Topic: Întrebari și răspunsuri
1058 posts, 309102 views
📖 Pagination options
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
rosetti61
Nu s-a pus niciodata problema vreunei linii de tramvai pe Nicolae Grigorescu. Toate planurile de viitor din perioada comunista care vizau prelungirea liniei pe Doamna Ghica se opreau la bd. Basarabia. Cred ca vreo doi ani la rand au tot tinut-o ca se va incepe construirea liniei pe Doamna Ghica si pe soseaua Oltenitei pana la Danubiana. Nerealizate, pentru ca erau altele mai urgente, dar erau ca planuri de viitor, ca sa fie (cand nu mai au ce face, sa aiba o ocupatie).
Dar ati vazut ce a patit Militariul pana la urma din cauza metroului, fiind scos treptat tot transportul de suprafata pe motiv ca este metrou, ramanand doar maxi taxi, un mijloc de capacitate mica de transport care se incadreaza la transportul auto general (ca si pe bulevardele centrale Ipatescu-Magheru, dar acolo e si o alta poveste ce tine de mentinerea libera a rutelor pentru coloanele oficiale ale lui Ceausescu).
Nu s-a pus niciodata problema vreunei linii de tramvai pe Nicolae Grigorescu. Toate planurile de viitor din perioada comunista care vizau prelungirea liniei pe Doamna Ghica se opreau la bd. Basarabia. Cred ca vreo doi ani la rand au tot tinut-o ca se va incepe construirea liniei pe Doamna Ghica si pe soseaua Oltenitei pana la Danubiana. Nerealizate, pentru ca erau altele mai urgente, dar erau ca planuri de viitor, ca sa fie (cand nu mai au ce face, sa aiba o ocupatie).
Dar ati vazut ce a patit Militariul pana la urma din cauza metroului, fiind scos treptat tot transportul de suprafata pe motiv ca este metrou, ramanand doar maxi taxi, un mijloc de capacitate mica de transport care se incadreaza la transportul auto general (ca si pe bulevardele centrale Ipatescu-Magheru, dar acolo e si o alta poveste ce tine de mentinerea libera a rutelor pentru coloanele oficiale ale lui Ceausescu).
- WAYNEN
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
WAYNEN
Când s-a lucrat la metrou,circulația tramvaielor a fost suspendată între Fizicienilor și Piața Titan.S-ar fi putut construi linia de tramvai pe Bulevardul Nicolae Grigorescu încă de atunci pentru că zona permitea acest lucru.
Când s-a lucrat la metrou,circulația tramvaielor a fost suspendată între Fizicienilor și Piața Titan.S-ar fi putut construi linia de tramvai pe Bulevardul Nicolae Grigorescu încă de atunci pentru că zona permitea acest lucru.
- Citaro2037
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
Citaro2037
Ce linie de autobuz,circula în Comuna Militari în perioada interbelică și ce traseu avea?.Mulțumesc mult!
Ce linie de autobuz,circula în Comuna Militari în perioada interbelică și ce traseu avea?.Mulțumesc mult!
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
rosetti61
LInia era cu autobuze particulare si purta numarul 3 si mergea din Militari pe Sos Cotroceni, splai, Piata Unirii, bd. Regina Maria, 11 Iunie, Veniamin Costache, Viilor, sos. Giurgiului, com. Progresul. Cand a fost preluata de STB in 1936 a primit numarul 33 insa ajungea in Cartierul Veseliei, pe Spataru Preda, prin "imperechere" cu jumatate din traseul liniei particulare 9 (Chitila - Ferentari).
Inspre Chiajna, a aparut linia 52 a STB (1937), care circula initial numai pana in Rosu.
