreni, Moghoros, Drumul Taberei, alteori in ambele sensuri prin Dr. Taberei si Moghioros pana la Electrotehnica (Plaza de azi). in genere a ramas la traseul inelar sau la sensurile unice Bujoreni-Sibiu/Moghioros - Drumul Taberei, dupa prelungirea liniei spre Compasului (mai tarziu pana la Frigocom).
Cartierul in anul 1966, se distinge fi felul in care circulau si unde intorceau autobuzele si troleibuzele.
https://fostulbucuresti.github.io/#16/4 ... 6.0414/!a3
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1513
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Discutii diverse

Mesajde orex » Mie, 25 Mar 2020, 22:31

Multumesc ”rosetti61” dar n-as putea sa ma identific cu ”punctul ZERO” adica cu ”facerea” linei 37, nu de alta dar CNP-ul mi-e favorabil! :mrgreen:
PS
In 1966 cred ca DR. Taberei nu ajunsese decat pana la Favorit-ul de astazi cu edificarea!
Appo! Cine-si mai aduce aminte si de linia 318 din D.T. care fiinta de la V. Oltului (actual) sau platf. Ghencea pana la ”Opereta” (piata Natiunilor Unite)?!
Avatar utilizator
orex
 
Mesaje: 2612
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse

Mesajde messe » Mie, 25 Mar 2020, 22:55

Eu, era de fapt 118R si mergea pe la Drumetul, iar la Opereta sau Piata Natiunilor Unite cum ii zicea pe atunci avea capat comun cu 38 devenit 138 si 142;si a mai fost si un 118 barat tot pe undeva prin DT avea traseu.
messe
 
Mesaje: 92
Membru din: Mie, 23 Oct 2019, 20:18

Re: Discutii diverse

Mesajde orex » Mie, 25 Mar 2020, 23:08

A fost si 118 barat, acum citez din ”clasici in viata” traseul V. Oltului-Panduri-Splai -Opereta, asta in 1973! ;)
In ceea ce priveste 318, am fost protagonist in a ma urca la fosta ”Tricodava” si a ma deplasa pana la ”piata Natiunilor Unite”! :)
PS
118 a fost infiintata in 1971 intre cartier T. Vladimirescu-P-ta Splaiului, nu e acelasi traseu cu 318 ”messe”, care nu trecea pe la Tricodava!
Avatar utilizator
orex
 
Mesaje: 2612
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii diverse

Mesajde messe » Mie, 25 Mar 2020, 23:26

Eu m-am referit la 318, fost 118R nu la 118 simplu orex. Sincer sa fiu, 118 nu stiu ce traseu avea sau daca mai exista pe la finalul anilor 70 inceput de 80; nu pot sa uit insa pomii aia umbrosi din spatele Operetei pe unde veneau la capat autobuzele. Si inca ceva: uitasem de 175 si spun asta ca trebuia sa fiu atent sa nu incurc 138 cu 175 fiindca ambele aveau Roman 112, 318 avea Dac 117 iar pe 142 era IK4.
messe
 
Mesaje: 92
Membru din: Mie, 23 Oct 2019, 20:18

Re: Discutii diverse

Mesajde rosetti61 » Joi, 26 Mar 2020, 02:25

Tocmai ca 118 simplu este 118R (318), de la inceput trecea pe la Tricodava dar nu prin Prelungirea Ghencea, a fost orientat pe acolo la finele anilor 70, cand incepe construirea ansamblului Tudor Vladimirescu si se demoleaza strada Vaporului, pe unde circula initial (mai e una care imi scapa acum, nu mai caut). La putin timp dupa transformarea lui 118 in linie rapida (1973), a aparut si 118 barat Valea Oltului - Piata Splaiului.

Linia 37 de autobuz a aparut ca indicativ in 1961, insa ea este mult mai veche. LInia in perioada interbelica, pana la preluarea de STB era la particulari si purta numarul 17 Cotroceni - Foisorul de Foc (sau gara de Est). Dupa 1936 a devenit 47 intre Drumul Sarii si Piata Romana, gradual prelungita de-a lungul anilor la Foisorul de Foc; dupa razboi a fost reinfiintata intre Drumul Sarii si Halele Obor, pentru a reveni apoi la Foisorul de Foc iar celalalt capat se muta de la Drumul Sarii (zona str. Lt. Gaina) pana la Calea 13 Septembrie.
in 1961 are loc o renumerotare a liniilor interioare si preorasenesti, indicativele 4x fiind rezervate pentru linii periferice - linia interioara 47 se transforma in 37 si circula intre Drumul Taberei (camine) si Foisorul de Foc, linia interioara 49 Razoare - Sos Alexandriei se transforma in 39 Fabrica de confectii - Ferentari (Erie Eroul), linia 37 IRTA spre Cernica primeste numarul 47, linia B spre Baneasa numarul 48, linia O spre Otopeni numarul 49.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1513
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din

Mesajde andrei11 » Vin, 01 Mai 2020, 16:29

Fişiere ataşate
100_Paginile_198Si_199.jpg
100_Paginile_198Si_199.jpg (562.27 KiB) Vizualizat de 777 ori
Avatar utilizator
andrei11
 
Mesaje: 18754
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din

Mesajde orex » Vin, 01 Mai 2020, 18:30

Proletari din toate tarile, uniti-va! :lol: :lol: :lol:
Avatar utilizator
orex
 
Mesaje: 2612
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din

Mesajde rosetti61 » Vin, 01 Mai 2020, 19:25

A si incurcat borcanele pe acolo, e invers - 13 in Militari si 14 la Ciurel.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1513
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din

Mesajde orex » Vin, 01 Mai 2020, 20:38

Linotipistii ”a gresit” ca erau sub 50! :yes: :lol: :lol: :lol:
Avatar utilizator
orex
 
Mesaje: 2612
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc

Mesajde andrei11 » Joi, 08 Oct 2020, 11:57

Facebook - Caleidoscop.
Așa scrie, Bucuresti, Linii tramvai, 1892
Fişiere ataşate
tarife.jpg
tarife.jpg (225.09 KiB) Vizualizat de 183 ori
Avatar utilizator
andrei11
 
Mesaje: 18754
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Anterior

Înapoi la Istoria transportului în comun din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori