Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1036 posts, 304418 views
 
Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului danutzu_2910

@Andrei, daca imi este permis, cam in ce an ai prins  5-ul pe traseul descris?

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Iti raspund cu placere, dar :
1) Lasa-ma sa caut niste poze ( partial le-am gasit ) ca sa dau unele explicatii.
2) Problema e simpla, bunicii stateau pe Dorobanti  zid in zid cu Ambasada Turciei iar eu eram constient de  mine, fiind la scoală  ( Sa fi fost anul 1968 - 69 - 70 )
3) Controlati si voi când s-au scos tramvaiele de pe Magheru, eu nu stau sa caut acum.
4) Oricum stiu absolut sigur ca stateam la geam in casa ( pe Dorobanti cum am spus ) si ma uitam la tramvaiele care treceau pe Dorobanti. Adica linia 5, ca alta linie nu trecea pe acolo. Avea statie fix in fata casei bunicilor.
5) Tramvaiele cum am spus erau Festival originale, usile se deschideau paralel cu tramvaiul, intrau in niste locasuri in geam. Inclusiv in geamul de la vatman. :bere:
5-31-2017 6-52-35 PM.jpg (89.39 KB; downloaded 3777 times)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului rosetti61

Pe Magheru tramvaiele s-au scos in 1964, inclusiv Lascar Catargiu, iar de pe Dorobanti (de la Stefan cel mare incolo) in 1976, fiind mutat integral pe Floreasca.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului danutzu_2910

Eu am prins tramvaiele de pe cheiul Dambovitei. :))
Chiar si Dambovita veche...si urat mirositoare..

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

Eheee...
Si tramvaiul 26 rosu, cu capatul la Leul... ;)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Fiind oameni seriosi, este clar ca-mi joaca mie memoria feste, să am unele amintiri de la 4 ani ? Oricum tramvaiele << Festival >> prima generatie le-am prins si inca foarte mult timp.  Deci 5-ul dupa 1964 venea de pe Dorobanti ( de la << Ford  >> ) facea stanga pe Stefan cel Mare si apoi dreapta pe << Galati / ( Vasile Lascar ) >> Piata Rosetti / Sf Gheorghe ( prin Mosilor )  :?:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului rosetti61

Da, traseu care a durat pana in 1976, la modernizarea Caii Dorobantilor. Si pentru ca tot suntem in butoiul cu amintiri, in ton cu subiectul, pe sos Pantelimon intre bd. Ferdinand si sos Vergului linia de tramvai a fost montata in 1941, fiind circulata de tramvaiul 7, caruia i s-a modificat traseul de la Halele Obor unde intorcea, pe noua linie. Pe locul CORA se afla o fabrica de caramida - Kosca. Dupa instaurarea puterii populare fabrica cred ca s-a numit initial 30 Decembrie, apoi Solidaritatea (a fost reutilata si extinsa cu ajutor "fratesc" de la sovietici). Prin anii 60 i s-a spus Granitul, cum o cunoastem toti. Soseaua si cartierul Pantelimon au intrat intr-un amplu proces de modernizare incepand din 1972- concomitent cu construictia blocurilor a inceput si largirea strazii in perioada 1973-1976 (nu au scapat nici Iancului si Vergului), cu modificarile corespunzatoare de trasee, in special autobuzele, tramvaiele au circulat, cu mici exceptii. In 1975-1976 se desfiinteaza definitiv bucla lui 13 de la Electroaparataj si se conecteaza linia cu cea de pe Pantelimon; pana atunci existau doar niste bretele tehnice de legatura intre cele doua linii pentru accesul sau devierea tramvaielor. La Granitul pana in anii 70 erau doua bucle separate, cea a lui 14 si cea a lui 28 - asa apar si pe hartile vechi (1962, 1966).

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Tramvaiele EP categoric au fost scoase in cel putin  <<2 serii diferite >>.
Tipul mai vechi : ( scuzati calitatea pozei, alta nu am gasit, daca o gasiti voi pe undeva  o inlocuiesc imediat ) :
5-31-2017 8-02-52 PM.jpg (71.2 KB; downloaded 4174 times)

Si tipul mai nou :
5-31-2017 8-03-10 PM.jpg (69.01 KB; downloaded 4172 times)

A se vedea forma usilor. ( S-ar putea sa mai fie si alti parametrii schimbati )
La primul tip ( cel mai vechi ) usile se deschideau paralel cu vehiculul in niste locasuri prevazute in geam. In urmatoarea poza se observa foarte bine usile deschise in locasul geamurilor.
5-31-2017 8-08-03 PM.jpg (102.41 KB; downloaded 4174 times)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