LInia era cu autobuze particulare si purta numarul 3 si mergea din Militari pe Sos Cotroceni, splai, Piata Unirii, bd. Regina Maria, 11 Iunie, Veniamin Costache, Viilor, sos. Giurgiului, com. Progresul. Cand a fost preluata de STB in 1936 a primit numarul 33 insa ajungea in Cartierul Veseliei, pe Spataru Preda, prin "imperechere" cu jumatate din traseul liniei particulare 9 (Chitila - Ferentari).
Inspre Chiajna, a aparut linia 52 a STB (1937), care circula initial numai pana in Rosu.
linia 3.JPG (1.12 MB; downloaded 4805 times)
linia 3h.jpg (1.71 MB; downloaded 4810 times)
- Citaro2037
-
Posted:
-
- mafteiu
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
mafteiu
Isi mai aminteste cineva o perioada de cateva luni, cred ca prin 87 - 88, de urmatoarea configuratie:
19 inca mergea la Sf Vineri
15 nu mai intorcea la Piata Muncii, fusese mutat in Ozana
Bd O Goga nu era gata
Tramvaiul 15 mergea din Ozana pe Dudestiul vechi pana la Nerva Traian, o lua la stanga si abia apoi la dreapta pe bd Marasesti (nu-mi aduc aminte daca pasajul exista in prima faza).
Dupa cateva luni, s-a prelungit linia pe Nerva Traian si 19 mergea la Sura Mare.
Dupa alte cateva luni s-a ras toata zona si tramvaiele au fost mutate pe noul bulevard O Goga intre Posta Vitan si Nerva Traian.
Evident, nu exista harti cu configuratia strazilor din acea perioada, cand totul se schimba de la o zi la alta.
Fabulez sau chiar asa a fost?
Legat de aceasta, am vazut aici pe forum - sau poate pe alt forum - o poza cu linie noua asezata pe dale de beton mergand de la Sf Vineri pe Vacaresti si totul ras in jur. S-a montat linie noua pentru cateva luni - 1 an?
Isi mai aminteste cineva o perioada de cateva luni, cred ca prin 87 - 88, de urmatoarea configuratie:
19 inca mergea la Sf Vineri
15 nu mai intorcea la Piata Muncii, fusese mutat in Ozana
Bd O Goga nu era gata
Tramvaiul 15 mergea din Ozana pe Dudestiul vechi pana la Nerva Traian, o lua la stanga si abia apoi la dreapta pe bd Marasesti (nu-mi aduc aminte daca pasajul exista in prima faza).
Dupa cateva luni, s-a prelungit linia pe Nerva Traian si 19 mergea la Sura Mare.
Dupa alte cateva luni s-a ras toata zona si tramvaiele au fost mutate pe noul bulevard O Goga intre Posta Vitan si Nerva Traian.
Evident, nu exista harti cu configuratia strazilor din acea perioada, cand totul se schimba de la o zi la alta.
Fabulez sau chiar asa a fost?
Legat de aceasta, am vazut aici pe forum - sau poate pe alt forum - o poza cu linie noua asezata pe dale de beton mergand de la Sf Vineri pe Vacaresti si totul ras in jur. S-a montat linie noua pentru cateva luni - 1 an?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
rosetti61
Pana in februarie 1987 la Sf VIneri mai intorceau liniile 19 si 40 - 17 intorcea mai demult la Sf. Gheorghe iar zona era tranzitata de liniile 14 (Granitul - IMGB), 23 (prin sos Giurgiului si Vacaresti-Cauzasi-Olteni) si 42 (Granitul - Splaiul Unirii). Se desfiinteaza linia de pe splai care mergea spre Abator si iar se modifica liniile din zona - 42 Granitul - Sura Mare si 7 Zetarilor - Sf. Gheorghe. Din februarie se desfiinteaza capatul de la Sf. Vineri - 17 prelungit la Tei si apoi Pipera prin Calarasi si str Galati, 19 dus la Sf. Gheorghe si 40 Granitul - Faur (prin Dudesti);7, 42 se desfiinteaza.
