Pagina 2 din 2

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Joi, 02 Iun 2011, 20:08
de Ciprianos
Imi place propunerea Primarului din statut la Art 38 . Cum or fi fost jetoanele de prezenta de 30 de lei.
O propunere chiar buna pentru parlamentarii nostrii de azi : Sa fie platiti cu jetoane de prezenta :lol: :lol: :lol:

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Joi, 02 Iun 2011, 20:12
de Ciprianos
Aici este articolul care a produs ce mai mare cearta adica cum se imparteau banii - cascavalul. :x

In final nu s-au inteles pe cale amiabila , Societatea de tramvaie a intentat proces Ministerului pe care la final l-a cistigat si asa s-a reluat lucrul la liniile de tramvai in 1912 pe vechile planuri din 1911.

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Joi, 27 Oct 2011, 11:20
de AndreeaDogar
Acum, traseul tramvaiului 1 dă ocol capitalei, intersectând numeroase alte linii dispuse radial. Însă la origine, linia 1 se afla exact în inima Bucureștiului. Primul tramvai, apărut în 1872, a făcut senzație: bucătăresele lăsau ciorba pe foc și fugeau la geam, oamenii de pe stradă priveau ca împietriți ciudatul vehicul.
Aici puteti citi intreaga poveste:
http://www.greatnews.ro/index.php/repor ... u-cai.html

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Joi, 27 Oct 2011, 11:21
de AndreeaDogar
Adevărata revoluție a modului de a călători în capitală s-a petrecut odată cu apariția primelor tramvaie electrice. Dar tranziția nu a fost ușoară: oamenii se temeau să nu fie trăsniți din cauza cablurilor atârnate pe stâlpi.
Aici puteti citi intreaga poveste:
http://www.greatnews.ro/index.php/repor ... bluri.html

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Sâm, 08 Sep 2012, 01:39
de macheta218
Sa vedem si istoria ilustrata a tramvaiului Bucurestean ;)

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Sâm, 08 Sep 2012, 02:25
de macheta218
.....

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Dum, 19 Iul 2015, 15:33
de stefan_br
Trasee de tramvai din Bucurestiul anului 1910:
11755111_672193069549316_1424525472389727443_n.jpg
11755111_672193069549316_1424525472389727443_n.jpg (69.95 KiB) Vizualizat de 1917 ori


Sursa foto: Pagina de Facebook "Caleidoscop"

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Lun, 07 Ian 2019, 15:35
de TibiV
Dupa alti 23 de ani...
Imagine

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Lun, 07 Ian 2019, 15:46
de Puss in Boots
Bine ca atunci mergeau pana la 1 noaptea....

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Vin, 24 Ian 2020, 12:47
de andrei11
Mulțumesc Facebook Bucureștiul de altădată de unde am preluat articolul.
Poza atașată nu e din București.

