Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București

462 posts, 160648 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 33
 
 

📖 Pagination options
Re: Poze STB-ITB Robert24

In 1964, posibil pana prin 66, linia 9 a circulat intre Chitila si P-ta Scanteii. So... :)

 


Re: Poze STB-ITB shoppy

Da, a se observa ca abia au fost plantati copacii, cand s-a desfiintat acea bucla(la crearea metroului usor) acolo era ditai padurea.

 


Re: Poze STB-ITB PaulIP

Capturi din episodul 140 al serialului "5 Minute de Istorie".
2 Thomsonuri, un DAC 117E si un Roman112E
5minute_thomson.png (572.35 KB; downloaded 5563 times)
5minute_thomson+rem.png (553.7 KB; downloaded 5565 times)
5minute_dac117e.png (365.16 KB; downloaded 5563 times)
5minute_roman112e.png (299.17 KB; downloaded 5562 times)

 


Re: Poze STB-ITB rosetti61

Fotografia colorata nu este trucata, linia 9 chiar a circulat pe traseul Mezes - Piata Presei din 1964 pana in 1965 cand traseul lui 3 a fost prelungit pana la Mezes; linia pe Expozitiei (fostul bulevard al Telegrafiei Fara Fir) era nou deschisa, - in august 2015 implineste o jumatate de secol de existenta. Terminalul tramvaiului a ramas in forma initiala pana in toamna lui 2001 cand este dezafectat ca urmare a lucrarilor de modernizare liniei 41 (implicit si platoul de intoarcere al autobuzelor, ce a suferit niste modificari in 1992-1993: refacut trotuare, defrisari si inlocuit piatra cubica cu asfalt - atunci a fost scoasa si bucla troleibuzelor, ce data din 1964, folosita de 86 pentru o scurta perioada de timp, dupa care a fost trecuta in conservare pana la reactivarea liniei 81 in 1990.

 


Re: Poze STB-ITB rosetti61

Din filmul "Reconstituirea", despre banda Ioanid si jaful de la sucursala bancii nationale din Giulesti, film turnat in 1960 - evenimentele relatate in film s-au produs in 1959.
- vehicule pe bulevardul 6 Martie (autobuz ZIL si troleibuze T12);
- trafic in Piata Unirii, unde anumite linii de tramvai ocoleau scuarul, in special cele dinspre Serban Voda (12, 21, 22) sau aveau capatul (18 spre Dudesti). Pe strada Halelor era linie dubla insa nu stiu daca s-a folosit in mod curent si firul inspre Serban Voda sau numai pentru retrageri. Sinele au ramas in carosabil pana la realizarea strapungerii  bd.1848 care a inglobat strazile Halelor si 30 decembrie, in 1967.
- statie GETAX (Gospodaria Exploatare Taximetre);
- undeva pe soseaua Panduri, pe linia 25, al carei traseu era Institutul Pedagogic - Piata Muncii.
- intersectia Plevnei-Giulesti cu bariera CFR. De pe calea Giulesti 11 mergea pana in fata Fabricii de Tigarete unde intorcea, bucla servind ulterior pentru intoarcerea lui 12 pana in 1977, cand este dezafectata. 2 si 12 nu erau inca prelungite si intorceau dincolo de linia de tren, la Basarab (pe bucla formata de soseaua Basarab, Plevnei, Afluentului, Eliseu - linia este mutata apoi pe Fluviului). Pe calea ferata nu mai circulau trenuri de calatori spre Filaret, dupa ce s-a deschis in 1959 Gara Basarab. Din ce-am vazut in mersurile de tren ale epocii (cu o lipsa intre 1956 si 1958) trenurile de lung parcurs aveau o singura statie importanta la Dealul Spirii, dupa care urma Progresul - in 1955 exista un "tren urban" ca sa ii zicem asa, intre Chitila si Filaret, care oprea in toate haltele de pe traseu (Depoul Triaj, Triaj, Militari (Carpati), Regie, Cotroceni, Panduri, Dealu Spirii, Rahova, Filaret). La modernizarile ulterioare ale intersectiei, au disparut cabinele de acari, iar macazul de unire al celor doua linii a ramas intr-un spatiu verde; linia care mergea spre Gara de Nord se oprea chiar langa accesul in noua Gara Basarab, in fotografiile cu rondul din fata garii se vede o linie infundata care continua pe langa cladirea abandonata a unui institut de proiectari CF. In vremurile bune taia oblic prin fata garii si se unea cu pachetul de linii in dreptul intrarii la metrou si accesul pietonal spre gara. A fost demontata cand s-a amenajat gara si portiunile din soseaua Basarab si Dinicu Golescu in 1958.
Troleibuzul este pe 82 sau 83
reconstituirea trafic universitate 1960.jpg (111.61 KB; downloaded 5403 times)
Bulevardul 6 Martie spre Piata Kogalniceanu, troleibuz pe 84
reconstituirea trafic01 1960.jpg (121.65 KB; downloaded 5402 times)
reconstituirea trafic02 1960.jpg (122.66 KB; downloaded 5406 times)
reconstituirea p-ta unirii 1960.jpg (138.61 KB; downloaded 5404 times)
reconstituirea statie getax 1960.jpg (134.74 KB; downloaded 5404 times)
Sos Panduri, #170
reconstituirea tram 25a 1960.jpg (79.09 KB; downloaded 5402 times)
"Piata Muncii - Inst. Pedagogic"
reconstituirea tram 25 1960.jpg (108.4 KB; downloaded 5412 times)
reconstituirea bariera regie 1960m.jpg (77.05 KB; downloaded 5408 times)
Trenurile locale aveau statie la Regie
tren 54-55.JPG (73.67 KB; downloaded 5406 times)
bariera regie+tramvai 25 mari.rar
bariera regie+tramvai 25 mari.rar (1.12 MB; downloaded 266 times)