In luna mai se da drumul la tramvai prin Pasajul Marasesti - 15* (spre Piata Titan si in scurt timp prelungit la sat Catelu) si 23 la Faur poarta 4. Cum ieseau din pasaj, faceau stanga pe Nerva Traian si apoi intrau in calea Dudesti. Pe la Sf. Vineri s-a mai circulat pana in iulie, cand se termina prelungirea liniei de pe Nerva Traian spre Timpuri Noi; tronsonul respectiv de linie cred ca s-a dat in folosinta inainte de demolarea bisericii Sf Vineri, nu cred ca a mai circulat tramvaiul pe acolo la momentul respectiv sau putin dupa. De la Timpuri Noi tramvaiele intrau pe Nerva Traian si mai ieseau in Mihai Bravu Spre sfarsitul lui 1987 a fost gata si strapungerea catre Posta Vitan, actualul bd. O. Goga, intersectia Nerva Traian cu calea Dudesti (si segmentul acesteia pana la Posta Vitan) disparand sub actualul bd. Unirii. Celelalte tramvaie care mergeau pe calea Calarasilor au fost duse la Sf. Gheorghe (14 si 40).
* pana atunci, din octombrie sau noiembrie (a fost un val multiplu de modificari ale liniilor care treceau prin Piata Unirii, tratat ca sa zic asa, de-a valma in presa, la pachet si nedatat, doar au fost indicate modificarile produse "in ultimele zile"), 15 a mers la Sura Mare via 11 Iunie - strapungerea dr. Istrati - sos. Viilor.
Tot ce iti amintesti asa a fost, schimbari de linii de la o zi sau o luna la alta, linii construite printre daramaturi (asa se proceda in general cu orice noua artera construita, intai se dadea drumul la tramvai in timp ce sau apoi incepea si lucrul la carosabil; dar era si invers, tramvaiul disparea ultimul cand zona era demolata).
Linia din poza a fost montata undeva prin 1985-1986: din cal. Vacaresti intra pe str. Olteni pana la intersectia aproximativa cu str. Mircea Voda si apoi o lua pe "aratura" spre Sf. Vineri. Str. Avram Goldfaden fusese facuta varza iar linia urma firul strazii Mircea Voda pana se unea cu linia de pe Olteni. In poza color nu apare macazul, l-am descoperit mai tarziu intr-o alta fotografie a lui Andrei Pandele. In planurile initiale de sistematizare pe traseul strazilor Olteni si Mircea Voda urma sa se faca o alta artera*, ca si pe acea "strapungere" insa prelungirea bulevardului Victoria Socialismului a dus la schimbarea planurilor si totul a fost ras.
* pe aici urma sa se edifice o magistrala de tramvai ce lega sos. Oltenitei de nordul Capitalei, din aceasta superlinie de tramvai a fost functionala doar portiunea Calarasi - Aeroportul Baneasa:
Pana in februarie 1987 la Sf VIneri mai intorceau liniile 19 si 40 - 17 intorcea mai demult la Sf. Gheorghe iar zona era tranzitata de liniile 14 (Granitul - IMGB), 23 (prin sos Giurgiului si Vacaresti-Cauzasi-Olteni) si 42 (Granitul - Splaiul Unirii). Se desfiinteaza linia de pe splai care mergea spre Abator si iar se modifica liniile din zona - 42 Granitul - Sura Mare si 7 Zetarilor - Sf. Gheorghe. Din februarie se desfiinteaza capatul de la Sf. Vineri - 17 prelungit la Tei si apoi Pipera prin Calarasi si str Galati, 19 dus la Sf. Gheorghe si 40 Granitul - Faur (prin Dudesti);7, 42 se desfiinteaza.