În diverse fotografii pe care le-am văzut și datate anterior anilor '70, apar diverse tramvaie EP cu uși culisante și mai puțin sau deloc cu uși armonice, în timp ce după anii '70 situația se inversează, cele cu uși culisante dispărând aproape în totalitate. Am văzut la ele numere peste 3200, ceea ce ar putea indica faptul că inițial toate sau aproape vagoanele construite au avut uși culisante, iar ulterior au fost modificate cu uși armonice. Similar, la Timișoara apar în fotografii tramvaie cu uși culisante, iar în alte fotografii posibil mai recente, cu uși armonice dar cu deschidere în interior spre deosebire de cele din București sau Oradea, care aveau uși cu deschidere în exterior (ca V56/58).
Cred că modificarea ușilor s'a făcut din cauza faptului că sistemul ușilor culisante expunea călătorii la accidente, deși sistemul există și la vagoanele germane pe 2 osii (Gotha și altele) sau la vagoanele UV și EP (modelul lor, fără legătură cu ElectroPutere) și nu cred că acolo au fost probleme. Probabil că la un moment dat s'a produs un accident care a determinat să se schimbe sistemul, deși în mod sigur nu acesta era cauza principală.
Foarte probabil vagonul 3001 a fost unul dintre puținele vagoane rămase nemodificate, fiind utilizat ca vagon de școală. Vagonul EP original care a stat o perioadă lungă în Depoul Bonaparte în anii '80-'90 avea însă uși armonice. Dintre vagoanele EP din București, 4 sau 5 au fost casate sau păstrate o perioadă, restul devenind EP/V3A.

 


Re: Intrebari si raspunsuri ByOnu





O fotografie stock folosita de diverse publicatii online, deci nu as putea sa va spun sursa pentru ca deja nu mai este cunoscuta. Este vorba despre statia Doamna Ghica (21) sens Colentina, mai precis aici (remarcati faptul ca placuta a ramas pe stalp intre linii cativa ani). Sa inteleg ca s-a circulat la paleta o perioada in timpul constructiei? Isi mai aminteste cineva pe ce distanta?

 


Re: Intrebari si raspunsuri punmeister

Yup, s-a circulat la paleta in perioada 2007-2008 (?) pe traseul Teiul Doamnei - Raul Colentina.

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Pe timpul socialismului multilateral dezvoltat sub nici o forma nu se inchidea tot traseul pe motiv de schimbare a caii de rulare. Mai ales traseele fundamentale cum era 21 in Colentina. Eu am prins si cupluri de V3A pe 21 care aveau o capacitate considerabila.
La paleta se circula pe distanta a doua statii ( scurte ) sau o statie mai lunga, inlocuindu-se alternativ câte un sens de circulatie.
_____________________
Când s-a modernizat sos Iancului / Calea Mosilor ( care au fost facute cap - coada intr-o singura etapă ) s-au deviat tramvaiele prin Ferdinand respectiv Lizeanu. Daca tin minte, arterele respective au fost inchise 3 ( trei ) ani. In 3 ani s-au facut toate blocurile de pe Iancului / respectiv Mosilor.

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Acolo unde era posibil se circula pe un singur fir insa uneori se sista circulatia complet, ca sa se poata lucra la ambele fire ale liniei. Anul trecut s-a implinit o cifra rotunda de cand MIlitariul a fost lasat o vara intreaga fara tramvai (a existat o naveta pana in septembrie, 51 intre Lujerului si Gara Basarab) autobuzele fusesera mutate pe alte trasee asa ca oamenii nu puteau folosi decat metroul, o naveta de autobuz 639 si maxi-taxi plus "caruta" 51 atat cat a existat. Tramvaiele au revenit doar pentru o luna pentru ca apoi sa fie din nou suspendate, defininitiv, pentru ca incepea constructia pasajului rutier :twisted:. In toamna lui 1986 se scot tramvaiele din Piata Unirii si se modifica unele trasee de autobuz.
Acum 30 de ani alte linii se pregateau sa dispara - cele de la Piata Sf. Vineri; tramvaiele nu mai intorceau inca de la inceputul anului, 17 prelungit la Lacul Tei dupa ce o vreme a intors si el la Sf. Gheorghe, 19 la piata 1848, 14 s-a comasat cu 22 si astfel a avut un traseu destul de intortocheat, a ajuns si la CFR Progresul, 40 s-a transformat si el intr-un traseu mamut (Granitul-Faur). La mijlocul lunii iunie, odata cu demolarea bisericii Sf. Vineri, se da in folosinta linia de pe Nerva Traian. De notat ca incepand cu toamna lui 1985 nu se mai circula pe calea Vacaresti veche, tramvaiele urmand o ruta ocolitoare prin strada Olteni intre Piata Marasesti si str Mamulari.

1. Traseul tramvaiului in cartierul Vacaresti (planul cadastral 1974)
2. Devierea tramvaielor de pe strada Olteni din dreptul intersectiei cu str. Iuliu Barasch (februarie 1987)
3. Piata Unirii in 1985
Fotografii de Nic Hanu
tramvai sf vineri vacaresti.jpg.jpeg (1.36 MB; downloaded 4050 times)
sfvineri.jpeg (351.73 KB; downloaded 4065 times)
piata unirii 1985.jpeg (325.49 KB; downloaded 4050 times)

 


Re: Intrebari si raspunsuri ByOnu

Imi este putin dificil sa identific cu exactitate din ce punct a fost realizata imaginea 2 (cea de la Sf Vineri).

LE. Am identificat cladirea inaltadin stanga.

 


Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420539 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use