Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1029 posts, 301339 views
 
Go to page:  1  ... 47 48 49 50 51 52 53  ... 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Întrebari și răspunsuri nokia2110

Eu ţin minte că era reufugiu în sensul spre centru, dar cred că era unul mai subţire
În direcţia ailalată staţia era pe Cal. Dudeşti, deci nu era refugiu. În 1999 încă era aşa. Ulterior a fost mutată după interescţie pentru a se descongestiona traficul.
Văd că tramvaiul avusese parte de ceva buşi-buşi.
Ptiu, dar amestecate sunt pozele pe acolo... mi-aş fi dorit să găsesc direct mai multe cu Bucureştiul.  :geek:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Asta vreau și eu. :lol:

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

In 2000 s-au facut statiile pe Camil Ressu, dincolo de intersectie, motiv cu care s-a desfiintat si linia 30.
Despre liniile preorasenesti stie cineva cum circulau in perioada 1999-2001?, Aparitia liniilor 411, 443 si 461, cand s-a produs mutarea liniilor 421 si 458 la Valea Ialomitei, si cand a avut loc prelungirea lui 136 la CET Vest in locul lui 180?
Mai era 678 Apusului - Gara de Nord (1999 -?) si a existat un 252 care pleca de la Lujerului pana in Rosu (o conventie pentru RGAB - a aparut doar pe harta galbena nu si pe cele ale RATB).

 


Re: Întrebari și răspunsuri nokia2110

Păi ce au avut cu linia aia?   :evil:

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Linia a fost suspendata din cauza sistematizarii statiilor din zona si pentru fluidizarea traficului.
In 2000 a aparut linia 4 intre Piata Rahova si CFR Progresul prin calea Ferentari si str. Zetarilor - traseul i-a fost modificat apoi din calea Rahovei prin sos. Progresului - sos. Viilor - sos. Giurgiului - Zetarilor, practic fostul 18, dar nu stiu cand a avut loc modificarea (desfiintarea lui 30 - in vara - are legatura cu infiintarea lui 4?),

Cat a circulat 601 la Foisorul de Foc?

 


Re: Întrebari și răspunsuri nokia2110

Maxim 1 an a circulat 601 la Foişorul de Foc. Dar cred că au fost câteva luni, că nu avea călători am impresia.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

601 la Foișor îmi amintesc că era cu Rocar de Simon, dar nu mai știu în ce an era, posibil 1997-1998. Am mers de 2-3 ori cu el până la Foișor, dar altă dată m-am trezit că întoarce iar la Rosetti. Cred că pe atunci încă mai exista și expresul 785 care ajungea la Foișor.
678 nu l-am văzut niciodată, însă sigur la sfârșitul anului 2000 nu mai exista.
Mai exista un autobuz 305 cu Ikarus 260 care venea de undeva din Drumul Taberei, intra pe Virtuții și pe urmă pe splai până la Grozăvești și de acolo la Basarab (sau Gara de Nord, nu mai știu). Nici acesta nu a avut viață lungă.
252 era în 1982 cu capătul la pădure (intersecția cu strada Rezervelor), iar atât 152 cât și 252 aveau capătul la Leu. Mai târziu, 252 a mai existat ca o cursă specială între Lujerului și Apa Nova, de două ori pe zi, cu o mașină scoasă din linia 152. Înainte de 1982 mai existase o linie 70 (170?) cu capătul la Lujerului, care dubla 152 prin toată Chiajna, dar ajungea la Dragomirești. Se pare că a reapărut acum ceva regional (par'că R433), dar nu mai trece prin Chiajna, ci pe centură și pe bulevard până la Valea Cascadelor.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Linia 70 (1962-1974) a fost initial o extensie a lui 52 de la inceputul anilor 60, au mai existat cateva astfel de extensii: 51 pana in Stefanesti, 59 pana la Bumbacaria JIlava - liniile au fost renumerotate in 1962 pentru evitarea confuziilor - 52 lung pana in Dragomiresti a devenit 70, 51 lung la Stefanesti a devenit 69 iar 59 spre Bumbacaria Jilava a devenit 71.

 


Re: Întrebari și răspunsuri kiseliov

rosetti61 wrote:
In 2000 s-au facut statiile pe Camil Ressu, dincolo de intersectie, motiv cu care s-a desfiintat si linia 30.
Despre liniile preorasenesti stie cineva cum circulau in perioada 1999-2001?, Aparitia liniilor 411, 443 si 461, cand s-a produs mutarea liniilor 421 si 458 la Valea Ialomitei, si cand a avut loc prelungirea lui 136 la CET Vest in locul lui 180?
Mai era 678 Apusului - Gara de Nord (1999 -?) si a existat un 252 care pleca de la Lujerului pana in Rosu (o conventie pentru RGAB - a aparut doar pe harta galbena nu si pe cele ale RATB).


Cred ca 180 a fost desfiintat in 2002 sau 2003. Tin minte ca eram destul de mic atunci cand circula. Avea statie separata la Autogara Militari, oprind inainte de intersectia str. Valea Cascadelor cu Bd. Iuliu Maniu. Parca si toneta pentru bilete ratb tot in statia lui 180 era la vremea respectiva.
Cred ca a circulat o perioada si pe Str. Moinesti inaite ca linia 137 sa fie infiintata. 180 inca exista, dar acum are numarul 236. Atunci cand au infiintat aceasta linie avea exact fostul traseu al lui 180 de la inceput (Cet Vest - Valea Cascadelor - Iuliu Maniu - Piata Operei).