In luna mai se da drumul la tramvai prin Pasajul Marasesti - 15* (spre Piata Titan si in scurt timp prelungit la sat Catelu) si 23 la Faur poarta 4. Cum ieseau din pasaj, faceau stanga pe Nerva Traian si apoi intrau in calea Dudesti. Pe la Sf. Vineri s-a mai circulat pana in iulie, cand se termina prelungirea liniei de pe Nerva Traian spre Timpuri Noi; tronsonul respectiv de linie cred ca s-a dat in folosinta inainte de demolarea bisericii Sf Vineri, nu cred ca a mai circulat tramvaiul pe acolo la momentul respectiv sau putin dupa. De la Timpuri Noi tramvaiele intrau pe Nerva Traian si mai ieseau in Mihai Bravu Spre sfarsitul lui 1987 a fost gata si strapungerea catre Posta Vitan, actualul bd. O. Goga, intersectia Nerva Traian cu calea Dudesti (si segmentul acesteia pana la Posta Vitan) disparand sub actualul bd. Unirii. Celelalte tramvaie care mergeau pe calea Calarasilor au fost duse la Sf. Gheorghe (14 si 40).
* pana atunci, din octombrie sau noiembrie (a fost un val multiplu de modificari ale liniilor care treceau prin Piata Unirii, tratat ca sa zic asa, de-a valma in presa, la pachet si nedatat, doar au fost indicate modificarile produse "in ultimele zile"), 15 a mers la Sura Mare via 11 Iunie - strapungerea dr. Istrati - sos. Viilor.
Tot ce iti amintesti asa a fost, schimbari de linii de la o zi sau o luna la alta, linii construite printre daramaturi (asa se proceda in general cu orice noua artera construita, intai se dadea drumul la tramvai in timp ce sau apoi incepea si lucrul la carosabil; dar era si invers, tramvaiul disparea ultimul cand zona era demolata).
Linia din poza a fost montata undeva prin 1985-1986: din cal. Vacaresti intra pe str. Olteni pana la intersectia aproximativa cu str. Mircea Voda si apoi o lua pe "aratura" spre Sf. Vineri. Str. Avram Goldfaden fusese facuta varza iar linia urma firul strazii Mircea Voda pana se unea cu linia de pe Olteni. In poza color nu apare macazul, l-am descoperit mai tarziu intr-o alta fotografie a lui Andrei Pandele. In planurile initiale de sistematizare pe traseul strazilor Olteni si Mircea Voda urma sa se faca o alta artera*, ca si pe acea "strapungere" insa prelungirea bulevardului Victoria Socialismului a dus la schimbarea planurilor si totul a fost ras.
* pe aici urma sa se edifice o magistrala de tramvai ce lega sos. Oltenitei de nordul Capitalei, din aceasta superlinie de tramvai a fost functionala doar portiunea Calarasi - Aeroportul Baneasa:
- mafteiu
-
Posted:
-
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
rosetti61
Foto cu linia (Nic Hanu) viewtopic.php?f=19&t=179&start=644#p241107
Schema circulatiei in zona si cealalta foto cu macazul (in postul de mai sus nu stiam inca ce exista in afara cadrului)
Mai exista imagini cu portiuni din strada Avram Goldlfaden din timpul demolarilor pe pagina de FB Cartierul Evreiesc; exista un set de foto ale lui Cristian Malide din septembrie 1985, cu circulatia normala prin Piata Cauzasi dar cu maidan in jur - http://www.simplybucharest.ro/?p=10816
Foto cu linia (Nic Hanu) viewtopic.php?f=19&t=179&start=644#p241107
Schema circulatiei in zona si cealalta foto cu macazul (in postul de mai sus nu stiam inca ce exista in afara cadrului)
Mai exista imagini cu portiuni din strada Avram Goldlfaden din timpul demolarilor pe pagina de FB Cartierul Evreiesc; exista un set de foto ale lui Cristian Malide din septembrie 1985, cu circulatia normala prin Piata Cauzasi dar cu maidan in jur - http://www.simplybucharest.ro/?p=10816
sf vineri pandele.jpg (1.39 MB; downloaded 4449 times)
sf vineri 1974.jpg (706.45 KB; downloaded 4435 times)
- drbm
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
drbm
As adăuga că în aceeași perioadă, timp de câteva săptămâni, odată cu suprimarea liniilor de pe Splai dinspre Piața Unirii către Opera Română, s-a inventat o linie 18, Granitul-Rahova, deservită de Tatrele scoase din 13 -care fusese inițial deviată Granitul-Piața Iancului-Gara de Nord (?)-Militari, desființată apoi prin înlocuirea la scurt tîmp cu 46 Granitul-Gara de Nord.