În anul 1871, belgianul Slade Mernee aduce în Capitală tramvaiul cu cai, care merge pe "drumul de fier american", pe prima linie care pleca din Piaţa Sfântul Gheorghe - atunci Podul Târgului din Afară - până pe Calea Griviţei, în acea perioadă Podul Târgoviştei.
Spre deosebire de zilele noastre, tramvaiele de acum 144 de ani aveau maxim „doi cai putere” , cai care munceau ore bune în fiecare zi şi care erau bine îngrijiţi şi hrăniţi. În interiorul primelor tramvaie trase de cai aveau loc aproximativ 10 persoane, care de cele mai multe ori stăteau pe băncile aşezate în interiorul vehiculului, de o parte şi de alta a acestuia.
Dar primul tramvai tras de cai de pe teritoriul actual al României, a ieşit pe traseu la 8 iulie 1869, în Timişoara. A fost al treilea după New York (1825) şi Paris (1854).
Bucureştiul a avut primele tramvaie din 1872, când o societate cu capital britanic a instalat prima linie de tramvai pe ruta Cimitirul Sfanta Vineri, Gara de Nord, Bariera Moşilor. Au urmat destul de repede alte trasee: Nr. 2 (Bariera Călăraşilor - Piaţa Victoriei), Nr. 3 (Piaţa Victoriei - Bufet), Nr. 4 (Piata Sfântu Gheorghe -Lânăriei), Nr. 5 (Piata Sfântu Gheorghe - Bariera Dorobanţilor) etc.
Tramvaiele trase de cai erau galbene, vatmanii aveau uniforme şi şepci roşii, stăteau pe platforma din faţă şi îndemnau caii cu lovituri de bici. Controlorii, îmbrăcaţi asemnător vatmanilor, erau străini pentru că englezii aveau mai multă încredere în ei decât în bucureşteni, potrivit almanahului Flacăra, publicat în 1982. Dacă erau prinşi fără bilet, oamenii erau obligaţi să achite călătoria, dar cum viteza tramvaielor trase de cai era mică, mulţi săreau din mers ca să scape de plata călătoriei, scrie hetel.ro
Tramvaiele trase de cai aveau o capacitate de 20 - 25 călători, circulau cam la 10 minute, iar între orele 6 şi 10 seara, erau tot timpul pline. De cele mai multe ori vehiculele erau arhipline, iar oamenii mergeau pe scări şi pe tampoane. Cum viteza lor era redusă, mulţi puteau coborî din mers. Liniile care treceau pe dealul Uranus (ras de Ceauşescu pentru construirea Casei Poporului) sau pe ruta Şerban Vodă-Bellu se foloseau cai de urcuş, care ajutau atelajul în pantă şi erau deshămaţi apoi. Vatmanii respectau întocmai traseul şi programul pentru că orice întârziere sau abatere era penalizată prin reducerea salariului.
Preţul biletului varia în funcţie de confortul asigurat şi de distanţa parcursă. Biletul, pentru un kilometru, costa 0,20 lei, iar pentru imperială (la etaj), preţul era la jumătate. Vagoanele care circulau vara erau deschise, cu băncuţe pe ambele părţi, iar cele de iarnă, aveau un fel de copertine culisante. În anii următori, aceste mijloace de transport au fost îmbunătăţite: s-a asigurat iluminatul pe timp de noapte, în staţii se puteau amenaja prăvălii, iar pe tăbliţe era obligatorie menţionarea traseului.

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

MesajScris: Vin, 24 Ian 2020, 16:28
de Robert24
Bucureştiul a avut primele tramvaie din 1872, când o societate cu capital britanic a instalat prima linie de tramvai pe ruta Cimitirul Sfanta Vineri, Gara de Nord, Bariera Moşilor. Au urmat destul de repede alte trasee: Nr. 2 (Bariera Călăraşilor - Piaţa Victoriei), Nr. 3 (Piaţa Victoriei - Bufet), Nr. 4 (Piata Sfântu Gheorghe -Lânăriei), Nr. 5 (Piata Sfântu Gheorghe - Bariera Dorobanţilor) etc.


Cine a scris asta a fumat ceva daunator!
Cate greseli in doua fraze!!!!

Societatea era cu capital belgian...
Prima linie s-a infintat la 28 decembrie 1872 si functiona intre Gara Targovistei si P-ta Sf Gheorghe, fiind ulterior prelungita pe Cal Mosilor pana la Bariera Mosilor.
Avea si o ramificatie din Grivitei pe Buzesti pana la Bariera Mogosoaiei (Cal Victoriei) intrucat primul depou care a deservit aceasta linie a fost Bonaparte (devenit Ilie Pintilie si apoi Victoria).
In 1875, exista deja o alta ramificatie de la P-ta Sf Gheorghe pe Vacaresti pana la "Ape Minerale" (zona Timpuri Noi)
Cativa ani mai tarziu apare o alta linie de la Sos Bonaparte prin strazile Romana, Dorobantilor, Dionisie Lupu, Coltei pana la Sf Gheorghe care se uneste cu ramificatia spre Ape Minerale, si astfel devine linia 2.
Apoi mai apare inca o ramificatie de la P-ta Sf Gheorghe spre Bariera Vergului.
In 1887 sunt consemnate pentru prima data 3 linii distincte:
- Linia 1 - Bariera Mogosoaiei - Sf Gheorghe - Bariera Mosilor
- Linia 2 - Sos Bonaparte - Sf Gheorghe - Bariera Vergului
- Linia 3 - Sf Gheorghe - Ape Minerale
Linia 1, la data de 27 august 1891 se prelungeste la pana Bariera Grivitei.
O sa revin cu un istoric mai detaliat a perioadei 1871 - 1916.