Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1036 posts, 304684 views
 
Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49  ... 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Care sunt diferentele intre tramvaiele V 56 si V 58 ?
Si de unde vine litera " V " ?

 


Re: Intrebari si raspunsuri shoppy

Versiune?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

"vagon" - sursa: o dare de seama STB - nu mai tin minte care an :)
V56 - a fost creat in 1956 si V58 - in 1958.
La inceput au fost V-01, V-02 etc - fara a tine cont de an, la un moment dat s-a trecut la anul conceperii / reconstruirii.

Intre V56 si V58 au fost diferente minore intre ele, estetic aratau aproape la fel: V58 e cu 10cm mai lat.
Oricum ambele au fost de fapt reconstruiri de vagoane mai vechi.
V56 - reconstruite din Thomson, iar V58 - din Simmering

 


Re: Intrebari si raspunsuri PaulIP

V56 are lampi de gabarit, V58 nu le are. Mai erau niste diferente din categoria detaliilor, dar nu le mai tin minte...

 


Re: Intrebari si raspunsuri ByOnu

In vreme ce stiam ca prin Piata Rosetti treceau linii de tramvai (dupa stiutele mele pe axa E-V), m-a surprins o secventa in care tramvaiele mergeau pe Hristo Botev. Nu am avut idee ca pe Hristo Botev a existat tramvai. Linia mergea doar pana la intersectia cu Mosilor unde avea macaz dreapta (spre Sf. Gheorghe)?





Punctul care se vede in captura video.





Linia de tramvai parea a fi chiar langa bordura. Banuiesc ca este linia care venea de pe Vasile Lascar.

Ar putea sa ma ajute cineva cu o schema a liniilor din zona Izvorul Rece, Carol I, Armand Calinescu, Vasile Lascar, Sperantei, Hristo Botev, Mosilor din anii '70?  :bere:

In Piata Rosetti









Pe Str. Sperantei





Sursa fotografiilor si sursa capturilor video.

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Hai sa ne gandim putin...Pe acolo trecea sigur linia 5 care intersecta Stefan cel Mare mergând pe str ( actuala ) Vasile Lascar ( asta la intersectia cu Stefan cel Mare )
Vad ca in poza e prins un 16. 16 sigur ajungea in Tei ( ca si acum ).
Sigur nu exista linie pe la Biserica Armeneasca. ( intersectia Armand Calinescu cu Carol ).
Asta e ce stiu. Eu am prins destul de mult tramvaie la Rosetti dar n-am mers cu ele niciodata...Dar sigur era 5 care venea de la Sf Gheorghe / Hristo Botev / Piata Rosetti /  Sperantei, intra cumva pe Vasile Lascar apoi  stanga pe Stefan cel Mare si dreapta pe Floreasca...
In Piata Rosetti asa erau traseele :
4-23-2017 12-23-21 AM.jpg (300.45 KB; downloaded 4029 times)

In ceea ce priveste Mosilor pe acolo a circulat numai 21 din totdeauna. Bine, de la Sf. Gheorghe până la Hristo Botev era traseu comun 21 cu 5 si 16... 5 si 16 cu siguranta au intors la Sf Gheorghe...
4-23-2017 12-23-21 AM.jpg (433.54 KB; downloaded 4031 times)

 


Re: Intrebari si raspunsuri ByOnu

Multumesc, Andrei! :bere:

Conform Ghidului ITB din 1982 (pe care il detin in biblioteca in stare impecabila, dar uitasem de el :lol:) 5, 16 si 21 circulau pe traseul: Piata 1848 (Sf. Gheorghe) - Piata Rosetti - Str. Galati (deci Vasile Lascar si Sperantei) - Stefan cel Mare. Banuiesc ca 21 circula deviat deoarece se demola Mosilor intre Carol I si Obor.

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

21 sigur a circulat in Colentina tot timpul si tot timpul a ajuns la Sf. Gheorghe.
Cu siguranta vreo 2 ani 21 nu a circulat pe Mosilor Intre Carol si Obor.
Probabil era deviat pe linia lui 16 si ajungea in Colentina prin Lizeanu / Reînvierii / Turmelor.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

Pe axa E-V, tramvaiele au disparut treptat intre 1957 si 1960. Prima data in 1957 intre Schitu Magureanu si Rosetti, ocazie cu care a aparut troleibuzul 84.
In 1960 a disparut si linia dintre Rosetti si Traian, iar atunci a aparut si linia 85.