Dacă îmi amintesc bine, era prin mai-septembrie 1986.
rosetti61 wrote:
Pana in februarie 1987 la Sf VIneri mai intorceau liniile 19 si 40 - 17 intorcea mai demult la Sf. Gheorghe iar zona era tranzitata de liniile 14 (Granitul - IMGB), 23 (prin sos Giurgiului si Vacaresti-Cauzasi-Olteni) si 42 (Granitul - Splaiul Unirii). Se desfiinteaza linia de pe splai care mergea spre Abator si iar se modifica liniile din zona - 42 Granitul - Sura Mare si 7 Zetarilor - Sf. Gheorghe. Din februarie se desfiinteaza capatul de la Sf. Vineri - 17 prelungit la Tei si apoi Pipera prin Calarasi si str Galati, 19 dus la Sf. Gheorghe si 40 Granitul - Faur (prin Dudesti);7, 42 se desfiinteaza.
In luna mai se da drumul la tramvai prin Pasajul Marasesti - 15* (spre Piata Titan si in scurt timp prelungit la sat Catelu) si 23 la Faur poarta 4. Cum ieseau din pasaj, faceau stanga pe Nerva Traian si apoi intrau in calea Dudesti. Pe la Sf. Vineri s-a mai circulat pana in iulie, cand se termina prelungirea liniei de pe Nerva Traian spre Timpuri Noi; tronsonul respectiv de linie cred ca s-a dat in folosinta inainte de demolarea bisericii Sf Vineri, nu cred ca a mai circulat tramvaiul pe acolo la momentul respectiv sau putin dupa. De la Timpuri Noi tramvaiele intrau pe Nerva Traian si mai ieseau in Mihai Bravu Spre sfarsitul lui 1987 a fost gata si strapungerea catre Posta Vitan, actualul bd. O. Goga, intersectia Nerva Traian cu calea Dudesti (si segmentul acesteia pana la Posta Vitan) disparand sub actualul bd. Unirii. Celelalte tramvaie care mergeau pe calea Calarasilor au fost duse la Sf. Gheorghe (14 si 40).
* pana atunci, din octombrie sau noiembrie (a fost un val multiplu de modificari ale liniilor care treceau prin Piata Unirii, tratat ca sa zic asa, de-a valma in presa, la pachet si nedatat, doar au fost indicate modificarile produse "in ultimele zile"), 15 a mers la Sura Mare via 11 Iunie - strapungerea dr. Istrati - sos. Viilor.
Tot ce iti amintesti asa a fost, schimbari de linii de la o zi sau o luna la alta, linii construite printre daramaturi (asa se proceda in general cu orice noua artera construita, intai se dadea drumul la tramvai in timp ce sau apoi incepea si lucrul la carosabil; dar era si invers, tramvaiul disparea ultimul cand zona era demolata).
Linia din poza a fost montata undeva prin 1985-1986: din cal. Vacaresti intra pe str. Olteni pana la intersectia aproximativa cu str. Mircea Voda si apoi o lua pe "aratura" spre Sf. Vineri. Str. Avram Goldfaden fusese facuta varza iar linia urma firul strazii Mircea Voda pana se unea cu linia de pe Olteni. In poza color nu apare macazul, l-am descoperit mai tarziu intr-o alta fotografie a lui Andrei Pandele. In planurile initiale de sistematizare pe traseul strazilor Olteni si Mircea Voda urma sa se faca o alta artera*, ca si pe acea "strapungere" insa prelungirea bulevardului Victoria Socialismului a dus la schimbarea planurilor si totul a fost ras.