 


Re: Poze STB-ITB PaulIP

Nu postez poze, ci despre un eveniment cu poze STB (printre multe altele):
http://www.simplybucharest.ro/?p=29422

 


Re: Poze STB-ITB macheta218

Nu cred ca poza este din 1932, poate din timpul razboiului 194..
Remorcile "Gondola" au aparut abia in 1935 iar tramvaiele au fost vopsite in galben in anii 40.
31 (1).jpg (287.28 KB; downloaded 5197 times)

 


Re: Poze STB-ITB PaulIP

Da, am avut un dubiu legat de veridicitatea explicatiei...
Stiti cumva ce dimensiuni aveau aceste remorci gondole? Macar orientativ... Spre finalul anilor 40-inceputul 50-ilor au existat remorci cu 4 ferestre intre geamuri. Sunt fostele gondole recarosate/modificate?

 


Re: Poze STB-ITB Robert24

V09 286 pe linia 1, anii 50 spre sfarsit. Fotografia originala se vinde pe ebay.
t10_1.JPG (206.22 KB; downloaded 5536 times)

 


Re: Poze STB-ITB Robert24

Tramvaie Festival la sfarsitul anilor 50. Fotografiile originale se vand pe ebay.

t7_13.JPG (179.93 KB; downloaded 5525 times)

t5_13.JPG (134.46 KB; downloaded 5520 times)

 


Re: Poze STB-ITB Robert24

EP-uri la sfarsitul anilor 50. Fotografiile originale se vand pe ebay.

t12.JPG (187.78 KB; downloaded 5524 times)

t6.JPG (175.68 KB; downloaded 5524 times)

 


Re: Poze STB-ITB Robert24

V 5x-uri la sfarsitul anilor 50. Fotografiile originale se vand pe ebay.

t2_21.JPG (240.14 KB; downloaded 5503 times)
t3_20.JPG (185.88 KB; downloaded 5498 times)
t4_26.JPG (190.51 KB; downloaded 5500 times)

 


Re: Poze STB-ITB Robert24

Fotografia aceasta este super interesanta. V5x-ul are o remorca articulata.
Fotografia originala se vinde pe ebay si mentioneaza ca tramvaiul este 104+1173+1161. Este realizata in iunie 1962 in Straulesti.
Are cineva idee ce e cu aceasta remorca? Tom?

t1.JPG (130.9 KB; downloaded 5504 times)

 


Re: Poze STB-ITB andrei11

Cu siguranta poza este preluata de pe alt forum, dar nu stau acum sa caut. Oricum in calculatorul meu nu stau sa notez de unde iau pozele.
9-6-2015 11-41-09 PM.png (816.45 KB; downloaded 5498 times)

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 33
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421960 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use