In anii 70, pe la P-ta Rosetti treceau liniile 5, 16 si 17. Asa cum a spus si Andrei de pe Hristo Botev spre Sperantei / Vasile Lascar.
La cutremurul din 77, toata zona centrala a fost dupa cum se stie distrusa masiv. Abia spre sfarsitul lui 1977 revin tramvaiele pe la Rosetti insa cu modificari: dispare 17, si apare 21, intrucat Mosilor dupa distrugerile de rigoare a inceput sa fie demolata si reconfigurata.
Pana la mijlocul lui 78, 21 de pe Viitorului facea dreapta pe Stefan cel Mare apoi la Obor stanga pe Colentina. Dupa, incepe constructia pasajului Obor si apare linia pe Reinvierii - Turmelor.
21 va reveni pe Mosilor abia in 1983. Deci, a stat pe la Rosetti aprox. 5 ani!
Pe Armand Calinescu se muta tramvaiele in prima parte a lui 1986. Atunci se desfiinteaza liniile de la Rosetti.

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Linia de pe Hristo Botev a fost infiintata in 1939, pentru a se degreva piata Universitatii (este orientat tramvaiul 9 pe acolo si 17, care functioneaza pe un nou traseu intre Lacul Tei si  comuna Progresul - la CFR Progresul va ajunge mai tarziu, in 1957). Mutarea tramvaielor pe Armand Calinescu s-a produs in primul rand din cauza ingreunarii traficului in piata Rosetti si in al doilea rand se preconiza crearea unei noi magistrale de tramvai din Baneasa pana la Timpuri Noi - segmentul "Italiana - Paleologu" era o parte din aceasta si trebuia sa se continue prin bd. Mircea Voda pana in calea Vacaresti insa schimbarile de proiect si resistematizarea zonei au retezat continuarea liniei spre sud.
Pana in 1964, liniile care tranzitau piata 1848 - 17 si 21 (1 se muta pe varianta de linie care iesea la Cocor si vira pe Baratiei) circulau in ambele sensuri pe Lipscani, pe bucla din jurul bisericii doar intorceau tramvaie.

 


Re: Intrebari si raspunsuri ByOnu

Multumesc amandurora! :D Stiu ca poate suna pueril, dar mi se pare cel putin fascinanta evolutia tramvaiului in centrul Bucurestilor acelor ani. Interesant (si trist) cum pe atunci liniile de tramvai erau implementate cu o asemenea viteza, iar din '90 tot mai scadem putin cate putin. Mai taiem colo, mai desfiintam un tronson dincolo.

De asemenea, rosetti61, este pentru prima oara cand aud ca era propusa o linie pe Mircea Voda. Nu stiu de ce, dar mereu mi s-a parut ca lipseste ceva in zona. Un traseu RATB mie unul mi-ar fi foarte util si mi s-ar parea natural natural pe axa respectiva. Propusesem acum un an, daca nu mai bine, aici pe forum o linie de autobuz pe traseul respectiv. Ceva in genul acesta.

Poate nu pare, dar ca rezident al zonei pot spune aceasta este destul de prost traversata de transportul in comun. Avem autobuzele care vin din sud si intorc (in sens unic) pe la Sf. Vineri, tramvaiele fantomatice din est care intorc la Sf. Vineri, pe cele din nord care intorc la Sf. Gheorghe si troleibuzele / autobuzele din Piata Rosetti. Acestea nu se prea ating pe nicaieri.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Victor92 wrote:
@zapacitu:

5-ul avea urmatorul traseu: Baneasa - Barbu Vacarescu - Tunari - Vasile Lascar - Mosilor - Sf. Vineri - Calea Calarasilor - Traian - Pache Protopopescu - Iancului - Pantelimon - Granitul

:lol:
Stati la locurile voastre, eu am prins 5 - ul pe Dorobanti. Ca sa fie clar, pe tot Dorobanti- ul, de la Piata Lahovari până la Liceul I.L.Caragiale.
Evident ca de la Lahovari mergea mai departe pe Bulevard la Universitate...
Deci e bine de stiut de care 5 vorbim...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului zapacitu

@Andrei -- eu am facut cunostinta cu el mai tarziu. Ma duc la locul meu, daca e. Iau si o bere si te astept  :bere:

@Victor -- exact la acel traseu ma refeream. Acum vreo 10-15 ani sa zic...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Linia 5 << originală >> avea unul din capete la  Fabrica Ford ( mergeau  pe două străzi paralele  turul / returul), apoi pe lângă Parcul Floreasca, pe Radu Beller / Dorobanti până la Spitalul de ochi, apoi pe G. Enescu, iesea in Magheru si intorcea la Sf Gheorghe.
Tramvaiele pe care le-am apucat eu pe linia 5 erau de tipul << Festival >> ( originale ), usile se deschideau paralel cu tramvaiul in niste locasuri special amenajate in geam.

 


Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420648 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use