In 2003 sunt destul de sigur ca 421 si 458 mergeau la Valea Ialomitei. Nu sunt sigur cand au fost mutate acolo si stiu ca o perioada au intors la Lujerului, dar eu nu-mi aduc aminte. Cred ca eram prea mic cand se intampla asta.

De 678 imi aduc aminte foarte bine si tin minte ca era o linie destul de folosita. Nu era un fel de 106, desi nu mai tin minte cat de des venea. Nu as baga mana in foc, dar cred ca o perioada a circulat si pe str. Ghirlandei. Sunt destul de sigur ca l-am vazut pe str. Ghirlandei la un moment dat.

Nu-mi aduc aminte de 252, deci cred ca a circulat inainte de anul 2000.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

136 la CET Vest, 421 si 458 la Ialomitei apar pe harta RATB din 2000 si pe cea galbena din 2001. Miscarea posibil sa fi avut loc dupa infiintarea si prelungirea lui 678 la Apusului in 1999.
In 2002-2003 au disaprut expresurile 781 si 785, in locul lui 781 fiind infiintat 381.
236 s-a infiintat pe traseul Piata Operei  - Carrefour Militari.
LInia 252 era o conventie pentru RGAB, la ore fixe, accidental putea sa-l prinzi stationand pe undeva asteptand plecarea, nu stiu daca era trecut si pe statii, dar harta galbena 2001 il cuprinde, la fel si niste harti din Ghidul comercial scos de ziarul Ziua in perioada 1999-2000.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

252 nu apărea pe stații. Autobuzele erau scoase din linia 152 și continuau să afișeze linia asta, dar șoferul mai punea o plăcuță cu "Cursă specială". Autobuzul pleca dimineața la 7:30 de la stația de tratare a apei și de la 15:30 de la Lujerului. Nu știu dimineața dacă pleca tot de la Lujerului și dacă lua și călători sau angajați ai Apa Nova de acolo, dar după-amiaza pleca de la Lujerului fără călători, însă de întors se întorcea plin.
Probabil că la Lujerului, de fapt în stația de pe Uverturii, șoferul anunța că autobuzul se retrage și pe urmă ajungea gol pe bulevard și așa știam că e "252". Probabil că până aproape de ora plecării staționa prin zona magazinului Sir. În partea cealaltă staționa pe undeva prin zona stației de tratare, atunci avea mult loc acolo unde să stea.
De câteva ori l-am prins în stație la Lujerului. Odată am mers în spate în salon, dar altfel mergeam la business class și eram singurul călător în tot autobuzul până la Apa Nova. Erau două autobuze care făceau această cursă (nu ambele în aceeași zi), cât timp a funcționat linia 152: 2473 și 2638 și fiecare cu același șofer al lui de fiecare dată. Interesant este însă că la întoarcere mai lua și călători din zona Apa Nova, nu știu dacă și pe restul traseului până la Lujerului.
În ghidul traseelor din 1982, linia 252 apare cu capăt la "Intrare Sat Roșu", adică unde e acum intersecția străzii principale cu strada Rezervelor, unde acum e o policlinică, farmacie sau ceva medical. Pe atunci însa cred că prin zona aia pășteau vacile și caprele, iar dincolo de intrare era ce acum se cheamă satul Dudu. Ce e acum satul Roșu era pe atunci parte din Sectorul 7 București, dar taximetriștii încă îi mai spun "comuna Roșu".
Când 152 s'a transformat (după o pauză în care nu a existat) în 406, linia 252 nu cred că a mai apărut sau Apa Nova și-a găsit alt operator de transport pentru angajații săi.
La Apusului nu-mi amintesc de alte linii decât 336 și 178. 136 cred că mai apărea șters pe stații, dar am mers cel puțin odată cu el până acolo înainte de 2000, iar a doua oară m-am trezit că mă duce în altă parte.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Autobuzele conventie din 152 stateau parcate in fata la Sir, acolo am vazut singura data un autobus care avea placa 252 Lujerului - RGAB, asa am "luat cunostinta" de existenta acestei linii inainte sa mi-o confirme harta galbena. Mai demult, inainte de prima aparitie in scena a indicativelor 4xx am vazut tot la Lujerului alta masina care afisa linia 330 Bd. Pacii - Darvari (alta conventie RATB spre Biobaza de la Darvari?); era prin 1992, aparusera o serie de linii preorasenesti, tin minte ca le-am vazut pe lista cu tarife afisata la tonete si ma minunam de atatea linii noi - 310, 328, 338, 339, etc, nu mai stiu daca erau si de forma 2xx.
In unele refugii aparusera niste harti mari ale retelei unde am zarit in fuga indicativele de mai sus, n-am avut timp s-o cercetez; a fost inlocuita apoi de una unde apareau cele de forma 4xx, dupa care o vreme a aparut modelul mare folosit de RATB pentru harti (1994-1998).

 


Re: Întrebari și răspunsuri kiseliov

rosetti61 wrote:
...236 s-a infiintat pe traseul Piata Operei  - Carrefour Militari.


Nu. 236 a circulat initial la Cet Vest desi a fost pentru o perioada scurta de timp. Apoi a fost mutat la Carrefour Militari.

 


Re: Întrebari și răspunsuri koala1712

Cand a fost mutat capatul lui 178 la Cartier Militari?
Ce alte linii au suferit modificarea unui  capat in istoria recenta? Aveti poze cu ele la vechile capete?

 


Go to page:  1  ... 47 48 49 50 51 52 53  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419368 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use