* pe aici urma sa se edifice o magistrala de tramvai ce lega sos. Oltenitei de nordul Capitalei, din aceasta superlinie de tramvai a fost functionala doar portiunea Calarasi - Aeroportul Baneasa:
As adăuga că în aceeași perioadă, timp de câteva săptămâni, odată cu suprimarea liniilor de pe Splai dinspre Piața Unirii către Opera Română, s-a inventat o linie 18, Granitul-Rahova, deservită de Tatrele scoase din 13 -care fusese inițial deviată Granitul-Piața Iancului-Gara de Nord (?)-Militari, desființată apoi prin înlocuirea la scurt tîmp cu 46 Granitul-Gara de Nord.
Dacă îmi amintesc bine, era prin mai-septembrie 1986.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
Robert24
46 Granitul - Gara de Nord a fost mai tarziu.
A fost sigur 49, apoi 13, dar dus la Schitu Magureanu
46 Granitul - Gara de Nord a fost mai tarziu.
A fost sigur 49, apoi 13, dar dus la Schitu Magureanu
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
rosetti61
18 nu a avut succes spre Granitul si in scurt timp a fost readus la Piata Muncii si desfiintat iar 13 a continuat sa circule pana spre sfarsitul lui octombrie pe traseul Granitul - Piata Unirii - Nicolae Titulescu, dupa care a luat locul lui 49. 13 s-a dus la Schitu Magureanu in 1988.
Apropo de 49. prin luna mai 1986 nu a circulat intre Sos Pipera si Faur, pentru ca mai apoi acest traseu sa poarte numarul 50? Asa apare intr-un anunt de la rubrica Curierul zilei din Informatia.
Si schema corecta din zona Sf, VIneri, nu aia cu bucla.
18 nu a avut succes spre Granitul si in scurt timp a fost readus la Piata Muncii si desfiintat iar 13 a continuat sa circule pana spre sfarsitul lui octombrie pe traseul Granitul - Piata Unirii - Nicolae Titulescu, dupa care a luat locul lui 49. 13 s-a dus la Schitu Magureanu in 1988.
Apropo de 49. prin luna mai 1986 nu a circulat intre Sos Pipera si Faur, pentru ca mai apoi acest traseu sa poarte numarul 50? Asa apare intr-un anunt de la rubrica Curierul zilei din Informatia.
Si schema corecta din zona Sf, VIneri, nu aia cu bucla.
devieri tw sfvineri.jpg (1.44 MB; downloaded 4303 times)
- mafteiu
-
Posted:
-
Re: Întrebari și răspunsuri
mafteiu
13 Granitul - Piata Unirii - Nicolae Titulescu in ce an a fost? Parca prin 1986 toamna s-au scos liniile din Piata Unirii, nu mai stiu daca toate la pachet sau intai Splaiul si mai tarziu legatura cu Rahova. Si daca nu mai erau linii in Piata Unirii, cum ajungea la Titulescu, era un fel de 46 actual?
50 mi-aduc aminte ca a fost 50 de la inceput, de cand inca nu era gata podul dintre lacuri si trecea pe cel de cale ferata.
13 Granitul - Piata Unirii - Nicolae Titulescu in ce an a fost? Parca prin 1986 toamna s-au scos liniile din Piata Unirii, nu mai stiu daca toate la pachet sau intai Splaiul si mai tarziu legatura cu Rahova. Si daca nu mai erau linii in Piata Unirii, cum ajungea la Titulescu, era un fel de 46 actual?
50 mi-aduc aminte ca a fost 50 de la inceput, de cand inca nu era gata podul dintre lacuri si trecea pe cel de cale ferata.
- messe
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination